Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko risteilylle ottaa mukaan valokuvia

Vierailija
21.11.2014 |

siis perhevalokuvia hyttiä koristamaan ja koti-ikävää lievittämään.

Kommentit (227)

Vierailija
21/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina isoisän rakentama könninkello mukana, siinä on niin komea ääni.

Vierailija
22/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kätevä kompostoiva käymälä aina mukana ruotsinristeilylläkin. En tajua, että jotkut voi kakata laivalla. Se matkustajien kakkamerihän heiluu säiliössä ja voi kaataa koko laivan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos joku koputtaa yöllä oveen? Pitääkö pästää sisään?

Kannattaa toimia samoin kuin kotona. Jos et kotonakaan avaa ovea, älä tee sitä laivallakaan. Jos olet tehnyt ovisilmän, voit tietenkin katsoa ensin siitä, ja päättää sitten avaatko vai et.

Tää ovisilmä on tosi hyvä idea. Mutta saako sen tehdä?

Vierailija
24/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:38"]Voiko risteilylle otaa oman aviomiehen mukaan?
[/quote]
Ei tietenkään! Viimeistään yöllä hytin ovella on tarkastus, ettei kukaan mene sinne oman puolisonsa kanssa.

Vierailija
25/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:02"]

Kannattaa toimia samoin kuin kotona. Jos et kotonakaan avaa ovea, älä tee sitä laivallakaan. Jos olet tehnyt ovisilmän, voit tietenkin katsoa ensin siitä, ja päättää sitten avaatko vai et.

Tää ovisilmä on tosi hyvä idea. Mutta saako sen tehdä?

[/quote]

No tottakai saa. Jos ei saisi, niin hytin ovessa olisi silloin kielto 'Ei saa porata reikää ovisilmää varten', vrt. tupakointikielto.

Vierailija
26/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengityskysymys unohtui. Myrskyssä ota varahappi mukaan.

Vierailija
27/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nyt ovisilmän saa tehdä.

Itse vaihdan myös hytin korttiavainlukijan ehtaan Abloyn turvalukkoon ja kunnon avaimiin.

Kuka oikeesti on niin hölmö, että luottaa niihin korttiavaimiin. Minä haluan nukkua turvallisesti.

Asennan aina myös murtohälytysjärjestelmän liiketunnistimella hyttiini.

Vierailija
28/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin hyttiin sänkyni päälle sellaisen prinsessa verhon. Ja vaaleanpunaiset lakanat ja koristetyynyjä. <3

Vierailija
29/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mukana on lapsi, on hyvä ottaa mukaan lapsen pääsä vedettävä sänky. On kätevä, kun ne hytit on kuitenkin aika pieniä.

Vierailija
30/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:09"]

Tottakai nyt ovisilmän saa tehdä.

Itse vaihdan myös hytin korttiavainlukijan ehtaan Abloyn turvalukkoon ja kunnon avaimiin.

Kuka oikeesti on niin hölmö, että luottaa niihin korttiavaimiin. Minä haluan nukkua turvallisesti.

Asennan aina myös murtohälytysjärjestelmän liiketunnistimella hyttiini.

[/quote]

ohoh, olet aivan kuin minä! Tosin itse otan yleensä huoltomiehen hyttiin mukaan. Se on kätevä, jos en jaksa itse porata tirkistysreikiä tai vaihtaa lukkoja. Sellainen hiljainen ja raitis nuorimies minulla on yleensä ollut, taitaa olla lestadiolainen Oulun seudulta. Se myös ärähtää, jos joku yrittää tunkeutua yöllä hyttiin. Tosi kätevä on ollut kyllä kaikenkaikkiaan.

Vierailija
31/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti kysellä, jos samalle reissulle olisi lähdössä tuttuja mukaan. Voitte sitten yhdessä miettiä, mitä kukakin ottaa, niin pääsee helpommalla. Kyllä ärsytti, kun viimeksi laivalla oli samaan aikaan pari tuttavapariskuntaa. Kaikilla oli kyllä omat kahvinkeittimet, imurit ja mikrot mukana, mutta kukaan ei ollut älynnyt ottaa yleiskonetta. Ei saatu sitten kahvileipää koko reissun aikana :( Viekäkin harmittaa ja syyttelyksihän se reissu meinasi mennä...

Vierailija
32/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:10"]Itse otin hyttiin sänkyni päälle sellaisen prinsessa verhon. Ja vaaleanpunaiset lakanat ja koristetyynyjä. <3
[/quote] Seuraavaksi aion ottaa vielä lisäksi sellaiset romanttiset punaiset valot jotka tulee siihen verhoon kiinni. Mahtaa petikumppani yllättyä minne lemmenpesään pääsee! <3

Vierailija
33/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko risteilylle ottaa oman pesukoneen mukaan? Inhottaa jos ei saa pestä pyykkiä rauhassa.

Vierailija
34/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ehdottomasti ulkoilmaihminen. En pysty nukkumaan sisätiloissa. Voiko kannelle rakentaa laavun yöpymistä varten?

Vierailija
35/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:38"]Voiko risteilylle otaa oman aviomiehen mukaan?
[/quote]

Voi, mutta tosi sou lääst siisong.

Vierailija
36/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime risteilyllä varasin kaksi hyttiä, jotka sijaitsivat päällekäin kansilla 6 ja 7.

Käsisirkkelillä sitten sahailin aukon kattojen väliin ja asensin niihin kunnon kierreportaat.

Oli kuulkaas kotoinen olo, minä kun olen niin tottunut nukkumaan kaksikerroksisessa asunnossa.

Kierreportaissa ravaaminen oli toki hieman työlästä, joten seuraavaa risteilyä varten olenkin ollut jo yhteydessä Kone Oy.n. Heiltä löytyisi tarkoitukseen sopiva ja edullinen hissiratkaisu. Harkitsen asiaa vakavasti.

Vierailija
37/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:50"]

[/quote]

[/quote]

Tästä syystä teetätän aina heti risteilyn alkajaisiksi ovisilmän hyttini oveen. Ja laitatan turvaketjun oveen.

Vierailija
38/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:50"]

[/quote]

[/quote]

Tästä syystä teetätän aina heti risteilyn alkajaisiksi ovisilmän hyttini oveen. Ja laitatan turvaketjun oveen.

[/quote]

Mitä te täällä puhutte?! Minä olen luullut että oma henkivartija sisältyy lipun hintaan. Vai asennatteko te nuo turvaketjut ym. vielä sen vartijan lisäksi?

Vierailija
39/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava ketju!

(Itte aattelin lähteä risteilemään ens viikolla ja otan hevoseni mukaan, ko en saa sitä hoitoon. Pitäisköhän sille varata oma hytti? Kalliiksi tulee! Ehkä mä vaan piilotan sen omaan hyttiin).

Vierailija
40/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:15"]

Kannattaa ehdottomasti kysellä, jos samalle reissulle olisi lähdössä tuttuja mukaan. Voitte sitten yhdessä miettiä, mitä kukakin ottaa, niin pääsee helpommalla. Kyllä ärsytti, kun viimeksi laivalla oli samaan aikaan pari tuttavapariskuntaa. Kaikilla oli kyllä omat kahvinkeittimet, imurit ja mikrot mukana, mutta kukaan ei ollut älynnyt ottaa yleiskonetta. Ei saatu sitten kahvileipää koko reissun aikana :( Viekäkin harmittaa ja syyttelyksihän se reissu meinasi mennä...

[/quote]

Myös leipäkone on hyvä olla mukana risteilylllä! Sen voi sitten ajastaa sillä tavalla, että saa aamulla tuoretta leipää. Jos haluaa jotain ekstraa ja luksukasta, niin voikirnu mukaan myös niin saa kirnuttua tuoreet voit tuoreen leivän päälle.