Voiko risteilylle ottaa mukaan valokuvia
siis perhevalokuvia hyttiä koristamaan ja koti-ikävää lievittämään.
Kommentit (227)
Mä otan mun kirjahyllyn mukaan ja kaikki poslinikissat siihen.
Minä vien aina myös oman Hästensin patjani laivalle. En osaa nukkua muuten! Lisäksi otan aina myös mikroni mukaan, sillä on mukava lämmitellä lihapiirakoita yöpalaksi.
Me mennään aina autolla, viimeksi oli kotisohva mukana. Isopi hytti, niin mahtui.
Voiko sänkyvaatteet hytstä viedä kannelle tuulettumaan, kun itse on sen päivän Tukholmassa
Menen tallinnan risteilylle aina ikean kautta. Tykkään laittaa itse ruokaa ja kätevästi ne ikea-keittiöt voi hyttiin kasata. Otan varmuuden vuoksi myös toiset kalusteet matkaan koska kyllä se harmitti kun paluumatkalla oli eri hytti.
Oma sänky ja nojatuoli lievittävät myös koti-ikävää laivalla. :)
Voiko hyttiin viedä oman joulukuusen?
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:12"]Menen tallinnan risteilylle aina ikean kautta. Tykkään laittaa itse ruokaa ja kätevästi ne ikea-keittiöt voi hyttiin kasata. Otan varmuuden vuoksi myös toiset kalusteet matkaan koska kyllä se harmitti kun paluumatkalla oli eri hytti.
[/quote]
Vahingosta viisastuu! Mulla oli sama tilanne, kun tapetoin hytin menomatkalla. Tulomatkalla oltiinkin eri hytissä eikä tietenkään toisia tapetointitarvikkeita mukana. :( No osaanpas ensikerralla varautua tähänkin. :)
Voiko risteilylle otaa oman aviomiehen mukaan?
Onko laivan hytin vessassa bideesuihkua? Se on minulle ja pukamilleni hyvin tärkeä.
Pyykinpesukone ja kuivausrumpu ovat ihan ehdottomia risteilyllä! Kivasti saa pestyä petivaatteet heti matka alussa. Tietääpä ainakin nukkuvansa puhtaissa lakanoissa, kun itse pesee. :)
Laivalle otan aina omat petivaatteet ja suihkuverhon. Yleensä on myös matto mukana, ne hyttien kokolattiamatot on aika iljettäviä. Ruoanvalmistukseen mulla on aina sellainen pieni uuni, jossa on kaksi levyä päällä. Laivan ruoat kun ovat niin kalliita, että halvemmaksi tulee ottaa mukaan jauhelihapaketti ja perunoita. Myös viherkasvi antaa mukavaa tunnelmaa.
Itse pyrin aina kaakeloimaan hytin wc.n sekä rakentamaan sinne pienehkön saunan.
En vain kestä niitä muovimattoja/seiniä ja sauna on minulle lähes pyhä. Menomatkahan siinä vierähtää, mutta on se silti sen arvoista. Mikään ei voita sitä tunnetta, kun Tukholmassa vietetyn päivän jälkeen voi nauttia saunanlöylyistä omassa rakkaassa hytissä.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:38"]
Voiko risteilylle otaa oman aviomiehen mukaan?
[/quote]
Ensimmäinen tyhmä kysymys!
Tähän voi sanoa vain EI!
Entä jos joku koputtaa yöllä oveen? Pitääkö pästää sisään?
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:50"]
[/quote]
Kannattaa toimia samoin kuin kotona. Jos et kotonakaan avaa ovea, älä tee sitä laivallakaan. Jos olet tehnyt ovisilmän, voit tietenkin katsoa ensin siitä, ja päättää sitten avaatko vai et.
No voi tyhmää. Poraat tietenkin alkuillasta oveen tirkistysreikiä (itse otan yleensä vain halvan akkukäyttöisen mukaan. Pidän sitä käsilaukussa) Loppuillasta voit sitten tsekata koputtelijat, ja jos siellä on joku ihan siedettävä, otat sen sisälle. Jos koputtelija vaikuttaa kätevältä mieheltä, se voi auttaa sinua ikean keittiön kasaamisessa.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:50"]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:16"]onko risteilyllä kokolattiamatot?
millaisia jalkineita saa pitää sisällä?
[/quote]
Sisätossut on ihan hyvä ottaa mukaan, ne samanlaiset mitä käytetään yökerhoissa yms.
Minä otan aina kokoon taitettavan polkupyörän mukaan laivalle. Sillä pääsee nopeasti paikasta toiseen, kun ne laivan käytävät on niin pitkiä ja aina tulee sitä edes-takas reissua laivalla paikasta toiseen.
Saako laivan suihkussa virtsata? Kotona virtsaan aina ja on vaikea olo jos ei saa.