Voiko risteilylle ottaa mukaan valokuvia
siis perhevalokuvia hyttiä koristamaan ja koti-ikävää lievittämään.
Kommentit (227)
Hevonen on jopa kätevämpi laivalla kuin tuo aiemmin mainittu koottava polkupyörä. Rahalla saa ja hevosella pääsee, kuten kaikki tiedämme.
Olen huomenna lähdössä risteilylle ja ajattelin ottaa hyttiin jouluvalot. Iso välkkyvä poro ja sit ihan tollanen tavallinen valosarja (lämmin valkoinen).
Mun mielestä noilla ristelyillä on ihan kamalasti ei-ohjelmallista aikaa, meinaa mennä hermo! Niinpä otan mukaan aina korkeapainepesurit, korroosionestomaalit ja pintamaalit. Sitten joutilaana hetkenä pintakäsittelen sen paatin koko kölin. Varustamo tykkää!
Voinko ottaa oman telkkarin mukaan? Joissain hyteissähän on telkkari ja viime kerralla panostettiin ja otettiin varta vasten telkkarillinen hytti, mutta siitä tuli ihan karmeeta roskaohjelmaa koko matkan ajan! Ei ollu ees suomeksi eikä tekstejäkään! Jäi salkkarit väliin :( Elikkä ootteko ottaneet oman telkkarin?
Niin me ollaan siis kanssa lähdössä jouluksi risteilylle ja haluan ehdottomasti sen telkkarin mukaan. Sanoin just miehellekin, mutta se sanoo että jos haluan telkkarin niin pitää ottaa antenni katolta kans mukaan. Siis miksi?! En jaksa kun toi vaan urputtaa vastaan aina, miks pitää olla niin hankala!! Se haluu taas vaan pilata mun joulun. 63
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:38"]
Voiko risteilylle otaa oman aviomiehen mukaan?
[/quote]
Ei todellakaan, vain tietämätön juntti tuo mukanaan oman aviomiehensä. Jokainen risteilyllä käynyt kyllä tietää, että aviomiehet järjestetään yrityksen puolesta, ja vaikka unohtuisi matkaa varatessa ruksia kohta "yksi aviomies", niin siellä on niitä vapaaehtoisia kuleksimassa joita voi lainata.
Kaverini kertoi että ne laiva-aviomiehet käy jonkin koulutusprosessin ilmeisesti läpi, koska astuessa yli laivan kynnyksen ne vihkisormukset tippuu pois sormista automaattisesti ja muistiyksiköstä unohtuu sekä vaimon että lapsien nimet.
Minä olen ratkaissut tämän ikuisen hyttin sisustamispulman vuokraamalla Kiitolinjalta täysperävaunurekan. Rekka ajetaan risteilyn alkaessa normaalisti autokannelle ja minä pujahdan konttiin.
Pari kuukautta ennen risteilyä alan jo sisustelemaan rekan konttia. Mukaan mahtuu kaikki itselle tärkeä: sängyt, lamput, matot, keittiö, pesukoneet, astiastot, pöytäliinat...
Rekan kontista saa oikein kotoisan ja risteily taittuu mukavasti omien tuttujen tavaroiden ympäröimänä.
Autokannella on sitä paitsi ihan hiljaista, ei juopot huuda eikä jytämusa pauhaa. Suosittelen.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:38"]Voiko risteilylle otaa oman aviomiehen mukaan?
[/quote]
Ei tietenkään! Viimeistään yöllä hytin ovella on tarkastus, ettei kukaan mene sinne oman puolisonsa kanssa.
[/quote]
Juu. Otettiin miehen kanssa ero ennen risteilyä, kun haluttiin kuitenki yksi risteily tehdä yhdessä. Mentiin sitten risteilyn jälkeen uudestaan naimisiin. :)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:32"]Olen huomenna lähdössä risteilylle ja ajattelin ottaa hyttiin jouluvalot. Iso välkkyvä poro ja sit ihan tollanen tavallinen valosarja (lämmin valkoinen).
[/quote]Ihana idea. Mä ajattelin ottaa myös pallovaloni ja tuplakuplani sekä astiastoni, huolestuttaa vaan että miten ne mätsää hytin väreihin. Eikös lakanat ole siellä yleensä valkoiset? Mitä jos ne on eri valkoisen sävyä kuin valoni ja astiasto. Liian kermaan taittavia esimerkiksi. En tiedä uskallanko sittenkään mennä :(
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:43"]Voinko ottaa oman telkkarin mukaan? Joissain hyteissähän on telkkari ja viime kerralla panostettiin ja otettiin varta vasten telkkarillinen hytti, mutta siitä tuli ihan karmeeta roskaohjelmaa koko matkan ajan! Ei ollu ees suomeksi eikä tekstejäkään! Jäi salkkarit väliin :( Elikkä ootteko ottaneet oman telkkarin?
[/quote]
Meillä mies ottaa aina mukaan oman tv ja digiboxin sekä siihen kuuluvat kanavakortit. Siellä se tyytyväisenä tuijottaa hiljaa telkkaria koko matkan, ja minä saan nauttia laivan antimista :)
Koskaan ei ole tullut sanomista, joten tuskin on kiellettyä!
Kannattaa nuo sisustuksen värit selvittää etukäteen, ettei tule mitään mautonta yhdistelmää sitten kun omia tavaroita sinne vie. Joskus näkee kyllä sellaisia WT sisustuksia, että tekisi mieli hypätä sieltä laivasta myötähäpeän vuoksi.
Minä en voi sitää niitä laivojen kokolattiamattoja.
K-Raudan kautta tuleekin käytyä ennen laivaan nousua.
Naputtelen oman hyttini sekä koko hyttikäytävän sitten laminaatilla.
Ihan vaan tarjouslaminaatilla, muuten tulisi liian hinnakkaaksi.
[/quote]
No tämä on kyllä aika hankala.. parempi varmaan että jätät kotiin.
Voiko laivalle viedä omat juomat ja eväät? Tietysti se oma sohva on myös ihan must, jotta voin sitä 60 tuuman taulu-tv:tä siinä sohvalla pötkötellessä katsella ja kun ikkunan avaa, niin merituuli siinä kasvoja hyväilee. Naapuritkin ota mukaan viereisiin hytteihin, jotta ei tule ikävä.
Voinko ottaa laivalle mukaan kuningasboani. Se on minulle hyvin rakas, säyseä ja sopuisa. Nuo vastuukysymykset hiukan askarruttavat. Jos hän sattuisi epähuomiossa kuristamaan jonkun kanssaristeilijän, voidaanko minut asettaa vastuuseen?
Häthätää saa hengittää, mutta varokaa piereksimästä, sillä se sekoittaa laivan herkän koneiston. Ai niin, huolehtikaa jo ennen lähtöä, että hengityksenne ei haise pahalle, sillä sekin aiheuttaa ongelmia koko hyttikerroksessa. Eli jos märännyt kananmuna alkaa lemahdella, tiedätte, että jollakin heisee hengitys.
[/quote]
Ei TODELLAKAAN. Senhän takia sinne mennään --- vieraita panemaan. Mistä luulet nimen porauslautta tulevan?
Joo se on vain suositeltavaa. Ainakan miehelle pakata vaimon ja lasten kuvat. Niin voi se hyttiin eksynyt naikkonen ainakin hetken miettiä paneeko vai eikö. ;)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:43"]Voinko ottaa oman telkkarin mukaan? Joissain hyteissähän on telkkari ja viime kerralla panostettiin ja otettiin varta vasten telkkarillinen hytti, mutta siitä tuli ihan karmeeta roskaohjelmaa koko matkan ajan! Ei ollu ees suomeksi eikä tekstejäkään! Jäi salkkarit väliin :( Elikkä ootteko ottaneet oman telkkarin? [/quote] Meillä mies ottaa aina mukaan oman tv ja digiboxin sekä siihen kuuluvat kanavakortit. Siellä se tyytyväisenä tuijottaa hiljaa telkkaria koko matkan, ja minä saan nauttia laivan antimista :) Koskaan ei ole tullut sanomista, joten tuskin on kiellettyä!
[/quote]
Meillä on kaapelitelkkari, joten otan risteilylle matkaan pitkän jatkojohdon. Pääsinpä viimeksi näkemään lempparisarjani ja Kuopion paikallisuutiset ihan suorana.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:38"]Voiko risteilylle otaa oman aviomiehen mukaan?
[/quote]
No ei todellakaan!! Kaikki muu kyllä onnistuu mutta ei kai kukaan nyt herranenaika aviopuolisoitaan laivalle raahaa! Vai luulitko sä että nää risteilyt jotain uskollisten pariskuntien kuherteluleirejä on?