Teiniäitien "hulppeat" asunnot
Katselin tuossa noita teiniäitien jaksoja kun ovat vielä muutaman päivän areenassa esillä. Yksi yhteinen asia pisti ainakin silmään, miten ihmeessä 16-20 vuotiailla, uskaltaisin sanoa lapsilla, voi olla noin hienot kämpät alla. Tuossa jaksossa 4/24 tuo Teya esittelee uuttaa asuntoaan mihin muuttivat juuri poikaystävänsä kanssa. Ei herran jestas ei jokaisella työssäkäyvällä pariskunnallakaan ole tuollaista, saatikka yksinelävällä.
16-vuotiaana asutaan kuin herran kukkarossa. Ja voin ihan avoimesti myöntää, olen kateellinen. Itse opiskelijana saan asua jossain kämäisessä 60-luvun yksiössä, ikääkin kuitenkin jonkin verran enemmän kuin tuo 16, vaikka muutinkin kotoa 20-vuotiaana.
Sitten kun vielä katsoo minkälaisista kodeista ovat itse lähtöisin, omat vanhemmat asuvat huomattavasti vaatimattomammissa asunnoissa. Lasitettu parveke, 2000-luvulla rakennettu(?) todella siisti kämppä. Kyllä minäkin mielelläni olisin 16-vuotiaana muuttanut vanhempieni kämpästä omaan puolet kallimpaan ja hienompaan.
Millä **tun rahalla? Joku katto niissä tuissakin on oltava, jos sellaisia saavat...
Kommentit (71)
Ettekö te tajua, että asuminen kehittyy koko ajan? Jos sinä olet 20 vuotta sitten asunut vanhassa murjussa, niin täytyykö nykyajan nuortenkin asua samanlaisissa.
Jos vanhempasi ostivat 90-luvulla tuliterän nissan primeran, sinäkin joudut nyt ostamaan 90-luvun vanhan primeran.
Kaikkea varmaan saa rahalla. Porukka tulee tänne silti kirjoittelemaan tyyliin "kyllä mekin kun miehen kanssa asutaan tuollaisessa talossa 600€/kk vuokra, hieno on jee jee" tyyliin.
Asuitteko te sen kumppaninne kanssa samanlaisessa talossa 16-vuotiaana, lapset hankkituna pelkällä tuulen pyyhkimällä perseellä?
ei tosiaan pääse edelle! täällä taas puhutaan siitä mistä ei ole kokemusta, eli paskaa.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 23:05"]ei tosiaan pääse edelle! täällä taas puhutaan siitä mistä ei ole kokemusta, eli paskaa.
[/quote] siis asuntojonossa ei pääse edelle.
Joskus löytyy vaan hyvä asunto halvalla. Itse asun suurkapungin keskustassa (siis niin keskustassa kun vaan voi asua) 55 neliöinen kaksio, rempattu lattiasta kattoon eli kaikki ihan uutta ja vuokra vain 550 euroa/kk +vesi 21 euroa. 2 henkilöä asuu, opiskellaan ilman opintolainoja tms
Mitä uudempi asunto, sen enemmän saa asumistukea. Eli jos talo on rakennettu 1960, 50m2, 700e/kk, saa tästä vähemmän asumistukea, kuin että talo on rakennettu 2014, 50m2, 700e/kk.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:31"]En myöskään usko että nuo tytöt laittaa mitään säästöön..
[/quote]
Ovat ehkä huomanneet, ettei tarvitse säästää, kun muut maksavat menot.
Onko väärin asettaa hyvät edellytykset uuden ihmiselämän alulle? Puistattaa tämä.
Tukia on laskettava pikku hiljaa.
Jos hyvinvointiyhteikunta tarkoittaa sitä että sossun elätit elävät noin niin kannatan hyvinvointiyhteiskunnan purkamista. En aio maksaa tuollaista. En perkele!!!!!!!
Eiks ole aika luonnollista, että nämä teinit asuvat uusissa taloissa? Uusia taloja valmistuu, hetkessä on vuokramarkkinoilla esim. 40 uutta asuntoa. Teini tulee ns. uutena tilanteeseen, eikä häneltä jää vanhaa asuntoa vuokrattavaksi. Ei kai se niin mene, että vanhojen talojen asukkailta mennään kyselemään, sopisiko että muutatte tonne uuteen taloon ja teinit laitetaan niiden vanhoihin kämppiin?
Ja ne, jotka asuu vanhassa talossa, varsinkin pitkään viihtyneet: Onhan se vanhakin ollut joskus uusi!
Laminaatt ja lasitettu parveke ei ole mitään luksusta, ihan peruskauraa tämän päivän vuokra-asuntotuotannossa. Taitaa laminaatti olla muovimattoa halvempi...
Vaikuttaisiko asuinpaikka? Jossain maalaiskunnassa saa ihan hulppean asunnon samalla rahalla kuin kaupungissa surkean yksiön.
Eihä toi ny oo ku ihan normaali 2012 mallinen vuokrakämppä =D =D
Karkee arvio vuokra noin 670 €/riippuu missä on. Itselläni on opiskelijaboxina toinen 570 € keskustassa ja 2008 vuoden..Ainut syy miten pidetään opsikellessa ilman töitä kahta kämppää niin en juo,
en ole koskaan juonut. lapsia on kolme teiniä,että ei tuossa nyt mitään erikoista ole =D
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:29"]
Tuossapa vielä kuva siitä mistä tarkoitin. Ainakin omaan silmääni näyttää ihan tasokkaalta asunnolta.
http://static.telkku.com/telkku/programimages/venetsia/3131303154494c53555f30373633383736.jpg
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:42"]
Ihan tavallinen kerrostalon ahdas keittiöhän tuossa linkissä ainakin näkyy. Missä ihmeen mörskissä itse asutte, jos tuo ja lasitettu parveke on teistä oikein hulppeaa?
[/quote]
Rahoittaako sinua siis jokin taho vielä avokätisemmin? Kerro ihmeessä lisää niin muutkin pääsevät apajille.
[/quote]
Kyllä rahoittaa, nimittäin minä itse ja asunto on omani, ei vuokra. Näille apajille pääset sinäkin ihan omin voimin opiskelemalla ja työssä käymällä. Tämäkö oli sinulle uusi tieto, että kaikki eivät odota rahoitusta miltään ulkopuoliselta tahoöta.
Tiedättekö, miten saadaan lisää noita syvästi halvekisimianne teiniäiti-sossupummi-munverovaroillaeläjiä? Jättämällä tuollaiset tapaukset oman onnensa nojaan nimittäin. Tarjoamalla hyvät puitteet noille teiniäideille tullaan samalla tarjonneeksi hyvät puitteet teiniäitivitunloisten lapsille, jolloin heistä suuremmalla todennäköisyydellä tulee kunnollisia veroja maksavia kansalaisia. Jättämällä ns. heitteille ei saada kuin lisää syrjäytyneitä ja päihdeongelmaisia työkyvyttömyyseläkeläisiä.
Kateellista porukkaa. Ihmettelen.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:39"]Tuollaisessa vastarempatussa asunnossa mekin asutaan. Parvekkeet lasitettu jo ainakin 10 vuotta sitten. Maksetaan kolmiosta vuokraa 520e/kk. Niin, ulkopäin talo ei sitten olekaan kovin hieno kun sattuu olemaan näitä 60-luvulla rakennettuja taloja.
[/quote]
Sama meillä plus asuntoon kuuluu sauna.
Varmaankin kaikkialta muualta löytyy helposti uusia hienoja vuokra asuntoja halvalla, paitsi pk-seudulta. Senhän nyt pitäisi olla päivän selvää.
Off topic. Itse olen saanut opintotukea, työttömyystukea ja äitiysrahaa lähivuosina ja eniten rahaa tuli kun olin työttömänä. Ajatella että työttömänä elin melkein herroiksi ja nyt vähemmällä pitäisi elättää tuplasti enemmän.
Mitäköhän nuo tuilla elävät teiniäidit ilman kouluista ovat suunnitelleet tulevaisuutta varten, en usko että Suomi tässä taloustilanteessa tulee maksamaan äitiysrahoja yhtä paljon tulevaisuudessa?
Jotain omia säästöjä pitäisi olla jos haluaa perheen perustaa.