Tue tasa-arvoista aviolittolakia: EROA kirkosta
Miksi kuulutte tuollaiseen yhteisöön, joka väen väkisin ei halua kohdella ihmisiä tasa-arvoisesti?
Kommentit (55)
Räsänen edustaa sitä kaikkea pahaa mitä uskonnot saavat aikaan.
Ai mihin yhteisöön? Suomalaisiin?
Hanki elämä yksinkertainen luuseri! Ei kirkolla ole asian kanssa mitään tekemistä vai luuletko raukka, että kirkko säätää Suomessa lait ? Urpo!
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:51"]
Ai mihin yhteisöön? Suomalaisiin?
[/quote]
Kirkkoon, uskovaisiin
Tietääkseni asiasta ei äänestetä kirkossa, vaan eduskunnassa.
Koska kirkkohan säätää lait. Mitäs jos vaikka ottaisit asioista selvää ja eroaisit valtiosta? :)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:52"]Hanki elämä yksinkertainen luuseri! Ei kirkolla ole asian kanssa mitään tekemistä vai luuletko raukka, että kirkko säätää Suomessa lait ? Urpo!
[/quote]
Olen osittain samaa mieltä, mutta toisaalta edelleen moni kirkon vaikuttaja vastustaa lakia ja levittää ennakkoluuloja ja jopa väärää tietoa (esim Räsäsen selkeästi väärä tulkinta YK:n sopimuksesta). Mitä pienempi rooli kirkolla on, sitä todennäköisempää on, että ihmiset ajattelevat asioita omilla aivoillaan eivätkä omaksu näiden ns. auktoriteettien mielipiteitä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:54"]
[/quote]
Just niin. Eikä vapaamielisten kannata ylipäätään erota kirkosta, silloinhan sinne jää enemmän vanhoillisia. Kannattaa pysyä kirkossa, ja vaikuttaa sisältä päin äänestämällä kirkollisvaaleissa vapaamielisiä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:52"]Hanki elämä yksinkertainen luuseri! Ei kirkolla ole asian kanssa mitään tekemistä vai luuletko raukka, että kirkko säätää Suomessa lait ? Urpo! [/quote] Olen osittain samaa mieltä, mutta toisaalta edelleen moni kirkon vaikuttaja vastustaa lakia ja levittää ennakkoluuloja ja jopa väärää tietoa (esim Räsäsen selkeästi väärä tulkinta YK:n sopimuksesta). Mitä pienempi rooli kirkolla on, sitä todennäköisempää on, että ihmiset ajattelevat asioita omilla aivoillaan eivätkä omaksu näiden ns. auktoriteettien mielipiteitä.
[/quote]
Päivi Räsänen ei ole kirkon äänitorvi, vaan ihan tavallinen rivijäsen siinä kuin kuka tahansa muukin. Kirkkoon kuuluu ihmisiä, joilla on erilaisia mielipiteitä. Miksi nostatte Räsasen auktoriteetiksi?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:54"]
[/quote]
Toisin sanoen eroa valtiosta!
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:52"]
Hanki elämä yksinkertainen luuseri! Ei kirkolla ole asian kanssa mitään tekemistä vai luuletko raukka, että kirkko säätää Suomessa lait ? Urpo!
[/quote]
Taukkien taukki olet itse ja urpojen urpo! Sinisilmäinenkin vielä ja asiasta mitään tietämätön.
Kirkko on LOBANNUT tasa-arvoista avioliittolakia vastaa suurella rintamalla mutta vaivihkaa. Kirkosta on lapannut lakivaliokunnan haastateltavana kymmeniä ihmisiä. Voit tarkistaa ihan lakivalokunnan pöytäkirjoista.
Olen eronnut siitä pelleilystä ajat sitten.
Ei kiinnosta tippaakaan mitä se sakki puuhaa.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:52"]
[/quote]
Aika moni tuntuu tämän keskustelun perusteella luulevan. Suurin ongelma on, että niin kauan kun enemmistö suomalaisista kuuluu kirkkoon "valtiokirkkoa" tullaan käyttämään argumenttina keskustelussa seksuaalivähemmistöjen oikeuksia vastaan.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:05"]
Kirkollisverosta voi hakea vapautusta.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:30"]
Minä kannatan tasa-arvoista avioliittolakia ja kuulun kyllä myös kirkkoon. En näe mitään syytä erota, kun uskon Jumalaan ja haluan meille ristiäiset, häät, hautajaiset jne kirkolliset palvelut. Ei niin köyhiä olla, että kirkollisvero tuntuisi :)
[/quote]
Onneksi mä olen niin RIKAS että ei tarvitse kirkkoon kuulua ja onneksi en ole koskaan kuulunutkaan enkä senttiäkään siitä syystä maksanut. Laskennalliset 13000 euroa olen tähän mennessä on jäänyt ihan omaan käyttööni. :D Ja noista juhlista kaikki on onnistunut ilman kirkkoakin erittäin hyvin.
[/quote]
kun hankkii kunnon ammatin ja työpaikan, ei kirkollisvero tunnu missään :)
[/quote]
Eikö puutarhurin ammatti ole sinusta kunnon ammatti?
1000e kk. Työtä tehdessä se tuntuu kunnon työltä, mutta ei siitä kyllä jää käteen paljoakaan. Naimisissa ei olla ja ristiäisiäkään ei ole vietetty. Uusi lapsi tulossa ja ei taideta viettää hänenkään ristiäisiä.
Ei sitä kaikilla ole varaa olla Jeesuksen armossa.
[/quote]
[/quote]
Vastasin tuolle yhdelle, jonka mielestä kirkollisvero on liian iso ja sen takia on syytä erota kirkosta. Minun mielestäni se ei sitä ole. Jos kirkollisvero tuntuu sinusta kohtuuttomalta, niin siitä voi hakea vapautusta, kuten joku jo mainitsi.