Lapseton: haittaako kumppanin lapset edellisestä suhteesta?
Lapsettomille kysymys (huolimatta siitä haluatko omia lapsia vai et): olet sinkku ja tapaat hyvän tyypin. Hänellä on kaksi alle kouluikäistä lasta edellisestä suhteesta. Hän on etävanhempi. Olisiko tämä este sille ettet halua ryhtyä seurustelemaan tai edes deittailemaan? Miksi tai miksi ei?
Kommentit (174)
Olen vuoden koittanut etsiä edes treffikumppania tinderistä. Ainoastaan on näitä pi llumiehiä, okei no ne ei kiinnosta, mutta ainoat kunnolliset on nämä lapsimiehet. EI ei ja ei. Olen ennemmin yksin ja selibaatissa kuin jonkun vieraan kakaran äitipuolena. Seksisuhteita en halua.
Kyllä, jos lapset ovat paikalla enemmän kuin pari yötä kuukaudesta. Ei, jos max joka toinen vkl.
Kyllä, jos lapset ovat huonosti käyttäytyviä. Ei, jos vieraskoreita.
Vierailija kirjoitti:
Itse elän juuri tällaista vaihetta. Omat lapset ovat jo kotoa pois mutta miehellä vielä kaksi ala ikäistä. Elämä on yhtä painajaista. Minua yritetään väkisin vääntää vastuuseen lapsien hoidosta vaikka ei edes asuta yhdessä. Velvoitteita luetellaan mutta oikeuksia ei ole enää edes omaan elämään. En voi suositella kenellekään. Miksi naisen oletetaan ottavan aina vastuun lapsista vaikka ne ei ole edes omia? Ero tästä tulee eihän tällaista perhe helvettiä jaksa kukaan. Minäkö hoidan mukulat että mies jaksaa töiden jälkeen vielä harrastaa, ei kiitos. Jokainen hoitaa omansa ja se siitä.
Juuri tämän takia uusperheessä pitää tehdä ehdottoman selväksi, että miehen lapsia ei hoideta, viihdytetä eikä kasvateta. Mies jos haluaa lapsiasn nähdä, niin ottaa lapset vain silloin, kun hän pystyy itse nämä asiat hoitamaan.
Alle kouluikäiset olisivat olleet vaikea tapaus, onneksi olivat jo teinejä, ei silti ollut helppoa, koska tosiaan olin ja olen vapaaehtoisesti lapseton enkä olisi halunnut joutua elämään lapsiperhe-elämää. Toinen lapsista asui meillä, toinen äitinsä luona. Nyt olen joutunut jo bonusisovanhemmaksi, mutta onneksi saan olla sitä hyvin matalalla profiililla, koska miehenikään ei ole erikoisesti hullaantunut uudesta tulokkaasta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi, mutta jos saan tietää että miehellä on lapsia, se on seksuaalisessa mielessä tietynlainen turn off. En halua imeskellä sellaista penistä tai saada sellaista sisääni, josta lentäneestä spermasta on tullut lapsi. Jotenkin vähän ällöttää ko. ajatus. Olenko ihan outo?
V: Kyllä
Ei paljon pahempaa vikaa voi olla kumppaniehdokkaassa kuin että se on jo lisinyt. Joko se on edelleen aktiivinen osa lastensa elämää ja on hyvä isä ja minunkin pitäisi nähdä niitä jos miehen kanssa jaetaan arki. Tai on hylännyt lapsensa ja on velvollisuuksiaan välttelevä urvake. Ja kuka sellaisen tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Ei paljon pahempaa vikaa voi olla kumppaniehdokkaassa kuin että se on jo lisinyt. Joko se on edelleen aktiivinen osa lastensa elämää ja on hyvä isä ja minunkin pitäisi nähdä niitä jos miehen kanssa jaetaan arki. Tai on hylännyt lapsensa ja on velvollisuuksiaan välttelevä urvake. Ja kuka sellaisen tahtoo.
Kyllä mies voi olla erinomainen puolisona, vaikka olisi huono isänä. Tai voi olla erinomainen isä, mutta huono puoliso.
Minä valitsisin ensimmäisen.
Tapailu onnistuu, seurustelu on iso kynnys lasten takia.
En tahdo katsella/elättää muistutuksia kumppanini virheistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies voi olla erinomainen puolisona, vaikka olisi huono isänä. Tai voi olla erinomainen isä, mutta huono puoliso.
Minä valitsisin ensimmäisen.
Minä en kumpaakaan. Tai hyvin pienen mahdollisuuden voisin antaa normaaleiden ja kunnollisten täysi-ikäisten vanhemmalle. Mutta alaikäiset tai jotkut ripustautuvat tai ongelmalliset aikuiset lapset niin ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vastapainona sanoisin, että jos ikinä eroaisin vaimostani, ei edes harkitsisi lapsetonta naista. En ole elämässäni tavannut yhtään henkisesti tasapainoista, yli 40v lapsetonta naista.
Onpas ylläri että isi-mies pitää naisia pelkkänä lapsentekokoneena, joiden ainoa arvo on lisääntyminen. Tällaisia nämä lisääntyjat on, ja siksi niistä on paras pysyä kaikin tavoin erossa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi, mutta jos saan tietää että miehellä on lapsia, se on seksuaalisessa mielessä tietynlainen turn off. En halua imeskellä sellaista penistä tai saada sellaista sisääni, josta lentäneestä spermasta on tullut lapsi. Jotenkin vähän ällöttää ko. ajatus. Olenko ihan outo?
🤣🤣 Tasa-arvoa
Erehdyin jopa muuttamaan naisen luokse jolla oli kaksi lasta. En olisi ikinä arvannut kuinka paljon voi toisen kakaroita inhota.
Vierailija kirjoitti:
10 yläpeukkua. Nyt oikeasti!
Vastaava miesnäkökulma olisi: "En voi ajatella seksiä yh:n kanssa, kun sieltä on tullut läpi jonkun lapsi" tai "koska siellä on ollut jonkun toisen penis".
Ei haittaa, ovat alle kouluikäisiä ja minulle erittäin rakkaita. Olen syystä vela itse, en halua kokea synnytystä tai olla päävatuussa 24/7, mutta perhe-elämä on muuten mahtavaa vaikka onkin myös rankkaa. Mutta koska en ole päävastuussa, saan myös omaa aikaa aina tarvittaessa. Lapsilla on ihanat ja erittäin läsnä olevat vanhemmat, enkä koe että olisin mikään äitipuoli. Nimenomaan vanhempien takia tämä sopii itselleni.
Haittas Tietenkin.
..Entä jos ois , Leski lasten äiti , kuollut, Onhan miespuolisiakin leakiä, enkä, tässä tarkoita, jo
työelämäsä onnellisesti päättäneitä, jotka ovat siis eläkkeellä 65- täyttäneitä, en
Vaan Suomessakin on , Alle 65- vuotiaita , leskejå, he eivät ole niin julkisuudessa olleet kun tämä hiihtäjä Ville Nousiainen.
He elävät omaa elämäänsä,
Eikä ole mihinkään sunnuntain aamuohjelmaakaan , eivät ole menneet vieraaksi kuten Flinkkiä ohjelmaan.
Se on Ymmärrättevästi, vaikea kipeä asia, jos nuorena jää , leskeksi etenkin pikku lapsen ,
/ Lasten isänä.
.. Jotkut pitää suru- vuoden sitten vasta kahtelevat ,uuden puolison .
No en tiedä , tässäkään tapauksessa ,.
He kun Äitiään saa takaisin.
Miten olisi ystävällinen lapsiakin kohtaa , pitäisikö he minusta en tiedä .
Eli ei olisi kivaa että kuolla olisi lapset.
Maajussille Morsian ohjelmassakin on sellainen buumi, että , ohjelmaan ilmoittautuu , eronneita joilla vielä Pieniäkin muksuja ja puolisoksi hakijalla myös.
Viime vuonna Maajussitar ihastu yhteen mieheen hänelle paljastu vasta viime metreillä että on lapsi, ja ei tullut mitään.
Tykkään lapsista, mutta perheellisen kanssa seurustelussa on se ongelma, että perheelliselle lapset on ne elämän tärkeimmät ihmiset ja kuuluukin olla. Mulle kumppani on tärkein, joten siinä on aika vaikea rakentaa suhde, kun tasaveroisuus ei tässä toteudu.
Nyt jälkeenpäin viisastuneena on alkanut haitata.
Nykyinen vaimo laittoi minun lapseni, heti kun teininä alkoivat seurustelemaan, kamppeet jätesäkissä maailmalle. Onneksi tyttöystävien vanhemmat ottivat asumaan luokseen.
Itse olin vielä silloin vaaleanpunaiset lasit silmillä.
Nykyään rahoitamme hänen nyt aikuisia lapsiaan mm. hommaamalla polttopuut ja maksamalla elämisen kuluja (lasten harrastuksia,välineitä,turvaistuimia,lastenvaunut ym) Lapsenlapsensa ovat hoidossa jatkuvasti.
Minun lapsista hän puhuu negatiiviseen sävyyn.
Ai miksi olemme vielä yhdessä?
Meillä on yhteinen "rakkauslapsi" ja miljoona velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuoden koittanut etsiä edes treffikumppania tinderistä. Ainoastaan on näitä pi llumiehiä, okei no ne ei kiinnosta, mutta ainoat kunnolliset on nämä lapsimiehet. EI ei ja ei. Olen ennemmin yksin ja selibaatissa kuin jonkun vieraan kakaran äitipuolena. Seksisuhteita en halua.
Pakkoko sen miehen kanssa on muuttaa yhteen? Asukaa kumpikin omissa kodeissanne, niin tuota ongelmaa ei ole.
Haittaa ihan...
Totaalinen este seurustelulle.