Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut naiset näyttävätkin aina niin tyylitellyiltä ja kauniilta, itse homssuiselta vaikka laittautuisin

Vierailija
29.09.2021 |

Miten te jotkut naiset näytätte aina niin kauniilta, huolitelluilta ja tyylikkäiltä?
Vaikka itse meikkaisin aamulla kuinka kauan tahansa ja laittaisin hiukseni, töiden jälkeen kotiin palatessa peilistä katsoo ihan puliakan näköinen hahmo: meikki näyttää suhruiselta, ihohuokoset suurilta ja naama kiiltelee. Hiukset ovat kuin voilla valellut. Näytän harmaalta ja elähtäneeltä. Vaatteetkin näyttävät homssuiselta, vaikka kuinka yrittäisin pukeutua siististi.

Mikä teidän tyylikkäiden helsinkiläisnaisten salaisuus oikein on?

Jos sinulla on vinkkejä siihen, miten arjessa voisi näyttää paremmalta, niin kerro ihmeessä. Vaikka mitä primereita ja kiinnityssuihkeita käyttäisin, tuntuu että silti meikki aina venyy ja valuu pois naamalta :(

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkisiä teippejä luomiin, te joilla ei ole ainakaan vielä tullut niistä mitään haittaa, allergiaa tms.? Haluan kokeilla ehdottomasti, luulin vain että ne on huijaus. Mutta toimii ilmeisesti.

Vierailija
82/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kikka on pitää iho niin hyvässä kunnossa, etten tarvitse meikkiä. En siis meikkaa ollenkaan, kuin juhliin ja joskus treffeille. Jos haluaisin esim. tummemmat ripset, kävisin kestovärjäyksessä ripsarin sijaan.

Hiuksia en laita kiinni, vaan hoidan ja pidän mallin kauniina.

Vaatetuksessa kengät on tärkein. Muissa vaatteissa yksinkertainen ja hyvälaatuinen on kaunista. Hyvälaatuinen ei tarkoita kallista, tarkoitan sellaista hyvin istuvaa ja päällisin puolin kangas kiva jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä kannustetaan työmatkapyöräilyyn! Seurauksena kypärän litistämä hikinen tukka ja hikiset kainalot. Kaikilla ei todellakaan ole aikaa eikä edes mahdollisuutta käydä työpaikalla suihkussa.

Vesisadepäivistä ja talvipakkasista nyt puhumattakaan.

No niinpä. Mites ihmeessä te työmatkapyöräilijät olette töissä freesejä?

Vierailija
84/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille sinertävä- tai kalpeahuulisille suosittelen lip blush -kestovärjäystä. Sitten on luonnolliset punahuulet 24/7 ilman meikkiäkin.

Vierailija
85/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ongelma on ihotyypin muuttuminen. Ennen kilpirauhasen vajaatoimintaa hiuspohja oli nopeasti rasvoittuva ja kasvojen iho rasvoittuva sekaiho.

Nyt hiuspohja on älyttömän kuiva. Hiukset ovat lyhyet ja pesen hiukset päivittäin koska treenaan. Hiuspohja myös kutisee vain enemmän jos en pese usein.

Käytän Head and Shouldersin Dry Scalp-shampoota joka on ainoa joka jotenkin sopii. Silti päänahka kutisee. Käytän hoitoaineena silikonitonta hoitoainetta, oliko Lorealin vai minkä niitä hedelmähoitoaineita jotka menevät myös naamiosta tai jätettävästä.

Tuon lisäksi käytän pesun jälkeen myös hoitoainetta jätettävänä plus öljyhoitoa...siis tukka on korviin asti ja se vain imee jonnekin kaikki kosteutukset.

Sama on iho, koko ajan kuiva ellen käytä pesun jälkeen ravitsevaa voidetta. Hyaluronihapposeerumia laitan myös välillä voiteen alle, mutta se vain rullautuu jos käytän meikkiä.

Ihon kuivuuteen auttaa kunnolla lähinnä jos kuorin sitä säännöllisesti The Ordinaryn kemiallisella kuorinnalla varovaisesti tehden. Poistaa pintakuivuuden kunnolla ja tärkeää on tietysti käyttää kunnolla kosteuttavia ja ravitsevia voiteita sen kanssa.

Meikin kanssa on taas aivan kamalaa. Ennen olin jo tottunut rasvaiseen ihoon, mutta nyt saa olla tarkkana puuterin kanssa. Meikkivoiteen kanssa olen ihan pihalla mitä pitäisi käyttää kun iholla on aknea ja aknearpia mutta myös tätä kuivuutta...

Pahin on tietysti tuo hiusten kuivuus kun en tiedä saanko enää edes polkkaa tästä kun nykyinenkin tukka tuntuu heinäkasalta. Hiusväreistä en enää edes haaveile. Eikä työttömänä ole varaa ostaa kaikkea mahdollista kosmetiikkaa yms.

Vierailija
86/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ongelma on ihotyypin muuttuminen. Ennen kilpirauhasen vajaatoimintaa hiuspohja oli nopeasti rasvoittuva ja kasvojen iho rasvoittuva sekaiho.

Nyt hiuspohja on älyttömän kuiva. Hiukset ovat lyhyet ja pesen hiukset päivittäin koska treenaan. Hiuspohja myös kutisee vain enemmän jos en pese usein.

Käytän Head and Shouldersin Dry Scalp-shampoota joka on ainoa joka jotenkin sopii. Silti päänahka kutisee. Käytän hoitoaineena silikonitonta hoitoainetta, oliko Lorealin vai minkä niitä hedelmähoitoaineita jotka menevät myös naamiosta tai jätettävästä.

Tuon lisäksi käytän pesun jälkeen myös hoitoainetta jätettävänä plus öljyhoitoa...siis tukka on korviin asti ja se vain imee jonnekin kaikki kosteutukset.

Sama on iho, koko ajan kuiva ellen käytä pesun jälkeen ravitsevaa voidetta. Hyaluronihapposeerumia laitan myös välillä voiteen alle, mutta se vain rullautuu jos käytän meikkiä.

Ihon kuivuuteen auttaa kunnolla lähinnä jos kuorin sitä säännöllisesti The Ordinaryn kemiallisella kuorinnalla varovaisesti tehden. Poistaa pintakuivuuden kunnolla ja tärkeää on tietysti käyttää kunnolla kosteuttavia ja ravitsevia voiteita sen kanssa.

Meikin kanssa on taas aivan kamalaa. Ennen olin jo tottunut rasvaiseen ihoon, mutta nyt saa olla tarkkana puuterin kanssa. Meikkivoiteen kanssa olen ihan pihalla mitä pitäisi käyttää kun iholla on aknea ja aknearpia mutta myös tätä kuivuutta...

Pahin on tietysti tuo hiusten kuivuus kun en tiedä saanko enää edes polkkaa tästä kun nykyinenkin tukka tuntuu heinäkasalta. Hiusväreistä en enää edes haaveile. Eikä työttömänä ole varaa ostaa kaikkea mahdollista kosmetiikkaa yms.

Pyydä lähete ihotautilääkärille. Noin iso muutos ihon kunnossa voi kertoa jostain sairaudesta ja ekseeman hoito ei onnistu kosmetiikalla. Kokemusta on!

Vierailija
87/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan, että tästä homssuisesta silkkivillatukasta tulisi joku uusi trendiliike, jonka puolesta kaikki jotkut hienot julkimot puhuisivat. Viime vuosina on ollut paljon puhetta siitä että vihdoinkin afrotukka saa olla vapaasti käkkärä vaikka asiakaspalveluammateissa - ennen afrohiukset joutui suoristamaan kovilla käsittelyillä, että olisi riittävän "siisti" työnantajille. Hieno homma, että maailma on muuttunut.

Mutta hitto, voi kun olisin laskenut jokaisen kerran kun minulle on joku tölväissyt että "olisit voinut edes hiukset laittaa" / "kappas, kerrankin sinulla on hiukset siististi (kun olin kirjaimellisesti 3 tuntia käristänyt niitä suoristusraudalla, suihkuttanut puoli purkkia lakkaa ja poiminut kaikki irtohiukset piiloon 20 pinnillä)" / "heh, pääsi näyttää räjähtäneeltä" niin ... aika monta tulisi. Eikä me hentohiuksiset luonnonkiharat voida näille hiuksille sen enempää, ja silti meitä jatkuvasti tuomitaan huolimattomiksi ja homssuisiksi niiden perusteella.

Luonnonkiharoille ja kiharoille yleensäkin kaikki kuivattava, kuten suoristaminen ja hiuslakka, ovat yleensä pahasta. Geelillä saan ainakin itse paljon siistimmäksi. Laitan märkänä kammattuihin pyyhekuiviin hiuksiin geeliä koko pituudelta, rutistan kiharoita ja kuivaan diffuiseerilla. Tämän jälkeen "rikon" geelin puristelemalla huivilla hiuksia. Aamulla saatan kastella sormien välissä pieniä suortuvia, jotka ovat löystyneet yön aikana homssuisen näköisiksi, sivellä niihin geeliä ja pyörittää kuivumaan hyvin kuosissa pysyneen kiharan ympärille meikkauksen ajaksi. Muuten hiuksia ei itseni tarvitse laittaa, en myöskään kampaa hiuksia kuin vain märkänä. Aiemmin elin vuosia jatkuvan föönaamisen ja hiuslakan kanssa veivaamisen kanssa. Tavoittelen sellaista siistiä vintage-tyylistä kiharaa ja mielestäni tämä onnistuu nyt melko hyvin, kunhan käyn siistimässä latvat kampaajalla tarpeeksi usein.

Samaan hengenvetoon totean, että kiharahiuksisen kannattaa laittaa kampaajien ohjeet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ellei ole oikeasti jotenkin kihariin hiuksiin perehtynyt tai kokenut kampaaja. Valitettavasti tässä asiassa internet tietänyt vain enemmän kuin kampaaja. Lähtökohtaisesti hiukseni näyttävät kampaajalta lähtiessä aina todella kehnosti laitetuilta, mutta onneksi kotona voi muotoilla paremmin. Kampaajalla kuitenkin tulee käydä juuri noiden latvojen siistimisen ja mallin ylläpitämisen vuoksi.

Todella pätevä viesti! Kuulostaa tosi hyvännköisiltä sun hiukset.

Vierailija
88/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille sinertävä- tai kalpeahuulisille suosittelen lip blush -kestovärjäystä. Sitten on luonnolliset punahuulet 24/7 ilman meikkiäkin.

Enpä ole kuullutkaan. Täytyy googlata.

Vierailija
89/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä kannustetaan työmatkapyöräilyyn! Seurauksena kypärän litistämä hikinen tukka ja hikiset kainalot. Kaikilla ei todellakaan ole aikaa eikä edes mahdollisuutta käydä työpaikalla suihkussa.

Vesisadepäivistä ja talvipakkasista nyt puhumattakaan.

Hmm.. mikähän vika mussa on, että 8 kilometrin pyöräilyn jälkeen näytän ihan hyvältä. Aikaa menee 20 minuuttia. Tukka ei ole länässä, vähän pöyhin kypärän jälkeen. Jos iho kiiltää, kasvopaperiin painelen. Paidan voin tarvittaessa vaihtaa (kuumalla kesällä hikoan niin paljon). Muuten oon ihan tyylikäs ja freesi. Ikää 40.

Vierailija
90/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis oman elämäsi Sirpa Selänne

Tuli sama mieleen! Vaikka olisi rahaa, voi näyttää röökimuijalta. Mutta tosiaan, huono iho ja hiukset on usein seurausta tupakasta ja alkoholista.

Vierailija
91/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että katsot itseäsi liian kriittisesti etkä muita ollenkaan yhtä tarkasti. Kyllä kaikilla vähän meikki ja hiukset muuttuu päivän aikana. Riippuu toki ihotyypistä, paljonko esim. rasvoittuu, kyllä kuivaihoisella toki pysyy paremmin mutta sitten on omat sen ihotyypin haasteensa.

Meikin suhteen täytyy vaan kokeilla kunnes löytää omaan ihoon sopivat tuotteet. Siihen ei vaikuta vain esim. meikkivoide vaan koko kosteusvoiteen, mahdollisen primerin, meikkivoiteen, puuterin ja kiinnityssuihkeiden yhteensopivuus. Itselläni sekaihoisena toimii parhaiten yksinkertainen eli en käytä tuollaista määrää tuotteita. Simppeli kosteusvoide joka saa imeytyä kunnolla, Alima Pure jauhemainen mineraalipohja, päälle suihkutan vähän ruusuvettä jolla jauhemaisuus häipyy, sitten nestemäistä peiteväriä tummille silmänalusille ja sen kiinnitys puuterilla. Primerit mulla on kaikki kokeillut vaan huonontaneet tilannetta, paitsi silmänympärysprimer on ihan ok pitämään luomivärejä paikallaan.

Hiukset: voi käyttää erilaisia kuivashampoita ja tyvipuutereita, jos rasvoittumnen on ongelma. Ja föönata ilmavaksi, jolloin hius ei ota heti rasvaa päänahasta. Hiusten pituus ja malli on hyvä valita myös realistisesti sen mukaan mikä itsellä näyttää hyvältä, esim. itsellä on sen verran hento pohjoismaiinen hiuslaatu, että se suora pitkä ei vaan näytä näin nelikymppisenä hyvältä. Sen tosiaan saa hetkeksi kovalla laittamisella hyvän näköiseksi mutta ellei lakkaa tönköksi yms mitä ei arjessa halua, lässähtää ja rasvoittuu. Siksi pidän lyhyttä tai polkkatukkaa.

Vaatteet. Tämä on vähän karu ehkä mutta mun havainto on että vaatteiden hinta usein korreloi homssuisuuden kanssa. Ostin ennen paljon henkkamaukkaa, KappAhlia, Lindexiä ja ihmettelin miten en näytä niin hyvältä kuin toimiston monet muut naiset, vaikka periaatteessa oli ihan samanlaisia vaatekappaleita. Mutta noissa halpisvaatteissa materiaalit on huonompia, vähemmän ryhdikkäitä ja leikkaukset usein myös huonommin istuvia. Kyllä sen valitettavasti näkee juuri sellaisesta epämääräisestä homssuisuudesta, jos käyttää halpavaatteita vs. laatumerkit.

Nuo kalliimmat vaatekaupat loppuu 10 vuoden sisällä, vielä toistaiseksi on hyvätuloisia eläkeläisiä asiakkaina. 1,6 miljoonaa eläkeläistä.

Vierailija
92/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis oman elämäsi Sirpa Selänne

Tuli sama mieleen! Vaikka olisi rahaa, voi näyttää röökimuijalta. Mutta tosiaan, huono iho ja hiukset on usein seurausta tupakasta ja alkoholista.

Kiitos vain tästäkin. Ikinä en ole ryypännyt enkä polttanut, mutta silti hiukseni, jotka lapsena olivat hyväkuntoiset, alkoivat mennä pilalle teini-iässä ja niihin tosiaan ilmestyi se pyörre, tai kai se on niissä aina ollut mutta teini-iässä hiukset alkoivat katketa siitä kohdasta eivätkä vain kasvaneet siihen normaalisti. Ja tiedätkö, että toisilla on luonnostaan esimerkiksi ohut ja kuiva iho joka ohenee ja kuivuu entisestään iän myötä (itse asiassa yleinen ihotyyppi suomalaisilla)? Tämä ihotyyppihän on usein ihan nuorena kaunis kun siihen ei ilmesty finnejä, minullakaan ei ole koskaan ollut niitä, mutta kääntäpuolena on nopea rypistyminen. Jos polttaisin ja joisin niin ihoni olisi takuulla kuin muumiolla, mutta totta kai se on terveilläkin elintavoilla tässä iässä ryppyisempi kuin paksumman ja rasvaisemman ihon omaavilla.

Vierailija
93/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä lähete ihotautilääkärille. Noin iso muutos ihon kunnossa voi kertoa jostain sairaudesta ja ekseeman hoito ei onnistu kosmetiikalla. Kokemusta on!

Kilpirauhasen vajaatoiminta siis on tässä ainakin selkeä ero, mutta voisin tosiaan kysyä, kiitos. Ei nyt päänahka voi silti sen takia kutista ja kun hoito-ohjeita ei voi maallikko oikein tulkita niin täytyisi kysyä ammattilaiselta.

Päänahka on vielä sellainen, että kun raavin sitä ja pidän päätä alhaalla niin oikein lentää hilsepöly vaikkei muuten ole sitä hilsettä niin näkyvissä vaan kuivuutta ja kutinaa...oikein pelottaa mitä talvi tuo vielä tullessaan! Tämä alkoi viime talvena ja ajattelin sen olevan perus talvikuivuutta tms.

Vierailija
94/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminta siis on tässä ainakin selkeä ero, mutta voisin tosiaan kysyä, kiitos. Ei nyt päänahka voi silti sen takia kutista ja kun hoito-ohjeita ei voi maallikko oikein tulkita niin täytyisi kysyä ammattilaiselta.

Päänahka on vielä sellainen, että kun raavin sitä ja pidän päätä alhaalla niin oikein lentää hilsepöly vaikkei muuten ole sitä hilsettä niin näkyvissä vaan kuivuutta ja kutinaa...oikein pelottaa mitä talvi tuo vielä tullessaan! Tämä alkoi viime talvena ja ajattelin sen olevan perus talvikuivuutta tms.

Minulla on ollut myös hilsettä näiden kaikkien muiden epäedullisten ulkoisten ominaisuuksien lisäksi, mutta siitä pääsin eroon. Olen aina pessyt hiukset päivittäin, eli ei johtunut huonosta hygieniasta mitä usein luullaan jos ihmisellä on hilsettä, mutta siihen ei auttanut oikein mikään. Sitten löysin Neutral-merkin hilseshampoon ja jostain syystä se sopii minulle täydellisesti. Nykyään pesen hiukseni sillä joka ainoan kerran. Harmi vain, että sitä saa niin harvoista kaupoista, Prismat taitavat olla ainoita. Olisi kamalaa jos sen valmistus lopetettaisiin, mitään muuta en ole kokeillutkaan sen jälkeen kun löysin sen.

Vierailija
95/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen energia ja ajattelumaailma säteilee ulospäin

Vierailija
96/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on löysää ja huono iho niin vaikka kuinka paljon puunaisi niin näyttää homsuiselta jonkun ajan kuluttua. Jos hiukset ei ulotu yli olkapään niin kampaajalle kerran kuussa ihan vaan pesuun, hiushoitoon ja fööniin, yli olkapäiden hiuksille riittää kotihoidot latvoihin ja pesu. 

Vaatteiden pitää olla oikeankokoisia, ehdottomasti.

Oma tyyli näyttää kaikista parhaimmalta.

Vierailija
97/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse Ruotsissa ja kyllä täällä tyylikkäitä tapauksia usein näyttäisi yhdistävän se, että ulkonäköä on semisti korjattu. Esimerkiksi laitettu aavistus filleriä huuliin tai vaikka kyyneluriin. Ihot ovat myös yleisesti hyviä eikä velttoja/finnisiä, tän saavuttanee onnella tai itsestään huoltapitämisellä (voi sisällyttää esim. Profhilo-pistoksia).. Toki myös suora ja valkoinen hymy säännöllisten kasvonpiirteiden lisäksi korostaa sitä tyylikkyyttä tai vähentää homssuisuutta.

Lisäksi kannattaisi tuntea se oma värimaailmansa - ei mitään lämpöistä tukkaa kylmälle ihmiselle jne.

Vaatteiden kannattaa olla edes suht trendikkäät ja katsoa, ettei silmälasitkaan ole mistään 2010-luvulta. Kenkien tulisi olla myös puhtaat, kukaan ei esimerkiksi Ruotsissa yleisesti käytä likaisia kenkiä niinkuin Suomessa saatetaan käyttää (esim. miehet).

Vierailija
98/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniongelmat? Stressi? Ruokavalio? Liikunta? Rauta? Kilpirauhanen?

Vierailija
99/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanlainen.

Pari asiaa on auttanut selvästi.

1) Usein kampaajalle siistimään latvat olipa kampaus mikä hyvänsä. Ei koskaan liian pitkää tukkaa.

2) Yhtenäinen kuvioton (!) värimaailma vaatteissa, ei näyttäviä erikoisia värikkäitä koruja. Vaatteissa saa olla väriä vaikka kuinka paljon mutta silloin ei käytetä niitä kuvioita eikä niitä taiteellisia koruja.

3) Kengät ja laukku aina laadukkaat. Tähän ei ole mitään muuta ratkaisua. Ei mitään. Piste. 

4) Ihonhoito, ihonhoito, ihonhoito. Jotta meikki näyttää ja pysyy siistinä. Kiinnitä meikki hyvin.

Kuvailit juuri sen supertylsän "basic bitch"-tyylin, josta itse en tykkää yhtään. Kuvioton, yksivärinen, pelkistetty, lyhyt tukka. Blaah.

Mun ihannelistaan kuuluisi puolestaan mahdollisimman pitkät hiukset (hyvin hoidettuna ja kauniilla kampauksella, esim. kiharrettuna tai nutturalla), värit ja romanttiset kuviot, esim. ruusut ja muut kasvit. Light academia tai vintage tyyli. Puhdas, siisti ja huoliteltu ulkonäkö aina.

Vierailija
100/103 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä merkkisiä teippejä luomiin, te joilla ei ole ainakaan vielä tullut niistä mitään haittaa, allergiaa tms.? Haluan kokeilla ehdottomasti, luulin vain että ne on huijaus. Mutta toimii ilmeisesti.

Toimii hyvin. Contours RX , merkkiset on mulla ollut kaikkein parhaimmat eli näkyy vähiten ja myös meikki ottaa hyvin kiinni päälle. Ketjussa mainitut Wonderstripesit toimii myös muuten, mtuta mulla kun on rasvoittuva iho niin alkaa joskus nurkista "höröttää" päivän mittaan vähän (jolloin vaan napsautan sormella yleensä sen höröttävän osan irti, ellei tarra ota uudestaan kiinni ihoon), jolloin alkaa näkyä silmä kiinni ollessa. Wonderstripeseihin pitää myös jos haluaa meikata, laittaa ensin peitevoide + puuteri siihen teipin ja luomen päälle, muuten meikki ei ota kiinni liukkaaseen teippiin. 

Näillä oikeasti saa tällaisia muutoksia, eikä tunnu päivän mittaan käytännössä ollenkaan, kunhan ei valitse omaan silmään liian isoja teippejä https://contoursrx.com/before-afters/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän