Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jo liian myöhäistä miettiä haluanko vauvan vai en?

Vierailija
28.09.2021 |

En ole päättämätön luonne enkä levoton mutta en vieläkään osaa sanoa haluanko lasta vai en. On kausia milloin vauvakuume on kova ja sitten taas aikoja milloin olen tyytyväinen ykyiseen tilanteeseen. Ikää on 32, joten ehtiikö vielä miettiä vai onko laitettava töpinäksi? Lapsia ei ole entuudestaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei mietitty, vaan tehtiin lapset ja sillä selvä. Muutenkin elämä oli paljon yksinkertaisempaa ja luonnollisempaa. Nykymeiningistä ei tule yhtään mitään muuta kuin mt-ongelmia ja merkityksetöntä elämää.

Vierailija
22/29 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä kakaroita pitäisi pykätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenot ainakin lisääntyvät. Itse en edes uskaltanut yrittää yli 35-vuotiaana. Tutuilla, jotka saivat lapsen 35-40-vuotiaana, oli monia keskenmenoja ja yksi kohtukuolemakin. Kenelläkään näistä ei ollut yhtään keskenmenoa ikävuosina 25-30.

Vierailija
24/29 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia mahdollisimman ajoissa.

T. lapsirakas, joka ei ikinä saa omaa lasta

Vierailija
25/29 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei myöhäistä, mutta kiire on. Tulin itse raskaaksi 34 v, ja oli jo työn takana. Jos mies on sinua vanhempi, tilanne vielä vaikeutuu.

Jos tutkimustietoa katsoo niin ja vertailee keskenään 24 vuotiaan ja 34 vuotiaan mahdollisuutta tulla raskaaksi vuoden yrittämisellä. Onnistumisen todennäköisyys laskee 95 % -> 85 %.

Että ei se tilanne tuossa iässä vielä ollenkaan epätoivoinen ole. Kannattaa silti pitää asian kanssa kiirettä. Kello tikittää ja mikä tahansa päivä voi olla se viimeinen hetki. Se kun on jokaisen kohdalla yksilöllistä. Hyvällä tuurilla aikaa on pitkälti yli nelikymppiseksi, huonolla tuurilla juna meni jo.

Vierailija
26/29 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei mietitty, vaan tehtiin lapset ja sillä selvä. Muutenkin elämä oli paljon yksinkertaisempaa ja luonnollisempaa. Nykymeiningistä ei tule yhtään mitään muuta kuin mt-ongelmia ja merkityksetöntä elämää.

Kommenttisi kanssa olen ainoastaan samaa mieltä siinä että ennen elämä oli paljon yksinkertaisempaa mutta yksin ilman miestä on mahdotonta raskautua että sinuna en loukkaisi muita enempää.

Vierailija
27/29 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ehdit. Sit kun 40 mittarissa, niin sitten juna meni.

Nykyään pikemminkin 45v

Ei. Nykyään voi hoidoilla toki onnistua paljon pidempään kuin ennen oli mahdollista, mutta luomuhedelmällisyys ei ole yhtään parantunut "nykyään".

On vaarallista antaa naisille sellaista kuvaa, että lasten hankinta on valintakysymys, jota voi lykätä vaihdevuosiin asti.

Hedelmällisyys ei ole kiinni ulkonäöstä, koulutuksesta, asemasta työelämässä. 45-vuotiaan naisen munasolut ovat 45-vuotiaita, ja valtaosa on jo tuhoutunut.

Se ei ole muuttunut, että hedelmällisyys alkaa laskea dramaattisesti noin 35-vuotiaana. Ei se tietenkään nollaan mene, mutta nelikymppisenä on merkittävästi hankalampaa tulla raskaaksi kuin kolmekymppisenä.

Vierailija
28/29 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan enää viittisi

T. N29

Vierailija
29/29 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti että piikin jälkeen sai keskenmenon. En ehtinyt lukea kun poistettiin.  

Näitä on paljon tiedossa.

Keskenmenoja sattuu ylipäätään paljon ja se on normaalia. Koronarokote ei näytä millään tavalla vaikuttaneen keskenmenojen määriin, vaikka muutama hiljan rokotettu onkin saanut keskenmenon.

Ap:n kannattaa alkaa toimimaan, jos haluaa lapsia.

Itse sain lapset 40+, mutta tämä ei ollut oma valinta ja kuulun onnekkaaseen vähemmistöön, joka saa luomusti lapsia myös vanhana. Elin pitkään lapsettomassa liitossa, jossa mies ei halunnut tutkimuksiin ja hoitoihin. Uuden kanssa sitten tärppäsi heti.

Osa ystävistäni on saanut pelkkiä keskenmenoja 30+ ja osa saanut lapsia 40+ kuten minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi