Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomeen muutto pilasi koko elämäni!!!!

Vierailija
28.09.2021 |

- kaverit täällä ovat joko kateellisia elämänsä pilanneita juoppoja, narkkeja ja/tai peräkammarin poikia, tai sitten niitä paska tai semipaska duuneja tekeviä joita ei kiinnosta tehdä mitään duunin jälkeen.

- naiset ovat kauhean epäsosiaalisia, nirppanokkia, eivät läheskään yhtä kauniita.

- paskat naapurit jotka vaan tuijottaa kun moikkaa.

- palkka noin kolmannes entisestä (it-ala), huonot mahdollisuudet edetä uralla.

- kaikki on kallista ja huono palvelu.

Täällä ei oo vitttu mitään. Hyppään kohta sillalta!!!!!

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaat vain hypätä.

Vierailija
22/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, vaikka syyt on osittain eri. Antaisin mitä vaan että olisi mahdollista taas lähteä. Tänne palaaminen oli suuri virhe. Suomi on varmasti hyvä maa monille, mutta minä en vain pysty olemaan onnellinen täällä.

Samat fiilikset. Parhaita vuosia elämästä oli ne, kun asuin nuorempana ulkomailla. Suomessa olen aina lähinnä ahdistunut ja masentunut, eikä huvita tehdä mitään. Muualla herään taas eloon, ja elämä tuntuu elämisen arvoiselta.

Jotenkin tänne on vaan jämähtänyt useiksi vuosiksi, eikä ammatti ja koulutuskaan ole sellaiset, jotka työllistäisivät hyvin ulkomailla. Noh, vääriä ja huonoja valintoja on tullut tehtyä muitakin, ja tässä sitä ollaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta joka sana. Täällä on sillatkin niin onnettoman matalia, ettei kannata hypätä.

Vierailija
24/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan huolestu. Sopeutuminen vie aikaa, ja tämäkin vaihe Suomessa avaa silmiä lisää. Meillä on puhdasta vettä, vähän ihmisiä, tilaa, valtavat vaellusmaastot ja autiotuvat. Makeaa vettä 160 000 järven verran. Turvallisuus ehkä parasta.

Muualla on paremmat palkat, huonompi sosiaaliturva, avoimemmat ihmiset, tuoretta ruokaa viljellään lähellä, vanha kulttuuri ym.

Kyllä sinä vielä ehdit muuttaa takaisin, nauti nyt sen aikaa täällä olosta.

Vierailija
25/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, vaikka syyt on osittain eri. Antaisin mitä vaan että olisi mahdollista taas lähteä. Tänne palaaminen oli suuri virhe. Suomi on varmasti hyvä maa monille, mutta minä en vain pysty olemaan onnellinen täällä.

Samat fiilikset. Parhaita vuosia elämästä oli ne, kun asuin nuorempana ulkomailla. Suomessa olen aina lähinnä ahdistunut ja masentunut, eikä huvita tehdä mitään. Muualla herään taas eloon, ja elämä tuntuu elämisen arvoiselta.

Jotenkin tänne on vaan jämähtänyt useiksi vuosiksi, eikä ammatti ja koulutuskaan ole sellaiset, jotka työllistäisivät hyvin ulkomailla. Noh, vääriä ja huonoja valintoja on tullut tehtyä muitakin, ja tässä sitä ollaan..

Mulla on ihan sama juttu. Ulkomailla oli elämää ja kavereita. Täällä Suomessa on ihan erilainen ilmapiiri. Ja ihmiset ei tunnu tykkäävän ystävällisyydestäni.. hyviä puolia on että täällä saa olla rauhassa, mutta ehkä liiankin rauhassa.

Vierailija
26/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oih! Te herkkikset olette niin OIH! ihania! Oikein "herään eloon"! Oih!

Muuttakaa vaan, mutta maksakaa veronne ja koulutuksenne Suomeen ennen kuin häivytte. Mielellään muuttomaan hinnoilla. Diletantit.

Vierailija
27/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama juttu. Ulkomailla oli elämää ja kavereita. Täällä Suomessa on ihan erilainen ilmapiiri. Ja ihmiset ei tunnu tykkäävän ystävällisyydestäni.. hyviä puolia on että täällä saa olla rauhassa, mutta ehkä liiankin rauhassa.

Kerron sulle salaisuuden: Ne ulkomailla pitää sua ihan outona, mutta käyttäytyvät kuin olisivat parhaitakin kavereita. Täällä epämiellyttävyys osoitetaan päin naamaa.

Vierailija
28/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen maailman metropoleissa on varmaan tosi halpaa Suomeen verrattuna.

Vierailija
29/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverit vaihtoon, vanhat kaverisi ovat kateellisia ja vanhingoniloisia.

Uusille kavereille ei välttämättä kannata sen kummemmin mainostaa että on asunut ulkomailla.

Vierailija
30/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama. Asuin Englannissa 8 vuotta ja olin siellä alani (it) töissä. Muutin sinne aikoinaan miehen takia, joka oli sieltä kotoisin.

No, lopulta meille tuli ero, suurelta osin siksi koska mies alkoikin haluta lapsia vaikka oli alunperin sovittu, että ollaan vapaaehtoisesti lapsettomia, ja minulle taas lapset oli edelleen ehdoton ei. Olin siinä tietysti erosta surullinen, alkoi kaljakin maistua vähän liikaa ja se alkoi näkyä töissä. Joten ajattelin, että palaan Suomeen, juurilleni. Siellä olisi sisarukset ja vanhemmat eikä ympäristö muistuttaisi erosta. 

Olen nyt ollut täällä 4 vuotta enkä tahdo enää oikein sopeutua. Olen kauhean yksinäinen. Sain työn Helsingistä, eli monen sadan km päästä niistä sisaruksista ja vanhemmista, joista ajattelin olevan minulle seuraa. Töissä kukaan ei puhu mitään muuta kuin työasioita, siellä ei tule kaveruuksia. Olen yrittänyt harrastuksiakin, mutta sielläkin suomalaiset vaan harrastaa, ei kaveeraa. Baareissa saa juttuseuraa, mutta se on usein turhan humalaista ja lisäksi aina taustalla se pillunvonkuu. Tinder maailmaa koitin vähän mutta törmäsin niin outoihinn tyyppeihin etten uskalla enää deittailla. 

Briteissä mulla oli kavereita ja pari ystävääkin, miehen lisäksi. Monessa paikassa oli muutenkin sellaista luontevan sosiaalista ja rentoa. Uskon että Suomessa on ydinperheenä ihan mukava asua mutta näin yksinäiselle joka ei ole erakkoluonne on tämä vähän karua. 

Vierailija
31/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron sulle salaisuuden: Ne ulkomailla pitää sua ihan outona, mutta käyttäytyvät kuin olisivat parhaitakin kavereita. Täällä epämiellyttävyys osoitetaan päin naamaa.

Ei haittaa, mäkään en niistä kavereita välttämättä halua. Tykkään kun kaikki on kuitenkin ystävällisiä toisia kohtaan.

Vierailija
32/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän tylyä osoittaa jollekin avoimesti ettei pidä hänestä. Minusta sellainen kohteliaan arvostava kulttuuri on tosi jees. Kaikki saa olla mitä on, mitä iloa joku saa siitä että osoittaa toiselle että hyi olet outo ja inhottava. Suomessa aika moni saa?

Vierailija
33/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama. Asuin Englannissa 8 vuotta ja olin siellä alani (it) töissä. Muutin sinne aikoinaan miehen takia, joka oli sieltä kotoisin.

No, lopulta meille tuli ero, suurelta osin siksi koska mies alkoikin haluta lapsia vaikka oli alunperin sovittu, että ollaan vapaaehtoisesti lapsettomia, ja minulle taas lapset oli edelleen ehdoton ei. Olin siinä tietysti erosta surullinen, alkoi kaljakin maistua vähän liikaa ja se alkoi näkyä töissä. Joten ajattelin, että palaan Suomeen, juurilleni. Siellä olisi sisarukset ja vanhemmat eikä ympäristö muistuttaisi erosta. 

Olen nyt ollut täällä 4 vuotta enkä tahdo enää oikein sopeutua. Olen kauhean yksinäinen. Sain työn Helsingistä, eli monen sadan km päästä niistä sisaruksista ja vanhemmista, joista ajattelin olevan minulle seuraa. Töissä kukaan ei puhu mitään muuta kuin työasioita, siellä ei tule kaveruuksia. Olen yrittänyt harrastuksiakin, mutta sielläkin suomalaiset vaan harrastaa, ei kaveeraa. Baareissa saa juttuseuraa, mutta se on usein turhan humalaista ja lisäksi aina taustalla se pillunvonkuu. Tinder maailmaa koitin vähän mutta törmäsin niin outoihinn tyyppeihin etten uskalla enää deittailla. 

Briteissä mulla oli kavereita ja pari ystävääkin, miehen lisäksi. Monessa paikassa oli muutenkin sellaista luontevan sosiaalista ja rentoa. Uskon että Suomessa on ydinperheenä ihan mukava asua mutta näin yksinäiselle joka ei ole erakkoluonne on tämä vähän karua. 

Etkö voisi muuttaa takaisin? Vaikka on brexit saat varmaan töiden kautta viisumin. Tai millainen tilanne it-alalla on siellä?

Vierailija
34/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverit vaihtoon, vanhat kaverisi ovat kateellisia ja vanhingoniloisia.

Uusille kavereille ei välttämättä kannata sen kummemmin mainostaa että on asunut ulkomailla.

Ehkä tässä on perää. 

Vierailija
35/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta joka sana. Täällä on sillatkin niin onnettoman matalia, ettei kannata hypätä.

ja joenpohja ruoppaamaton 10 cm syvä. Tiedän, koska kokeilin.

Vierailija
36/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta töissä ei kukaan katso kieroon, jos et tee 60h töitä viikossa. Lomaa on enemmän kuin kaksi viikkoa, sairastelu ei kuluta lomapäiviä, sairastuessa ei tartte pohtia kattaako vakuutus kaikki hoidot vai tuleeko hirmuiset velat ja siellä ulkona syödessä voi luottaa siihen, että tarjoilija saa ihan oikeaa palkkaa, eikä 2$/tunti. Noin muutamia asioita mainitakseni. 

Vierailija
37/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta töissä ei kukaan katso kieroon, jos et tee 60h töitä viikossa. Lomaa on enemmän kuin kaksi viikkoa, sairastelu ei kuluta lomapäiviä, sairastuessa ei tartte pohtia kattaako vakuutus kaikki hoidot vai tuleeko hirmuiset velat ja siellä ulkona syödessä voi luottaa siihen, että tarjoilija saa ihan oikeaa palkkaa, eikä 2$/tunti. Noin muutamia asioita mainitakseni. 

Joo mutta kukaan ei tee tuolla kaikella vapaa-ajalla mitään. Moni vaan istuu apaattisena kotisohvalla koko talven. Kesällä sitten on tapahtumia ja ihmiset piristyvät. Ehkä se on tuo sää mikä vaikuttaa. 

Vierailija
38/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on muutama asia jotka ovat erittäin hyvin, mutta totta on, että täällä tuntee olevansa jumissa ja elämänilo ja nautinto kuolee, ellei satu kuulumaan siihen Suomessa yleiseen hissuttelevaan ihmistyyppiin (passiivinen, introvertti, sääntöorientoitunut, kunnianhimoton, tosikko...) . Palasin koronan takia ja viime talvi oli ihan järkyttävä. Haaveilen poismuutosta.

Vierailija
39/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit ryöstöverotuksen, umpisurkean ilmaston, pimeät, pitkät, kylmät ja märät talvet, lyhyen onnettoman kesän, katkerat, persaukiset ihmiset sekä olemattoman ruoka- ja ravintolakulttuurin.

Joo vitt*tu. Jos illalla on nälkä niin se on joko hesemäkki, sushi, tai taco bell. Mikään muu ei ole auki.

Jopa meksikossa on parempi ravintolatarjonta.

En kehtaisi lähteä edes vertaamaan Meksikoa Suomeen. Meksikossa on sentään ihan oikea ruokakulttuuri. Suomessa ei ole mitään, fakin hernekeitto ja karjalanpaisti.

Miten avuttomia taaperoita te marisijat oikein olette?

Kyllä Suomessa on aivan mahdollista mennä ravintolaan syömään jotain muuta kuin pikaruokaa tai hernekeittoa. Ei ole edes vaikeaa.

Et selvästikään ymmärrä alkuunkaan mitä ruokakulttuuri tarkoittaa.

Vierailija
40/95 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit ryöstöverotuksen, umpisurkean ilmaston, pimeät, pitkät, kylmät ja märät talvet, lyhyen onnettoman kesän, katkerat, persaukiset ihmiset sekä olemattoman ruoka- ja ravintolakulttuurin.

Joo vitt*tu. Jos illalla on nälkä niin se on joko hesemäkki, sushi, tai taco bell. Mikään muu ei ole auki.

Jopa meksikossa on parempi ravintolatarjonta.

En kehtaisi lähteä edes vertaamaan Meksikoa Suomeen. Meksikossa on sentään ihan oikea ruokakulttuuri. Suomessa ei ole mitään, fakin hernekeitto ja karjalanpaisti.

Miten avuttomia taaperoita te marisijat oikein olette?

Kyllä Suomessa on aivan mahdollista mennä ravintolaan syömään jotain muuta kuin pikaruokaa tai hernekeittoa. Ei ole edes vaikeaa.

Eise onnistu ap:n tapauksessa. Hän kun on ihan samanlainen juoppo, persaukinen elämänsä pilannut peräkammaripoika kuin kaverinsa. Ei ole rahaa muuhun kuin joko roiskeläppään tai hernekeittopurkkiin. Ja varakasta tyttöystävää, joka kustantaisi hänelle ravintolaillan, ei ole. Ei ne nirppanokat tuollaista negatiivista luuseria ota ristikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi