Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdetäänkö teidän työpaikalta kotiin ennen työajan loppua?

Vierailija
29.09.2021 |

Olen uudessa työpaikassa.
Hämmennystä aiheuttaa minussa, että työntekijät lähtevät työvuorosta 10-15 min ennen työaikansa loppua, aikalailla joka päivä. Eipä siinä, eihän se minulle kuulu, mutta hieman harmittaa kun olen se joka hölmönä jää työvuoron loppuun ja joudun tekemään myös heidän asiakaspalvelunsa jos heidän pisteelle asiakas tulee palvelua odottamaan. Ja asiakkaitahan tulee.

Miten suhtautua?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 5-10min ennen työajan loppumista lähetään, kun yökkö on tullut ja rapsa annettu. Toki joskus menee ylitöiksikin, eikä niitä mihinkään merkata. Luulisin että keskimäärin siis tulee ihan merkatut tunnit tehtyä kun joskus nipistää ja joskus on överiä.

Vierailija
22/30 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä työajan seurantaa jossain systeemissä?

Meillä on työajanseuranta, jossa työajan pystyy päättämään työpuhelimella, vaikka vasta kotona. Oikeasti kuuluisi klikata itsensä ulos työpaikan seinällä mutta toiset lähtevät liian aikaisin ja klikkaavat itsensä ulos sitten kotona tai kotimatkalla.

Minä kilttinä olen työvuoron loppuun paikalla. Ei sitten millään omatunto anna lähteä aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on työajanseuranta, jossa työajan pystyy päättämään työpuhelimella, vaikka vasta kotona. Oikeasti kuuluisi klikata itsensä ulos työpaikan seinällä mutta toiset lähtevät liian aikaisin ja klikkaavat itsensä ulos sitten kotona tai kotimatkalla.

Minä kilttinä olen työvuoron loppuun paikalla. Ei sitten millään omatunto anna lähteä aiemmin.

No tässä on sitten se systeemivirhe. Uloskuittaamisen pitäisi olla mahdollista vain työpaikan päätteellä. Siinäpä sitten venaavat ja tiukan paikan tullen palvelevat asiakastakin.

Vierailija
24/30 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nykyään työajanseuranta, piipataan kortilla tulo- ja lähtöaika. Ennen tätä moni tuli ja meni miten lystäsi, teki urakkana hutiloiden ja jättäen loput hommat muiden tehtäväksi. Tarpeeksi moni kun kävi pomolle mainitsemassa noista karkaajista ja puoli tuntia myöhässä tulevista, niin piippauslaite ilmestyi ovelle.

Vierailija
25/30 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä on sitten se systeemivirhe. Uloskuittaamisen pitäisi olla mahdollista vain työpaikan päätteellä. Siinäpä sitten venaavat ja tiukan paikan tullen palvelevat asiakastakin.

Joku pomo voisi vinkin saatuaan ilmestyä paikalle 5 min ennen paikan sulkemista ja katsoa, kuka vielä on töissä.

Vierailija
26/30 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän Ap:n töissä päivät on päätetty ennen ap:n palkkausta noihin töihin?

Ap:n olisi varmasti hyvä puhua esimiehelleen työpaikan käytännöistä. Kaikki epäkohdat julki.

Vierailija
27/30 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pääasiassa ei voi lähteä etuajassa ellei ole sovittu ylitöiden kuittaamisesta. Useimmiten tekee tiukkaa päästä edes oikeaan aikaan ja joudutaan venymään kun ketään työkaveria ei voi ja saa jättää pulaan.

Vierailija
28/30 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ainoastaan jos työt on tehty. Ja mitään en niin inhoa, kuin töissä olemista kelloa varten, jos ei tee töitä.

Vierailija
29/30 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä voi lähteä,kellokortti..leimataan sisään ja ulos..

Vierailija
30/30 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asiakkaita tulee työkaverin pisteeseen ja asiakastilat pitäis sulkea työajan päättyessä.... eihän tuollaisesta duunista voi lähteä ennenaikojaan.

Ja mihin duuniin asiakkaat vaan ilmestyy pisteelle? En vaan keksi.

Lähde sä huomenna 20min ennen ajan päättymistä. Mitä ne muut sitten tekee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä