Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otitko influenssarokoitteen (2013)?

Vierailija
19.11.2014 |

Erään lehtijutun mukaan suurten työnantajien työntekijöistä noin 20% ottaa kausi-influenssarokoitteen kun sitä tarjotaan maksutta.

Jätetään nyt "yleensä" ja "aion ottaa" vastaukset pois.

Jos otit viimevuoden syksynä kausi-influenssarokoitteen paina tähän viestiin yläpeukkua, jos et ottanut paina miinuspeukkua.

Itse en ottanut, enkä ole yleensäkään ottnut. Joskusmuinoin otin kerran.

Rokotteen valmistajan mukaan rokotteen suoja on 70%, mutta en minä silti ole sairastanut flunssaa kuin suunnilleen joka toinen vuosi, vaikka en ole rokotetta ottanut.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ja olen ottanut monena vuonna. Olen sairastanut ilmeisesti kerran influenssan ennen kuin aloin ottaa rokotuksia. Kova tauti oli, vei hyväkuntoiselta nuorelta pari viikkoa.

Vierailija
2/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut nyt kahtena vuonna. Sairastumiset katosivat kokonaan. Eli kyllä kai ne järkyttävät kiputilat influenssaa olivat. Olen erittäin tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen astmaatikkona ottanut jo vuosia. Olen sairastanut influenssan -99 ja en halua tautia uudestaan. Olin kolme kuukautta heikossa kunnossa taudin ja sen jälkitautina sairastetun keuhkokuumeen takia. 

Toki jos miettii rokotteen huonoja puolia, keväällä ei voi saikutella, kun influenssa jyllää

Vierailija
4/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tainnut koskaan sairastaa influenssaa, koska en ole koskaan ollut missään flunssassa "järkyttävän" kipeä. Periaatteessa aina työkuntoinen, mutta eihän kipeänä viitsi töihin mennä. En ole myöskään ottanut rokotetta.

Vierailija
5/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa ja influenssa ovat ERI asioita. Influenssan voi sairastaa myös tietämättään tai hyvin lieväoireisena. Silloin rokottamaton levittää sitä tietämättään eteenpäin.

Vierailija
6/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 08:46"]

Flunssa ja influenssa ovat ERI asioita. Influenssan voi sairastaa myös tietämättään tai hyvin lieväoireisena. Silloin rokottamaton levittää sitä tietämättään eteenpäin.

[/quote]

Nyt kysyttiin että otitko viime syksynä piikin vai et.

Vierailija
7/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 08:46"]

[/quote]

Nyt kysyttiin että otitko viime syksynä piikin vai et.
[/quote]
Aloitus oli niin täynnä asiavirheitä, monet tyypillisiä vääriä tietoja, että ihan paikallaan oli korjaus.

Vierailija
8/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut viime vuonna koska ei olisi ollut ilmainen, mutta tänä vuonna otin kun sain. (syynä vastikään diagnosoitu diapetes.)

Vierailija
9/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 09:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 08:46"] Flunssa ja influenssa ovat ERI asioita. Influenssan voi sairastaa myös tietämättään tai hyvin lieväoireisena. Silloin rokottamaton levittää sitä tietämättään eteenpäin. [/quote] Nyt kysyttiin että otitko viime syksynä piikin vai et. [/quote] Aloitus oli niin täynnä asiavirheitä, monet tyypillisiä vääriä tietoja, että ihan paikallaan oli korjaus.

[/quote]

Asia oli se että otitko piikin vai et?

Muu oli lehtijutusta kopsattua tietoa, eli tuo että 20% ottaa piikin ja että suojan saa 70%. Voit oikoa tietoja jos olet paremmin perillä.

-ap

Vierailija
10/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menen ottamaan, koska ensimmäistä kertaa saan ilmaiseksi. Olen apteekissa töissä ja siten aika altis saamaan kaikki taudit, tosin itselläkin influenssa ollut suunnilleen 2-3 vuoden välein vaikken aiemmin ole rokotusta ottanutkaan. Mutta siis syyni ottaa rokote on olla sairastumatta itse (influenssani ovat olleet todella rajuja) ja olla tartuttamatta muutenkin jo yleensä sairaita asiakkaita. 

Vierailija
11/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ai influenssan voi sairastaa ilman oireita mutta tavallista flunssaa ei? Tarkastappa vähän tietojasi.

Vierailija
12/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 09:16"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 08:46"] Flunssa ja influenssa ovat ERI asioita. Influenssan voi sairastaa myös tietämättään tai hyvin lieväoireisena. Silloin rokottamaton levittää sitä tietämättään eteenpäin. [/quote] Nyt kysyttiin että otitko viime syksynä piikin vai et. [/quote] Aloitus oli niin täynnä asiavirheitä, monet tyypillisiä vääriä tietoja, että ihan paikallaan oli korjaus.

[/quote]

Muu oli lehtijutusta kopsattua tietoa, eli tuo että 20% ottaa piikin ja että suojan saa 70%. Voit oikoa tietoja jos olet paremmin perillä.

-ap

[/quote]

Uskoisin, että tässä tarkoitetaan asiavirheenä tätä: Rokotteen valmistajan mukaan rokotteen suoja on 70%, mutta en minä silti ole sairastanut flunssaa kuin suunnilleen joka toinen vuosi, vaikka en ole rokotetta ottanut. Eli tähänhän olisi voinut kirjoittaa: "mutta en minä silti ole sairastanut flunssaa / peräpukamia / klamydiaa / alkoholismia / skitsofreniaa kuin suunnilleen joka toinen vuosi, vaikka en ole rokotetta ottanut" koska noilla vaivoilla ei ole mitään tekemistä influenssarokotteen kanssa.

Vierailija
13/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 09:19"]

[/quote]

Ai influenssan voi sairastaa ilman oireita mutta tavallista flunssaa ei? Tarkastappa vähän tietojasi.

[/quote]

Kuka on väittänyt ettei flunssaa voi tartuttaa ilman oireita?

Vierailija
14/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 09:16"]

[/quote]

-ap

[/quote]

Uskoisin, että tässä tarkoitetaan asiavirheenä tätä: Rokotteen valmistajan mukaan rokotteen suoja on 70%, mutta en minä silti ole sairastanut flunssaa kuin suunnilleen joka toinen vuosi, vaikka en ole rokotetta ottanut. Eli tähänhän olisi voinut kirjoittaa: "mutta en minä silti ole sairastanut flunssaa / peräpukamia / klamydiaa / alkoholismia / skitsofreniaa kuin suunnilleen joka toinen vuosi, vaikka en ole rokotetta ottanut" koska noilla vaivoilla ei ole mitään tekemistä influenssarokotteen kanssa.

[/quote]

No voi JEESUS. Jos mulla on kuumetta, särkee paikkoja ja räkä valuu sekä yskittää, niin enhän minä tiedä onko se pelkkä flussa vai influenssa. Mutta kun se ei ole flunssa, niin silloin se ei ole myöskään influenssa.

-ap

Vierailija
15/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen ottanut mutta viime vuonna otin ja otan myös tänä vuonna koska nykyään kuulun riskiryhmään kuuluvan lähipiiriin, olen syöpäpotilaan vaimo ja otamme molemmat piikin.

Vierailija
16/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna en ottanut. Tänä vuonna taitaa olla pakko ottaa, jos ei halua töissä käyttää extrasuojaimia.

Vierailija
17/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin piikin tänä vuonna ja useana aikaisempanakin vuotena. Olen töissä päivystyksessä. Sairastin influenssan vuonna 2004 ja olin niin sairas, että meni viikko sängyssä ja useampi viikko toipuessa. Tiedän kyllä, että rokotus ei anna täyttä suojaa, mutta otan sen minkä saan. Rokotuksesta en ole koskaan saanut oireita.

Vierailija
18/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 09:43"]

Viime vuonna en ottanut. Tänä vuonna taitaa olla pakko ottaa, jos ei halua töissä käyttää extrasuojaimia.

[/quote]Oletko sinäkin töissä Oysissa?