Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kirjaa omistat

Vierailija
21.11.2014 |

Koulukirjoja ei lasketa mukaan, eikä tarvitse nyt ihan tarkka määrä olla, mutta noin kymmenen kirjan arkkuus olisi sinne päin. Itselläni on noin 350 kirjaa ja ne on lastenkirjoista lähtien. Mielestäni sellaiset romaanit jotka lukee vain kerran on vähän turhia ostoksia. Ne kannattais hankkia kirjastoista, mutta toisaalta, eipä sitä etukäteen tiedä mikä on sellanen romaani, koska on kirjoja joita haluaa lukea montakin kertaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parituhatta, tarkkaa määrää en tiedä. Aika monta hyllymetriä kuitenkin.

Vierailija
2/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:29"]

Parituhatta, tarkkaa määrää en tiedä. Aika monta hyllymetriä kuitenkin.

[/quote]

Sama juttu täällä. Meillä on autotallin yksi pitkä seinäkin kirjahyllyn peitossa. Lasten kirjoja emme ole edes laskeneet koska nehän vaihtuvat iän mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lastenkirjatkin lasketaan, niin varmasti vähintään tuhat. En ole tullut laskeneeksi.. Osa kirjoista ihan turhaan hankittu itselle.

Vierailija
4/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lastenkirjoja enemmän kuin aikuisten kirjoja :) Ja tosiaan semmoisia "iättömiä". Varmaan noin 200 yhteensä. Kaikki kirjat mitä meillä on on vähintään pari kertaa luettuja. Satukirjoja on luettu minulle pienenä ja nyt luen niitä lapsilleni.

Saan lahjaksi kirjoja. Äitini kanssa meillä on samanlainen kirjamaku joten ostamme ennalta sovitut kirjat toisillemme joululahjaksi ja sitten vaihdamme ne. Näin molemmat saavat 2 kirjaa. Välillä ostetaan pokkareinakin niin raaskii helpommin laittaa niitä eteenpäin.

Vierailija
5/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että noin 500, lisäksi lapsilla yhteensä suunnilleen samanverran.

Vierailija
6/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut, mutta 17 hyllymetriä on täynnä kirjoja. :)

Vierailija
7/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetisti, voisi kysyä, että montako kirjahyllyä/kaappia omistat?

Niitä taitaa olla seitsemän.

Vierailija
8/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ostanut hyvin konservatiivisesti arvioiden vähintään 500 kirjaa elämäni aikana mutta tällä hetkellä omistan niitä 13, jos ammattikirjallisuutta ei lasketa. Jätän melkein kaikki kirjani kiertoon yliopiston aulaan, lentokentille, yms. koska minun ajatusmaailmassani kirjalle on parempaa päätyä mahdollisen monen lukemaksi, kuin esiteltäväksi vieraille asunnossani ja toisekseen muutan sen verran usein ihan maasta toiseenkin, että mitään kokoelmaa ei ehtisi keräillä kuitenkaan ja levyhyllyssäkin on jo tarpeeksi roudaamista.

Vierailija
9/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittavasti vain muutamia. Haluaisin omistaa kaikki lukemani hyvät kirjat. Rahat kuitenkin menevät tärkeämpiin asioihin eikä ylimääräistä jää. Kirjastosta kuitenkin saa lainattua ilmaiseksi ja lukuelämys on aivan sama, niin sinänsä ei paha.

Vierailija
10/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:46"]

Olen kyllä ostanut hyvin konservatiivisesti arvioiden vähintään 500 kirjaa elämäni aikana mutta tällä hetkellä omistan niitä 13, jos ammattikirjallisuutta ei lasketa. Jätän melkein kaikki kirjani kiertoon yliopiston aulaan, lentokentille, yms. koska minun ajatusmaailmassani kirjalle on parempaa päätyä mahdollisen monen lukemaksi, kuin esiteltäväksi vieraille asunnossani ja toisekseen muutan sen verran usein ihan maasta toiseenkin, että mitään kokoelmaa ei ehtisi keräillä kuitenkaan ja levyhyllyssäkin on jo tarpeeksi roudaamista.

[/quote]

En ole kyllä ikinä ajatellut että kirjoja pitäisi hankkia vieraille esittelemistä varten. Meillä käyvillä vierailla on ihan omiakin kirjoja kotonaan.

Vierailija
11/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut. Hyllymetrejä on käytössä 30 ja sitten on vielä varastossa 5 isoa laatikollista. Muuttaessa kaverit ovat vihjailleet siitä, että kirjoja voi lainatakin kirjastosta, ei niitä kaikkia ole pakko itselle ostaa. :)

Vierailija
12/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kirjojani ja jossain vaiheessa karsin niitä hirmuiset määrät pois. Joo, kirjahyllystä löytyy muumit ja grimmin veljekset sekä pikku prinssi. Ne eivät ole siellä jotta vieraat näkevät että meillä on lasten satu klassikoita. Ne ovat hyllyssä koska ovat minulle rakkaita. -5-

Vierailija
13/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen määrää en osaa sanoa, mutta hyllyjä on sata metriä ja hyllyt ovat täynnä.

Vierailija
14/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 408 ja miehellä suunnilleen saman verran. Oli pakko listata kirjat nettipalveluun, kun ostin kaksi kertaa kirjan jonka jo omistin. :)

Vierailija
15/23 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin enemmän, mutta nyt vain noin 200 kpl. Viiden vuoden sisään tuli 5 muuttoa ja ekan jälkeen luovuin kirjoista, jotka eivät olleet rakkaita. Nyt on jäljellä vain rakkaat kirjat ja kirjat, jotka olen saanut tai ostanut, mutta en vielä lukenut enkä siten tiedä joutavatko pois vai jäävätkö hyllyyn. 

Luen edelleen vuodessa n. 100-150 kirjaa, joten lukeneisuudestani tai lukuharrastuksestani kirjahylly kertoo varsin vähän.

Vierailija
16/23 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoissa kirjat ovat huono juttu, ne painavat hemmetisti ja laatikoitten pohjat voi pettää. Olen ollut muuttamassa muutamaa ihmistä ja on ollut kamalaa karsia kirjoja, mutta minkäs on voinut tehdä, kun niitä on ollut liikaa. Itselläni on n.300 kirjaa ja joudun taistelemaan ettei niitä tulisi liikaa. Vien romaaneja kiertoon ja ostan melkein kaikki kirppareilta. Kirjastot on ikäviä, kun täälä joutuu varaamisesta maksaa euron. Sillä hintaa saa kirpparilta kirjan jo omaksi.

Vierailija
17/23 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan lukemattomia kirjoja.

Vierailija
18/23 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona kirjaa omista, mutta olen lukenut niistä vain Harry Potterit. Muut on sitä varten jos tulee vieraita, niin antaa sivistyneen vaikutelman.

Vierailija
19/23 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 470, jos tosiaan jätetään esim. lukion kirjat.

Vierailija
20/23 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi