Mitä tyttöystävälle joululahjaksi ?
Auttakaa miestä mäessä? Ollaan oltu yhdessä puolisen vuotta. Ajattelin järkätä kaiken valmiiksi jo ettei tulis sitä mahdotonta joululahjaressiä =)
Kommentit (133)
No mun mielipide on, että ei missään nimessä koruja (ellei sitten tasan tarkkaan tiedä mitä nainen haluaa), hajuvesiä tai vaatteita (noh koska miehillä ei vaan ole silmää).
Ehdotan: tablet (tai jos varaa niin ipad), uusi puhelin (jos vanha huono), liput jollekin keikalle, Marimekon kylpytakki, lempisarjan dvd boksi, vuodeksi netflixia/ spotify premiumia tms, 10 x kortti esim joogaan/hotjoogaan, 3x hierontalahjakortti, luksuslakanat (esim Jersey!!!), kylpyläviikonloppu, tatuointilahjakortti, merkkilompakko/laukku mutta vaihto-oikeudella, astiat (jos yhtään tuntee naisen makua), lasinen keepcup &kirja & suklaata (pieni budjetti), lehtitilaus.. Riittäähän näitä :-)
Hajuvesi, korut (selvitä tykkääkö kulta vai hopeakoruista) hajuveden ostossa ehkä kannattaa olla tyttöystävän kaveri mukana joka ehkä osaa paremmin sanoa tykkääkö tyttöystäväsi siitä tuoksusta, näin meillä mies teki ja hyvin osu valinta kohdalleen!
Jouluna jokainen on lapsi. Seksi ei kuulu jouluun :)
Luottokampaajalle lahjakortti, kasvohoito/jalkahoito. Hemmottelulahjat kelpaa aina :)
Jotain hänen harrastukseensa liittyvää? Itse ilahtuisin piirustusvälineistä, ja niistä olenkin sanonut. Kyllä minulle yöpuvutkin kelpaisi. Suklaa on aika persoonaton lahja mielestäni.
Viiden viime vuoden aikana olen saanut kirjoja, pehmoleluja (en tarvitsisi kyllä enää lisää!), kylpytakin, pehmotossut, sulkapallomailan (että voidaan pelata yhdessä)... Osta jotain, mille uskoisit olevan tarvetta? Esim. itse tykkäisin nyt uusista lenkkareista ja kuntosalikengistä, tai muista urheiluvaatteista.
Tykkääkö tehdä ruokaa? Olen ostanut avomiehelleni usein erikoisempia keittiövälineitä, koska tykkää kokkailla.
Kivoja:
- muki, jossa oli kuvana yksi hahmo, josta pidän
- sarjakuva-albumi
- Kalevala-korun korvikset, jotka ei ole mitään perinnekoruja kuitenkaan (näitä olen saanut kolme paria)
Ihan OK:
- kirjoja
"Voi ei!"
- kammottava posliiniesine
- uusi kännykkä. Meillä oli yhteinen talous enkä olisi tahtonut niin kallista lahjaa enkä ollenkaan kännykkää, jota en ole itse valinnut.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:12"]
Varmat lahjat, joilla et voi epäonnistua on hajuvesi ja korut. Isommissa tavarataloissa myyjät auttavat ja ovat erittäin ammattitaitoisia, kun kerrot tyttöystäväsi iän. Lisäksi yleensä siellä on näkyvissä top10 tuoksut eli et voi epäonnistua. Koruissa kannattaa unohtaa suosiolla kaula- ja rannekorut, vaan keskity ostamaan korvakorut. Pienet värittömät kivi/timanttikorvikset ovat kaikkien mieleen ja niitä voi käyttää lähes tulkoon minkä tahansa asusteen kanssa.
[/quote]
Eivät nämä nyt niin varmoja ole. Itse en käytä koruja kuin pari kertaa vuodessa juhlissa, ja hajuvesiä en ole käyttänyt. Mutta toisaalta jos rakkaani ostaisi niin sitten varmaan käyttäisin :)
Hyvät ja läpimät tumput. Tai pipo. Ja leivo itse kaveriksi keksejä. Tai osta harrastusaiheiseen kauppaan lahjakortti.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 12:47"]
Pahastuuko nainen jos mies ostaa lahjaksi jonkun todella kuuman alusasusetin josta itsekkin tykkää ??
-mies
[/quote]
Minä tykkäisin! Kun ei itse tule sellaisia ostettua. Seksikäs/tyylikäs yöasu olisi myös kiva.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:39"]Mun mielestä ei suklaata. Käyttötavaraa saa olla, mutta ei mieluummin syötävää. Vaikka sitten sellainen valmispaketti The Body Shopista, persoonaton ehkä mutta aina tulee tarpeeseen ja niistä ei voi olla pitämättä.
[/quote]
Voipas. En halua käyttää eläintestattuja tuotteita (Body Shop kun on Lorealin tytäryhtiö), en hajustettuja rasvoja enkä hajuvesiä. Tämä on siis vain minun mielipiteeni, mutta sanoin sen vain siksi kun väitit että noista ei voi olla tykkäämättä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:01"]Jouluna jokainen on lapsi. Seksi ei kuulu jouluun :)
[/quote]
Täh?
Ensimmäinen joululahja jonka sain poikaystävältäni 10vuotta sitten oli yksinkertainen (ajaton) hopeinen rannekoru josta roikkui pieni sydän. Sydämeen oli kaiverrettu meidän nimikirjaimet ja vuosiluku. Rannekoru oli ripustettu koirapehmolelun kaulaan. Kaikista koruistani käytän tätä vieläkin eniten ja se on minulle todella tärkeä <3
86 jatkoa.. Ja tuolloin oltiin molemmat parikymppisiä ja tänä päivänä onnellisia pienen tytön vanhempia. <3
Kaiverretut korutkin ovat aina riski. Jos kaiverrat vain tytön nimen tai nimikirjaimen, tyttö voi käyttää korua vaikka eroaisitte etkä ainakaan aiheuttaisi mitään läheisyysahdistusta liian intiimillä lahjalla. Joku simppeli hopeakoru ehkä.
Tai sitten konserttiliput tai keikkaliput johonkin sellaisen yhtyeen keikalle, josta tyttö tykkää.
Jos tyttö on sanonut, että ei halua mitään, hän ei halua mitään. Itsekin olen noin poikaystävälle sanonut, mutta hän ei ymmärrä. Olis vaan ostamatta.
Itse olen poikaystävältä saanut parin vuoden aikana lahjaksi:
-yhden bändin koko tuotanto
- hajuvesi (liian makea tuoksu, en tykännyt :()
-dvd
-sanakirja
-villapaita
-2 kynsilakkaa
-2 kirjaa (Sofi Oksasen Puhdistus ja Stalinin lehmät, ainoot lahjat joista oon tykännyt)
-ruma koriste-esine
-suklaalevy
-rihkamakorvikset (tuli kosketusallergia, jotain nikkelipaskaa + tosi painavat korut, korvalehti roikkuu)
-pussillinen Mars-patukoita, vaikka KIELSIN ettei saa tuoda tuliaista
Tee siis tyttöystävälle palvelus, älä osta mitään. Korkeintaan toteuta hänen suurin haave, mutta varo ettei hänelle tule huono omatunto liian kalliista lahjasta.
Voit myös panna kunnolla, se on tarpeeksi hyvä lahja.
No jos jotain sellaista haluat antaa mitä tyttöystävä ei tiedä edes olevan olemassa niin yllätin omani tälläisillä ja tykkäsi todella paljon http://onesie.fi/17-chillarit
Itse parikymppisenä naisena voisin haluta:
- jokin hopeinen moderni koru
- lahjakortti tai lupaus viedä syömään johonkin laadukkaaseen ravintolaan
- laadukas kaulahuivi tai villapusero
- marimekon pyyhe, kylpytakki tms.
- nahkainen lompakko tai clutch
- jokin ruoanlaittoon tai sisustukseen liittyvä kirja
- ruoanlaittovälineitä, jokin erikoisempi veitsi ja puinen leikkuulauta esim.
Älä osta mitään sinne päin tai ihan kiva tyylistä. Laadukas lahja osoittaa, että arvostat häntä. Pehmoleluja ja kaikkea ihanaa rakkaus-krääsää on kirpputorit täynnä, joten ei sellaisia.
Nostoa ja lisää ideoita ! Täällä toinen mies painii lahjaongelmien kanssa : d
Miks ihmeessä pitää dissata Body Shopia, vieläpä kun sitä on joku jo aiemmin ehdottanutkin? Tai no, sama juttu tän Guessin kanssa. Joku ehdottaa Guessia, toisen mielestä mitä tahansa muuta kuin sitä. Tuotteen kalleus ei aina mene yksiin sen kanssa, paljonko siitä irtoaa kellekin iloa (esim. mulle Body Shopia milloin tahansa ennemmin kuin Chanelia...jollekin muulle varmaan toisinpäin)
Jos sillä tytöllä olisi näistä jokin kovin vahva mielipide, kannattaisi tosiaan tietää se etukäteen.