Voiko risteilylle ottaa mukaan valokuvia
siis perhevalokuvia hyttiä koristamaan ja koti-ikävää lievittämään.
Kommentit (227)
Haluan vielä muistuttaa kaikkia pikkujouluja juhlimaan lähteviä ottamaan oma joulukuusi mukaan!
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:43"]Laivan ruoat kun ovat niin kalliita, että halvemmaksi tulee ottaa mukaan jauhelihapaketti ja perunoita. [/quote]
Ja oma lehmä tottakai, jotta saa tuoretta maitoa ja juustoa kirnuttua.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:24"]
Viime risteilyllä varasin kaksi hyttiä, jotka sijaitsivat päällekäin kansilla 6 ja 7.
Käsisirkkelillä sitten sahailin aukon kattojen väliin ja asensin niihin kunnon kierreportaat.
[/quote]
Voih. Minä ajattelin ensimmäisestä lauseesta, että olet palomies ja laitat kerrosten väliin sellaisen tangon, jota pitkin liu'ut.
Mulla kaverit olivat neljän vuorokauden Goom-risteilyllä. Hytti pysyi samana koko reissun. Heillä oli viinin käymisastia ja pikahiivat mukana. Retken lopuksi heittivät sen mereen, siis sen saavin. En muista onnistuiko kilju.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:27"]
Mahtava ketju!
(Itte aattelin lähteä risteilemään ens viikolla ja otan hevoseni mukaan, ko en saa sitä hoitoon. Pitäisköhän sille varata oma hytti? Kalliiksi tulee! Ehkä mä vaan piilotan sen omaan hyttiin).
[/quote]
Ei sitä tarvitse piilottaa. Otat vain moottorisahan mukaan ja sahaat hytin ovesta yläosan irti. Ja tadaa, pilttuu on valmis! Kanssamatkustajat, etenkin lapsiperheet, ovat mielissään. Voit kenties ottaa pääsymaksun kaikilta ohikulkijoilta!
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:31"]
Mahtava ketju!
(Itte aattelin lähteä risteilemään ens viikolla ja otan hevoseni mukaan, ko en saa sitä hoitoon. Pitäisköhän sille varata oma hytti? Kalliiksi tulee! Ehkä mä vaan piilotan sen omaan hyttiin).
[/quote]
Ei sitä tarvitse piilottaa. Otat vain moottorisahan mukaan ja sahaat hytin ovesta yläosan irti. Ja tadaa, pilttuu on valmis! Kanssamatkustajat, etenkin lapsiperheet, ovat mielissään. Voit kenties ottaa pääsymaksun kaikilta ohikulkijoilta!
[/quote]
Ei jumalauta... kahvit näppiksellä! *reps*
Tottakai voi!! Minä viimeksi Turku Maarianhamina risteilylle pakkasin omat verhot maton kyntteliköt kahvinkeittimen ja leivänpaahtimen. Ja tietysti verhot ja anopista ison taulun siunaamaan risteilyni. Mainittakoon että kyseisellä taideteolla on painoa 60 kg ja mitat 190 X 250.
Mä olen nauranut ääneen tälle aloitukselle jo tuntikausia ja nyt vasta uskalsin avata ketjun.
Tahtoisin palkita aloittajan jotenkin jos voisin. =D
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:40"]
No ei ainakaan naulan reikiä saa seiniin tehdä, että isommat perintömuotokuvat kannattaa ainakin jättää kartanolle.
[/quote]
Ei kannata hakata reikiä seiniin, ei varsinkaan ulkoseiniin vesirajan alapuolla.
Onkohan tämä laivaristelygeneraattori sama tyyppi joka on tehnyt satoja avauksia myös ebolasta ja sodan uhasta?
Minä otan aina mukaan savustuspöntön ynnä katiskan. Kaupungille lähtiessä pudotan sen siihen laivan viereen. Paluumatkalla sitten nostan sen ja hyttiin savustamaan. Ei tarvii kuin perunat keittää. Halvaksi tulee.
Minulla on aina matkakangaspuut mukana, kun lähden risteilylle, on kiva loukuttaa tuoretta pellavaista ennen nukkumaanmenoa, on ainakin kunnon lakanat! Ja miehellä on sitten moottorisaha mukana, jos sattuu sopivaa lepikkoa kaadettavaksi, on paluumatkalle nuotiopuut valmiina.
Minä en lähde risteilylle sillä laivalla, jolle minulla on liput, sillä siellä ei kuitenkaan ole kaikki just niin kuin haluan, vaan menen toisella laivalla. Seilataan siinä peräkkäin paatit jonossa, mutta enpähän ole huonossa laivassa.
Meillä on aina oma kapteeni mukana, on jotenkin turvallisempi olo, kun tietää, että laiva pysyy oikealla reitillä tutun kapteenin ohjaamana. Luulin, että kaikilla on, mutta kuulema jotkut luottaa näihin lipun mukana tuleviin kapteeneihin.
Minusta on parasta mennä risteilylle lentokoneella, nopeampaa ja kätevämpää, kuin norkoilla laivalla vuorokausikaupalla.
Totta kai voi. :) Tietysti jos tulee siivooja, niin kannattaa ehkä siksi aikaa piilottaa (tai ruotsin laivalla tms pakata takaisin laukkuun ajoissa ennen kuin loppusiivous tulee.
Herttainen ajatus :)!
Oma siivooja on kyllä kätevä risteilyllä, saa siistin hytin silloin kuin haluaa. Se siivooja voi luppoajan rupatella muitten siivoajien kanssa, tai sitten jos sattuu olemaan oma kampaaja ja kosmetologi mukana, ne voi kaikki kimpassa viettää aikaa, jos ehtivät. Oma parisuhdeterapeutti kannattaa jättää satamaan odottamaan, että voi heti palattua sitten alkaa setviä risteilyn tapahtumia.
Kaikkein helpoimmalla pääsee, että lähettää jonkun sijaisen sinne risteilylle, säästyy itseltä risteilemisen vaiva.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:31"]
Mahtava ketju!
[/quote]
[/quote]
En voi lopettaa nauramista tuolle mielikuvalle. Kävelet muina miehinä laivan hyttikäytävää, ja ykskaks erään hytin oviaukosta pilkottaa hevosen pää! :D Iihahaa!
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:41"]
Öööö totta kai voi. Tosin vähän nykyaikaisempaa, että kuvat puhelimessa.
[/quote]
Mikä olisi luonteva tapa kiinnittää puhelimia seinään? Käytätkö jotain koukkuja sen alla vai toimisiko kaksipuoleinen teippi?