Millä tavalla saisin laskettua korkean
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 06:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:50"]
Juuri näin,kukaan ei osaa oikeasti perustella miksi ne arvot pitää olla alhaalla...tai jos osaa niin olkaa hyvä vaan todisteiden kanssa ja jtn muuta kun sydänsivujen roskaa kiitos!
[/quote]
Miten olisi ihan puhdas tilastotieto, että alle viiden kolesteroleilla kuolleisuus on puolet pienempi kuin yli seiskan.
[/quote]
Mites tämä on mahdollista??
Mulla ei auta mikään. Elämäntapani eivät ole edes olleet sellaiset, että sen pitäisi olla koholla, mutta niin vain on. Rasvaa syövällä isälläni ei mitään ongelmaa..ei ole liikuntakaan laskenut, tosin mulla on vain lievästi huono koholla, mutta siinä pysyy. Terveydenhoitaja antoi mulle ohjeita, mitä pitäisi syödä ja mitä margariinia pitäisi leivän päälle laittaa; hän oli ihmeissään, kun sanoin, että syön leipää aamuisin vain pari palaa ja päällä ei ole mitään levitteitä, vaan kalkkunaa ja salaattia. Mä olen miettinyt että onkohan ongelmani jopa liian vähäinen rasvan saanti? Voisiko olla, lähtisikö laskuun jos saisin laitettua öljyjä ruokaani?
Kuolleisuus on kyllä 100 % kaikenlaisen väestön keskuudessa. En tunne ketään yli satavuotiasta, yli 90-vuotiaita tunnen kyllä, mutta en usko heidänkään henkiin jäävän.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:48"]
Siis ei tarvitse olla idioottikarppaaja,voi on oikeasti terveellistä! Vieläkö te uskotte siihen voihoaxiin?
[/quote]
Miksi te idioottikarppaajat ette osaa lukea? Tutkimuksessa ei todettu voin olevan terveellistä, vaan vähemmän vaarallista kun on luultu.
Huomaa, että aivot tarvitsevat polttoaineekseen sokeria, tuo puute näkyy tietyissä kirjoittajista niin tällä palstalla kuin il-palstalla... :D
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 06:50"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:48"]
Siis ei tarvitse olla idioottikarppaaja,voi on oikeasti terveellistä! Vieläkö te uskotte siihen voihoaxiin?
[/quote] Miksi te idioottikarppaajat ette osaa lukea? Tutkimuksessa ei todettu voin olevan terveellistä, vaan vähemmän vaarallista kun on luultu. Huomaa, että aivot tarvitsevat polttoaineekseen sokeria, tuo puute näkyy tietyissä kirjoittajista niin tällä palstalla kuin il-palstalla... :D[/quote]
Tottahan aivot sokeria tarvitsevat, mutta ei sitä syödä tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 06:49"]
Kuolleisuus on kyllä 100 % kaikenlaisen väestön keskuudessa. En tunne ketään yli satavuotiasta, yli 90-vuotiaita tunnen kyllä, mutta en usko heidänkään henkiin jäävän.
[/quote]
Mistä perkeleestä näitä idiootteja sikiää?
Eräässä tutkimuksessa alle viiden kolesterolillä sydän- ja verisuonitautiin kuoli 82 kpl 5918 ihmisestä, 5- 6 kolesteroleilla kuolleita oli 197 kpl 8021 ihmisestä, kuolleisuudet siis 1,4% ja 2,5%
Kyllä geeneillä on vaikutusta. Näin väitän minä. Minulla alhainen kolesteroli ja syön karkkia ja sipsejä ja muita herkkuja melkein joka päivä. En liiku ja olen ylipainoinen. Isälläni taas on korkea kolesteroli ja suihen lääkitys. Hän on hyväkuntoinen, urheilee päivittäin, syö terveellisesti. On aina urheillut ja syönyt hyvin.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 07:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 06:49"]
[/quote]
Mistä perkeleestä näitä idiootteja sikiää?
Eräässä tutkimuksessa alle viiden kolesterolillä sydän- ja verisuonitautiin kuoli 82 kpl 5918 ihmisestä, 5- 6 kolesteroleilla kuolleita oli 197 kpl 8021 ihmisestä, kuolleisuudet siis 1,4% ja 2,5%
[/quote]
Joku väitti, että kuolleisuus on korkeampi niillä, joilla on korkeampi kolesteroli. Kyllä kaikki kuolee, ihan varmasti, mitä idioottimaista siinä on? Väestön kuolleisuus siis on 100 %, kolesteroliarvoista riippumatta. Pitäisi ehkä mainita tarkemmin, jos tarkoittaa jotain muuta, kuin pelkkää kuolemista?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:51"]kolesterolin alemmaksi?
[/quote]
Liikunta on hyvä, samoin runsas kasvisten syönti sekä pehmeät rasvat ja kala. Ihmisen luonnollinen kokonaiskolesteroli voi olla vain 1-1,5. Kolesterolia voi laskea hyvinkin alas. Jos ap:lla ei ole mitään sydän- ja verisuonitautien lisäriskejä (suvussa sydäntauteja ja -kuolemia, tupakka, diabetes, korkea verenpaine) ei kolesterolilääkettä tarvita yleensä. Mutta jos näitä on ja kolesteroli on korkea ja varsinkin jos takana on sairastettu infarkti tai on todettu sepelvaltimotauti, statiinilla eli kolesterolilääkkeellä voidaan vähentää tuntuvasti riskiä sairastua tai saada uusi infarkti. Useimmat sietävät statiinit hyvin, joillekin ne tai joku niistä ei sovi.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 07:32"]Kyllä geeneillä on vaikutusta. Näin väitän minä. Minulla alhainen kolesteroli ja syön karkkia ja sipsejä ja muita herkkuja melkein joka päivä. En liiku ja olen ylipainoinen. Isälläni taas on korkea kolesteroli ja suihen lääkitys. Hän on hyväkuntoinen, urheilee päivittäin, syö terveellisesti. On aina urheillut ja syönyt hyvin.
[/quote]
Geeneillä on hyvin suuri vaikutus. Siksi ruokavaliolla pystyy vaikuttamaan hyvin vähän kokonaiskolesteroliin ja tarvitaan lääke, jos riskejä on muitakin.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 07:34"]
Joku väitti, että kuolleisuus on korkeampi niillä, joilla on korkeampi kolesteroli. Kyllä kaikki kuolee, ihan varmasti, mitä idioottimaista siinä on? Väestön kuolleisuus siis on 100 %, kolesteroliarvoista riippumatta. Pitäisi ehkä mainita tarkemmin, jos tarkoittaa jotain muuta, kuin pelkkää kuolemista?
[/quote]
Hallelujaa, nero on laskeutunut keskuuteemme!
Mihin tarvitsemme koko terveydenhoitoa, kun kuolleisuus on 100%
Abortti on ihan yhdentekevä, kun kun kuolleisuus on 100%
Kuolemantuomio voimaan joka rikoksesta, kun kuolleisuus on 100%
Mulla on jo monta vuotta ollut korkea kolesteroli, kokonaiskolesteroli n. 6,5. En polta (enää), lopettaminen ei laskenut arvoja. Syön punaista lihaa n 100 g viikossa, muuten kanaa ja paljon kasviksia. Harrastan liikuntaa. BMI on 21 ja vyötärö alle 70 cm. Tuntuu että tuskin saan millään arvoja laskemaan, koska taitaa olla niin vahva sukurasite taustalla. Isäni kolesteroli on tuplasti enemmän kuin omani. Koitan siis muilla elintavoilla minimoi riskitekijöitä sairastua verisuoni-ja sydäntauteihin.
Täällä on nyt tähän mennessä tarjoiltu lääkkeitä ja liikuntaa, kalaa ja dieetejä jne, mutta yksi on kaikilta tähän astisilta unohtunut: säännöllinen, mieluimmin päivittäinen vähäinen alkoholin nauttiminen, sillä tavalla, että promillemäärä ei nouse korkeaksi edes hetkellisesti, koska siitä seuraa hyvin helposti krapula, vaan viipyy siinä jossain ajokunnon rajamailla ainakin tunnin pari päivässä. En kuitenkaan suosittele pelaamaan uhkapeliä ja ajelemaan niiden tuntien aikana enkä ihan vähään aikaan niiden jälkeenkään millään moottorikulkuneuvolla.
Itse pyrin ottamaan mahdollisimman usein vähän. Aikaisemmin yöllä (menen vasta nyt nukkumaan) otin yhden pienen snapsilasillisen (n. 4 cl) vadelmamaustettua vodkaa raakana. Hyvä määrä on yksi desilitra väkevää viinaa päivässä pariin erään jaettuna, ja niin, että pitää n. tunnin tauon näiden kahden välillä. Vodka on tähän tarkoitukseen kaikkein parasta, koska se on puhtainta, siinä ei ole väriaineita. Ja parhaiten se liuottaa pahaa rasvaa pois nimenomaan ilman blandinkia, sellaisenaan nautittuna.
Ja ennenkuin viinanvastustajafanaatikot ryntäävät paasaamaan taas kuinka se on vääjämättä tällä pelillä menoa, kerrottakoon, että minulla on ollut (ahtaassa) luukussani yli 400 litraa väkevää alkoholia kuusi ja puoli vuotta, ja hengissä ollaan ja tässä kirjoitellaan. Olen tuonut ystävieni kanssa pakettiautolla Itä-Euroopan maista yli 500 litraa väkevää alkoholia viimeisen kahdeksan vuoden aikana, joista valtaosan Slovakiasta yhdellä reissulla. Oli muuten hieno matka, itäeurooppalaiset käyttäytyvät liikenteessäkin paljon rauhallisemmin ja ajavat tasaisemmin sekä ennakoivammin kuin suomalaiset, ja Itä-Euroopan maissa myös vessat ovat puhtaampia kuin Suomessa. Niitä todellakin siivotaan. Ja jopa kaikki itäeurooppalaiset karskit työäijätkin pesevät kätensä wc-käyntinsä jälkeen.
Suosittelen hakemaan kunnon lastin kolesteroli- ja sydänlääkettä sieltä.
Tosin, tämä menetelmä ei sovi sille n. 10 prosentin suomalaiselle väestönosalle, joka juo yli 80 prosenttia koko kansan kulutuksesta. Ja alkoholia ei myöskään kannata ottaa, jos on univelkaa tai on muuten väsynyt pitkän valvomisen seurauksena. Silloin se voi aiheuttaa ahdistusta. Eikä liioin juuri ennen nukkumaanmenoa, sillä se voi heikentää unen laatua ja syvyyttä.
Mutta muuten, antaa (rasvan) palaa.
T. Jätkä 42 v.
Tupakka pois, jos poltat.
Terveellä vähän korkeampi kolesteroli ei haittaa, mutta jos tulee tulehdus, joka alkaa kovettaa verisuonia, silloin on ensiarvoisen tärkeää, että kolesteroli on alhaalla tai suoni on tukossa. Hyvällä tuurilla selviää hengissä ja ilman leikkausta.
Tajuaako jätkä blokkaavansa maksan toimintaa ja siksi maksa ei tuota kolesterolia, sikäli jos arvot ovat hyvät. Mutta ei maksa pääse tekemään muutakaan työtään ,kun koko ajan pitää polttaa alkoholia.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:50"]
Juuri näin,kukaan ei osaa oikeasti perustella miksi ne arvot pitää olla alhaalla...tai jos osaa niin olkaa hyvä vaan todisteiden kanssa ja jtn muuta kun sydänsivujen roskaa kiitos!
[/quote]
Miten olisi ihan puhdas tilastotieto, että alle viiden kolesteroleilla kuolleisuus on puolet pienempi kuin yli seiskan.