Pesukone syttyi tuleen ja isännöitsijän mukaan vastuu on minulla kun jätin koneen valvomatta., eli vein roskapussin!
Olin taloyhtiön alueella ja poissa noin 10 min! Voiko tämä nyt näin mennä? :(
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea ne vakuutusehdot tarkkaan ennen vahinkoilmoituksen tekoa.
Ihmettelen myös, miten roskienvientireissuun menee noin kauan. Onko teidän roskiksille puolen kilometrin kävelymatka? Taitaa olla nyt joku muu poissaolo kyseessä.
Todennäköisesti on käyty lähikaupassa ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä konetta muutenkaan tuijottaa herkeämättä vaikka olisikin kotona
No ei tarvitse tuijottaa, kun palohälytin ilmoittaa aika pian. Sitä ei vastaavasti kuule, jos ei ole kotona.
No ei se sekunnissa ala hälyttämään, jos ei ole siellä kylppärissä/kodinhoitohuoneessa. Ja hälytyksen alkaessa kestää hetki tajuta, mikä sen on aiheuttanut. Eikä kaikki osaa edes heti toimia ripeästi palon sammuttamiseksi ja jos on paljon savua, ei pidä mennä edes huoneeseen, josta palo on saanut alkunsa. Eli kymmenellä minuutilla ei todellakaan paskan väliä eikä mikään vakuutusyhtiö ala tutkimaan miten vakuuttaja on toiminut tilanteessa.
Siis... tulipalon syttyessä kaikki on ihan minuuteista kiinni. Kymmenessä minuutissa peli on kyllä pelattu. Siellä taas yksi uuvatti, joka ei ilmeisesti lue mitään koskaan...? Ohis.
Meillä on palohälytin jokaisessa huoneessa ja kerran yksi viallinen alkoi piippaamaan kellarissa, missä on myös kodinhoitohuono. Olin yläkerrassa tekemässä työjuttuja ja ulkona vielä joku asfaltin jyrsintä menossa. Kuulin sen piippauksen vasta kun menin katsomaan, että onkohan kone jo lingonnut ja valmiina. Tämän vakuutus kuitenkin olisi korvannut, koska olin kotona. Jos olisin ollut ulkona siinä avoinna olleen kellari-ikkunan vieressä, mistä sen hälyttimen olisi kuullut heti ja tulipalo olisi syttynyt niin vakuutus ei olisi korvannut.
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö vakuutusyhtiölle jos kotona on dementoitunut mummo koneiden käyntiä ” vahtimassa”?
Riittää. Valpas ja toimelias koira sen sijaan ei riitä.
Roskien vienti on nykyään maratooni- seka-, muovi-, pahvi-, lehti-, lasi-, pienmetalli- biojätteet . Nämä ainakin on meidän pihassa,. Kymmenen minuuttia ei riitä projektiin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä , miksi ei voi tehdä laadukkaampia laitteita vai mistä on kiinni. Minä laitan tiski- ja pyykkikoneet päälle kauppareissujen ajaksi tai yöksi tai aamulla töihin lähtiessä. Pitääkö hommata konevahti kun ei enää tarvitse lapsenvahteja palkata?
No nyt tiedät muuttaa toimintatapaasi kun kuulit ettei vakuutus korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä konetta muutenkaan tuijottaa herkeämättä vaikka olisikin kotona
No ei tarvitse tuijottaa, kun palohälytin ilmoittaa aika pian. Sitä ei vastaavasti kuule, jos ei ole kotona.
No ei se sekunnissa ala hälyttämään, jos ei ole siellä kylppärissä/kodinhoitohuoneessa. Ja hälytyksen alkaessa kestää hetki tajuta, mikä sen on aiheuttanut. Eikä kaikki osaa edes heti toimia ripeästi palon sammuttamiseksi ja jos on paljon savua, ei pidä mennä edes huoneeseen, josta palo on saanut alkunsa. Eli kymmenellä minuutilla ei todellakaan paskan väliä eikä mikään vakuutusyhtiö ala tutkimaan miten vakuuttaja on toiminut tilanteessa.
Ne osaa yhdistää hätäkeskussoiton ja palovaurioiden määrän toisiinsa ja tajuaa aika pian, että tämä pesukone sai palaa kaikessa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee. ON ok käyttää konetta yöllä, heräät ainakin palohälyttimeen (jollainen teillä on tietysti joka huoneessa). Mutta ei ole ok piipahtaa ulkona.
Nopea roskien vienti nyt ei mikään isompi rikos ole, mutta jos siitä kertoo vakuutusyhtille tai palomiehelle tjsp niin eipä ne vakuutukset ole voimassa.
Korvausta alennetaan jollakin prosenttimäärällä.
Vierailija kirjoitti:
Roskien vienti on nykyään maratooni- seka-, muovi-, pahvi-, lehti-, lasi-, pienmetalli- biojätteet . Nämä ainakin on meidän pihassa,. Kymmenen minuuttia ei riitä projektiin.
No miksi se täytyy tehdä sillävälin, kun kotona pyörii pesukone, jota ei saa jättää vahtimatta?
Älä ainakaan heti luovuta. Taannoin oli lehdissä juttua naisesta, jonka kissa onnistui laittamaan vesihanan päälle omistajan nukkuessa yövuoron jälkeen. Vettä ehti valua niin, että massiivinen vesivahinko syntyi. Omistaja katsottiin korvausvelvolliseksi, mutta oikeus päätti toisin ja hänet vapautettiin vastuusta. Tuli isännöitsijälle kalliiksi ne oikeudenkäynnit.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki pitää viedä kerrallaan ja just silloin, kun koneet päällä kotona?
Täällä hysteeripalstalla on jo opittu monia "oikeita toimitapoja"
- pesukoneen päälle jättäminen ja roskien vienti tai lenkille lähteminen siksi aikaa
- perunoita ei voi jättää kiehumaan liedelle ja käydä sillä aikaa viemässä roskat, koska se vesi voi olla kiehunut pois ja kattila syttyä tuleen
- esiteiniä ei voi jättää 7-vuotiaan kanssa yksin kotiin ja käydä lähikaupassa hakemassa makarooneja. Molemmat voivat sillä aikaa kuolla.
- vauvaa ei voi jättää leikkikehään minuutiksi yksin ja käydä itse sillä aikaa vessassa. Se voi kuolla.
Miksi ihmeessä kukaan ilmoittaisi kenellekään, että se palo syttyi kun oli roskia viemässä? En minä ainakaan olisi nyt ikimaailmassa niin typerä, että tuollaisen rehellisesti menisin kertomaan. Sanoisin olleeni toisessa huoneessa lukemassa yms. mutta visusti kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä , miksi ei voi tehdä laadukkaampia laitteita vai mistä on kiinni. Minä laitan tiski- ja pyykkikoneet päälle kauppareissujen ajaksi tai yöksi tai aamulla töihin lähtiessä. Pitääkö hommata konevahti kun ei enää tarvitse lapsenvahteja palkata?
No nyt tiedät muuttaa toimintatapaasi kun kuulit ettei vakuutus korvaa.
Tai paremminkin tiedät, että ei kannata kertoa rehellisesti, että on olltu jossain muualla jos jotain sattuu.
Vakuutusyhtiön ehdot nykyään niin järjettömiä, että ei ehkä kannata ottaa ollenkaan vakuutuksia. Ainakaan sairasvakuutusta ei kannata ottaa, koska vakuutuslääkäri joka tapauksessa hylkää korvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan ilmoittaisi kenellekään, että se palo syttyi kun oli roskia viemässä? En minä ainakaan olisi nyt ikimaailmassa niin typerä, että tuollaisen rehellisesti menisin kertomaan. Sanoisin olleeni toisessa huoneessa lukemassa yms. mutta visusti kotona.
Voikohan tuossa arvioida onko ollut mahdollista lukea sitä kirjaa vain tajuamatta savusta ja tulipalosta kymmeneen minuuttiin ja varsinkin jos on palohälytin, jonka nyt luulis olevan jokaisen kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusyhtiön ehdot nykyään niin järjettömiä, että ei ehkä kannata ottaa ollenkaan vakuutuksia. Ainakaan sairasvakuutusta ei kannata ottaa, koska vakuutuslääkäri joka tapauksessa hylkää korvaukset.
Kotona tuli 10 000 euron vesivahinko, mutta onneksi oli vakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se nyt ole jo ties kuinka moneen kertaan toitotettu, että sen enempää pyykinpesukonetta, kuivausrumpua kuin astianpesukonettakaan - eikä juuri muitakaan laitteita saa jättää päälle ja poistua paikalta.
Mielestäni on suorastaan vaarallista, kun on olemassa paljon sähkölaitteita, jotka voi älypuhelimella kytkeä päälle, vaikka ei ole itse kotona, esim. saunankiuas. Entäpä jo sinne kiukaalle on vaikkapa taapero vienyt jonkin lelun ja kiuas alkaa kuumenemaan.
Niinpä, puhelintakaan EI SAA jättää valvomatta kotia. Sehän voi syttyä randomisti tuleen. Jos unohdat puhelimen autoon ja puhelin syttyy ja polttaa koko auton --> ei tule korvauksia.
Nämä akulliset vehkeet ovat jopa vaarallisempia kuin tavalliset kodinkoneet.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olen ihmetellyt että mitä v***ua sillä vakuutuksella tekee jos kerran ei se mitään korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voikohan tuossa arvioida onko ollut mahdollista lukea sitä kirjaa vain tajuamatta savusta ja tulipalosta kymmeneen minuuttiin ja varsinkin jos on palohälytin, jonka nyt luulis olevan jokaisen kodissa.
Pesukone on aika usein tiloissa, joissa ei ole hälytintä itsessään ja ovi kiinni.
Näin se menee. ON ok käyttää konetta yöllä, heräät ainakin palohälyttimeen (jollainen teillä on tietysti joka huoneessa). Mutta ei ole ok piipahtaa ulkona.
Nopea roskien vienti nyt ei mikään isompi rikos ole, mutta jos siitä kertoo vakuutusyhtille tai palomiehelle tjsp niin eipä ne vakuutukset ole voimassa.