sain tietooni kihlasormukseni oikean hinnan..
Elikkäs siis mieheni kosi minua muutama vuosi sitten harvinaisen kauniilla sormuksella.... ei ikinä kertonut hintaa, mutta antoi olettaa että maksoi hieman yli 500e.. tänään löysin timanttiset kuvastosta kyseisen helyn 89e!!!!!!!!!!!! Voinko suuttua?
Kommentit (164)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 01:53"]
Mies sai halvalla kotipiian ja seksiorjan. Vielä valehteli hinnasta, ei paljonkaan arvosta sinua.
Minulla on kihla, jossa 3 x 0.45 ct briljantit ja 2 x 0.36 ct princess-timantit, arvo 8000 e ja valkokultaa.
[/quote] Oleks sää sitt sellanen luxushuora?
[/quote]
Omalta mieheltä arvokkaan ja arvoisensa sormuksen saanut nainen on luksusHUORA? Jakaako hän sitä sormusta ja toosaansa muille sen vuoksi??? Oletko vähän yksinkertainen?? LuksusVAIMO on oikea termi!!! Joten hajoa ihan vapaasti tuohon läpinäkyvään kateuteesi.
[/quote] Sun liitossas ei ole mulle mitään kadehdittavaa :D
[/quote]
Silti kommentoit kaikille katkerana joka ketjussa! Siitä huomaa ettei miehesi hemmottele sua etkä selvästi saa siideripulloa kalliimpia lahjoja koskaan.
Minä ottaisin esim. mieluummin 10 000 euron ikuisen sormuksen kuin 10 000 euron juhlat sukulaisille ja kavereille, heidän hetkellisine syöttämisineen ja juottamisineen, mutta jokainen tyylillään.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 01:53"]
Mies sai halvalla kotipiian ja seksiorjan. Vielä valehteli hinnasta, ei paljonkaan arvosta sinua.
Minulla on kihla, jossa 3 x 0.45 ct briljantit ja 2 x 0.36 ct princess-timantit, arvo 8000 e ja valkokultaa.
[/quote] Oleks sää sitt sellanen luxushuora?
[/quote]
Omalta mieheltä arvokkaan ja arvoisensa sormuksen saanut nainen on luksusHUORA? Jakaako hän sitä sormusta ja toosaansa muille sen vuoksi??? Oletko vähän yksinkertainen?? LuksusVAIMO on oikea termi!!! Joten hajoa ihan vapaasti tuohon läpinäkyvään kateuteesi.
[/quote] Sun liitossas ei ole mulle mitään kadehdittavaa :D
[/quote]
Silti kommentoit kaikille katkerana joka ketjussa! Siitä huomaa ettei miehesi hemmottele sua etkä selvästi saa siideripulloa kalliimpia lahjoja koskaan.
[/quote] Sekoitat mut nyt johonkin toiseen. En edes juo siideria, sori! Äsken just mieheni toi työpisteelleni mulle ruokaa. Ei siis mitään kallista mutta hemmottelua joka päivä, ei meillä ilman sitä näin pitkää liittoa olisikaan!
Tiedättekö miksi minun mieheni osti minulle 7500e sormuksen? ;) Fiksu mies, kun ei halua että tuntemattomat miehet lähentele minua baarissa, koska kun nämä muut miehet näkevät esim. ravintolassa tämän sormuksen joka itse asiassa näyttää monen ihmisen silmiin paljon kalliimmalta kuin on, niin he tajuavat että heillä ei olisi koskaan varaa minuun :D Minäkin arvostan sitä että saan olla rauhassa ja sormus mahdollistaa sen että miehet katselevat vain kauempaa eivätkä uskaltaudu lähelle.
Miehet, teidän kannattaisi nähdä asia tuolla tavalla ja ostaa vaimolle hieno sormus, niin ne amerikkalaisetkin kuulemma tekee.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:00"]Luojan kiitos että olen pärjänny puolison kanssa jo yli 20 vuotta ilman sormuksia. M 40 [/quote] Miksi et arvosta puolisoasi? Hän ei ole mikään huora.
[/quote]
Mistä sinä tiedät, mikä tuon henkilön puolison ammatti on?
Auts! Totaaa.... kyllä ainakin itse olisin erittäin pettynyt jos ( ja joo joo sormuksella ei ole mitään väliä aina ) nyt ei edes satasta kalliimpaa tai edes millin kokosta timanttia olis viitinnyt rakkaaseen sijoittaa..
teeppä jekku. Piilota sormus ja itke miehellesi että olet hukannut sen. Ehdotat että menette yhdessä ostamaan uuden ja seuraa reaktiota. :D
Vähän täytyy miehelle hikipisaroita saada otsalle ♡
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:18"]
Jokin aika sitten uutisoitiin tutkimuksesta, jossa tutkittiin häiden kustannusten ja sormuksen hinnan yhteyttä avioliiton kestävyyteen. Tuloksia voi analysoida useammallakin eri tavalla, mutta noin pääpiirteissään voisi sanoa, että sekä nollabudjetti että ökyily johtavat keskimäärin korkeampiin avioerolukuihin ja kultainen keskitie olisi paras. Mutta kuten tutkimuksissa aina, tässäkin kysymys on vain keskiarvoista eikä kenenkään yksittäisen ihmisen hääbudjetista tai sormuksesta voi alkaa ennustaa suhteen kestävyyttä. http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2501480
[/quote]
Onneksi olkoon! Suomen Akatemia onnittelee teitä Suomen kautta historian kuudentena internetin keskustelupalstalle kirjoittavana henkilönä, joka on ymmärtänyt, miten tilastollinen tutkimus toimii!
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 12:30"]
Minä ottaisin esim. mieluummin 10 000 euron ikuisen sormuksen kuin 10 000 euron juhlat sukulaisille ja kavereille, heidän hetkellisine syöttämisineen ja juottamisineen, mutta jokainen tyylillään.
[/quote]
Meillä menee toisinpäin. Ne juhlat ystävien ja sukulaisten kanssa muistetaan. Lapsetkin ottaa synttärilahjat juhlina ystävien kanssa. Muutenkin jos lahja pitää ostaa jollekin, niin se on elämyslahja. Mutta en kutsu juhliin joitakin vain protokollan takia. Tarjoan yliöverijuhlat ystäville ja läheisille sukulaisille.
Törkeintä on, että johti ap sua harhaan. Jos ei ole varaa kalliimpaan sormukseen, niin ei saa antaa ymmärtää että olisi. Kyllä rehellinen pitää olla.
Toisekseen kyllähän se aika paljon kertoo arvostuksesta paljonko siihen sormukseen sijoitetaan. Riippuu siis aika paljon rahatilanteesta. Jos ravintolassa humputtelee illassa vaikka tuon vajaa 100 euroa ja sitten ostaa saman arvoisen sormuksen, niin onhan siinä prioriteetit hukassa.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:14"]Naurettavaa, että täällä väitetään, että halpa sormus tarkoittaa suurempaa rakkautta kuin kallis. Aivan kuin se rihkamasormus todistaisi jotenkin enemmän, että "meidän suhteessa tärkeintä on rakkaus eikä helyt." Miksei se mies muka rakastaisi täysillä vaimoaan, joka haluaa hänelle antaa kalliin sormuksen? [/quote] Ei mun mielestä kukaan ole väittänyt että halpa sormus tarkoittaa suurempaa rakkautta kuin kallis, vaan että ei ole väliä minkä hintanen sormus on koska se rakkaus on tärkeämpää. Tai näin mä olen nämä viestit tulkinnut. [/quote] No miksi sitten vedotaan nimenomaan siihen rakkauden suuruuteen, jos on halpa sormus? Meillä on halvat sormukset = meidän liitto kestää. Miksi näin? Minä ja mieheni olemme olleet 12 vuotta yhdessä. Ei ole sormuksia, emme ole naimisissa emmekä kihloissa. Olenko parempi kuin te kaikki yhteensä? No en tietenkään ole. Pääasia, että olette löytäneet hyvät puolisot ja pidätte sormuksistanne. Jos näin ei ole, niin senkin voi korjata.
[/quote]Kuuluu vähän samaan kategoriaan kuin mitä isommat spektaakkelihäät niin sen lyhyempi liitto.
[/quote]
Juuri tuli tutkimus, että mitä enemmän häävieraita sen pidempi liitto. Löydät jommasta kummasta iltapäivälehdestä. Eiköhän tämäkin ole kateellisen kansan nyrkkisääntö. Pari poikkeusta sitten vahvistaa tämänkin säännön. Itse tiedän useamman maistraattiliiton ja pienet vihkiäiset vain läheisille parin, joiden liitto on päättynyt pikaisesti. Mutta on niin kiva ajatella, että ihmiset joilla on varaa isoihin häihin eroavat aina.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:08"]
Onneksi mentiin kihloihin ja naimisiin persaukisina mutta rakastuneina opiskelijoina. Vasta myöhemmin olen törmännyt tähän kilpavarusteluun sormusrintamalla.
T: kihlasormus 60e ja vihkisormus 150e.
[/quote]
Samaa mieltä.
Niin, meillä ei edes ole kihlasormuksia. Vhkisormuksiakaan ei ostanut mies vaan minä (omani maksoi 40e ja miehen 120e).
En ymmärrä miten mies on voinut tehdä noin! SORMUS JA SIIHEN PANOSTAMINEN (MYÖS HINTA!) KERTOO RAKKAUDESTA JA VÄLITTÄMISESTÄ! Itse ajattelen niin, että turha kosia jos ei ole varaa! Köyhäkin voi säästää jostain muusta.
Älkää nyt siskot herranjumala antako vedättää näin. Itse tutkituttaisin sormuksen asiantuntijalla ennen lopullista suostumista. Toki voi siis suostua aluksi, mutta perua jos käy selville, että kysymyksessä on PETOS!
Toivottavasti et ole ehtinyt tehdä sille lapsia. Eroa ja vaadi lupaamansa sormuksen hinta itsellesi!
http://m.youtube.com/results?q=everybody%20loves%20ray.ond%20season%201%20episode%2016&sm=3
Everybody loves Raymondin sormusjakso. :-)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:50"]
Aika harvalla on timantteja ne suuret kivet sormuksessa. Mitä näyttävämpi sen halvempi.
[/quote]
Joillakin on! Yllätys yllätys! Etkä siitä ihmisestä vois päälle päin uskoa, että on kymppitonnin timantti sormessa ja aivan aito!!! Mies ostanut, vaikka vaimo jo vanha kääkkä! Sitä se rakkaus (ja taloudellinen hyvä tilanne sillä hetkellä) teetättää!
Tietenkin voit! Kyllähän sitä saa suuttua, jos mies valehtelee.
Mun sormus makso sataviiskybää ja niin olin itse ostamassa moista hopiaista Kalevalaa. Sittemmin ostettiin miehelle sama sormus. Nyt on senttin verran hopeasormusta kummankin nimettömässä.
Tajuatteko, että 200 kpl 0,01 karaatin timanttia on halvempi kuin 1 kpl 1 karaatin timantti. Kaikki ne pikkutimantit on heikkolaatuista huonosti hiottua silppua, jolla ei juuri arvoa ole. Iso ja laadukas (väri, hionta, sulkeumat) timantti on arvokas ja kaunis. Katsokaapa joskus tällaisen timantin sisään, se on nättiä se.
Mitä tulee muuten tähän ap:n asiaan, niin ainakin itse loukkaantuisin, jos mies olisi panostanut lähtökohtaisesti koko elämän mittaiseen sormukseen puolen päivän palkan verran ja vielä antanut ymmärtää panostaneensa enemmän. Kukin tavallaan, mutta minä arvostan sitä, että sormuksen eteen on nähty vähän vaivaa. Jos tuo on ollut ap:n miehelle iso raha, niin eihän siinä mitään, mutta miksi sitten piti johtaa harhaan, että olisi kalliimpikin.
Yleensä kultasormus jättää valtavan hiilijalanjälen. Timantit on riistotimantteja.
Nämä ovat aina näitä ketjuja, joista ei tietäisi, pitääkö itkeä vai nauraa. Molemmat osapuolet (tässä tapauksessa kalliiden sormusten puolustelijat ja edullisten sormusten puolustelijat) haukkuvat toista osapuolta ja vetävät hyvin pitkälle meneviä johtopäätöksiä suhteen laadusta.
Arvelisin, että todellisuudessa sormuksen hintaan vaikuttaa huomattavasti enemmän ihmisen yleinen elämänasenne ja suhtautuminen rahaan ja kuluttamiseen kuin suhteen laatu ja suhtautuminen avioliittoon. Jos on tottunut elämään vaatimattomalla budjetilla ja ehkä jopa vastustaa turhaa kuluttamista, on aivan normaalia valita myös edullinen sormus tai jättää jopa sormukset ostamatta kokonaan, eikä se tarkoita sitä, että suhtautuisi avioliittoon kevyesti. Ja toisaalta jos rahaa on ja on tottunut sitä käyttämään, on luonnollista käyttää sitä myöskin sormuksiin, eikä siitä voi vetää sitä johtopäätöstä, että nyt yritetään ostaa rakkautta rahalla.
Jokin aika sitten uutisoitiin tutkimuksesta, jossa tutkittiin häiden kustannusten ja sormuksen hinnan yhteyttä avioliiton kestävyyteen. Tuloksia voi analysoida useammallakin eri tavalla, mutta noin pääpiirteissään voisi sanoa, että sekä nollabudjetti että ökyily johtavat keskimäärin korkeampiin avioerolukuihin ja kultainen keskitie olisi paras. Mutta kuten tutkimuksissa aina, tässäkin kysymys on vain keskiarvoista eikä kenenkään yksittäisen ihmisen hääbudjetista tai sormuksesta voi alkaa ennustaa suhteen kestävyyttä. http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2501480