Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tue tasa-arvoista aviolittolakia: EROA kirkosta

Vierailija
20.11.2014 |

Miksi kuulutte tuollaiseen yhteisöön, joka väen väkisin ei halua kohdella ihmisiä tasa-arvoisesti?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:47"]

No papeista ainakin tasa-arvoista avioliittoa kannattaa suurempi osa kuin vastustaa.

[/quote]

Ihan sama mitä mieltä papit on. Kirkko ei virallisesti (tosin ei sano sitä suoraan) kannata tasa-arvoista avioliittolakia. Jos kannattaisi niin arkkipiispa sanoisi asian suoraan eikä hiippailisi varjoissa hissuttelemassa.

22/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ketjussa on sanottu, lait säätää Suomen eduskunta.

Kirkon papeista suurin osa hyväksyisi homoparin vihkimisen omassa työssään. Toki osa näkee asian myös eri tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä kohtaa sitä vastusti persut, keskusta ja muutama kokoomuslainen

Vierailija
24/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on väärää tietoa!

http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/3258739/”jokainen-on-vahan-homo”-papit-tempaisevat-tasa-arvoisen-avioliittolain-puolesta

”Jokainen on vähän homo”: Papit tempaisevat tasa-arvoisen avioliittolain puolesta

ku

Enemmistö kantansa kertoneista Suomen evankelis-luterilaisen kirkon papeista kannattaa kansalaisaloitetta tasa-arvoisesta avioliittolaista, joka on tulossa eduskunnan käsittelyyn. Aloitetta kannattaa 44 prosenttia ja vastustaa 41 prosentti, ilmenee tänä vuonna toteutetusta kirkon akateemisten jäsenkyselystä.

Tiistaina marraskuun 11. päivä julkaistulla videolla Suomen kaikissa eri hiippakunnissa työskentelevät papit nostavat peukalon pystyyn jaa-äänen merkiksi. Heidän mielestään kyseessä olisi laki, joka toteuttaisi rakkautta ja oikeudenmukaisuutta paremmin kuin tämänhetkinen lainsäädäntö. Nämä Jumalan palvelijat kysyvät eduskunnalta: ovatko erilaiset perheet silmissänne tasa-arvoisia?

Tasa-arvoista avioliittolakia kannattavat papit tahtovat tuoda esille, että kirkon tehtävä on aina ollut haastaa yhteiskuntaa ja vallanpitäjiä silloin, kun yhteiskunta on epätasa-arvoinen tai kun jotakuta sorretaan. He tahtovat painottaa kaikkien seurakuntalaistensa olevan heille tärkeitä ja olevansa valmiit puolustamaan heitä, jos heidän elämäänsä tai perhettään syrjitään.

Videon lisäksi tasa-arvoista avioliittolakia kannattavat papit ovat avanneet videoon liittyvän facebook-sivun , jolla kutsuvat muita ammattiryhmiä liittymään valokuvillaan mukaan kampanjaan.

Videon musiikki on muusikkopappien – laulajan ja kantelistin – toteuttama versio Jukka Takalon kappaleesta Jokainen on vähän homo.

Vierailija
25/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:21"]

Mitä te nyt oikeen saivartelette? Kirkko on yksi suurimpia voimia tasa-arvon ja ihmisoikeuksien tiellä tässä maassa.

[/quote]

:DDDDDDDDDDDD

Päivän naurut. Kyllä naiset ovat kovan hinnan joutuneet maksamaan kristillisistä arvoista ympäri maailmaa.

Vierailija
26/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:30"]

Minä kannatan tasa-arvoista avioliittolakia ja kuulun kyllä myös kirkkoon. En näe mitään syytä erota, kun uskon Jumalaan ja haluan meille ristiäiset, häät, hautajaiset jne kirkolliset palvelut. Ei niin köyhiä olla, että kirkollisvero tuntuisi :)

[/quote]

Onneksi mä olen niin RIKAS että ei tarvitse kirkkoon kuulua ja onneksi en ole koskaan kuulunutkaan enkä senttiäkään siitä syystä maksanut. Laskennalliset 13000 euroa olen tähän mennessä on jäänyt ihan omaan käyttööni. :D Ja noista juhlista kaikki on onnistunut ilman kirkkoakin erittäin hyvin.

[/quote]

Kirkkohäät ilman kirkkoa? Veikkaanpa että aika hankala yhtälö ;) ja edelleenkin; kun hankkii kunnon ammatin ja työpaikan, ei kirkollisvero tunnu missään :)

[/quote]

Kuka nyt kirkkohäät haluaa. Ei kukaan ei ede puolet kirkkoon kuuluvista.

Mulla on ihan kunnon ammatti, työpaikka ja palkka reippasti yli keskiarvotulojen. Töitä on takana yli 20 vuotta.  Ja siltikään en ole maksanut enkä tule maksamaan ikinä kirkollisveroa. Enkä muuten ole kuulunut päivääkään kyllä kirkkoonkaan. 

[/quote]

Minulle on ihan sama, oletko sinä koskaan kuulunut kirkkoon, kerroin vain miksi minä siihen kuulun. Ja sen, ettei kirkollisvero vie jokaista perikatoon, kun se tässä otetaan jotenkin merkitykselliseksi asiaksi sille, kuuluuko kirkkoon vai ei. Raha ei ratkaise kaikkea ja hyvillä mielin maksan jatkossakin kirkollisveroa, niin paljon hyvää se yhteiskunnalle ja vähävaraisille antaa.

Ja itselläni on sitten outo ystäväpiiri, kun osa on jopa liittynyt kirkkoon, jotta puoliso saisi toivomansa kirkkohäät (jos siis ei ole kuulunut siihen aikaisemmin jo). Ihana perinne :)

Vierailija
27/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:52"]Hanki elämä yksinkertainen luuseri! Ei kirkolla ole asian kanssa mitään tekemistä vai luuletko raukka, että kirkko säätää Suomessa lait ? Urpo! [/quote] Olen osittain samaa mieltä, mutta toisaalta edelleen moni kirkon vaikuttaja vastustaa lakia ja levittää ennakkoluuloja ja jopa väärää tietoa (esim Räsäsen selkeästi väärä tulkinta YK:n sopimuksesta). Mitä pienempi rooli kirkolla on, sitä todennäköisempää on, että ihmiset ajattelevat asioita omilla aivoillaan eivätkä omaksu näiden ns. auktoriteettien mielipiteitä.

[/quote]

Kun vihreät saavat kohun aikaan yhden silloisen pienpuolueen ehdokkaan kanssa, he järjestävät mielenilmauksen ja eroavat kirkosta. Sen jälkeen, kun häviävät eduskuntavaaleissa ja tämä ehdokas valitaan ministeriksi, tuputtavat samat aktiivit tätä hölynpölyä erosta.

En ymmärrä, miten kirkosta eroamalla vihreät voisivat saada enemmistön tämän taakse, koska demokratiassa päätöksentekijät valitaan eduskuntavaaleilla. Ihan tällaisten avaustenkin takia tämä asia ei kiinnosta yhtään.

Jos demokratia ei kiinnosta ja on pakko painostaa muilla keinoin, ainakin minä vastustan. Räsänen ja hänen asiansa on saanut sen verran tukea, että hänet on valittu eduskuntavaaleissa ja hallitusneuvotteluissa asia on sovittu. Vaihtoehtonahan tuolle moniväriselle hallitukselle olisi ollut, että perussuomalaiset olisivat olleet hallituksessa vastustamassa aloitetta.

Vierailija
28/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:59"]

Minä kannatan tasa-arvoista avioliittolakia ja kuulun kyllä myös kirkkoon. En näe mitään syytä erota, kun uskon Jumalaan ja haluan meille ristiäiset, häät, hautajaiset jne kirkolliset palvelut. Ei niin köyhiä olla, että kirkollisvero tuntuisi :)

[/quote]

Onneksi mä olen niin RIKAS että ei tarvitse kirkkoon kuulua ja onneksi en ole koskaan kuulunutkaan enkä senttiäkään siitä syystä maksanut. Laskennalliset 13000 euroa olen tähän mennessä on jäänyt ihan omaan käyttööni. :D Ja noista juhlista kaikki on onnistunut ilman kirkkoakin erittäin hyvin.

[/quote]

Kirkkohäät ilman kirkkoa? Veikkaanpa että aika hankala yhtälö ;) ja edelleenkin; kun hankkii kunnon ammatin ja työpaikan, ei kirkollisvero tunnu missään :)

[/quote]

Mulla on ihan kunnon ammatti, työpaikka ja palkka reippasti yli keskiarvotulojen. Töitä on takana yli 20 vuotta.  Ja siltikään en ole maksanut enkä tule maksamaan ikinä kirkollisveroa. Enkä muuten ole kuulunut päivääkään kyllä kirkkoonkaan. 

[/quote]

Minulle on ihan sama, oletko sinä koskaan kuulunut kirkkoon, kerroin vain miksi minä siihen kuulun. Ja sen, ettei kirkollisvero vie jokaista perikatoon, kun se tässä otetaan jotenkin merkitykselliseksi asiaksi sille, kuuluuko kirkkoon vai ei. Raha ei ratkaise kaikkea ja hyvillä mielin maksan jatkossakin kirkollisveroa, niin paljon hyvää se yhteiskunnalle ja vähävaraisille antaa.

Ja itselläni on sitten outo ystäväpiiri, kun osa on jopa liittynyt kirkkoon, jotta puoliso saisi toivomansa kirkkohäät (jos siis ei ole kuulunut siihen aikaisemmin jo). Ihana perinne :)

[/quote]

Eikä kirkolliveron maksaminen tee susta yhtään parempaa ihmistä vaikka niin annat ymmärtää, eikä myöskään kirkkoon kuuluminen siihen liittyminen. Minä en pidä kirkkoon liittymistä että saisi kirkkohäät toisen mieliksi mitenkään ihanana perinteenä. Minusta moraalitonta liittyä kirkkoon jos ei edes kannata koko aatetta.

Vierailija
29/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkipiispahan peukutti pappien peukutusvideota.

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:51"]

No papeista ainakin tasa-arvoista avioliittoa kannattaa suurempi osa kuin vastustaa.

[/quote]

Ihan sama mitä mieltä papit on. Kirkko ei virallisesti (tosin ei sano sitä suoraan) kannata tasa-arvoista avioliittolakia. Jos kannattaisi niin arkkipiispa sanoisi asian suoraan eikä hiippailisi varjoissa hissuttelemassa.

[/quote]

Vierailija
30/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Räsänen on kirkko? :O

Vierailija
31/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 13:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Arkkipiispa nyt peukuttaa mitä vaan mutta ei uskalla suoraan sanoa mediassa että kannattaa lakia. Miksi? No siksi että yrittää kumartaa kaikkia mutta samalla pyllistää kaikille. Hiljaa hissukoiden yritää olla kuin kusi sukassa.

Vierailija
32/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 13:21"]

Ai Räsänen on kirkko? :O

[/quote]

Räsäsen mielipiteet on moni paikon yhteneväiset kirkon kanssa, jolloin räsästä tulee kirkon kasvat kun kirkko ei itse halua antaa asioille kasvoja. Niin yksikertaista se vain on. 

Vierailija
33/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sit vinkuko, kun diakoniatyöltä loppuu rahat, tai niin kaikkihan täällä av:llä on niin menestyjiä, ettei heikompien auttaminen ja yhteinen hyvä kiinnosta. Oikeesti. Päivi R ei oo Kirkko!

Vierailija
34/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös kaikki se hyvä mitä kirkko tekee Suomen kansalle; diakonia, köyhäinavustus, perheavustus, muskarit, kolehdin keräys eri hyväntekeväisyyskohteisiin ym.

Vierailija
35/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis tämä arkkipiispa, joka pyysi anteeksi seksuaalivähemmistöjen syrjintää, mistä laajasti uutisoitiin?

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 13:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Arkkipiispa nyt peukuttaa mitä vaan mutta ei uskalla suoraan sanoa mediassa että kannattaa lakia. Miksi? No siksi että yrittää kumartaa kaikkia mutta samalla pyllistää kaikille. Hiljaa hissukoiden yritää olla kuin kusi sukassa.

[/quote]

Vierailija
36/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs kun minä olen jo valmiiksi eronnut kirkosta ihan vaan siksi koska olen köyhä enkä koe saavani maksamilleni verorahoille vastinetta. Tasa-arvoista avioliittoa vastustan jyrkästi. Ei kai kukaan nyt vain luule, että kannatan sitä ja siksi olen eronnut kirkosta.

Vierailija
37/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:21"]

Mitä te nyt oikeen saivartelette? Kirkko on yksi suurimpia voimia tasa-arvon ja ihmisoikeuksien tiellä tässä maassa.

[/quote]

Ja silti kirkko/seurakunta avustaa köyhiä ja vaivaisia riippumatta uskonnosta, sukupuolesta, ihonväristä tai seksuaalisesta suuntautumisesta tässä maassa silloinkin, kun valtio lyö lapun luukulle ja sanoo, ettei enempää hynää tipu.

Vierailija
38/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

kun hankkii kunnon ammatin ja työpaikan, ei kirkollisvero tunnu missään :)

[/quote]

Eikö puutarhurin ammatti ole sinusta kunnon ammatti?

1000e kk. Työtä tehdessä se tuntuu kunnon työltä, mutta ei siitä kyllä jää käteen paljoakaan. Naimisissa ei olla ja ristiäisiäkään ei ole vietetty. Uusi lapsi tulossa ja ei taideta viettää hänenkään ristiäisiä.

Ei sitä kaikilla ole varaa olla Jeesuksen armossa.

Vierailija
39/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisverosta voi hakea vapautusta.

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:03"]

[/quote]

[/quote]

kun hankkii kunnon ammatin ja työpaikan, ei kirkollisvero tunnu missään :)

[/quote]

Eikö puutarhurin ammatti ole sinusta kunnon ammatti?

1000e kk. Työtä tehdessä se tuntuu kunnon työltä, mutta ei siitä kyllä jää käteen paljoakaan. Naimisissa ei olla ja ristiäisiäkään ei ole vietetty. Uusi lapsi tulossa ja ei taideta viettää hänenkään ristiäisiä.

Ei sitä kaikilla ole varaa olla Jeesuksen armossa.

[/quote]

Vierailija
40/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eikä kirkolliveron maksaminen tee susta yhtään parempaa ihmistä vaikka niin annat ymmärtää, eikä myöskään kirkkoon kuuluminen siihen liittyminen. Minä en pidä kirkkoon liittymistä että saisi kirkkohäät toisen mieliksi mitenkään ihanana perinteenä. Minusta moraalitonta liittyä kirkkoon jos ei edes kannata koko aatetta.

[/quote]

Kuka sanoi, ettei kannata aatetta? Tiedän kaksi tapausta, joissa puoliso on liittynyt kirkkoon aikuisiällä, vanhemmat kun eivät ole aikanaan kuuluneet kirkkoon. Ovat menneet ja suorittaneet riparin ja halunneet liittyä seurakunnan jäseneksi, olisivat tämän tehneet ajallaan myös ilman kirkkohäiden toivomusta, sillä olivat sitä miettineet muutenkin jo pitkään. Häiden aika vain antoi sen viimeisen sysäyksen. Eikä kumpikaan ole kirkosta sittemmin eronnut, vaikka häistä on jo vuosia aikaa.

Ja missä kohtaa olen julistanut itseni paremmaksi ihmiseksi? Pidän itseäni itsenäisenä ihmisenä, joka haluaa kuulua kirkkoon huolimatta siitä, että keskustelupalstoilla haukutaan urpoksi. Onneksi te olette kuitenkin asiallisella linjalla... eiku...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan