Miten jotkut naiset näyttävätkin aina niin tyylitellyiltä ja kauniilta, itse homssuiselta vaikka laittautuisin
Miten te jotkut naiset näytätte aina niin kauniilta, huolitelluilta ja tyylikkäiltä?
Vaikka itse meikkaisin aamulla kuinka kauan tahansa ja laittaisin hiukseni, töiden jälkeen kotiin palatessa peilistä katsoo ihan puliakan näköinen hahmo: meikki näyttää suhruiselta, ihohuokoset suurilta ja naama kiiltelee. Hiukset ovat kuin voilla valellut. Näytän harmaalta ja elähtäneeltä. Vaatteetkin näyttävät homssuiselta, vaikka kuinka yrittäisin pukeutua siististi.
Mikä teidän tyylikkäiden helsinkiläisnaisten salaisuus oikein on?
Jos sinulla on vinkkejä siihen, miten arjessa voisi näyttää paremmalta, niin kerro ihmeessä. Vaikka mitä primereita ja kiinnityssuihkeita käyttäisin, tuntuu että silti meikki aina venyy ja valuu pois naamalta :(
Kommentit (103)
Jos iho kiiltelee eikä meikki pysy niin ihonhoito ei ole kunnossa ja sulla on väärät ihonhoitotuotteet ja tavat sekä väärät meikit. Puhdas nätisti laitettu tukka on aina siisti. Meikkiä ei liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos iho kiiltelee eikä meikki pysy niin ihonhoito ei ole kunnossa ja sulla on väärät ihonhoitotuotteet ja tavat sekä väärät meikit. Puhdas nätisti laitettu tukka on aina siisti. Meikkiä ei liikaa.
Juu ongelmana on juuri tuo "puhdas nätisti laitettu tukka". Siitähän täällä juuri keskustellaan. ETTÄ MITEN SE ONNISTUU.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aina ihmettelen miten ihmiset jaksaa sen raskaan yläluomen kanssa säätää ties mitä cut creaseja ja muuta, kun koko ongelma ratkeaa 5 sekunnissa Wonderstripes tai vastaavilla teipeillä, jotka jää näkymättömiin "uuteen" luomivakoon. Olen itse käyttänyt lähes joka päivä 40 v iän jälkeen noita.
Mistä näitä saa ostettua? Eikö ärsytä silmän ihoa? Jotenkin tuntuu pelottavalta ja humpuukilta, mutta jos todella toimii, niin pakko kokeilla! Raskaat silmäluomet ovat suurin yksittäinen tekijä, miksi näytän aina niin väsyneeltä!
Miksi ette leikkauta luomia jos noin paljon häiritsee? Kyseinen toimenpide voidaan jopa tehdä julkisella jos kriteerit täyttyy. Operaatiossa ei tarvita edes nukutusta jos se pelottaa. Pari viikkoa on mustelmat naamassa.
Rahan takia. Julkisella on todella vaikea (mahdoton) päästä pelkästään kosmeettinen haitan takia ja yksityisellä maksaa ihan uskomattomasti. Olen työtön, joten en voisi käyttää säästöjä tuohon vaikka saisinkin rahat kasaan. Ja leikkauksissa on aina riskit.
Odotan, että tästä homssuisesta silkkivillatukasta tulisi joku uusi trendiliike, jonka puolesta kaikki jotkut hienot julkimot puhuisivat. Viime vuosina on ollut paljon puhetta siitä että vihdoinkin afrotukka saa olla vapaasti käkkärä vaikka asiakaspalveluammateissa - ennen afrohiukset joutui suoristamaan kovilla käsittelyillä, että olisi riittävän "siisti" työnantajille. Hieno homma, että maailma on muuttunut.
Mutta hitto, voi kun olisin laskenut jokaisen kerran kun minulle on joku tölväissyt että "olisit voinut edes hiukset laittaa" / "kappas, kerrankin sinulla on hiukset siististi (kun olin kirjaimellisesti 3 tuntia käristänyt niitä suoristusraudalla, suihkuttanut puoli purkkia lakkaa ja poiminut kaikki irtohiukset piiloon 20 pinnillä)" / "heh, pääsi näyttää räjähtäneeltä" niin ... aika monta tulisi. Eikä me hentohiuksiset luonnonkiharat voida näille hiuksille sen enempää, ja silti meitä jatkuvasti tuomitaan huolimattomiksi ja homssuisiksi niiden perusteella.
Olen joskus miettinyt, että olisi tosi kiva vaikka työkseen tehdä tyylimuutoksia yhdessä ihmisten kanssa. Sikäli hauska laji, että pienilläkin muutoksilla saa paljon aikaan.
Eikä kaikkien tarvitse olla sennäköisiä kuin itse olen, vaan voi tuosta muumityylistäkin tehdä tyylikkäämmän. Yksi tyylikkään naisen tyyli on se muumityylikin, missä on marimekkoa ja trikoopuseroita. Yksi ystäväni on supertyylikäs tuossa tyylissä. Paksusankaisia silmälaseja, A-mallisia takkeja ja selkeitä värejä, geometrisia koruja ja se tyylihän on päällä tosi mukava. Minun tyylini on paljon epämukavampi, sen myönnän, mutta tuntisin olon valepuvussa olevaksi tuossa tyylissä. Vaikka esim ne kengät on tosi söpöjä sämpylöitä ja mukavia.
Toinen tyyli mikä olisi tosi vieras on sellainen tyttömäinen tyyli, missä on kukkia, läpinäkyviä kankaita ja röyhelöitä. Mutta olisi sellainenkin tyyli joskus mukava kokeilla rakentaa. Vitsi kun välillä näkee ihmisiä, joita olisi niin mukava stailata, kun näkee että tuosta saisi vähällä vaivalla superhyvännäköisen naisen.
Atleettiset naiset olisi myös helppo stailata tyylikkäiksi. Siis A-mallin vartalo ja pitkät jalat ja he näyttävät tosi hyviltä, jos ovat vielä pitkiä.
Onko suolavesisuihketta kokeiltu hentohiuksiset?
Saltwater-spray.
Jollei tuokaan toimi niin sitten en tiedä minäkään mikä avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ongelmana on juuri tuo "puhdas nätisti laitettu tukka". Siitähän täällä juuri keskustellaan. ETTÄ MITEN SE ONNISTUU.
-eri-
Pesee päivittäin, suihkaus kuivashampoota tyveen esim moroccanoililla hyvä sekä tummille että blondeille, föönaa tai suoristusraudalla suoristaa kauniisti ja pieni suihkaus kevyttä hiuslakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Odotan, että tästä homssuisesta silkkivillatukasta tulisi joku uusi trendiliike, jonka puolesta kaikki jotkut hienot julkimot puhuisivat. Viime vuosina on ollut paljon puhetta siitä että vihdoinkin afrotukka saa olla vapaasti käkkärä vaikka asiakaspalveluammateissa - ennen afrohiukset joutui suoristamaan kovilla käsittelyillä, että olisi riittävän "siisti" työnantajille. Hieno homma, että maailma on muuttunut.
Mutta hitto, voi kun olisin laskenut jokaisen kerran kun minulle on joku tölväissyt että "olisit voinut edes hiukset laittaa" / "kappas, kerrankin sinulla on hiukset siististi (kun olin kirjaimellisesti 3 tuntia käristänyt niitä suoristusraudalla, suihkuttanut puoli purkkia lakkaa ja poiminut kaikki irtohiukset piiloon 20 pinnillä)" / "heh, pääsi näyttää räjähtäneeltä" niin ... aika monta tulisi. Eikä me hentohiuksiset luonnonkiharat voida näille hiuksille sen enempää, ja silti meitä jatkuvasti tuomitaan huolimattomiksi ja homssuisiksi niiden perusteella.
Yksi tyylitajun perusta on omasta mielestäni se, että korostat omaa ominaisuuttasi, etkä koeta muuttaa sitä ihan toisenlaiseksi. Yksi järjettömimmistä asioista on se, että kiharatukkaiset haluavat suoran tukan ja suoratukkaiset kiharan. Sinuna korostasin hiustesi sotkuisuutta tyylin avulla. Se että hiukset ovat kiharat ei siis ole huono, vaan hyvä asia, jota voisi korostaa, mutta miten: se on opettelelun ja harjoituksen asia. Esimerkiksi hiusmallia pitää miettiä uudestaan, jos kiharuutta ei saa esille imartelevalla tavalla. Hiusten sotkuisuuskin on tyyli. Hiukset voivat olla kuin pyhimyskehä pään ympärillä, kuin enkeli, kun ne ovat kiharat ja hennot. Jos yrität muuttua suoraksi polkkatukaksi, niin itse luonto panee hanttiin etkä voi kuin hävitä. Ellet sitten osta peruukkia, mikä on monien afrotukkien ratkaisu. Eiväthän ne naiset suorista hiuksiaan, vaan käyttävät peruukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri-
Se onnistuu siten että marssit kampaajalle. Leikkautat sopivan , kivan tukan , siihen kestoväri joka kuivattaa . Minä ostin hiuspuuteria joka on mainio aine. Perusleikkaus johon pyydät kampaajalta tuotteet ja vinkit miten pääset suht nopeasti "kuosiin". Ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä kannustetaan työmatkapyöräilyyn! Seurauksena kypärän litistämä hikinen tukka ja hikiset kainalot. Kaikilla ei todellakaan ole aikaa eikä edes mahdollisuutta käydä työpaikalla suihkussa.
Vesisadepäivistä ja talvipakkasista nyt puhumattakaan.
Tämä! Miehet pääsevät tässä(kin) helpommalla. Lyhyttukkaiselle riittää pyöräilyn jälkeen nopea kainalonpesu ja paidanvaihto vessassa, sitten ollaan jo siistejä ja valmiita töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs, kun naama on otsasta ja poskista punakirjava, mutta meikkivoidetta tms. ei voi käyttää, koska atooppinen ihoni kuivuu ja kutisee sen alla? Pari tuntia voi mennä hyvin, mutta sitten alkaa tuntua raskaalta ja kutisevalta. Kosteutus meikkivoiteen alla on kyllä kunnossa.
Kai sinulla kuuluu hyaluronihappo ja c-vitamiini/ arbutiini suihkeena tai seerumina ihonhoitorutiiniin jos kerran olet kuivaihoinen. Sävyttävä ja kosteuttava voide on parempi kuin meikkivoiteet.
Hyaluronihappo ei ole se ihmekosteuttaja jona sitä mainostetaan. Sillä voi päinvastoin kuivattaa ihonsa entisestään.
Se ei kisko kosteutta tyhjästä, vaan esimerkiksi omasta ihosta, jos ei hyaluronihapon lisäksi käytä jotain muuta ainetta jonka kosteuden happo voi sitten sitoa itseensä. Lisäksi pitäisi sitten käyttää jotain ainetta, joka tekee iholle kalvon jotta tuo sidottu kosteus ei haihdu pois.
Itse aina ihmettelin miksi käyttämäni hyaluronihappo ei tehnyt mitään, tai pikemminkin pahensi ihoni kuivuutta ja tässä on se syy.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkiharoille ja kiharoille yleensäkin kaikki kuivattava, kuten suoristaminen ja hiuslakka, ovat yleensä pahasta. Geelillä saan ainakin itse paljon siistimmäksi. Laitan märkänä kammattuihin pyyhekuiviin hiuksiin geeliä koko pituudelta, rutistan kiharoita ja kuivaan diffuiseerilla. Tämän jälkeen "rikon" geelin puristelemalla huivilla hiuksia. Aamulla saatan kastella sormien välissä pieniä suortuvia, jotka ovat löystyneet yön aikana homssuisen näköisiksi, sivellä niihin geeliä ja pyörittää kuivumaan hyvin kuosissa pysyneen kiharan ympärille meikkauksen ajaksi. Muuten hiuksia ei itseni tarvitse laittaa, en myöskään kampaa hiuksia kuin vain märkänä. Aiemmin elin vuosia jatkuvan föönaamisen ja hiuslakan kanssa veivaamisen kanssa. Tavoittelen sellaista siistiä vintage-tyylistä kiharaa ja mielestäni tämä onnistuu nyt melko hyvin, kunhan käyn siistimässä latvat kampaajalla tarpeeksi usein.
Samaan hengenvetoon totean, että kiharahiuksisen kannattaa laittaa kampaajien ohjeet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ellei ole oikeasti jotenkin kihariin hiuksiin perehtynyt tai kokenut kampaaja. Valitettavasti tässä asiassa internet tietänyt vain enemmän kuin kampaaja. Lähtökohtaisesti hiukseni näyttävät kampaajalta lähtiessä aina todella kehnosti laitetuilta, mutta onneksi kotona voi muotoilla paremmin. Kampaajalla kuitenkin tulee käydä juuri noiden latvojen siistimisen ja mallin ylläpitämisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs, kun naama on otsasta ja poskista punakirjava, mutta meikkivoidetta tms. ei voi käyttää, koska atooppinen ihoni kuivuu ja kutisee sen alla? Pari tuntia voi mennä hyvin, mutta sitten alkaa tuntua raskaalta ja kutisevalta. Kosteutus meikkivoiteen alla on kyllä kunnossa.
Kai sinulla kuuluu hyaluronihappo ja c-vitamiini/ arbutiini suihkeena tai seerumina ihonhoitorutiiniin jos kerran olet kuivaihoinen. Sävyttävä ja kosteuttava voide on parempi kuin meikkivoiteet.
Hyaluronihappo ei ole se ihmekosteuttaja jona sitä mainostetaan. Sillä voi päinvastoin kuivattaa ihonsa entisestään.
Se ei kisko kosteutta tyhjästä, vaan esimerkiksi omasta ihosta, jos ei hyaluronihapon lisäksi käytä jotain muuta ainetta jonka kosteuden happo voi sitten sitoa itseensä. Lisäksi pitäisi sitten käyttää jotain ainetta, joka tekee iholle kalvon jotta tuo sidottu kosteus ei haihdu pois.Itse aina ihmettelin miksi käyttämäni hyaluronihappo ei tehnyt mitään, tai pikemminkin pahensi ihoni kuivuutta ja tässä on se syy.
Hyaluronihapposeerumi levitetään pesusta kostealle iholle ei kuivalle. Ja päälle hyvä kosteusvoide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei kisko kosteutta tyhjästä, vaan esimerkiksi omasta ihosta, jos ei hyaluronihapon lisäksi käytä jotain muuta ainetta jonka kosteuden happo voi sitten sitoa itseensä. Lisäksi pitäisi sitten käyttää jotain ainetta, joka tekee iholle kalvon jotta tuo sidottu kosteus ei haihdu pois.Itse aina ihmettelin miksi käyttämäni hyaluronihappo ei tehnyt mitään, tai pikemminkin pahensi ihoni kuivuutta ja tässä on se syy.
Niin, kaikkia ihonhoitotuotteita tulee käyttää oikein jotta ne toimii. Kosteuttava kasvovesi taputellaan kostealle iholle, päälle kosteuttava seerumi, sitten ravitseva kasvovoide ja sen jälkeen esim yöksi mahdollinen öljy ja päiväksi aurinkovoide.
Itsellä on aina epäsiisti olo jos tukka ei ole puhdas ja jotenkin esim suoristamalla tms. laitettu kuosiin. Hyvä leikkaus ja väri kampaajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette leikkauta luomia jos noin paljon häiritsee? Kyseinen toimenpide voidaan jopa tehdä julkisella jos kriteerit täyttyy. Operaatiossa ei tarvita edes nukutusta jos se pelottaa. Pari viikkoa on mustelmat naamassa.
Itse en ikinä menisi mihinkään leikkaukseen tämän takia. Mulla ei täyty kriteerit läheskään, pelkkä ulkonäköhaitta. Eikä ne leikkaukset ole riskittömiä kuten ei mitkään, joskus selailiin sivu- ja haittavaikutuksia ja mahdollisia oli slmien kuivumiset, se ettei luomea saa enää kunnolla suljettua, epäsymmetrisyys, luomen veltostuminen takaisin noin 5 vuodessa ja (onneksi hyvin harvinaisena, 1/10 000 leikkauksessa) näön menetys silmästä. Joten kyllä laitan vaan jatkossakin aamulla teippini mieluummin.
Kyllä ne on kun menee asiantuntijalle eikä halvalle puoskarille. Enemmän haittaa teipeistä on pitkässä ajassa.
Ei valitettavasti ole, kyllä niitä epäonnistuneempia löytyy myös huippu plastiikkakirurgeilta. Toki monet esim. nuo epäsymmetrisyydet voi korjata uusintaleikkauksella ja useimmat haitat ei vakavia.
Itse olen käyttänyt noita teippejä jo 7 vuotta eikä vielä näytä aiheuttaneen mitään haittoja. Sen hyödyn kyllä, että nykyään pysyy muutaman päivän ilman teippiäkin luomi muodossaan eli luomivako tulee siihen kohtaan kuin teipillä sen laitan, eikä siihen millin päähän ripsistä kuin luonnostaan. Ja saahan nuo toki aina sitten leikattua, jos jotain haittaa tuliisi joko itse teipeistä tai jos ikääntymisen myötä ei enää auta teipit.
Minä olen aina vähän homssuinen, vaikka kuinka yrittäisin laittautua! En kuitenkaan usko, että se johtuisi meikeistä tai halpisvaatteista. Eikä ole kyse siitä, että tutkii itseään liian tarkkaan. Tunnistan kyllä kohtalotoverit, kun vastaan sellainen tulee. Se on jotenkin "sisäistä", en osaa selittää. Itse olen sateella naama punaisena, tukka märkänä ja rillit huurussa, vieressä jollain taas kauniisti pari pisaraa tukassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kaikkia ihonhoitotuotteita tulee käyttää oikein jotta ne toimii. Kosteuttava kasvovesi taputellaan kostealle iholle, päälle kosteuttava seerumi, sitten ravitseva kasvovoide ja sen jälkeen esim yöksi mahdollinen öljy ja päiväksi aurinkovoide.
Niin. Tuotteita on käytettävä oikein. Mikään kosteuttava tuote ei kosteuta itsessään vaan sen tehtävä on lukita jo kostean ihon kosteus ihon sisään. Siksi tuotteiden laiton oikea ajoitus on tärkeä.
Takki jossa lämmin huppu?