Yleisesti käytetty termi jota et salaa ymmärrä itse
Esim, metroseksuaali
Kommentit (208)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:16"]
Solidaarisuus. Luulen ymmärtäväni merkityksen pääpiirteissään, mutta en aivan täysin. Saa nauraa! *Menee nolona googlettamaan*
[/quote]No en ihmettele ettette noin selvää sanaa ymmärrä. Te ette ole sellaisia. Solidaarisuus on harvassa. Itse en ole itseni lisäksi koskaan muita solidaarisia ihmisiä tuntenut. Tämä on se mitä maailma tarvitsee en vain pysty siihen yksin.
xoxo = hugs and kisses, o kuvaa pyöreitä huulia ja x halaavia käsivarsia.
Liskojen yö, siis joo tiedän suunnilleen mitä sillä tarkoitetaan mutta miksi liskojen yö?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:15"]
Joku vois tosiaan selittää ton junan vessa jutun.Olen itse käyttänyt sitä sekä hyvässä että pahassa, kumpi lienee oikein?
[/quote]
junan vessa ( se vanhan mallinen, jossa euora putki ulos) toimii aina. Siis toimii luotettavasti, toimii kuin junan vessa.
Nykyään uusien imuputkivessojen kanssa voi junassakin olla toisin... Ja niin tämäkään sanonta ei enää ole toimiva.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:34"]posse.
[/quote]
No varmaan se on johdettu englannin sanasta boss, mutta sillä on varmasti jokin lisämerkitys.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:15"]Joku vois tosiaan selittää ton junan vessa jutun.Olen itse käyttänyt sitä sekä hyvässä että pahassa, kumpi lienee oikein?
[/quote]
Vähän sama kuin sana epäillä. Se voi tarkoittaa kahta täysin vastakkaista asiaa ja merkitys on pääteltävä kontekstista.
Toimii kuin junan vessa = toimii takuuvarmasti ja hyvin (siis kun pöntössä oli ennen vanhaan reikä suoraan raiteille, niin tavara löysi tiensä tuota pikaa ja muitta mutkitta ulos)
Mutta kumpi merkitys on sanalla "verkkaisesti": onko se hidas vai nopea?? En koskaan muista :D
Mä pistän varmaan parhaaks, mutta en pitkään älynnyt "vartti tuntia", että onko se vartti vai 45 minuuttia.
En myöskään pitkään älynnyt, mitä sanalla verkkaisesti tarkoitetaan. Mun korvaan se aina kuulostaa nopealta toiminnalta, vaikka tarkoittaa hidasta :D
Siis se posse-sana kirjoitetaan englanniksi myös samalla tavalla, posse ! "Possii" lausutaan:) Slangisana siis porukalle, jengille molemmilla kielillä ja aika yleinen :) t. 20 vee joka oppi englannin teeveestä
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 01:14"]
Siis se posse-sana kirjoitetaan englanniksi myös samalla tavalla, posse ! "Possii" lausutaan:) Slangisana siis porukalle, jengille molemmilla kielillä ja aika yleinen :) t. 20 vee joka oppi englannin teeveestä
[/quote] Ei varsinaisesti slangisana. Esim. rokkitahdella on melkein aina posse mukana = turvamiehet ja kaverit. Sheriffi voi kutsua joukon miehia posseksi vaikka rikollista jahtaamaan, antaa heille valiaikaisesti virkavaltuudet. Historiaa voi googlata "posse comitatus".
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 00:04"]Voisiko joku selittää tuon liskojen yön? :D
[/quote]
Se tuntuu siltä, kuin iholla olisi kymmeniä limaisia liskoja kulkemassa pitkin kehoa.
Semi-jotakin. Mitä on olla semi-musikaalinen, semi-urheilullinen, semi-jotain? Haluaisi olla sellainen, kuvittelee olevansa sellainen vai käyttäytyy kuin olisi sellainen, vai mitä ihmettä? Kertokaa! :D
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 01:33"]Semi-jotakin. Mitä on olla semi-musikaalinen, semi-urheilullinen, semi-jotain? Haluaisi olla sellainen, kuvittelee olevansa sellainen vai käyttäytyy kuin olisi sellainen, vai mitä ihmettä? Kertokaa! :D
[/quote]
Se on vähän sama kuin "Suht" eli semi-hyvä = aika-hyvä
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:36"]Poikaystävä ei ymmärrä termiä "siveyden sipuli" :D Ei koskaan Tampereella asuessaan kertaakaan kuullut tuota sanottavan, mutta nyt Kuopiossa kuulemma jatkuvaan hoetaan sitä, ei ymmärrä.
[/quote]Ilmeisesti Tampereella ei ole siveyden sipuleita?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:15"]Joku vois tosiaan selittää ton junan vessa jutun.Olen itse käyttänyt sitä sekä hyvässä että pahassa, kumpi lienee oikein?
[/quote]No kyllä se ennen ainakin tarkoitti sitä että joku menee vauhdilla. Vanhojen junien vessassa on vaan aukko josta kaikki *humps* putos veke. Nykyajan junissa vessat tahtoo olla sitä vastoin tukossa. Pitäis kai sanoa vetää niinkuin pikajunan vessa (hyvin) tai ic:n/pendolinon vessa (huonosti).
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:34"]Nihilisti.
Aina pitää muistella tai googlettaa, jos joku käyttää tuota sanaa.
[/quote]
Keski-Suomessa kuulee usein käytettävän sanaa nihilisti kun kuvaillaan pihiä ihmistä.