Miten jotkut naiset näyttävätkin aina niin tyylitellyiltä ja kauniilta, itse homssuiselta vaikka laittautuisin
Miten te jotkut naiset näytätte aina niin kauniilta, huolitelluilta ja tyylikkäiltä?
Vaikka itse meikkaisin aamulla kuinka kauan tahansa ja laittaisin hiukseni, töiden jälkeen kotiin palatessa peilistä katsoo ihan puliakan näköinen hahmo: meikki näyttää suhruiselta, ihohuokoset suurilta ja naama kiiltelee. Hiukset ovat kuin voilla valellut. Näytän harmaalta ja elähtäneeltä. Vaatteetkin näyttävät homssuiselta, vaikka kuinka yrittäisin pukeutua siististi.
Mikä teidän tyylikkäiden helsinkiläisnaisten salaisuus oikein on?
Jos sinulla on vinkkejä siihen, miten arjessa voisi näyttää paremmalta, niin kerro ihmeessä. Vaikka mitä primereita ja kiinnityssuihkeita käyttäisin, tuntuu että silti meikki aina venyy ja valuu pois naamalta :(
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, täällä toinen samanlainen ja ihan samaa olen miettinyt ja olen joskus tästä kirjoittanutkin. Vaikka pyrin olemaan huoliteltu, niin jotenkin se vaikutelma on aina vähän sellainen rönttätönttä. Yksi mikä minulla vaikuttaa tähän on kyllä hiukset, sen olen tajunnut selvästi. Minulla on todella ohuet hiukset ja tämän lisäksi minulla on niissä pyörre jonka kohdalta hiukset eivät kasva kuin sellaiseksi ihan lyhyeksi, pystyssä torottavaksi tupoksi ja ihan kaljukin siinä kohdassa paistaa. Siihen ei auta mikään ja se on ollut minulla teini-ikäisestä asti. Koska en tietenkään halua, että kukaan sitä näkee, joudun aina harjaamaan muut hiukset tämän kohdan päälle ja pitämään hiukseni tiukasti kiinni jotta tämä "kampaus" pysyisi. Tietenkään tämä ei näytä kovin tyylikkäältä, mutta minkäs teet. Jos mennä viuhtoisin kaupungilla pystyssä sojottava hiustuppo keskellä päätä, niin ihmiset varmaankin luulisivat, että täti on tahallaan tehnyt itselleen sellaisen. Eli kyllä sen peittäminen on parempi.
Mutta kyllä minulla on muutenkin se ongelma, että olen aina jotenkin homsuisen näköinen. Meikki ei pysy, vaatteet aina joko vähän lököttävät tai repsottavat tai sitten kiristävät, tuntuu, etten löydä oikeasti istuvaa mistään koosta, kengät tulevat likaisiksi heti kun astun niillä ulos. Olen myös ihmetellyt sitä kuinka säänkestäviä monet naiset ovat. Kun sataa vettä tai räntää, minulla on kuraa ja rapaa melkein polviin asti, hiukset valuvat sotkuisina pitkin päätä, meikit poskilla kuin klovnilla. Pyrin vielä käyttämään pahimmalla säällä ihan vedenpitäviä takkeja ja kenkiä, mutta silti näytän katuojassa uineelta kulkukoiralta heti kun kastun. Siinä itseäni junassa kuivatellen katson kuinka seuraavalta pysäkiltä astuu sisään tyylikkäitä naisia kauniissa villakangastakeissaan ja siroissa kengissään, meikit kuin juuri tehtynä, ei hiuskarvakaan epäjärjestyksessä, he pudistavat päältään muutamaan sadepisaran ja säteilevät täydellistä tyylikkyyttään. Miten he sen oikein tekevät?
Iän myötä tämä on vain pahentunut kun kaikki se nuoruuden luonnollinen raikkaus on ulkonäöstä poissa. Vaikka yritän ja itse asiassa tarkkailen julkisilla paikoilla tyylikkään näköisiä naisia ja yritän ottaa heidän olemuksestaan vinkkejä omaani, niin jotenkin en vain osaa enkä pysty enkä onnistu.
Heh, hyvä kuvaus. Vastailin jo aiemmin etenkin hiuksista, kyllä se vaatii hupun tai sontsan jos sataa. Mutta kun omat hiukset oppii laittamaan kunnolla, niin silloin sitä on freesi jopa aamulla herätessä, kun se kampaus on kunnolla tehty ja oikeat, omaan hiukseen ja tyyliin valitut tuotteet löydetty. Siis kannattaa harjoitella.
Vaatteista laadun lisäksi kehotan miettimään värejä ja leikkauksia. Yksivärinen vaatetus on tyylikkäämpi (huivi tai jokin muu asuste tehostevärillä) kuin monenkirjava ja monikuosinen. Hyvät leikkaukset, jotka imartelevat muotoja - jos tämä on jäänyt miettimättä, niin unohda muoti ja panosta kokovartalopeiliin. Käy koko vaatekaappisi läpi ja heitä pois vaatteet, joissa näytät muodottomalta tai jotka lihottavat. Kaikki laatikkomaiset vaatteet pois, ellet ole pitkä ja hyvin hoikka. Opiskele pukeutumista vartalomallisi mukaan ja peilaa vaatteet aina huolella. Älä osta vaatteita sovittamatta netistä, vaan katso kunnolla moniosaisesta peilistä kaupassa näytätkö niissä oikeasti hyvältä vai et.
Laukut ja kengät on hyvä ostaa kalleimpina mihin on varaa. Ne todella ovat tärkeitä tyylissä ja sovita laukun koko omaan kokoosi. Jos olet pyöreämpi, niin pieni juhlalaukku saa sinut vaikuttamaan vielä isommalta, samoin kainaloon ahdettu lyhythihnainen käsilaukku. Laukutkin pitää sovittaa kuten vaatteet omaan vartaloosi. Kengissä taas on tärkeää että niissä on mukava olla. Jos haluat jalkoihin lisää pituutta ja mukavuutta kävelyyn, niin paksupohjaiset koristelenkkarit toimivat hyvin, unohda värikkäät urhelulenkkarit eli värin tulisi sopia muuhun vaatetukseen. Valkoinen tai tehostevärinen urheilulenkkari voi olla kesällä hyvännäköinen minihameen tai muiden hellevaatteiden kanssa, mutta toimistotyyliin ne eivät sovi.
Lisäys tähän vielä eli itse ainakin joudun käyttämään vedenkestäviä ripsareita ja kajaleita, muuten meikit valuvat. Lancomen luomivärikynät (korostan kulmakarvan alaista aluetta että saan katseeseen korkeutta ja häivytän yläluomen rajakohtaa raskaan luomen vaikutelman välttämiseksi) eivät ole vedenkestäviä, mutta kestävät silti silmien vuotamisen. Ikää on 54 ja kuivasilmäisyys tuli vaihdevuosioireena, mitä paikatakseen silmä yrittää korjata tilannetta vuotamalla kyynelnestettä. Kannattaa käyttää kosteuttavia silmätippoja aamuin illoin, jos sulla on sama ongelma.
Kosmetologilta saa kunnon ihonhoitotuotteet, jotka sopivat juuri omalle iholle. Sen merkitystä ei voi liikaa korostaa. Kannattaa pyytää ensin näytteitä ja jos tahtoo säästää, voi puhdistustuotteet ostaa marketista ja keskittyä iholle jääviin tuotteisiin.
Lainasin tätä jo kerran ja yritin lisätä alle oman kommenttini, mutta se hävisi. Tosiaan nuo oikeat tuotteet ovat kiven alla ja ne pitää vain etsiä. Itselläni pysyy silmissä vain MAC:in rajausväri, jonka levitän siveltimellä. Alle primer ja vähän puuteria, niin pysyy luomivärikin koko päivän. Mitkään tussimaiset tms. rajauskynät ei pysy mulla kuin hetken.
Niin ei pysy, Chanelin vedenkestävä kajal oli paras, joten nyt sitä joutuu hamstraamaan matkoilta. Mun luomi on jo niin ryppyinen, että rajausväristä on vaikea saada siistiä, Chanelin kynässä oli juuri sopiva pehmeys mun luomelle, että tuli siisti. Stokkahan lopetti Chanelin, ei ole sitäkään syytä enää siellä käydä.
Meikkiväreistä ei ole vielä puhuttukaan. Tummanruskeat ovat vanhempana paremmannäköisiä kuin mustat rajauksissa. Harva selviää ilman yläluomen raskautta, silmämeikkiäkin kannattaa harjoitella paljon, että se on hyvännäköinen.
Tyylin ratkaisee minusta treeni. Kasvojen muuttuminen tarkoittaa, ettei meikkikään voi olla samanlainen vuosikymmenestä toiseen. Vaihtelun vuoksi voi opetella pari kolme eri silmämeikkityyliä. Ohjeita vanhempien naisten meikistä löytyy you tubesta tuhansittain ja samoin kampausten tekemisesta. Se vaatii vain opettelua. Kenenkään tyyliä ei voi kopsata. Siksi meikki ja tyylivinkit ovat melko turhia, koska vain kokeilemalla oppii mikä sopii juuri itselle.
Mä aina ihmettelen miten ihmiset jaksaa sen raskaan yläluomen kanssa säätää ties mitä cut creaseja ja muuta, kun koko ongelma ratkeaa 5 sekunnissa Wonderstripes tai vastaavilla teipeillä, jotka jää näkymättömiin "uuteen" luomivakoon. Olen itse käyttänyt lähes joka päivä 40 v iän jälkeen noita.
Mulla ei ole kovin raskas yläluomi, menee meikillä, mutta oletko tietoinen, että raskaan yläluomen korjauksen saa myös julkisella puolella, jos se haittaa näköä? Anoppini aikoinaan sai ja myös mieheni saisi, mutta ei halua. On siis perinyt voimakkaasti iän myötä roikkuvan luomen. Minun suvussani luomi on kevyempi vanhempanakin.
Kannattaa kysyä lääkärireissulla, jos kiinnostaa.
Ja sitten vielä kannustetaan työmatkapyöräilyyn! Seurauksena kypärän litistämä hikinen tukka ja hikiset kainalot. Kaikilla ei todellakaan ole aikaa eikä edes mahdollisuutta käydä työpaikalla suihkussa.
Vesisadepäivistä ja talvipakkasista nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä kannustetaan työmatkapyöräilyyn! Seurauksena kypärän litistämä hikinen tukka ja hikiset kainalot. Kaikilla ei todellakaan ole aikaa eikä edes mahdollisuutta käydä työpaikalla suihkussa.
Sanos muuta. Olisi inhottava olla hikisenä töissä koko päivän. Vaihdevuosissa muutenkin hikoilee helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Skootterilla pääsee ;)
Ihan samat ongelmat minulla.
Hiukset ovat minullakin iso osa homssuisuutta. Hiuslaatuni on ohut, kevyt ja puolikihara. Lisäksi päänahka on täynnä pyörteitä, eli kaikki hiukset lähtevät eri suuntiin. Ja tottakai hiukset ovat keskenään eripituisia. Minullakin on päässä alueita, joilla hiukset kasvavat vain 10 cm pituisiksi, eli noissa paikoissa on aina sellainen suoraan sivulle törröttävä töyhtö. Siisteyden puolesta pitäisi varmaan vetää siili, mutta minulla on pyöreät kasvot ja lyhyt kaula, hiusten kanssa kuitenkin parempi.
Kehoni ei ole myöskään sellainen geometrinen ja selkeäpiirteinen, joka olisi helppo pukea. Juuri mikään ei istu, ja ei-istuvat vaatteet näyttävät säkiltä päällä.
Jos minulle tulee kuuma, kasvoni muuttuvat heti punaisiksi. Ja kuumahan tulee heti, jos menee ulkovaatteissa bussiin tms.
Joo. Olen todennut, että ei täällä olla kauniilta näyttämässä. Kunhan on vaatteet päällä ja kohtelee muita hyvin, niin kaikilla on mukavaa.
Mulla hiukset niin ohuet että ne ei näytä puhtailta jos ei pese joka päivä.
Onko totta että värjäys kuivattaa hiuksia niin että rasvottuisivat vähemmän?
Minkälainen pipo ei litistä hiuksia pahasti? En mitenkään selviä koko talvea ilman lakkia?
Vierailija kirjoitti:
Mä aina ihmettelen miten ihmiset jaksaa sen raskaan yläluomen kanssa säätää ties mitä cut creaseja ja muuta, kun koko ongelma ratkeaa 5 sekunnissa Wonderstripes tai vastaavilla teipeillä, jotka jää näkymättömiin "uuteen" luomivakoon. Olen itse käyttänyt lähes joka päivä 40 v iän jälkeen noita.
Mistä näitä saa ostettua? Eikö ärsytä silmän ihoa? Jotenkin tuntuu pelottavalta ja humpuukilta, mutta jos todella toimii, niin pakko kokeilla! Raskaat silmäluomet ovat suurin yksittäinen tekijä, miksi näytän aina niin väsyneeltä!
Mä olen yleensä tilannut Lykosta netistä. Käytän medium-kokoisia. Ei mulla ärsytä ihoa mitenkään, mutta nuo asiat on tietysti yksilöllisiä. Toimiihan nuo hyvin, Aasiassa olleet kauan jo kova hitti kun monolid-ihmiset tekee itselleen länsimaisen näköisiä luomia tai piilottavat pussittaviia yläluomia.
Ns. kaksipuolisten teippien käyttöä ei suositella, koska ne venyttää luomea joka räpäytyksellä liikaa ja voi venyttää lisää, aiheuttaa ryppyjä. Mutta Suomessa ei myydäkään niitä kaksipuolisia. Samoin pitää ottaa yöksi pois, että iho saa hengittää - jotkut Aasiassa käyttää yötä päiivää koska niin voi muutamassa kuukaudessa osalla jäädä uusi luomen muoto pysyväksi. Osalla sitten taas turpoaa ärsytyksestä ja veltostuu liisää kun luomen lihakset ei toimi missään vaiheessa päivää luonnollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen pipo ei litistä hiuksia pahasti? En mitenkään selviä koko talvea ilman lakkia?
Minä käytän sellaista missä on korvien kohdalla lärpäkkeet ja tupsu sekä korvaosuudessa koristeelliset pitkät nauhat pampuloineen. Siis mallin pitää olla löysä tai sitten takissa hyvä huppu.
Suosittelen muuten viittaa, jossa on huppu. Se näyttää hyvältä, tyylikkäältä kaikkien päällä ja laadukas viitta on ikuinen. Oma viittani on yli 20 vuotta vanha, edelleen priima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän sellaista missä on korvien kohdalla lärpäkkeet ja tupsu sekä korvaosuudessa koristeelliset pitkät nauhat pampuloineen. Siis mallin pitää olla löysä tai sitten takissa hyvä huppu.
Suosittelen muuten viittaa, jossa on huppu. Se näyttää hyvältä, tyylikkäältä kaikkien päällä ja laadukas viitta on ikuinen. Oma viittani on yli 20 vuotta vanha, edelleen priima.
Norwegian pipo kai nimeltään?
Vierailija kirjoitti:
Mulla hiukset niin ohuet että ne ei näytä puhtailta jos ei pese joka päivä.
Onko totta että värjäys kuivattaa hiuksia niin että rasvottuisivat vähemmän?
Kestovärjäys tai vaalentaminen avaa hiussuomut ja hiukset tuntuvat vähän karheammilta ja paksummilta. Siten se voi vaikuttaa siihen, miten nopeasti tuntuvat rasvaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, täällä toinen samanlainen ja ihan samaa olen miettinyt ja olen joskus tästä kirjoittanutkin. Vaikka pyrin olemaan huoliteltu, niin jotenkin se vaikutelma on aina vähän sellainen rönttätönttä. Yksi mikä minulla vaikuttaa tähän on kyllä hiukset, sen olen tajunnut selvästi. Minulla on todella ohuet hiukset ja tämän lisäksi minulla on niissä pyörre jonka kohdalta hiukset eivät kasva kuin sellaiseksi ihan lyhyeksi, pystyssä torottavaksi tupoksi ja ihan kaljukin siinä kohdassa paistaa. Siihen ei auta mikään ja se on ollut minulla teini-ikäisestä asti. Koska en tietenkään halua, että kukaan sitä näkee, joudun aina harjaamaan muut hiukset tämän kohdan päälle ja pitämään hiukseni tiukasti kiinni jotta tämä "kampaus" pysyisi. Tietenkään tämä ei näytä kovin tyylikkäältä, mutta minkäs teet. Jos mennä viuhtoisin kaupungilla pystyssä sojottava hiustuppo keskellä päätä, niin ihmiset varmaankin luulisivat, että täti on tahallaan tehnyt itselleen sellaisen. Eli kyllä sen peittäminen on parempi.
Mutta kyllä minulla on muutenkin se ongelma, että olen aina jotenkin homsuisen näköinen. Meikki ei pysy, vaatteet aina joko vähän lököttävät tai repsottavat tai sitten kiristävät, tuntuu, etten löydä oikeasti istuvaa mistään koosta, kengät tulevat likaisiksi heti kun astun niillä ulos. Olen myös ihmetellyt sitä kuinka säänkestäviä monet naiset ovat. Kun sataa vettä tai räntää, minulla on kuraa ja rapaa melkein polviin asti, hiukset valuvat sotkuisina pitkin päätä, meikit poskilla kuin klovnilla. Pyrin vielä käyttämään pahimmalla säällä ihan vedenpitäviä takkeja ja kenkiä, mutta silti näytän katuojassa uineelta kulkukoiralta heti kun kastun. Siinä itseäni junassa kuivatellen katson kuinka seuraavalta pysäkiltä astuu sisään tyylikkäitä naisia kauniissa villakangastakeissaan ja siroissa kengissään, meikit kuin juuri tehtynä, ei hiuskarvakaan epäjärjestyksessä, he pudistavat päältään muutamaan sadepisaran ja säteilevät täydellistä tyylikkyyttään. Miten he sen oikein tekevät?
Iän myötä tämä on vain pahentunut kun kaikki se nuoruuden luonnollinen raikkaus on ulkonäöstä poissa. Vaikka yritän ja itse asiassa tarkkailen julkisilla paikoilla tyylikkään näköisiä naisia ja yritän ottaa heidän olemuksestaan vinkkejä omaani, niin jotenkin en vain osaa enkä pysty enkä onnistu.
Apua, kiitos tästä! Itse olen vasta 24, mutta osui ja upposi. Koko kesän taas naama hiessä ja punaisena heti kun astuin ovesta ulos, ja tuntui että kaikki muut siellä menee raikkaan näköisenä hiukset hulmuten, ja itsellä oma ohut letti senkun tarttuu hikisiin poskiin. :D Sama sateella, muut menee hiukset kauniina ja itsellä kosteus vetää kuontalon armottomaan pörröön. Meikkaan jne, mutta ei vaan joku toimi!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette leikkauta luomia jos noin paljon häiritsee? Kyseinen toimenpide voidaan jopa tehdä julkisella jos kriteerit täyttyy. Operaatiossa ei tarvita edes nukutusta jos se pelottaa. Pari viikkoa on mustelmat naamassa.
Itse en ikinä menisi mihinkään leikkaukseen tämän takia. Mulla ei täyty kriteerit läheskään, pelkkä ulkonäköhaitta. Eikä ne leikkaukset ole riskittömiä kuten ei mitkään, joskus selailiin sivu- ja haittavaikutuksia ja mahdollisia oli slmien kuivumiset, se ettei luomea saa enää kunnolla suljettua, epäsymmetrisyys, luomen veltostuminen takaisin noin 5 vuodessa ja (onneksi hyvin harvinaisena, 1/10 000 leikkauksessa) näön menetys silmästä. Joten kyllä laitan vaan jatkossakin aamulla teippini mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Entäs, kun naama on otsasta ja poskista punakirjava, mutta meikkivoidetta tms. ei voi käyttää, koska atooppinen ihoni kuivuu ja kutisee sen alla? Pari tuntia voi mennä hyvin, mutta sitten alkaa tuntua raskaalta ja kutisevalta. Kosteutus meikkivoiteen alla on kyllä kunnossa.
Oikeat ihonhoitotuotteet. Iho kuntoon sitten vasta meikki.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa. Itse en vaan käytä pipoja tai lakkeja kun menen jonnekin missä pitää näyttää hyvältä, esim. töihin. Tarkoittaa toki että kuljen sinne omalla autolla ja olen minimaalisen ajan kylmässä ulkoilmassa. Koiralenkeille illalla kun lähden niin vedän pipon toki päähän mutta ei silloin ole väliä vaikka hiukset latistuukin.
Tai sitten voi vain elää huoletonta homssuista elämää 😄
Minä olen arvioinut että oman homssuisuuteni pääsyy on hiukset. Luonnonkihara pörrö ei vaan kertakaikkiaan suostu näyttämään siistiltä ja huolitellulta. Viimeistään sadesäällä se alkaa hapsottaa joka suuntaan. Toisaalta syy on myös siinä, etten vaan jaksa nähdä niin paljoa vaivaa, mitä se huoliteltu look vaatisi. Tämän tukan laitto vaatisi varmaan melkoisen määrän mömmöjä ja vaivannäköä, ei vaan jaksa. Joten mennään pörrötukalla ja joskus se paitakin jää silittämättä :)
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voi vain elää huoletonta homssuista elämää 😄
Helpompaa toisissa ammateissa / uralla kuin toisilla... Itse olen työssä jossa odotetaan huoliteltua pukeutumista ja ulkoasua, kyllä siitä tulee ihan sanomista jos alkaa homssuiselta näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette leikkauta luomia jos noin paljon häiritsee? Kyseinen toimenpide voidaan jopa tehdä julkisella jos kriteerit täyttyy. Operaatiossa ei tarvita edes nukutusta jos se pelottaa. Pari viikkoa on mustelmat naamassa.
Itse en ikinä menisi mihinkään leikkaukseen tämän takia. Mulla ei täyty kriteerit läheskään, pelkkä ulkonäköhaitta. Eikä ne leikkaukset ole riskittömiä kuten ei mitkään, joskus selailiin sivu- ja haittavaikutuksia ja mahdollisia oli slmien kuivumiset, se ettei luomea saa enää kunnolla suljettua, epäsymmetrisyys, luomen veltostuminen takaisin noin 5 vuodessa ja (onneksi hyvin harvinaisena, 1/10 000 leikkauksessa) näön menetys silmästä. Joten kyllä laitan vaan jatkossakin aamulla teippini mieluummin.
Kyllä ne on kun menee asiantuntijalle eikä halvalle puoskarille. Enemmän haittaa teipeistä on pitkässä ajassa.
Mistä näitä saa ostettua? Eikö ärsytä silmän ihoa? Jotenkin tuntuu pelottavalta ja humpuukilta, mutta jos todella toimii, niin pakko kokeilla! Raskaat silmäluomet ovat suurin yksittäinen tekijä, miksi näytän aina niin väsyneeltä!
Minustakin tuo kuulostaa vähän epäilyttävältä, eikö tosiaan ärsytä ja pidemmän päälle rypistä ja veltostuta sitä luomen ihoa vain lisää.
Eipä tuo kyllä minun ulkonäköäni paljon kohentaisi muutenkaan, minulla on syvältä kuopista tihrustavat pienet silmät, ei sitä teipeillä muuteta.