Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy, miksi ahdistun liittymä- ja sähkömyyjistä kauppakeskuksissa, löytyy varhaisnuoruudessani.

Vierailija
03.05.2025 |

Moni nainen ehkä muistaa sen, kun täytti 12-13 v, aikuiset miehet alkoivat huutelemaan mukaansa "saat viinaa jos tuut mun kämpille" jne. Ilmiö yleensä loppui, kun teini-ikä oli selkeästi saavutettu. Itse ymmärsin nuo huutelijat pahoiksi miehiksi, tarkemmin ottaen saalistajiksi. Itseni tietysti saaliiksi tuossa dynamiikassa. Noista ajoista on kauan, mutta on jättänyt jälkensä alitajuntaan. Järjellä voin sanoa itselleni, että nuo pojat ovat minua puolta nuorempia eivätkä tee minulle pahaa, ja että he huutelevat kaikille. Paitsi lapsille. Tekevät vain työtään.

Silti jossain ytimessä reagoi vielä se pieni tyttö, joka kutistuu vielä pienemmäksi, ettei häntä huomattaisi ja huokaisee helpotuksesta, jos onnistuu. Tai kääntyy kantapäilleen ja vaihtaa matkansa toiseen suuntaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeintä on, kun v*ttuilevat huomiotta jättämisestä.

Vierailija
2/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi inhottavimmista ilmiöistä julkisilla paikoilla on nuo tyrkyttäjät. Espoon Isossa Omenassa oli vuosia sitten tosi törkeitä kynsien hoitoa tyrkyttäviä nilkkejä. Hullu olin kun suostuin kynsien kiillotusaineen testiin. Tyyppi tunki liian lähelle ja oli vaikeaa kuitenkin karata kesken kaiken pois 🙁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi inhottavimmista ilmiöistä julkisilla paikoilla on nuo tyrkyttäjät. Espoon Isossa Omenassa oli vuosia sitten tosi törkeitä kynsien hoitoa tyrkyttäviä nilkkejä. Hullu olin kun suostuin kynsien kiillotusaineen testiin. Tyyppi tunki liian lähelle ja oli vaikeaa kuitenkin karata kesken kaiken pois 🙁

Kannattaa kaikissa tämmöisissä tilanteissa teeskennellä oksentavansa. Esim. vaarallisen kuskin kyydistä pääsee.

Vierailija
4/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi edes olla vanhoja kokemuksia saalistetuksi joutumisesta. Mua ahdisti todella paljon, kun aikanaan yksi miespuolinen feissari esti mun kulun kadulla. Hän näki minut ja alkoi virnuilla ovelasti. Ilmaisin kääntämällä katseeni pois, ettei kiinnosta. Hän innostui siitä lisää ja lähti kulkemaan niin, että tukkisi tieni. Minä väistin ja mies innostui siitä entisestään ja hyppäsi eteeni ja huikkasi mainoslitaniansa, virnuillen edelleen voitonriemuisesti.

Hänelle ei ilmeisesti tullut mieleenkään, että toiselle tuollainen saalistaminen voi olla stressaavaa. Aika monelle todennäköisesti onkin.

Vierailija
5/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Ahdistaa ne muutenkin. Kamalaa tyrkytys ja väkisin tunkeminen. Mielipuolista. Kuka suostuu häpäisemään itsensä niin ja vielä juoksee asiakkaiden perässä nolosti, huutelee. Liikkeessä asiakaspalvelu vaikeaa, kun kysellään ummet lammet.

Vierailija
6/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri. Pari viikkoa sitten kauppasivat  jotain tietoturvaan liittyvää.

- "Miten on tietoturva-asiat?

- Ihan ok ja mulla ei ole nyt aikaa tähän.

- Niin, parempi vaan pitää pää pensaassa."

Vierailija
7/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi edes olla vanhoja kokemuksia saalistetuksi joutumisesta. Mua ahdisti todella paljon, kun aikanaan yksi miespuolinen feissari esti mun kulun kadulla. Hän näki minut ja alkoi virnuilla ovelasti. Ilmaisin kääntämällä katseeni pois, ettei kiinnosta. Hän innostui siitä lisää ja lähti kulkemaan niin, että tukkisi tieni. Minä väistin ja mies innostui siitä entisestään ja hyppäsi eteeni ja huikkasi mainoslitaniansa, virnuillen edelleen voitonriemuisesti.

Hänelle ei ilmeisesti tullut mieleenkään, että toiselle tuollainen saalistaminen voi olla stressaavaa. Aika monelle todennäköisesti onkin.

Joskus tuntuu että noilla virnemiehillä on jotain katalaa mielessä ja ansoitus. Ja sitovaa. Ehkä saavat provikkaa. Kannattaa juosta kovaa pakoon jos ei ole esteitä siinä edessä tai kuoppaa.

Vierailija
8/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä firma? Reilusti vaan julkista palautetta someen.

Vierailija
9/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi keskellä kaupunkia saa kaupustella vapaasti, eikö torit ole niitä paikkoja ja niillekin kojuille pitää hakea torilupa?

Vierailija
10/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä firma? Reilusti vaan julkista palautetta someen.

Ilmiannettu+alapeukutettu

Vierailija
11/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi keskellä kaupunkia saa kaupustella vapaasti, eikö torit ole niitä paikkoja ja niillekin kojuille pitää hakea torilupa?

Koska maksavat noista myyntipaikoista niin paljon vuokraa.

Vierailija
12/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA 

Vierailija
13/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tilanne, missä julkisella paikalla joutuu pakenemaan tai välttelemään on kyllä todella rasittava. Onkohan nämä samat tyypit miehille yhtä päällekäyviä?

Vierailija
14/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä vastaa tuntemattomiin numeroihinkaan saman tyrkytyksen ja painostuksen takia. Sekin ärsyttää kun joskus pitää soittaa teleoperaattorille ja samassa puhelussa alkaa se pakkomyynti.

Vierailija
15/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA 

HULLUHULLU TAAS VAUHDISSA

Oikeasti, miksi olet vänkäämässä tätä samaa *syötä aihepiiri-HULLU*-skeidaasi joka ketjussa? Hanki elämä tai opettele keskustelemaan.

Vierailija
16/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kauppakeskusten käytävillä olevat liittymä- ja sähkömyyjät ovat ärsyttäviä kaupustelijoita ja sellaisena heitä kohtelen. En näe mitään syytä pysähtyä. Kohteliaasti sanon vaan Ei Kiitos.

Vierailija
17/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista kannattaa nähdä sen verta vaivaa että soittaa kyseisen firman asiakaspalveluun ja ilmoittaa asiattomasta käytöksestä. Joku sähköfeissari kerran tyrkytti vaikka sanoin että en ota enkä perehdy kun oli kiire. Alkoi sitten huudella perään ja olin sen verta vittumainen että soitin asiakaspalveluun ja ilmoitin että jos tämä on teidän mielestä ok tapa myydä niin vaihtuu koko sähköfirma välittömästi. Pahoitteli ja otti ajan ja paikan ylös, sanoi että ei kuulu heidän asiakaspalvelukäytäntöihin ollenkaan ja että pistää ylemmälle taholle eteenpäin. 

Vierailija
18/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska maksavat noista myyntipaikoista niin paljon vuokraa.

Mahtaako olla näin? Ei kauppa voi levittyä yhtäkkiä ulos julkiselle kadulle... ae mitä kauppakeskuksessa tapahtuu on toinen asia, mutta noi ulkona hyökkäävät pitäisi saasa vankilaan.

Vierailija
19/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi sähkön tai liittymämyyjä huuteli vielä perään poistuessani kaupassa, vaikka olin jo sinne mennessäni torjunut. "Hei sinä punatakkinen, jolla vessapaperit kainalossa". Siis halusi selvästi vaan kiusata ja takuuvarmasti muisti, että oli jo yrittänyt kaupustella mulle. Törkeää toimintaa. 

Vierailija
20/25 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa niitä liikkeenharjoittajia noiden kojujen välittömässä läheisyydessä. Tein pientä gallupia, iso osa lähipiiristäni ei enää käy niissä liikkeissä, koska saa vältettyä nuo huutelijatyrkyttäjät. Luulisi että vaikuttaa liikevaihtoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi