Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton: haittaako kumppanin lapset edellisestä suhteesta?

Vierailija
29.09.2021 |

Lapsettomille kysymys (huolimatta siitä haluatko omia lapsia vai et): olet sinkku ja tapaat hyvän tyypin. Hänellä on kaksi alle kouluikäistä lasta edellisestä suhteesta. Hän on etävanhempi. Olisiko tämä este sille ettet halua ryhtyä seurustelemaan tai edes deittailemaan? Miksi tai miksi ei?

Kommentit (174)

121/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala tapailla miestä, jolla on alle 15-vuotiaita lapsia. Poikkeus olisi esim. Jos miehen lapset asuvat tyyliin 600km päässä ja he tapaisivat toisiaan vain koulujen loma-aikoina, jolloin minun ei tarvitsisi tavata lapsia koskaan.

Olen 34-vuotias vela nainen.

Vähän mua mietityttää, kun Tinderissä olen joskus matchannut miehen kanssa, jonka profiilissa ei lue mitään mainintaa lapsista. Sitten kun viestitellään, kysyn, onko hänellä lapsia, johon saan myöntävän vastauksen , esim. Kaksi alle kouluikäistä lasta. Siitä tulee sellainen fiilis, että mies tahallaan jättää kertomatta lapsistaan.

Sitten kun kirjoitin profiiliini, että etsin miestä, jolla ei ole alle teini-ikäisiä lapsia, niin silti saan tykkäyksiö miehiltä, joiden profiilissa lukee, että on pikkulapsia...

Vierailija
122/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi. Olisi mukava, jos miehellä olisi lapsia ja sitten joskus toivottavasti vielä lapsenlapsiakin.

Kun rakastuu niin kyllähän sitä koko paketti tulee mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän uusperhearkea ja meillä on hyvä avioliitto. Jos tämä päättyisi (pitäisin kyllä epätodennäköisenä), en enää koskaan ryhtyisi uusperhe-elämään uudelleen. Lapset ovat todella ihania, mutta lasten äiti tekee kiusaa minkä ehtii. Ihan järkyttävää katsoa vierestä, miten lähivanhempi voikaan tehdä etälle kiusaa. Se alkoi heti, kun tapasimme ja kestänyt kuusi vuotta (vaikka hän itse hyppäsi uuden miehen matkaan jo avioliittonsa loppupuolella, joten ei ole mistään mustasukkaisuudesta tms kyse). Toisen lapset siis hyväksyisin, mutta en hulluja eksiä.

Vierailija
124/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtauduin ennen karsaasti ajatukseen, että miehellä olisi lapsia, kun itselläni ei ole. Nykyään kuitenkin seurustelen kahden lapsen isän kanssa, ja olen muuttanut suhtautumistani asiaan. Lapset ovat ala-asteikäisiä ja ihan mukavia tapauksia. Emme asu yhdessä ja lasten vuorottainen asuminen vanhemmillaan tietysti vaikuttaa siihen, milloin pääosin voimme tavata, mutta ainakin vielä tilanne on ollut omalta kannaltani ihan ok. Jos lapset olisivat pienempiä, niin silloin voisi olla hankalaa.

Minusta on täysin ymmärrettävää, että lapset ovat vanhemmalle ykkösjuttu, niin olisivat minullekin, jos olisin lapsia saanut. Toisaalta aikuisena ihmisuhteena toivon olevani toiselle ykkönen kuten hänkin minulle, sitten olisi ongelma jos näin ei olisi.

Vierailija
125/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän uusperhearkea ja meillä on hyvä avioliitto. Jos tämä päättyisi (pitäisin kyllä epätodennäköisenä), en enää koskaan ryhtyisi uusperhe-elämään uudelleen. Lapset ovat todella ihania, mutta lasten äiti tekee kiusaa minkä ehtii. Ihan järkyttävää katsoa vierestä, miten lähivanhempi voikaan tehdä etälle kiusaa. Se alkoi heti, kun tapasimme ja kestänyt kuusi vuotta (vaikka hän itse hyppäsi uuden miehen matkaan jo avioliittonsa loppupuolella, joten ei ole mistään mustasukkaisuudesta tms kyse). Toisen lapset siis hyväksyisin, mutta en hulluja eksiä.

Nimenomaan ne hullut eksät ovat syy miksi en huolisi miestä kellä lapsia. Kierrän tällaiset kaukaa, olkoot vaikka kuinka ihana mies mutta silti.

Vierailija
126/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menettänyt lapseni enkä haluaisi kumppania, jolla pieniä lapsia ja yhteishuoltajuus. Yrittäisin liikaa miellyttää lapsia ja saada omittua heidät itselleni, varmaan. Minussa kumppania etsivät eivät kyllä paljon menetä. Alkaisin myös haaveilla omasta vauvasta, mutta sitten miehen lapset alkaisivatkin häiritä pahasti, luultavasti.

Vierailija
127/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperheenä elämisen päättyminen on kyllä yleistäen erittäin todennäköistä. Teillä vaikuttaa olevan ongelmia eivätkä ne eksiä haukkumalla ratkea.

Vierailija
128/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisevaa on myös se millainen juttu se kuvio on. Lasten äiti, miehen isyys yms. Minä lähdin kuvioon missä miehellä ei ollut rajoja, ei arjenhallintaa. Lasten äiti pompotteli kaikin mahdollisin tavoin. Lapset oli epäsiistejä ja mies kädetön p ****. Lapsia kaipaan joskus, vaikka erosta vuosia. Mutta muuten oksettaa koko juttu varmaan loppuiän. Että tsekkaa se laajempi kenttä- uusperheessä ei oo kyse vaan siitä et miehellä on lapsia, vaan mukana voi tulla ja tuleekin ties mitä. Lasten kautta sen exän sukukin.

Vierailija
129/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisi, en alkaisi seurustella. Vaarannan oman terveyteni huolehtimalla ehkäisystä, toisten vahinkoja en halua elämääni hankaloittamaan.

Vierailija
130/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollu tuollaisessa. Eron jälkeen vasta alkoi piirtyä näkyviin että se rakas nyx on osa sitä juttua. Ite on sen exän välinnut aikanaan. Ja jos nyx laittaa rajat ja huolehtii et teidän suhde ykkönen, ei se ex kovin iso ongelma ole. Sinäki mietit exän syntejä miten hyppäs uuden matkaan jne. Että fokus sullakin siellä exässä, ei teidän suhteessa. Ja se just ennustaa huonoo.

Vierailija
131/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

En ala tapailla miestä, jolla on alle 15-vuotiaita lapsia. Poikkeus olisi esim. Jos miehen lapset asuvat tyyliin 600km päässä ja he tapaisivat toisiaan vain koulujen loma-aikoina, jolloin minun ei tarvitsisi tavata lapsia koskaan.

Vähän mua mietityttää, kun Tinderissä olen joskus matchannut miehen kanssa, jonka profiilissa ei lue mitään mainintaa lapsista. Sitten kun viestitellään, kysyn, onko hänellä lapsia, johon saan myöntävän vastauksen , esim. Kaksi alle kouluikäistä lasta. Siitä tulee sellainen fiilis, että mies tahallaan jättää kertomatta lapsistaan.

Sitten kun kirjoitin profiiliini, että etsin miestä, jolla ei ole alle teini-ikäisiä lapsia, niin silti saan tykkäyksiö miehiltä, joiden profiilissa lukee, että on pikkulapsia...

Laadukkaimmat miehet siellä ilmeisesti mieltää itsensä lapsettokiksi eivätkä lastensa hylkääjiksi.

Vierailija
132/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin aluksi, että ei haittaa, mutta nyt tositilanteessa olisi kyllä helpompaa olla lapsettoman miehen kanssa. Miehen kummallakin lapselle on erityilsdiagnoosi. Eivät suhtaudu hyvin vieraisiin ihmisiin, joten ovat jääneet minulle tuntemattomiksi. Eivät suostu oikein puhumaan minulle, joten on melko kiusallista heidän seurassaan.

Vierailija
133/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Mä en ainakaan laita mitään tietoa mun lapsesta Tinderiin, kun se on niin täynnä kaikenmaailman sekopäitä :D Jos matchi tulee, niin sitten tietenkin kerron. Enkä tykkäile miehistä jotka eivät pidä/halua lapsia.

Vierailija
134/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se rakkaus toimiikin....valitset, ketä rakastat...hahaa eipä toimi. Itse rakastuin kolmen lapsen naimisissa olevaan isään. Otin koko paletin vastaan. Olen vielä 10-vuotta miestä vanhempi. Tämä oli kohtaloni. Enkä voisi onnellisempi olla. Nyt meillä on yhteensä 4 lasta :).

Vierailija
135/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Mä en ainakaan laita mitään tietoa mun lapsesta Tinderiin, kun se on niin täynnä kaikenmaailman sekopäitä :D Jos matchi tulee, niin sitten tietenkin kerron. Enkä tykkäile miehistä jotka eivät pidä/halua lapsia.

Jep, tuskin kristiinan profiilitekstiä on moni mies lukenut jos siinä ei lue isolla "AIDS!" tms. Oikealle vaan kuten kaikki, joita voisi tuupata peräreinoon. Tinder on tinder

Vierailija
136/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne valitettavasti haittaa.

Vierailija
137/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnnaPia kirjoitti:

Näinhän se rakkaus toimiikin....valitset, ketä rakastat...hahaa eipä toimi. Itse rakastuin kolmen lapsen naimisissa olevaan isään. Otin koko paletin vastaan. Olen vielä 10-vuotta miestä vanhempi. Tämä oli kohtaloni. Enkä voisi onnellisempi olla. Nyt meillä on yhteensä 4 lasta :).

Hyh... näin pari vuotta sitten pariskunnan ostamassa lippuja eläintarhaan itselleen, kolmelle miehen lapselle ja tälle sivusuhteen iloiselle "yllätykselle". Nainen oli niin teennäinen ja ällöttävä, mies laahusti lannistuneena perässä. #uusperheonni

138/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla miesten mielipiteitä tästä asiasta.

Vierailija
139/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja numero 137..jeps...mun oma lapseni on jo täysi-ikäinen. Joten kuvailemasi tapahtuma ei liity meihin. Mutta minun ei tarvitse selitellä elämääni, kaikki hyvin kiitos vaan ;)

Vierailija
140/174 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnnaPia kirjoitti:

Kirjoittaja numero 137..jeps...mun oma lapseni on jo täysi-ikäinen. Joten kuvailemasi tapahtuma ei liity meihin. Mutta minun ei tarvitse selitellä elämääni, kaikki hyvin kiitos vaan ;)

Kaikki hyvin Apinana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän