Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko risteilylle ottaa mukaan valokuvia

Vierailija
21.11.2014 |

siis perhevalokuvia hyttiä koristamaan ja koti-ikävää lievittämään.

Kommentit (227)

Vierailija
81/227 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tilasi Virosta tällaisen "Koosta ise oma tuletorn" valmismajakkapaketin ja pystytti sen siihen Helsingin sataman tuloreitille. Sitten on niin turvallinen olo, kun tietää, että majakka varmasti toimii. Minä laitoin siihen vielä jouluvalot, että varmasti näkyy.

Vierailija
82/227 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt varannut Ruotsinristeilyn, mutta pelottaa, etten löydä Tukholmassa takaisin laivalle. Voinko merkitä reitin värikkäillä kreppipaperisuikaleilla kietomalla niitä valopylväisiin sopivin välein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
84/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan naulan reikiä saa seiniin tehdä, että isommat perintömuotokuvat kannattaa ainakin jättää kartanolle.

Vierailija
85/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku viikkojen karibian risteily vai pikalautta tallinnaan. Jos pitää tallinnaan kuvia ottaa mukaan, ei kannata lähteä ollenkaa minnekään koskaan.

Vierailija
86/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö totta kai voi. Tosin vähän nykyaikaisempaa, että kuvat puhelimessa.

Vierailija
87/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD

Vierailija
88/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan risteilylle aina mukaan omat verhot. Vaihdan ne laivan omien verhojen tilalle hytin ikkunaan.

Vierailija
89/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei viimeksi mahtunut, kun verhot vei niin paljon tilaa laukussa. :( 

Mutta kyllä kaipasin niitä matkassa, joten pakkaa ehdottomasti mukaan!

Vierailija
90/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kännykässä kuvia perheestäni, suvustani, kodistani, harrastuksistani ja työpaikaltani. Näitä on kätevä näyttää niille sveduille siellä Ruotsissa. Ne haluaa tietää mistä kaukaa me Suomituristit tullaan :)

Vierailija
91/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:07"]

[/quote]

Kiva, joku muukin ottaa verhot mukaansa risteilylle.

t. seiska

Vierailija
92/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako risteilyllä hengittää? Se on askarruttanut minua jonkin aikaa. Olen niin tottunut siihen.

Vierailija
93/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:07"]

[/quote]

Kiva, joku muukin ottaa verhot mukaansa risteilylle.

t. seiska

[/quote]

samixii. :D

Tosin emme saaneet viime risteilylle ikkunallista hyttiä, mutta oli ne silti oikein mukavat.

Vierailija
94/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko risteilyllä kokolattiamatot?
millaisia jalkineita saa pitää sisällä?

Vierailija
95/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietysti ottaa, kunhan ei tosiaan niitä seiniä riko nastoilla. Ehkä sinitarraa kannattaa ottaa mukaan niin saa siististi esille? Itse otan aina koko perheelle omat lakanat, peitot ja tyynyt kun ne laivan lakanat on kuitenkin huonosti pestyjä ja jotain ikuisia spermatahroja niissä on. Ja peittojahan ei tietysti pestä ikinä kuten ei tyynyjäkään. Yleensä olen ottanut myös oman pienen maton siihen hytin lattialle laitettavaksi. Ja suihkuverhonkin vielä, en usko että niitäkään pestään ikinä, ällöttävää varsinkin kun tietää mitä niissäkin suihkuissa tehdään :(

Vähän tilaahan nuo tietysti vie, mutta otan ne aina sellaiseen isoon lätkäkassiin niin menee sitten sinne sängyn alle kätevästi risteilyn ajaksi se kassi, ei ole tiellä.

Vierailija
96/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nauranut ääneen tälle aloitukselle jo tuntikausia ja nyt vasta uskalsin avata ketjun. 

Tahtoisin palkita aloittajan jotenkin jos voisin. =D

Mitään en paljasta, mutta pakko sanoa, etten ole minäkään aikoihin nauranut näin paljon. Eläköön mammat, teihin voi aina luottaa!

Toi hytin tapetointi menomatkalla oli helmi ja monet muut.

Vierailija
97/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, av-mammat, antakaa luovuutenne kukkia, teissä on poweria.

Vierailija
98/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:33"]Hei, av-mammat, antakaa luovuutenne kukkia, teissä on poweria.
[/quote]
Tästä muistinkin! Taas ensi viikolla pitää muistaa ottaa laivalle oma agrekaatti mukaan. En luota laivojen sähkölaitteisiin, tiedä vaikka mun Mobira menee rikki.

Vierailija
99/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:15"]

Kannattaa ehdottomasti kysellä, jos samalle reissulle olisi lähdössä tuttuja mukaan. Voitte sitten yhdessä miettiä, mitä kukakin ottaa, niin pääsee helpommalla. Kyllä ärsytti, kun viimeksi laivalla oli samaan aikaan pari tuttavapariskuntaa. Kaikilla oli kyllä omat kahvinkeittimet, imurit ja mikrot mukana, mutta kukaan ei ollut älynnyt ottaa yleiskonetta. Ei saatu sitten kahvileipää koko reissun aikana :( Viekäkin harmittaa ja syyttelyksihän se reissu meinasi mennä...

[/quote]

Myös leipäkone on hyvä olla mukana risteilylllä! Sen voi sitten ajastaa sillä tavalla, että saa aamulla tuoretta leipää. Jos haluaa jotain ekstraa ja luksukasta, niin voikirnu mukaan myös niin saa kirnuttua tuoreet voit tuoreen leivän päälle.

[/quote] Parhaassa tapauksessa maidon voihin saa joltain oman käytävän lehmältä.

Vierailija
100/227 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:24"]

Minä olen ehdottomasti ulkoilmaihminen. En pysty nukkumaan sisätiloissa. Voiko kannelle rakentaa laavun yöpymistä varten?

[/quote] Olen käyttänyt tätä varten pelastusveneitä. Eihän se perinteinen laavu ole, mutta tekoon riittää omat puut mukana.