miten suhtaudutte vauvan ulkona konttaamiseen
Kommentit (10)
En anna ulkona kontata, ku tunkee kaikki suuhun vaikka kuinka katsoisi perään
Lapsille tekee ihan hyvää maistaa välillä vähän kuravettäkin niin vastustuskyky kasvaa. Siis oikeasti.
Vauvan pitäisi olla aina kytkettynä ulkona. Käsittämätöntä, että koirille on jo saatu laki, mutta vauvoille ei.
Siis miksi ihmeessä ei saisi kontata? Koko talviko pitäisi pulkassa paikoillaan istua...? Tai miten konttaajan saisi pidettyä väkisin maassa istumassa? Miksi syksyllä saisi kontata, mutta talvella ei? Vai pitäisikö koko talvi olla sisällä? Kunhan ei koirankakkaa syö, niin miksi en antaisi liikkua, jos lapsi sen osaa ja sitä haluaa harjoitella. Ja minun tehtäväni on vahtia, ettei niitä kakkoja suuhun laita. Voihan kesälläkin syödä kiviä ja vaikka mitä, ap:n logiikallahan lapsi ei voisi koskaan ulkoilla, ennen kuin kävelee.
Kunhan on lämpimät säänkestävät vaatteet eikä anna vauvan syödä kiviä, lehtiä yms. niin kannattaa ehdottomasti antaa vauvan kontata ulkona. Oman vauvani kontausaika osui keskelle talvea jolloin en vienyt häntä pakkaseen ja hankeen konttaamaan, ettei paleltuisi tai tulisi kipeäksi. Ulkoili vaan vaunuissa. Keväällä kun lumet ja pakkaset olivat menneet hän osasi jo kävellä ja aloimme taas ulkoilla ahkerasti.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 17:07"]
Vauvan pitäisi olla aina kytkettynä ulkona. Käsittämätöntä, että koirille on jo saatu laki, mutta vauvoille ei.
[/quote]
Minä ainakin uhittelen ilmakiväärilläni kaikkia pihamaalleni kuseskelemaan tullevia vauvoja. Pari varoitusta olen jo naapurin postiluukusta laittanut heidän vapaana konttailevasta vauvastaan.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 17:07"]
[/quote]
Minä ainakin uhittelen ilmakiväärilläni kaikkia pihamaalleni kuseskelemaan tullevia vauvoja. Pari varoitusta olen jo naapurin postiluukusta laittanut heidän vapaana konttailevasta vauvastaan.
[/quote]
Halkean naurusta :D Ja ei, en ole lapseton.
Vauvani ei osaa vielä kontata, mutta kovasti harjoittelee enkä näe mitään syytä miksi ei saisi kontata sitten kun osaa (kunhan alusta sen sallii, metrisessä hangessa tmv en konttaisi itsekään). On minun tehtäväni hankkia ja pukea oikeanlaiset varusteet sekä valvoa, ettei poimi kaikkea suuhunsa. Eli senkus konttaa menemään sitten, jos siitä tykkää.