Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tue tasa-arvoista aviolittolakia: EROA kirkosta

Vierailija
20.11.2014 |

Miksi kuulutte tuollaiseen yhteisöön, joka väen väkisin ei halua kohdella ihmisiä tasa-arvoisesti?

Kommentit (55)

Vierailija
2/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta kannattaa erota vaikka ei tukisikaan mitään. Kirkkoon kuuluminenhan ei ole mikään taivaaseen pääsemisen tae. Ei tosin mikään muukaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroakirkosta-väki käyttää avioliittolakia keppihevosena agendansa ajamiseen. Niin tympeää, että pysyn kirkossa silkasta protestista. Onpahan yksi ilakoinnin aihe vähemmän.

Vierailija
4/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:52"]Hanki elämä yksinkertainen luuseri! Ei kirkolla ole asian kanssa mitään tekemistä vai luuletko raukka, että kirkko säätää Suomessa lait ? Urpo! [/quote] Olen osittain samaa mieltä, mutta toisaalta edelleen moni kirkon vaikuttaja vastustaa lakia ja levittää ennakkoluuloja ja jopa väärää tietoa (esim Räsäsen selkeästi väärä tulkinta YK:n sopimuksesta). Mitä pienempi rooli kirkolla on, sitä todennäköisempää on, että ihmiset ajattelevat asioita omilla aivoillaan eivätkä omaksu näiden ns. auktoriteettien mielipiteitä.

[/quote]

Päivi Räsänen ei ole kirkon äänitorvi, vaan ihan tavallinen rivijäsen siinä kuin kuka tahansa muukin. Kirkkoon kuuluu ihmisiä, joilla on erilaisia mielipiteitä. Miksi nostatte Räsasen auktoriteetiksi?

[/quote]

Media tahtoo asialle kasvot. Koska kirkko ei tarkoituksellisesti halua antaa yhtäkään naamaa vastustamaan tasa-arvoista avioliittolakia, niin on itsestään selvää että Räsäsestä tulee kirkon kasvot, koska kirkon ja räsäsen milipiteet ovat asiasta yhteneväiset.

Vierailija
5/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:52"]

Hanki elämä yksinkertainen luuseri! Ei kirkolla ole asian kanssa mitään tekemistä vai luuletko raukka, että kirkko säätää Suomessa lait ? Urpo!

[/quote]

Aika moni tuntuu tämän keskustelun perusteella luulevan. Suurin ongelma on, että niin kauan kun enemmistö suomalaisista kuuluu kirkkoon "valtiokirkkoa" tullaan käyttämään argumenttina keskustelussa seksuaalivähemmistöjen oikeuksia vastaan. 

[/quote]

Niin samat poliittiset päättäjät ovat seurakunnissa ja kunnissa/valtiolla päättämässä asioista. Sinisilmäistä luulla että osaavat aina erottaa asiat toisistaan.

Vierailija
6/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te nyt oikeen saivartelette? Kirkko on yksi suurimpia voimia tasa-arvon ja ihmisoikeuksien tiellä tässä maassa.

Vierailija
7/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:12"]

Eroakirkosta-väki käyttää avioliittolakia keppihevosena agendansa ajamiseen. Niin tympeää, että pysyn kirkossa silkasta protestista. Onpahan yksi ilakoinnin aihe vähemmän.

[/quote]

Ja kirkkoko ei muka käytä tasa-arvoista avioliittolakia oman asiansa ajamiseen? Teki kirkko niin tai näin sen ajamat asiat ovat muka aina oikein, hienoa, inhimillstä ja hyvää? Ajettelepa omilla aivoillasi joskus

Eroakirkostaväki ajaa vakaumusten tasa-arvoa, josta Suomessa ollaan vielä tosi kaukana.

Vierailija
8/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:12"]

[/quote]

Onneksi tyhmyydestä sakotetaan kirkollisveron muodossa. :D 

Vierailija
9/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan tasa-arvoista avioliittolakia ja kuulun kyllä myös kirkkoon. En näe mitään syytä erota, kun uskon Jumalaan ja haluan meille ristiäiset, häät, hautajaiset jne kirkolliset palvelut. Ei niin köyhiä olla, että kirkollisvero tuntuisi :)

Vierailija
10/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:51"]

Ai mihin yhteisöön? Suomalaisiin?

[/quote]

Osaatko suomea? Ymmärätkö lukemaasi?
Vai harmittaako jäädä maksamaan kirkollisveroa yksinään?

Vierailija
11/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:52"]Hanki elämä yksinkertainen luuseri! Ei kirkolla ole asian kanssa mitään tekemistä vai luuletko raukka, että kirkko säätää Suomessa lait ? Urpo! [/quote] Olen osittain samaa mieltä, mutta toisaalta edelleen moni kirkon vaikuttaja vastustaa lakia ja levittää ennakkoluuloja ja jopa väärää tietoa (esim Räsäsen selkeästi väärä tulkinta YK:n sopimuksesta). Mitä pienempi rooli kirkolla on, sitä todennäköisempää on, että ihmiset ajattelevat asioita omilla aivoillaan eivätkä omaksu näiden ns. auktoriteettien mielipiteitä.

[/quote]

Sinä tässä jaat väärää tietoa. Kari Mäkinen arkkipiispana on kirkon äänitorvi ja hän on varsin liberaali. Päivi Räsäsellä ei ole mitään asemaa kirkossa.

Vierailija
12/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:30"]

Minä kannatan tasa-arvoista avioliittolakia ja kuulun kyllä myös kirkkoon. En näe mitään syytä erota, kun uskon Jumalaan ja haluan meille ristiäiset, häät, hautajaiset jne kirkolliset palvelut. Ei niin köyhiä olla, että kirkollisvero tuntuisi :)

[/quote]

Onneksi mä olen niin RIKAS että ei tarvitse kirkkoon kuulua ja onneksi en ole koskaan kuulunutkaan enkä senttiäkään siitä syystä maksanut. Laskennalliset 13000 euroa olen tähän mennessä on jäänyt ihan omaan käyttööni. :D Ja noista juhlista kaikki on onnistunut ilman kirkkoakin erittäin hyvin.

Vierailija
13/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:35"]

[/quote]

Sinä tässä jaat väärää tietoa. Kari Mäkinen arkkipiispana on kirkon äänitorvi ja hän on varsin liberaali. Päivi Räsäsellä ei ole mitään asemaa kirkossa.

[/quote]

Mäkinen nyt ei sano mitään mistään eikä ole oikein mitään mieltä mistään. Vaika hyvä niin koska silloin kirkko jää mitäänsanomattomaksi yhteisöksi ja taas ihmiset eroaa.

Vierailija
14/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuen mielummin vähävaraisia, jotka saavat avun kirkon diakoniatyön kautta. Veron maksaminen on kunnia-asia muun rahallisen avun lisäksi.

Vierailija
15/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kirkosta eroaminen tähän asiaan vaikuta.

Enemmän vaikuttaa se, ketä äänestät seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Vierailija
16/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onneksi mä olen niin RIKAS että ei tarvitse kirkkoon kuulua ja onneksi en ole koskaan kuulunutkaan enkä senttiäkään siitä syystä maksanut. Laskennalliset 13000 euroa olen tähän mennessä on jäänyt ihan omaan käyttööni. :D Ja noista juhlista kaikki on onnistunut ilman kirkkoakin erittäin hyvin.

[/quote]

Kirkkohäät ilman kirkkoa? Veikkaanpa että aika hankala yhtälö ;) ja edelleenkin; kun hankkii kunnon ammatin ja työpaikan, ei kirkollisvero tunnu missään :)

Vierailija
17/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:39"]

Minä tuen mielummin vähävaraisia, jotka saavat avun kirkon diakoniatyön kautta. Veron maksaminen on kunnia-asia muun rahallisen avun lisäksi.

[/quote]

Mielummin olen kunniaton kuin maksan kirkollisveroa. Nm. ei senttiäkään kirkolle. :D

Vierailija
18/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:41"]

[/quote]

[/quote]

Kirkkohäät ilman kirkkoa? Veikkaanpa että aika hankala yhtälö ;) ja edelleenkin; kun hankkii kunnon ammatin ja työpaikan, ei kirkollisvero tunnu missään :)

[/quote]

Kuka nyt kirkkohäät haluaa. Ei kukaan ei ede puolet kirkkoon kuuluvista.

Mulla on ihan kunnon ammatti, työpaikka ja palkka reippasti yli keskiarvotulojen. Töitä on takana yli 20 vuotta.  Ja siltikään en ole maksanut enkä tule maksamaan ikinä kirkollisveroa. Enkä muuten ole kuulunut päivääkään kyllä kirkkoonkaan. 

Vierailija
19/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No papeista ainakin tasa-arvoista avioliittoa kannattaa suurempi osa kuin vastustaa.

Vierailija
20/55 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:41"]

Ei se kirkosta eroaminen tähän asiaan vaikuta.

Enemmän vaikuttaa se, ketä äänestät seuraavissa eduskuntavaaleissa.

[/quote]

Kirkosta eroaminen pakottaa muuttamaan monia kirkkoa suosivia lakeja ja kirkon valta vaikuttaa lakeihin vähenee. Tätäkin lakiuudistusta varten on haastateltu useita kirkon edustajia. Miksi? Asiahan ei edes kirkolle kuulu mitenkään.