Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen liikalihava enkä ymmärrä, miten erotan oikean näläntunteen feikkinälästä! Lääkäreiden mukaan se on avain painonhallintaan, mutta

Vierailija
28.09.2021 |

Mies teki tuossa hampurilaisia ja söin tunti sitten yhden (melko iso hampurilainen jossa oli kanapihvi) sekä salaattia (kurkku/tomaatti/pasta). Nyt maha kiljuu taas ruokaa. Jos koetan sivuuttaa näläntunteen, saan vatsakipua ja päänsäryn!

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon näläntunteeseen lasin pari vettä. Jos nälkä ei lähde, syön pari siivua palvikinkkua. Minulla proteiinin puute saa tunteen, että on nälkä vaikka vatsa olisi muuten täynnä.

Vierailija
2/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kuukausi kellon ja vaa'an kanssa. Laske paljonko ruokaa tarvitset ja syö se määrä nälästä riippumatta aina tiettyyn kellonaikaan.

Älä syö muuta. Kyllä se oikea nälkä sieltä löytyy.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juon näläntunteeseen lasin pari vettä. Jos nälkä ei lähde, syön pari siivua palvikinkkua. Minulla proteiinin puute saa tunteen, että on nälkä vaikka vatsa olisi muuten täynnä.

Ei hitto veit jalat suustani, olin juuri tulossa kirjoittamaan lähes samaa. Itse juon aina myös ennen ruokailua sen pari lasia vettä, maha on ikäänkuin vähän täysi, jolloin ruokaakin tulee syötyä vähemmän. Olen normaalipainoinen 171cm/59-61kg ja syön ihan kaikkea mahdollista rasvamätöistä salaatteihin. Tuolla veden juonnilla ennen ruokaa on todella suuri vaikutus!

Vierailija
4/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorivaje, jota laihtuminen edellyttää, kyllä aiheuttaa myös oikeaa nälkää. Nykyään erilaiset laihdutusvalmentajat kyllä sanovat osaavansa koostaa ruokavalion, jolla laihtuu ilman nälkää. Suosittelisin kääntymään heidän puoleensa tai etsimään netistä vinkkejä ruokavalion koostamiseen. 

Vierailija
5/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla alkaa toimia näläntunne sitten jonkin ajan päästä, kun tilanne normalisoituu. Syö vaikka omena, jos on nälän tunne, vaikka olet just syöny.

Vierailija
6/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä ei pitäisi juoda ennen ruokailua. Se laimentaa vatsahappoja ja aiheuttaa pitemmän päälle ruuansulatusongelmia.

Vierailija
7/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyperinsulinemia estää rasvasolujen tuottaman leptiinin sitoutumista hypotalamuksen ("nälkäkeskus") reseptoreihin. Prosessi on leptiiniresistenssi ja siitä löytyy kattavasti tietoa englanniksi; suomeksi ei juuri löydy. Vähennä insuliinin eritystä, jolloin pitkien aikojen

kuluttua (puolesta vuodesta useisiin vuosiin riippuen kuinka pahaksi tilanne on äitynyt )kehon hormonien tasot löytävät homeostasian.

Vierailija
8/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna tunteen hämätä. Laske kaloreita, jaa ne tasaisesti koko päivän ajalle. Kaikille ei tosiaankaan sovi mitkät pätkäpaasto-hommelit. Itsellä homma helpottui sillä, kun lisäsin välipalan päivääni, vaikka aina sanotaan "Ei välipaloja!". Vaan kun minulla se lisätty välipala sitten helpottikin iltaa, jolloin olen aina vetänyt mahani täyteen makeata, jolloin en sitten nuku, joten aamulla vedän sokeria että saan itseni liikkeelle, jne.

Vierailija
9/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on lähes joka päivä feikkinälkä jossain vaiheessa mutta jos olen muutaman tunnin sisään syönyt kunnolla niin kyllähän siitä tietää ettei se voi olla oikea nälkä. Kolme tuntia viime ateriasta voin ottaa jonkin välipalan, muuten otan kahvia tai teetä.

Vierailija
10/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäisenä tulen kiukkuiseksi ja ilkeäksi. Minun on pakko saada ruokaa, tai tilanne vain pahenee. Siinä tilanteessa rikkoutuu kaikki rajat ja päätökset. Hyökkäys jääkaapille on karseeta katsottavaa. Pois tieltä risut ja männynkävyt. Täältä tullaan ...

Vierailija
11/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä ei ole paha asia. Siihen ei kuole kovin nopeasti. Näläntunteeseen ei kuole kukaan. Jos syö 5 kertaa päivässä yht 2000kcal edestä ruokaa, saa ravintoa aivan tarpeeksi vaikka kroppa mitä yrittää viestittää. Voi vaikka edellisenä päivänä suunnitella mitä seuraavana päivänä syö ja laskee kcal määrät, ja sitten syö vaan ne mitä suunnitteli.

Vierailija
12/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorivaje, jota laihtuminen edellyttää, kyllä aiheuttaa myös oikeaa nälkää. Nykyään erilaiset laihdutusvalmentajat kyllä sanovat osaavansa koostaa ruokavalion, jolla laihtuu ilman nälkää. Suosittelisin kääntymään heidän puoleensa tai etsimään netistä vinkkejä ruokavalion koostamiseen. 

Painonvartijoilla pystyi laihtumaan ilman nälkää.

Harmi, että niitä ei wolw enää Suomessa.

Heille tuli mm se, että ruokailun yhteydessä sai syödä perunaa niin paljon kuin haluaa, vaikka pisteitä ei oteta kuin pienestä määrästä.

Vierailija
13/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoikka. Jos syön suuren aterian käy joskus niin, että kun se ihan täysi olo laimenee, tuntuu kuin olisi nälkä taas. Siis vaikka tunnin päästä siitä kun on ollut ihan ähky olo. Kun vaan on syömättä, se menee aika nopeasti ohi. En tiedä mistä se johtuu, jokin fysiologinen juttu. Luulisin, että siitä selviää sillä, että toteaa faktan, että juuri söin kunnolla enkä voi olla taas nälkäinen. Tämä siis silloin, kun on oikeasti syönyt ravitsevan ja täyttävän aterian. Jos ruoka on ollut jotain höttöä, niin silloin se nälän tunne on tietenkin oikea.

Mä luulen, että jos syö usein liikaa, niin mahalaukku venyy. Sitten syö helposti liikaa. Jos syö pienempiä määriä vähän aikaa, se kutistuu, ja sitten on helpompi syödä kohtuullisesti.

Vierailija
14/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyperinsulinemia estää rasvasolujen tuottaman leptiinin sitoutumista hypotalamuksen ("nälkäkeskus") reseptoreihin. Prosessi on leptiiniresistenssi ja siitä löytyy kattavasti tietoa englanniksi; suomeksi ei juuri löydy. Vähennä insuliinin eritystä, jolloin pitkien aikojen

kuluttua (puolesta vuodesta useisiin vuosiin riippuen kuinka pahaksi tilanne on äitynyt )kehon hormonien tasot löytävät homeostasian.

Kertoisitko vielä, miten sitä insuliinin tuotantoa vähennetään? t: tietämätön ja perehtymätön

Vierailija
15/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto veit jalat suustani, olin juuri tulossa kirjoittamaan lähes samaa. Itse juon aina myös ennen ruokailua sen pari lasia vettä, maha on ikäänkuin vähän täysi, jolloin ruokaakin tulee syötyä vähemmän. Olen normaalipainoinen 171cm/59-61kg ja syön ihan kaikkea mahdollista rasvamätöistä salaatteihin. Tuolla veden juonnilla ennen ruokaa on todella suuri vaikutus!

Joo, sillä on suuri vaikutus vatsahappoihin, joita se laimentaa ja siten vaikeuttaa ruuansulatusta. Kylläisyyden saa ruuan sisällöllä, ei suinkaan täydellä vatsalla.

Vierailija
16/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet liikalihava, on ihan totta että ET voi luottaa näläntunteisiin, tai lihot. Kylläisyyshormonin eritys suoliistosta ja osalla myös insuliinivaste on lihavilla epänormaalit, jolloin nälkää koetaan epänormaalin usein. 

Eli useimpien on pakko laihduttaa ensin se pahin lihavuus pois, ja sitten ehkä vähitellen, jos ruokavalio on järkevä, normaali näläntunne palaa. Tosin ei se kymmenien kilojenn pudotuksen jälkeen kaikilla palaa koskaan niin, että mihinkään intuitiiviseen syömiseen voisi ryhtyä. Osan täytyy laskea ja rajoittaa kaloreita loppuikänsä.

Vierailija
17/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöppöhirviö kirjoitti:

Nälkäisenä tulen kiukkuiseksi ja ilkeäksi. Minun on pakko saada ruokaa, tai tilanne vain pahenee. Siinä tilanteessa rikkoutuu kaikki rajat ja päätökset. Hyökkäys jääkaapille on karseeta katsottavaa. Pois tieltä risut ja männynkävyt. Täältä tullaan ...

Johtuu väärästä ruuan sisällöstä. Ei sinun ominaisuudesta.

Vierailija
18/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko vielä, miten sitä insuliinin tuotantoa vähennetään? t: tietämätön ja perehtymätön

Insuliinia erittyy vaseena syötyihin hiiliihydraatteihin, joten syömällä niitä vähemmän.

Tosin ei tuo kaikilla toimi, itsellänni ei vähähiilariset ruokavaliot koskaan toimineet hyvin ja lopulta laihdutin ns. virallisterveellisellä.

Vierailija
19/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt aikataulun mukaan ja ohjelmoituja annoksia, et muuta. Silloin ei tarvitse tunnistaa mitään.

Vierailija
20/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

syöppöhirviö kirjoitti:

Johtuu väärästä ruuan sisällöstä. Ei sinun ominaisuudesta.

Komppaan. Mulla pysyy nälkä hyvin hallinnassa, jos syön monipuolisesti. Jos on tullut vedettyä liikaa hiilareita ja liian vähän proteiinia ja kuituja, niin olo on aika karmea, samaan aikaan nälkäinen ja ylensyönyt.