Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teiniäitien "hulppeat" asunnot

Vierailija
19.11.2014 |

Katselin tuossa noita teiniäitien jaksoja kun ovat vielä muutaman päivän areenassa esillä. Yksi yhteinen asia pisti ainakin silmään, miten ihmeessä 16-20 vuotiailla, uskaltaisin sanoa lapsilla, voi olla noin hienot kämpät alla. Tuossa jaksossa 4/24 tuo Teya esittelee uuttaa asuntoaan mihin muuttivat juuri poikaystävänsä kanssa. Ei herran jestas ei jokaisella työssäkäyvällä pariskunnallakaan ole tuollaista, saatikka yksinelävällä.

16-vuotiaana asutaan kuin herran kukkarossa. Ja voin ihan avoimesti myöntää, olen kateellinen. Itse opiskelijana saan asua jossain kämäisessä 60-luvun yksiössä, ikääkin kuitenkin jonkin verran enemmän kuin tuo 16, vaikka muutinkin kotoa 20-vuotiaana.

Sitten kun vielä katsoo minkälaisista kodeista ovat itse lähtöisin, omat vanhemmat asuvat huomattavasti vaatimattomammissa asunnoissa. Lasitettu parveke, 2000-luvulla rakennettu(?) todella siisti kämppä. Kyllä minäkin mielelläni olisin 16-vuotiaana muuttanut vanhempieni kämpästä omaan puolet kallimpaan ja hienompaan.

Millä **tun rahalla? Joku katto niissä tuissakin on oltava, jos sellaisia saavat...

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuokrakämppiänon hienojakin tai ei ole mitään mörskiä! Ason saa valita ja silloin kun asuttiin vuokratalosäätiössä niin haettiin uusiin asuntoihin, kun perheluku kasvoi. Muovimatto oli mutta muuten karhean uutta.

Vierailija
62/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off-topic, mutta nykyään laminaatit ovat halvempia kuin muovimatot. Parkettia tuskin kaupungin vuokrakämpissä on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmasta on useampi vuosi aikaa ja Teya miehensä kanssa tuolloin vielä alaikäisiä.

Nykyisin lapsi on 3-vuotias, Teya valmistunut ammattiin ja käy töissä. Hän on nyt siis 19-vuotias.

Millä tavalla meininki on teistä paheksuttavaa, tai miksi heitä ei olisi silloin kolme vuotta sitten tukea? Miksi 16-vuotias opiskelija ei saisi asua perheineen mukavasti samalla kun opiskelee itselleen ammatin ja näin pääsee työelämään samaan aikaan kuin ikätoverinsa, jopa aikaisemmin?

Siksikö, että on TEINIÄITI? 

Ai niin, lastako asiasta pitäisi rankaista ja laittaa nuoret teinivanhemmat johonkin räkäiseen pikkuluukkuun, jotta on varmasti mahdollisimman ankeata?

Vierailija
64/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 05:32"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 23:50"]

Tarjoamalla hyvät puitteet noille teiniäideille tullaan samalla tarjonneeksi hyvät puitteet teiniäitivitunloisten lapsille, jolloin heistä suuremmalla todennäköisyydellä tulee kunnollisia veroja maksavia kansalaisia. Jättämällä ns. heitteille ei saada kuin lisää syrjäytyneitä ja päihdeongelmaisia työkyvyttömyyseläkeläisiä.

[/quote]Ei tulis mieleenkään kadehtia jotain teiniäitiä herranjestas! Mikä teitä vaivaa? (Oikeasti tässähän on kyse seuraavista sukupolvista, teiniäitien ja -isien lapsista.)

[/quote]

Miksipä ei saisi kadehtia niitä, joilla menee paremmin, varsinkin jos kyseiset ihmiset eivät ole tehneet elintasonsa eteen muuta kuin synnyttäneet lapsia? Ei kateus nyt niin paha asia ole, etteikö sitä saisi lainkaan tuntea.

Sitäpaitsi teiniäitiys on joissakin tapauksissa periytyvää. Jos vähän kärjistetään, niin ehkä kyseessä onkin yhteiskunnan keino saada synnytysikä alemmaksi: annetaan asunnot ilmaiseksi kaikille, jotka lisääntyvät teineinä. Ehkä saadaan tänne elättisukuja, joissa on 7 sukupolvea elossa ;). 

Vierailija
65/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tekoon tarvitaan kaksi. Itse sain lapsen 20 vuotiaana ja 23 neliötä suurempaan asuntoon sain muuttaa vasta raskausvkolla 32. Ei apua takuusvuokraan eikä muuttoon eikä mihinkään huonekaluihin. Vauvan sänkyyn sain 20 euroa. Minulla ei ole edes autoa. Asunnossa ei ole pesutupaa ja pyykkäsin käsin. Olinhan vasta opiskelija. Näin Tampereella. Nykyisessä asunnossa hometta enkä saa vaihtoasuntoa, koska hometta ei näy pintatesteillä . Kumma että oireita on 27 ja lapsella 10 homeoiretta.

Vierailija
66/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin 16-vuotiaana pois kotoa tosi siistiin yksiöön ja sieltä muutin 17-vuotiaana poikasytäväni kanssa Helsinkiin. Asunto oli 72 neliöinen saunallinen ja siisti kolmio hyvältä alueelta. Asunto vielä kaiken lisäksi oli tasoonsa nähden todella kallis ja samalla rahalla olisi saanut paljon uudempaa ja siistimpääkin. Siinä asuttiin niin opiskelijana, työttömänä sossuasiakkaana kuin työssäkäyvänäkin. Joten eipä tuo nyt niin ihmeellistä ole varsinkin kun on pieniä lapsia, kyllä silloin tippuu kaupungiltakin uusittua ja edullista asuntoa. Jos asuu esimerkiksi kaupungin asunnossa joka on tuon näköinen niin se ei tosiaan tarkoita sitä, että olisi varaa asua samanlaisessa asunnossa jos se olisi vuokrattu yksityiseltä.

Vierailija
67/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:36"]Suomessa pienituloisten ja keskituloisten elintasossa ei ole paljoakaan eroa. Mietin omaa ja siskoni perhettä. Molemmat olemme naimisissa, molemmilla kaksi lasta. Meillä tulot mieheni kanssa 4500 euroa netto kuukaudessa ja maksamme noin 90 neliön asuntoa omaksi, ei omaa saunaa.

Siskoni asuu VVO:n talossa vuokralla, itse ja miehensä työttömiä jo 10:ttä vuotta, tulot varmaan puolet siitä mitä meillä. Mutta erona on se, että me lyhennämme omaa lainaamme palkallamme, emmekä saa mitään tukia. Heille kaikki tuet juoksee, lasten päivähoidon saavat ilmaiseksi, myös lasten harrastukset saavat ilmaiseksi, joku vähävaraisten tuki mikälie jne. Meillä taas lasten harrastukset maksamme me vanhemmat itse.

Ainoa ero elintasossa on se, että he eivät koskaan matkustele ulkomailla ja heillä on vain yksi auto, kun meillä on kaksi. Muuten ei hirveitä eroja tule mieleen. He myös asuvat alle 10v vanhassa kerrostaloasunnossa, jossa on oma sauna.
[/quote]

Niin, siis erot: te kerrytätte omaisuutta (oma koti), kun he asuvat vuokralla, te matkustelette, he eivät, teillä on kaksi autoa. Kyllä mä näen tuossa eroa.
/
Muuten itse aiheeseen, olen kyllä huomannut, että parhaiten sitä apua saa, kun on 1. lapsia tai 2. Sössinyt asiansa, mieluiten molempia. Jos uskaltaa ts. ei ole kovin harkitseva ja stressaava luonne, ja uskaltaa heittäytyä täysin yhteiskunnan tuen varaan lapsineen, niin kyllä se yhteiskunta kannattelee. Mielestäni se ei ole huono asia, varsinkin kun miettii vaihtoehtoja, vaikka en itse aio lapsia koskaan puskea maailmaan ja teiniäitiyttäkin "halveksin".
/
Sitten vielä ilkeä sivuhuomautus: eiköhän Teyan tapauksessa se teiniäitiys tule olemaan periytyvää, kun jo nyt on opettanut nätin taaperonsa poseeraamaan duckfacella somessa. Way to go. Ei mulla muuta.

Vierailija
68/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:54"]

Ai niin, lastako asiasta pitäisi rankaista ja laittaa nuoret teinivanhemmat johonkin räkäiseen pikkuluukkuun, jotta on varmasti mahdollisimman ankeata?

[/quote]

Tuskin juuri kukaan tuota haluaa, mutta aivan yhtä hyvin voi kysyä, miksi nämä teinivanhemmat saavat kaiken sen mitä saavat vain lapsen takia? On ihan turha kuvitella, että heistä kaikista (tai heidän lapsistaan) kasvaa hyviä veronmaksajia vain siksi, etteivät kasvaneet slummissa.

Miksi ne nuoret, joilla ei lapsia ole, joutuvat tyytymään vähempään?

Vierailija
69/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teya on eronnut lapsen isän kanssa ja hurvittelee reissuilla Los Angelesiin monesti vuodessa, mistä lie rahansa repii, kusettaa palkkansakin netissä..

Vierailija
70/71 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
71/71 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä kadehtia kaupungin vuokra-asunnossa asuvia. Niihinhän muutetaan vain silloin, kun muualta ei asuntoa saa ts olet persaukinen ja/tai luottotiedoton. Ja niistä muutetaan pois heti, kun mahdollista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme