Projekti: Hiusten vaalennuksen pois kasvattaminen. Onko muita?
Onko teitä muita jotka olitte jonkinlaisessa hiusten vaalennuskierteessä, ja yritätte päästä siitä eroon? Moni sanoi minun juurikasvun nähdessään että sinulla on hyvä beige keskivaalea väri itsellä, miksi vaalennat ja kuivaat hiuksiasi. Olen samaa mieltä, kyllästyin kun hiukset katkeilivat vaalentamisen takia.
Nyt minulla on puolipitkät hiukset joissa enää noin 8-10 cm vaalennusta latvoissa ja ohuita vaaleahkoja aurinkoraitoja 15 cm matkalta ja lisäksi omaa tyvikasvua noin 5 cm jota ajattelin raidoittaa vähemmän voimakkaalla aineella jotta se saa vähän ryhtiä ja auringon vaalentamaa vivahdetta, mutta onko teillä shampoo ja hoitoaine sekä hiusnaamio ym. suosituksia, koska hiukseni menevät helposti takkuun pesussa etenkin noista vaalennetuista latvoista?
Kommentit (26)
Värjäsin päälle omalla värillä. Mun hiukset on tosi paksut ja ne kestää paljon, vaalennuksista palautuminen vei vain pari viikkoa tavallisella hoidolla. Oma väri löytyi markettiväreistä, tuhkanvaaleita on todella paljon valikoimissa.
Sama projekti menossa. Oma maantienväri kasvaa aika kovaa vauhtia ja vaalennettua on enää latvoissa. Hiukseni on kylläkin vain polkkamittaiset. Muutoin on laitettu raitoja niin näyttää melko luonnolliselta eikä raja näy kovin selvästi.
Mulla kasvaa onneksi todella nopeeta hiukset!. Toissakesänä oli vielä puhkiblondattu tukka.
Nyt vaalennusta on enää n. 3 senttiä latvoissa , taino vaalennusta ja vaalennusta. Olen nimittäin käyttänyt color maskin latte sävyä ja hiusten vaalennettu osa on muutenki tummunut ja kellastunut kasvatuksen aikana. Pahimmassa vaiheessa pidin hiuksia kiinni, erilaisia nuttura- ja lettikampauksia ja sen jälkeen leikkasin ylipitkän polkan.
Muita vinkkeja invisi boble puhelinlanka hiuslenksut ja tangle teezer harja
Toivottavasti ylivalkaistut, riutuneet korppumaiset letit vähenevät katukuvassakin kun näin moni kasvattaa omaa väriään tai siirtyy hillitympään väriin ;D
Tätä ollut havaittavissa blogeissa myös, moni vihdoin tajunnut että se vaalennus näyttää kananpojan väriseltä kuvissa ja siksi parantaneet sävyä tummemmaksi ja lähemmäksi omaansa.
Pahinta liika vaalennus on tummien kulmakarvojen kanssa, ihmisen kasvoista tulee tosi vihaisen näköiset silloin kun hiukset ja kulmat "eri paria".
t: ex-blondi minäkin
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:04"]
Ostakaa syväpuhdistavaa hoitoainetta ja menkää se päässä saunaan 20 minuutiksi. Ensin voi tietenkin kokeilla ihan tavallisella hoitoaineella.
[/quote]
miten HOITOaine voi syväpuhdistaa? eikö se ole nimenomaan SHAMPOO joka sisältää niitä putsaavia ainesosia....?
Vaalentavat muka hellävaraiset siuhkeet
kuivattavat hiuksia niin, että aikaa myöten katkeilevat pois. T. Kampaaja
Tangle Teezer on ollut pelastus! Samoin Kerastasen Nutritive-naamio latvoissa muutaman minuutin ajan joka kolmas päivä.
Moroccanoil-öljy teki kamalan liimaletin, ensin pieni herneen kokoinen määrä ei meinannut millään imeytyä latvoihin ja sitten föönauksen jälkeen näytti siltä kuin vasikat olisivat vaaleimpia latvoja ja pituuksia imeneet.
Onko muuten Moroccanoil shampoo ja hoitoaine mistään kotoisin?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:14"]
Vaalentavat muka hellävaraiset siuhkeet kuivattavat hiuksia niin, että aikaa myöten katkeilevat pois. T. Kampaaja
[/quote]
mutta eikö niitä ole tarkoituskin laittaa vain uuteen koskemattomaan hiukseen eli esim tyvikasvuun? eikä pituuksiin jossa ennestään esim vaalennusta tai haurautta?
Sama projekti meneillään. Hiukset ei yksinkertaisesti kestä jatkuvaa vaalentamista. Tavoitteena oma hiekanväri takaisin. Menee aikaa. Ajattelin käydä laittattamassa mahdollisimman lähellä omaa väriä parturissa ja sitten anna kasvaa ja leikkautan pikkuhiljaa värjätyt pois. Vaikka oma väri on tylsä tyypillinen suomalainen väri niin se on kuitenkin parempi kun se jatkuva värjäyskierre.
Itse kasvatin vaalennuksen pois, aikaa meni parisen vuotta. Vieläkin huomaa, että latvat korvista alaspäin ovat vain yksi kolmasosa entisestä paksuudesta eli vaalennus teki tuhojaan hiuspohjassa ja hiuksissa.
En ottanut raitoja tai mitään, annoin vaan värin valua alemmas. Laittaisin raitojen sijaan korkeintaan sellaista kevyttä vaalentavaa suihketta parin kuukauden välein.
Kamalin vaihe on silloin kun oma väri yltää kaulaan ja latva on vaaleaa, ohuempi ja hamppuisempi. Näyttää lähinnä Klonkulta. Silloin auttaa nuttura.
Laitoin raitoja niin kauan, että koko tukka alkoi jo olla vaalea. Kun kyllästyin siihen, ostin kaupasta tummeman hiusvärin ja värjäsin; tadaa, ei ole enää vaaleita! Jatkan vaalentamista taas kun siltä tuntuu, en kasvata mitään pois. Hiukset ulottuvat puoleen selkään, latvat kohta vyötärölle.
toi raidoitus voisi toimia ettei kasvatusvaiheessa näytä mörripeikolta.
kookosöljyhoito on hyvä. ihan tavis niveaakin voi hiuslatvoihin laittaa vaikka muhimaan ennen saunaa.
Kuivien hiusten kanssa kamppailevat, tässä on markettituote joka ainakin minun hiuksilleni sopii. Saman sarjan hoitoaine myös. http://www.dove.us/Products/Hair/Advanced-Hair-Series/Pure-Care-Dry-Oil-Shampoo.aspx
Välillä kannattaa käyttää jotakin muuta samppoota, jos tuntuu hoitavan liikaa.
5, ikää 44v
Shampoot joissa sulfaattia kuivattavat hiuksia tosi paljon mutta mielestäni hopeashampoot vielä enemmän. Oletteko huomanneet saman?
Minun latvat näyttää kärähtäneiltä ja vääntyvät korpun näköiseen harvaan ja törröttävään "hapsutusasentoon" sen jälkeen kun olen pessyt sama minkä merkin hopeashampoolla olen pessyt eikä pesun jälkeiset hoitonaamiotkaan (Kerastase jne) oikein meinaa auttaa.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 10:25"]
Laitoin raitoja niin kauan, että koko tukka alkoi jo olla vaalea. Kun kyllästyin siihen, ostin kaupasta tummeman hiusvärin ja värjäsin; tadaa, ei ole enää vaaleita! Jatkan vaalentamista taas kun siltä tuntuu, en kasvata mitään pois. Hiukset ulottuvat puoleen selkään, latvat kohta vyötärölle.
[/quote]
Minulla niin liukkaat hiukset ettei värit pysy vaalennuksen päällä, ne hiipuvat nopeasti pois :(
latvoihin kannattaa laittaa neitsytluomukookosöljyä tai jos haluaa "tuotteen" niin silkkitippoja.
Helpoimmalla pääsee kun värjää koko pään oman hiuksen väriseksi ja antaa sitten vaan kasvaa. Pari kertaa sävyttelin latvaa kun väri haalistui mutta nyt koko pää oman värinen eikä kukaan meinaa uskoa kun muistavat tosiaan vain sen että ensin olin blondi ja sitten seuraavana päivänä brune eikä sitä hirveää puolisi blondi/brune vaihetta ollut ollenkaan :)
up