Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teiniäitien "hulppeat" asunnot

Vierailija
19.11.2014 |

Katselin tuossa noita teiniäitien jaksoja kun ovat vielä muutaman päivän areenassa esillä. Yksi yhteinen asia pisti ainakin silmään, miten ihmeessä 16-20 vuotiailla, uskaltaisin sanoa lapsilla, voi olla noin hienot kämpät alla. Tuossa jaksossa 4/24 tuo Teya esittelee uuttaa asuntoaan mihin muuttivat juuri poikaystävänsä kanssa. Ei herran jestas ei jokaisella työssäkäyvällä pariskunnallakaan ole tuollaista, saatikka yksinelävällä.

16-vuotiaana asutaan kuin herran kukkarossa. Ja voin ihan avoimesti myöntää, olen kateellinen. Itse opiskelijana saan asua jossain kämäisessä 60-luvun yksiössä, ikääkin kuitenkin jonkin verran enemmän kuin tuo 16, vaikka muutinkin kotoa 20-vuotiaana.

Sitten kun vielä katsoo minkälaisista kodeista ovat itse lähtöisin, omat vanhemmat asuvat huomattavasti vaatimattomammissa asunnoissa. Lasitettu parveke, 2000-luvulla rakennettu(?) todella siisti kämppä. Kyllä minäkin mielelläni olisin 16-vuotiaana muuttanut vanhempieni kämpästä omaan puolet kallimpaan ja hienompaan.

Millä **tun rahalla? Joku katto niissä tuissakin on oltava, jos sellaisia saavat...

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jätehuolto auttaa teyaaa 21- vuotiaaksi :DDD

Vierailija
2/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin jo 1990-luvulla. Perheellisellä opiskelijatutulla, jolla oli työtön mies ja kaksi lasta oli tilava, siisti kerrostalokolmio. Muovimatothan noissa usein siihen aikaan oli, mutta asunnon kunto oli priimaa. Sossu maksoi huonekaluja, lasten tarvikkeita jne. Itse asuin homevaurioisessa solussa.

Myöhemmin työssäkäyvänä ja perheellisenä yksiössä, josta oli lainaa yhdessä miehen kanssa ja yksi lapsikin siihen mahtui, kunnes oli varaa vaihtaa kolmioon, ja saada kaksi lasta lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossapa vielä kuva siitä mistä tarkoitin. Ainakin omaan silmääni näyttää ihan tasokkaalta asunnolta.

http://static.telkku.com/telkku/programimages/venetsia/3131303154494c53555f30373633383736.jpg

Vierailija
4/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma jatkuu kaikessa muussakin, kuin vain asunnoissa.

Sossun elätti, ikityötön ja aina tuettavana ollut kaverini sai kaupungilta asunnon uudelta alueelta vaikka heillä oli asunto jo, tosin ei niin keskeisellä paikalla, ja hoitopaikat virikehoitoon järjestyi parissa viikossa(!!!!) samalla kun minun miehelleni surkuteltiin että eivät tiedä saako töiihin palaava mies hoitopaikkaa neljän kuukauden aikana..! Kyllä pistää vihaksi ja vituttaa. :( Tietty kaverini ehti jo nurisemaan uuden asunnon vuokrasta ja siitä, kun pitää ihan itse kävellen viedä lapset hoitoon 2km päähän kun lähipäiväkotiin ei mahtunut!

Vierailija
5/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu uudehkon asunnon saamaan niin ei se ole usein kuin 50-200e/kk kalliimpi kuin samankokoinen vanha ränsistynyt kämppä. En myöskään usko että nuo tytöt laittaa mitään säästöön..

Vierailija
6/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa parhaan elintason saa heittäytymällä sossun elätiksi ja tehtailemalla lapsia. Eipä kauheasti motivoi käydä töissä ja maksella länsimaiden korkeimpia veroja.

Vierailija
7/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖH!?  18-20-v on kuitenkin jo aikuinen ja voi olla töissäkin ja puolisokin töissä. Ei kaikki ole persaukisia parikymppisinä.

Vierailija
8/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne ajat muuttuu. Harva 16-vuotias muualla maailmassa saa astella "omassa" kämpässä uudenkarhean laminaatti/parketti lattian päällä (mitä nyt tuosta kuvasta tulkitsin). Monelle kelpaisi varmasti se "vain" se muovimatto.

Vierailija
9/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:32"]

Tässä maassa parhaan elintason saa heittäytymällä sossun elätiksi ja tehtailemalla lapsia. Eipä kauheasti motivoi käydä töissä ja maksella länsimaiden korkeimpia veroja.

[/quote]

Elintasosta en tiedä, mutta parhaat kämpät saa nuoret yh- äidit. Näin ainakin Helsingissä. Lapsettoman turha toivoa näitä kämppiä. Kys. ohjelmaa en katso, kommentoin lähinnä asuntoasiaa. 

Vierailija
10/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa! Siskoni on teiniäiti ja hänellä myös hieno koti ja kalliit kalusteet. Sossu maksoi. Ei tosin kaikkea ja velaksi on kaikki alunperin ostettu (ja sitten luottotiedot mennyt).

Vierailija
11/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin kämpissähän tai jossain tukiasunoissahan noi asuu. Ja kun on se lapsi, niin pääsee jonossa muiden edelle, eikä siinä asuntoja jaettaessa katsella että kenelle ne hyväkuntoiset tai uudet annetaan. Hintaerokaan ei vuokrissa ole samanlainen kuin asunnon kokonaishinnassa. 

Vierailija
12/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:33"]

ÖH!?  18-20-v on kuitenkin jo aikuinen ja voi olla töissäkin ja puolisokin töissä. Ei kaikki ole persaukisia parikymppisinä.

[/quote]

Katso tuota teiniäidit sarjaa ja sano käsi sydämellä että ovat tunnollisia yhteiskunnan rakentajia, käyvät töissä, elättävät lapsensa yms.

Kyllä nuo ovat täysin pikkulapsia vailla mitään ymmärystä tosielämästä. Ongelmanuoria.

Vierailija
13/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa vastarempatussa asunnossa mekin asutaan. Parvekkeet lasitettu jo ainakin 10 vuotta sitten. Maksetaan kolmiosta vuokraa 520e/kk. Niin, ulkopäin talo ei sitten olekaan kovin hieno kun sattuu olemaan näitä 60-luvulla rakennettuja taloja.

Vierailija
14/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahemmin asiasi sössit, sen enemmän veronmaksajat sua rahottaa. 

Hiukan toista on suurimmalla osalla vastaavan ikäisistä, vastuullisesti asiansa hoitaneista opiskelijanuorista... oliko se opintoraha nyt peräti 500€/kk. Tai ammattiin valmistuneista, jotka parhaimmassa tapauksessa aloittelevat omaa työuraansa kitupalkalla - iso osa tosin on kortistossa. 

Vierailija
15/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22v. 19-vuotiaana muutin tähän peruskorjailtuun kolmioon. Käynyt töissä 18-vuotiaasta. Kotini on kaunis ja löytyy kaikki ns pelit ja vehkeet. Niin ja asun yksin eikä vanhemmat ole pahemmin autelleet. En tienaa paljoa useimpien mielestä mutta tarpeeksi kun osaa säästää ja pitää huolta asioistaan.

Vierailija
16/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen kerrostalon ahdas keittiöhän tuossa linkissä ainakin näkyy. Missä ihmeen mörskissä itse asutte, jos tuo ja lasitettu parveke on teistä oikein hulppeaa?

Vierailija
17/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Ikean kalusteet kalliita ole.

Vierailija
18/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:42"]

Ihan tavallinen kerrostalon ahdas keittiöhän tuossa linkissä ainakin näkyy. Missä ihmeen mörskissä itse asutte, jos tuo ja lasitettu parveke on teistä oikein hulppeaa?

[/quote]

Rahoittaako sinua siis jokin taho vielä avokätisemmin? Kerro ihmeessä lisää niin muutkin pääsevät apajille.

Vierailija
19/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:42"]

[/quote]

Rahoittaako sinua siis jokin taho vielä avokätisemmin? Kerro ihmeessä lisää niin muutkin pääsevät apajille.

[/quote]

En ole tuo "ihan tavallinen --" kommentin kirjoittaja, mutta apajille pääsee ihan jo muuttamalla pois sieltä pääkaupungista. Vaasassa tuollaisen saa 700e/kk ihan keskustan tuntumasta. 

Vierailija
20/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me 80-luvulla (ja sitä ennen) syntyneet olemme joutuneet aina itse itsemne elättämään mutta nuo 90-luvulla ja sen jälkeen syntyneet yhteiskunta elättää eikä heidän tarvitse tehdä muuta kuin hankkia lapsia alle 2-kymppisenä.

Ja sitten ihmetellään miksi Suomen talous on kuralla.

t.10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi