Projekti: Hiusten vaalennuksen pois kasvattaminen. Onko muita?
Onko teitä muita jotka olitte jonkinlaisessa hiusten vaalennuskierteessä, ja yritätte päästä siitä eroon? Moni sanoi minun juurikasvun nähdessään että sinulla on hyvä beige keskivaalea väri itsellä, miksi vaalennat ja kuivaat hiuksiasi. Olen samaa mieltä, kyllästyin kun hiukset katkeilivat vaalentamisen takia.
Nyt minulla on puolipitkät hiukset joissa enää noin 8-10 cm vaalennusta latvoissa ja ohuita vaaleahkoja aurinkoraitoja 15 cm matkalta ja lisäksi omaa tyvikasvua noin 5 cm jota ajattelin raidoittaa vähemmän voimakkaalla aineella jotta se saa vähän ryhtiä ja auringon vaalentamaa vivahdetta, mutta onko teillä shampoo ja hoitoaine sekä hiusnaamio ym. suosituksia, koska hiukseni menevät helposti takkuun pesussa etenkin noista vaalennetuista latvoista?
Kommentit (26)
Värjäys onnistuu jos on brunette, mutta oma maantienvärinen sävy on tosi vaikea värjätä. Se oikea väri ei edes näy juurikasvussa kun vasta useiden senttien jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:08"]
Värjäys onnistuu jos on brunette, mutta oma maantienvärinen sävy on tosi vaikea värjätä. Se oikea väri ei edes näy juurikasvussa kun vasta useiden senttien jälkeen.
[/quote]
Maantienvärinen on ihan helppo värjätä, ei sen vaikeampi kuin muutkaan. Itse en viitsinyt kasvattaa blondausta pois vaan tosiaan värjäytin niin lähelle omaa väriäni eli sitä maantienväristä kuin saa, niin kasvun raja oli hyvin huomaamaton. Sävyllä 6.1, tuhkansävyinen tummanvaalea, laitettiin ja hyvä tuli. Ihan aito harmahtava pahvilaatikonvärinen :D
olen kasvattanut jo vaalennetut kokonaan pois. Huonoihin latvoihin auttoi marketista LV:n hoitosuihke ja hiusten selvittely MÄRKINÄ hoitosuihkeen ja Tangle Teezerin kanssa. Jos antoi hiusten kuivaa vain sormilla enimpiä haroen, olivat latvat aivan järkyttävää hamppua johon ei kuivana tehonnut enää mikään.
Minulla auttoi kun värjäsin hiukset värittömällä hinnalla kerran kuukaudessa. Se on rakennepaikkaavaa ja antaa huiman kiillon hiuksille.
Mä tein uhkarohkean tempun, joka voi mennä todella pieleen ja hiuksista voi tulla vaikka vihreät, mutta onneksi ei tullut. Mä värjäsin tummanvaalealla markettivärillä vaalennuksen päälle vaan. Ensin levitin juuriin noin 4-5 sentin alueelle ja vasta ihan lopussa nopeasti koko hiukseen ja sitten huuhdoin pois. Hauraammat latvat imaisivat väriä niin nopeasti, että onneksi vaikutusaika oli ihan lyhyt! Muuten niistä olisi varmaan tullut tummemmat kuin tyvi. Nyt on kertaheitolla oma maantienväri takaisin ja onhan tämä tietty feikkiväri, kun se on värjäytty, mutta saa nyt hiukset levät vuosikausia, sillä tämä oli nyt tässä. Enää en värjäyskierteeseen lähde, oli blondit miten kivat vaan. Mua stressasi ihan hirveästi se jatkuva vaalentaminen. Nyt keskityn hiusten hyvää hoitoon, kiiltoon ja kuntoon ja hyväksyn sen, että lapsuuden blondius on taaksejäänyttä elämää.
Ostakaa syväpuhdistavaa hoitoainetta ja menkää se päässä saunaan 20 minuutiksi. Ensin voi tietenkin kokeilla ihan tavallisella hoitoaineella.