Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko nämä abortin vastustajat ihan terveitä?

Vierailija
18.11.2014 |

Sori, vähän provosoiva otsikko ehkä. Tuntuu, että tälläkin palstalla on oikeasti sairaita ihmisiä jotka pitävät aborttia julmana murhana ja toivottavasti abortin tehnyt nainen tappaa itsensä masennuksen vuoksi. Ja kun abortit tehdään "huvin vuoksi". Ihan uskomatonta tekstiä tulee välillä. En usko, että kukaan täysin järkevä voi sanoa noin? Ja kun asiasta ei voi keskustella järkevästi kun tulee se yksi idiootti ja haukkuu kaikki abortin tehneet syntisiksi huoriksi. Miksi... Ymmärrän, että joku ei hyväksy aborttia vaikka uskonnon takia, mutta kommentoi asiaa sitten asiallisesti äläkä syyllistä. Ja todennäköisesti jokaisen tuttavapiirissä on joku abortin tehnyt vaikkei siitä tietäisikään, koska asiasta ei yleensä huudella pitkin kyliä juurikin noiden tyhmien kommenttien pelossa. Kiitos ja anteeks.

Kommentit (210)

Vierailija
161/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:20"]

Jokaisessa sivistysvaltiossa naisella on oikeus päättää omasta vartalostaan. Jos nainen vastustaa aborttia niin sitä ei tarvitse tehdä. Aivan raivostuttavaa miten joku ajattelee toisen abortin kuuluvan hänelle.

[/quote]

Sinä nimenomaan pakotat sen kuuluvan toiselle, sille jolle olet paskaduunisi tuonut tehtäväksi.
[/quote]

Jokainen nainen saa päättää omasta vartalostaan. Minusta on täysin turha keskustella siitä halutaanko abortti tehdä raiskauksen, insestin tai sosiaalisten syiden takia. Kenelläkään ei ole oikeus päättää toisen vartalosta. Jos terveydenalan ammattilainen ei pysty kunnioittamaan naisten perusoikeuksia hänen on vaihdettava alaa.

Vierailija
162/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:27"]

Hei sinä kiihkomielinen abortin vastustaja. Oletko vegaani? Etkö koskaan ole tappanut yhtään hyönteistä? Vai onko vain ah-niin-ylivertaisen ihmisen henki arvokas, jopa alkiona, mutta eläimillä ei niin väliä.

[/quote]

En ole vegaani, koska raamatussa lukee, että kaikki eläimet saa tappaa, joten syön ihan mielelläni lihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]ap,  olen abortin vastustaja. Lähipiirissä on pari ihmistä, jotka ovat tehneet, enkä heitä sen vuoksi halveksu tai pidä huonompana, saati toivo itsemurhaa. Nämä raskaudet on onneksi keskeytetty hyvin varhain.  Minusta sinun mielipiteesi on provokatiivinen ja ylimielinen. Itse en ole esimerkiksi uskovainen vaan ihan tavallinen perheenäiti, jonka uskonto on väkivallattomuuden levittäminen maailmassa. Minä taas en tajua sitä, että miten kaikki ovat niin ihastuksissaan kun näkevät pienen vauvan, sanovat "onpa ihana, katsokaa miten pienet kädet sillä on, ja ruususuu ja aivan kuin se hymyilisi!" Sitten toisessa ympäristössä, toisella puolella kaupunkia sairaalan tiloissa, ne samat koulut käyneet, saman arvomaailman omaavat ihmiset menevät ja ottavat siltä ihan samanlaiselta, ihanalta pieneltä, arvokkaalta ihmiseltä, jolla on pienet varpaat ja pienet sormet ja ruususuu, hengen pois.  Selitätkö minulle missä kohtaa minä olen hullu kun tällainen asia häiritsee minua? Minusta on hullua, että sivistysvaltiossa saa surmata ihmisiä. Jos olen ihan rehellinen, niin minusta teiltä puuttuu jokin ruuvi päästä, jotka ette tajua asian vääryyttä.    [/quote] Mielestäni sinulta se ruuvi päästä puuttuu kun rinnastat abortoinnin ihmisen murhaamiseen. Kun se EI ole sama asia!!! [/quote] Perustele mulle millä tavalla se EI ole sama asia?? [/quote] Jos perustiedot ihmisen/alkion kehityksestä on noinkin hukassa en viitsi edes yrittää perustella. Oletteko te oikeasti noin tyhmiä vai mitä hittoa?

[/quote]

Voi sua raukkaa. Oletko vammainen? Ihmisen alkio nimenomaan näyttää hyvin vauvamaiselta jo hyvin pienestä saakka, samoin aistit kehittyvät nopeasti ensiviikkojen jälkeen..

[/quote]

Jos puhuisin abortteja vastaan, en käyttäisi vastapuolen keskustelijasta sanaa "vammainen".

[/quote]

Epäilen todella, että tuollaisen kommentin heittäjä on vammainen. Vammaisissa ei ole mitään pahaa, mutta heidän ajattelunsa voi olla vaatimatonta. 
[/quote]
Hei hihhuli abortin vastustaja pakottaako miehesi sinut jatkuviin raskauksiin vaikka pentuja jo 15 ja osa vammaisia ja siksi noin nyt ahdistaa?

Vierailija
164/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Sinä uskovainen! Kuvittele tämä tilanne: sinun ihana ja rehti 16-vuotias tyttösi tulee joku päivä itkien kotiin ja kertoo olevansa raskaana eikä halua vielä äidiksi. Mitä teet? Tuet tytärtäsi ja olet tukena abortissa, koska avioliiton ulkopuolella syntyneet ovat likaisia vai tuomitset tyttären ja sanot ettei lasta saa tappaa? Juu, uskovaisethan eivät harrasta esiaviollista seksiä (eiei, nehän ei oo niitä pahimpia kun kaikki on kielletty :D), mutta jos näin tapahtuisi.

Vierailija
165/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:11"]

Voin todistaa tämän vääräksi yhdellä sanalla: keskenmeno. Minulla on lähipiirissä pari ystävää, joille on tullut keskenmeno viimeisinä kuukausina ja he totta vie miettivät, millainen osa lapsi olisi muuta katrasta tai toisen kohdalla, millainen sisar ainokaiselle. Miksei abortoitavaa miettisi? 

Onhan sitä riistänyt omalta lapselta hengen, tokkopa sitä kukaan unohtaa..

[/quote]

Niin, koska toivotun lapsen keskenmeno ja varhaisessa vaiheessa tehty harkittu aborttihan ovat täysin rinnastettavissa olevat asiat? Voi jeesus, miten tyhmiä ihmisiä leipä elättääkään...

Vierailija
166/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:50"] Minuakin kiinnostaisi tietää miten abortti ei olisi rinnastettavissa murhaan. Jos tietoisesti toteutettu teko x vie toiselta yksilöltä, jolla on oma yksilöllinen geeniperimänsä, joka ilman tekoa x voisi elää ja kokea vuosikausia maailman monimuotoisuutta, kenties saada useita jälkeläisiä ja nauttia elämästään, mahdollisuuden jatkaa elämäänsä niin miten se ei ole murha? Siinä viedään toiselta yksilöltä päätäntävalta omasta elämästään, päätetään lopettaa tuo elämä kysymättä. Suunniteltu tappo, eli murha kyseessä vaikka asiaa koittaisi miten väännellä omaksi edukseen. Ja mitä tuohon raiskaus-kohtaan tulee, mielestäni asia voitaisiin katsoa tapauskohtaisesti. Tarpeeksi kypsä, viisas nainen ehkä kykenee antamaan elämän tuolle lapselle joka on tapahtumaan syytön, heikompi tai herkempi saattaisi saada pahoja oireita ja jopa sortua itsemurhaan mikäli hänet pakotettaisiin lapsi pitämään. Jälkimmäisessä tapauksessa abortti olisi kaikkien osapuolten etu ja säästää ainakin äidin hengen. [/quote]   Olen täysin samaa mieltä. Haluaisinkin tietää mitä puolustajat ovat mieltä tästä sekä asiallisia perusteluita , kiitos. Olen tehnyt abortin, kadun syvästi. Aikaa on kulunut jo yli 10vuotta, mutta teon hirvittävyyden tajuaminen ei ole päästänyt syyllisyydestä eroon. Jos olisin joutunut itse tekemään omin käsin ko operaation, en olisi kyennyt ja tuossa tilanteessa tajunnut varmati hyvin nopeasti MIKÄ tuo teko, toimenpide nimeltään ABORTTI on. Se on ihmiselämän riistäminen. Toimenpide, jolla tapetaan ihmisenalku. Ja kyllä, pohdin usein millainen lapseni olisi, minkäikäinen jne. Toki lohdutusta saan siitä, etten enää ikinä tajuttuani tuon ole kykeneväinen moiseen brutaaliuteen. Kyllä, lopetin ihmiselämän. Mitä muutakaan tein. Ja kyllä, sen teki helpoksi se, että kaikki toimi kuin liukuhihnalta, ei tarvinnut kuin heittää, että:" Emmä halua tätä." Todellisuudessa olisin halunnut, mutta väkivaltaisen exän painostuksesta suostuin sitten. Ei se osallisuuttani silti vie pois. Minä kävelin sinne, minä pyysin tekoa.   Minussa on munaa myöntää kaikki tämä, moni kieltää, sillä se taakka on liian raskas kantaa. [/quote] Kiva että vastasit omaan viestiisi, ihan sama kirjoitustyyli :D No mitäs teit abortin jos et ollut täysin varma? Yleensä se on fiksulle naiselle helpotus kun on asian tarkkaan miettinyt läpi.

[/quote]

Kiitos, mutta olet väärässä. Arvostin kyllä tuon henkilön kirjoittamaa tekstiä ja pidin älykkäänä:D Itseäni en pidä niin älykkäänä, mutta tosiaan kiitos!

Kuinka moni on täysin varma?Kuinka moni katuu?Kuinka pitkä on mietintä-aika?Kuinka paljon tiedät abortista?Kuinka huono itsetunto tai ihmisarvo sinulla mielestäsi on päätyäksesi aborttiin?

Tuossa olisi vastauksia sekä kysymyksiä sekä minulle että sinulle. Jos ei nyt suoranaisia vastauksia, mutta kun pohdit asiaa ehkä jopa vuosia, niin pääset takuulla jyvälle.

Jälkiviisaana on helppo olla.

Jos minulle olisi näytetty mitä se oikeasti on ja olisin saanut tehdä töitä "päästäkseni" aborttiin, olisinko päättänyt toisin? Mahdollisesti.

Vierailija
167/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:50"]

Minuakin kiinnostaisi tietää miten abortti ei olisi rinnastettavissa murhaan.

Jos tietoisesti toteutettu teko x vie toiselta yksilöltä, jolla on oma yksilöllinen geeniperimänsä, joka ilman tekoa x voisi elää ja kokea vuosikausia maailman monimuotoisuutta, kenties saada useita jälkeläisiä ja nauttia elämästään, mahdollisuuden jatkaa elämäänsä niin miten se ei ole murha? Siinä viedään toiselta yksilöltä päätäntävalta omasta elämästään, päätetään lopettaa tuo elämä kysymättä. Suunniteltu tappo, eli murha kyseessä vaikka asiaa koittaisi miten väännellä omaksi edukseen.

Ja mitä tuohon raiskaus-kohtaan tulee, mielestäni asia voitaisiin katsoa tapauskohtaisesti. Tarpeeksi kypsä, viisas nainen ehkä kykenee antamaan elämän tuolle lapselle joka on tapahtumaan syytön, heikompi tai herkempi saattaisi saada pahoja oireita ja jopa sortua itsemurhaan mikäli hänet pakotettaisiin lapsi pitämään. Jälkimmäisessä tapauksessa abortti olisi kaikkien osapuolten etu ja säästää ainakin äidin hengen.

[/quote]

Olen täysin samaa mieltä. Haluaisinkin tietää mitä puolustajat ovat mieltä tästä sekä asiallisia perusteluita , kiitos.

Olen tehnyt abortin, kadun syvästi. Aikaa on kulunut jo yli 10vuotta, mutta teon hirvittävyyden tajuaminen ei ole päästänyt syyllisyydestä eroon.

Jos olisin joutunut itse tekemään omin käsin ko operaation, en olisi kyennyt ja tuossa tilanteessa tajunnut varmati hyvin nopeasti MIKÄ tuo teko, toimenpide nimeltään ABORTTI on. Se on ihmiselämän riistäminen. Toimenpide, jolla tapetaan ihmisenalku.

Ja kyllä, pohdin usein millainen lapseni olisi, minkäikäinen jne.

Toki lohdutusta saan siitä, etten enää ikinä tajuttuani tuon ole kykeneväinen moiseen brutaaliuteen.

Kyllä, lopetin ihmiselämän. Mitä muutakaan tein. Ja kyllä, sen teki helpoksi se, että kaikki toimi kuin liukuhihnalta, ei tarvinnut kuin heittää, että:" Emmä halua tätä."

Todellisuudessa olisin halunnut, mutta väkivaltaisen exän painostuksesta suostuin sitten. Ei se osallisuuttani silti vie pois. Minä kävelin sinne, minä pyysin tekoa.

Minussa on munaa myöntää kaikki tämä, moni kieltää, sillä se taakka on liian raskas kantaa.

[/quote]

Ai,että tuntuu pahalta puolestasi. Miksi moni kieltää asian, helpompi elää kun on rehellinen tunteissaan.

[/quote]

Kiitos myötäelämisestä. Kohdallani kyllä asian käsittelyn tekee helpommaksi loistava terapeutti:) Hänestä kiitos.

Vierailija
168/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:12"] On siinä iso ero jos keskeyttää raskauden jollain viikolla 9 kuin että abortoi ELINKELPOISEN sikiön viikolla 23. Se on minunkin mielestäni murha.  [/quote] Olen vastustaja ja olen silti samaa mieltä. Asiaa vakavoittaa vaikka Miian kokema, jossa synnytetään vauva viikolla 24 ja annetaan sen kitua pois vaikka vauva jo itkee ja vetää henkeä ja elää 10 minuuttia.  [/quote] Ota nyt sinäkin se pää sieltä pensaasta ja mieti hetki. Tuo vauva luultavasti on ollut hyvin sairas joka tuskin olisi muutoinkaan elänyt täällä kovin pitkään. Ja jos hetken olisi elänytkin luultavasti kärsinyt paljon enemmän kuin nyt kärsi. Mutta tietysti se teistä joistakin olisi pitänyt pitää hengissä ja pitkittää raukan kärsimyksiä... Jossain vaiheessa hän olisi kuollut kuitenkin, tai irroitettu hengityskoneesta jolloin olisi kuollut aivan samanlaisen kuoleman kuin jo koki.

[/quote]

No sanopa sitten neropatti miksi tämä on vauvan kohdalla näin yksinkertaista kun kuolemansairasta vanhusta, joka itse haluaa kuolla ja päästä kivuista eroon, ei voi mitenkään auttaa kuolemaan? 

Itse näen tässä ison moraalisen ristiriidan. Ilmeisesti sinä et näe, näetkö muutakaan?
[/quote]
Voi jestas! :D

Vierailija
169/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:54"]

Hei Sinä uskovainen! Kuvittele tämä tilanne: sinun ihana ja rehti 16-vuotias tyttösi tulee joku päivä itkien kotiin ja kertoo olevansa raskaana eikä halua vielä äidiksi. Mitä teet? Tuet tytärtäsi ja olet tukena abortissa, koska avioliiton ulkopuolella syntyneet ovat likaisia vai tuomitset tyttären ja sanot ettei lasta saa tappaa? Juu, uskovaisethan eivät harrasta esiaviollista seksiä (eiei, nehän ei oo niitä pahimpia kun kaikki on kielletty :D), mutta jos näin tapahtuisi.

[/quote]

Tuohon on helppo vastata, ja tyttäreni onkin juuri 14-vuotias.

Tietysti emme tekisi aborttia, vaan hankkisin tytölle naimaluvan ja jos lapsen isä ei suostu naimiisin, hommaamme esim. tytön serkun aviomieheksi.

Joten ei mitään ongelmaa, abortti on aina tekosyy.

Vierailija
170/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:54"]

Että äidit, jotka puollatte ettei teininne tekisi aborttia, miettikää kaikkea ihan monipuolisesti. Vaakakupissa pitää mun mielestä painaa moni muukin asia, kuin vain ulkokultaisesti ajateltuna pelkkä lapsen henki, sillä on myös nuorenne kokonaisvaltainen elämä jota lapsen saaminen määrittää vahvasti lopun elämää.  

[/quote]

Voin todistaa tämän vääräksi yhdellä sanalla: keskenmeno. Minulla on lähipiirissä pari ystävää, joille on tullut keskenmeno viimeisinä kuukausina ja he totta vie miettivät, millainen osa lapsi olisi muuta katrasta tai toisen kohdalla, millainen sisar ainokaiselle. Miksei abortoitavaa miettisi? 

Onhan sitä riistänyt omalta lapselta hengen, tokkopa sitä kukaan unohtaa..

[/quote]

Keskenmeno = tahaton tapahtuma, johon ei voi vaikuttaa. Abortti = monien valintojen summa. Sun argumentti ei nyt oikein toimi, koska noita tapahtumia ei voi periaatteessa rinnastaa ja se tuntuu jopa kohtuuttomalta. 

[/quote]

Ehkä hänen tarkoituksensa oli osoittaa, että jos niin moni puhuu enkelivauvasta keskenmenon jälkeen, niin miksi abortoitua vauvaa ei yhtään miettisi.. Vesa ei tajuu..

[/quote]

Kuinka moni aborttiin päätynyt muka puhuu enkelivauvasta? :p Hiukan eri keisseistä nyt kyse, et miksi ne nyt rinnastettiin, että eiköhän se nyt ole "Ellu ei tajuu.."

[/quote]

Tuossa oli kyse muistamisesta ja kaipaamisesta, ei kuolintavasta. Olet niin idiotti, että en vastaa enää sinulle. 

[/quote]

Kuolintavalla on suuri merkitys muistamisen kannalta, ja tuo vasta tervehenkinen kommentti olikin! :D

Vierailija
171/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttilausunnon tekevän lääkärin tulee olla virkalääkäri. Minä olen meidän terveyskeskuksessa tällä hetkellä ainut virkalääkäri, muut lääkärit ovat ostofirmojen kautta. Jos minä kieltäytyisin tekemästä aborttilausuntoja, ei niitä tekisi meidän kunnassa kukaan. Yksityislääkäreitäkään meillä ei ole, yksityislääkäri voisi Valviran luvalla tehdä aborttilausuntoja. 

Vierailija
172/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:47"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]ap,  olen abortin vastustaja. Lähipiirissä on pari ihmistä, jotka ovat tehneet, enkä heitä sen vuoksi halveksu tai pidä huonompana, saati toivo itsemurhaa. Nämä raskaudet on onneksi keskeytetty hyvin varhain.  Minusta sinun mielipiteesi on provokatiivinen ja ylimielinen. Itse en ole esimerkiksi uskovainen vaan ihan tavallinen perheenäiti, jonka uskonto on väkivallattomuuden levittäminen maailmassa. Minä taas en tajua sitä, että miten kaikki ovat niin ihastuksissaan kun näkevät pienen vauvan, sanovat "onpa ihana, katsokaa miten pienet kädet sillä on, ja ruususuu ja aivan kuin se hymyilisi!" Sitten toisessa ympäristössä, toisella puolella kaupunkia sairaalan tiloissa, ne samat koulut käyneet, saman arvomaailman omaavat ihmiset menevät ja ottavat siltä ihan samanlaiselta, ihanalta pieneltä, arvokkaalta ihmiseltä, jolla on pienet varpaat ja pienet sormet ja ruususuu, hengen pois.  Selitätkö minulle missä kohtaa minä olen hullu kun tällainen asia häiritsee minua? Minusta on hullua, että sivistysvaltiossa saa surmata ihmisiä. Jos olen ihan rehellinen, niin minusta teiltä puuttuu jokin ruuvi päästä, jotka ette tajua asian vääryyttä.    [/quote] Mielestäni sinulta se ruuvi päästä puuttuu kun rinnastat abortoinnin ihmisen murhaamiseen. Kun se EI ole sama asia!!! [/quote] Perustele mulle millä tavalla se EI ole sama asia?? [/quote] Jos perustiedot ihmisen/alkion kehityksestä on noinkin hukassa en viitsi edes yrittää perustella. Oletteko te oikeasti noin tyhmiä vai mitä hittoa? [/quote]   Ei hitto, miten perustiedot täysin hukassa!:D OIlet totaalisen tyhmä! alkio ja sikiö ovat ihmisen eri kehitysasteita!:D Että mua naurattaa!!!:D Taidat olla joku ihan kakara vielä? [/quote Voi vitun vajakki. Varmaan kyllä tiedät mitä tarkoitan mutta silti pitää yrittää naamioida tuo oma idioottimaisuus muka niin nokkelaan kommenttiin. Painu hihhuli muualle ja anna fiksumpien hoitaa tämä keskustelu.

[/quote] No, en tiedä. Kerroppas nyt oikein kunnolla, kun ei täällä telepatiaa osata! :D Jestas sentään! :D

Vierailija
173/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 129, minä olin täysin varma. Siitä hetkestä lähtien kun sain raskaudesta tietää. Jonkin aikaa asiaa puntaroin ja mietin, että okei asun 20 neliön yksiössä, en kerkeä valmistumaan koulusta, en elätä tämän hetken palkalla edes itseäni, miten selitän lapselle miksei hänellä ole isää (isä lähti karkuun)... Sain miettiä asiaa melkein kuukauden, koska raskaus tuli selville niin aikaisessa vaiheessa. Ja päivä päivältä varmistuin enemmän ja enemmän. Eikä abortin teko liity millään tavalla ihmisarvoon tai itsetuntoon, haloo? Tai no, itsetuntoon ehkä, tiesin heti etten ole siinä iässä valmis yh:ksi. Näin. Jotkut ovat varmoja ja se helpottaa kummasti.

Vierailija
174/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua painostettiin aborttiin. Raskauteni oli onneksi edennyt jo niin pitkälle, ettei aborttiin ollut enää mahdollisuutta. Sain pitää lapseni. Toiset pystyy aborttiin, toiset ei.

Vierailija
175/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:24"]

Minäkin vastustan aborttia ns sosiaalisista syistä. Mutta olen samaamieltä että asiasta pitäisi pystyä puhumaan asiallisesti. Adoptio on mielestäni aina aborttia parempi vaihtoehto, olettaen siis tietysti ettei raskauden viemisestä loppuun ole terveydellistä riskiä äidille ja että sikiö/lapsi on terve/elinkelpoinen. Abortin tekeminen sellaisista syistä kuin "en ole valmis äidiksi/isäksi", "en halua synnyttää", "kroppani menee pilalle" tms on järkyttävää ja todella itsekästä. Jos ei ole valmis vanhemmaksi, lapsi annetaan sellaisille jotka ovat. Jos kroppa menee "pilalle" raskauden vuoksi, se on pieni hinta siitä ettei tilanteeseen syytöntä lasta ole estetty syntymästä ja elämästä. Lapsi ei kuitenkaan ole syyllinen raskauteen vaan äiti ja isä, sattuma, kohtalo... ketä siinä sitten haluaakaan syyttää, mutta lapsi on viaton.

Raiskauksen/insestin tms uhreille sekä niille joiden terveys saattaa kärsiä raskauden loppuun viemisestä ja niille joiden sisällä kehittysä sikiö on pahasti vammainen/elinkelvoton, suon abortin. Siinä ei ole mitään väärää.

[/quote]

Minun kroppani meni pilalle. Lantio rikki lopunikää, kävely ja nukkuminen sattuvat vielä 2v synnytyksen jälkeen. Kiinnikkeitä sektiosta satuttamassa liikkuessa. Ystävälläni tulee uloste housuun vielä 3v lapsensaannin jälkeen, eikä virtsanpidätyskyky todennäköisesti koskaan palaudu. Nämä siis halutuista lapsista! Meille se oli sen arvoista, mutta turha jauhaa paskaa että aikuisen, yhteiskuntaan osallistuvan ihmisen, jonka elämä kietoutuu monen muunkin elämään hyvinvointi olisi muka vähempiarvoinen kuin vk 7 alkion. 

Mielestäni aborttirajaa tulisi laskea. Vk 12 tulisi olla viimeinen raja paitsi ehkä joissain tapauksissa, joissa aivot eivät ole kehittyneet tms. muissa fataaleissa tapauksissa, jotka voivat aiheuttaa kipua ja kärsimystä ja elinmahdollisuuksia ei juurikaan ole.

[/quote]

Mä teen töitä mun kropalla, joten onko mun luovuttava mun terveydestä ja ulkonäöstä sellaisen lapsen takia jota en halua? :p 

Vierailija
176/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:47"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]ap,  olen abortin vastustaja. Lähipiirissä on pari ihmistä, jotka ovat tehneet, enkä heitä sen vuoksi halveksu tai pidä huonompana, saati toivo itsemurhaa. Nämä raskaudet on onneksi keskeytetty hyvin varhain.  Minusta sinun mielipiteesi on provokatiivinen ja ylimielinen. Itse en ole esimerkiksi uskovainen vaan ihan tavallinen perheenäiti, jonka uskonto on väkivallattomuuden levittäminen maailmassa. Minä taas en tajua sitä, että miten kaikki ovat niin ihastuksissaan kun näkevät pienen vauvan, sanovat "onpa ihana, katsokaa miten pienet kädet sillä on, ja ruususuu ja aivan kuin se hymyilisi!" Sitten toisessa ympäristössä, toisella puolella kaupunkia sairaalan tiloissa, ne samat koulut käyneet, saman arvomaailman omaavat ihmiset menevät ja ottavat siltä ihan samanlaiselta, ihanalta pieneltä, arvokkaalta ihmiseltä, jolla on pienet varpaat ja pienet sormet ja ruususuu, hengen pois.  Selitätkö minulle missä kohtaa minä olen hullu kun tällainen asia häiritsee minua? Minusta on hullua, että sivistysvaltiossa saa surmata ihmisiä. Jos olen ihan rehellinen, niin minusta teiltä puuttuu jokin ruuvi päästä, jotka ette tajua asian vääryyttä.    [/quote] Mielestäni sinulta se ruuvi päästä puuttuu kun rinnastat abortoinnin ihmisen murhaamiseen. Kun se EI ole sama asia!!! [/quote] Perustele mulle millä tavalla se EI ole sama asia?? [/quote] Jos perustiedot ihmisen/alkion kehityksestä on noinkin hukassa en viitsi edes yrittää perustella. Oletteko te oikeasti noin tyhmiä vai mitä hittoa? [/quote]   Ei hitto, miten perustiedot täysin hukassa!:D OIlet totaalisen tyhmä! alkio ja sikiö ovat ihmisen eri kehitysasteita!:D Että mua naurattaa!!!:D Taidat olla joku ihan kakara vielä? [/quote Voi vitun vajakki. Varmaan kyllä tiedät mitä tarkoitan mutta silti pitää yrittää naamioida tuo oma idioottimaisuus muka niin nokkelaan kommenttiin. Painu hihhuli muualle ja anna fiksumpien hoitaa tämä keskustelu.

[/quote] No, en tiedä. Kerroppas nyt oikein kunnolla, kun ei täällä telepatiaa osata! :D Jestas sentään! :D
[/quote]
Mielestäsi siis pienen solumöykyn joka ei tunne yhtään mitään abortointi on sama asia kuin ihmisen, siis jo syntyneen ihmisen tappaminen? Pitikö tämä nyt sinulle rautalangasta vääntää? Miksi olet tahallasi tuollainen helvetin saapas?

Vierailija
177/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hiton älykääpiö vertaa aborttia murhaan? Ja kuka siinä teknisesti on siis murhaaja? Äiti? Hoitaja joka antaa ensimmäisen lääkkeen? Hoitaja joka mahdollisesti antaa toiset lääkkeet? Vai kaavinnan tekijä (mikä ei taida olla kovin yleinen)?

Vierailija
178/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:18"]Eivätkö nämä vastustajat keksi muuta kuin tyyliin "elämä on pyhä" ja tappaminen on väärin? Ja ettei raha ratkaise vaan rakkaus. Voi hyvä Luoja sentään! :D Minusta ainakin on ihan eri asia puukottaa joku hengiltä kuin suorittaa abortti vaikka kahdeksannella raskausviikolla jolloin kyseessä on alkio mikä ei tiedä mistään mitään, vai? Ei se tunne kipua. Enemmän tuntisi jos se syntyisi äidille joka ei sitä oikeasti halua eikä olisi varaa lasta elättää.
[/quote] Kommentoikaa nyt jeesustelijat.

Vierailija
179/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 16:05"]

Nro 129, minä olin täysin varma. Siitä hetkestä lähtien kun sain raskaudesta tietää. Jonkin aikaa asiaa puntaroin ja mietin, että okei asun 20 neliön yksiössä, en kerkeä valmistumaan koulusta, en elätä tämän hetken palkalla edes itseäni, miten selitän lapselle miksei hänellä ole isää (isä lähti karkuun)... Sain miettiä asiaa melkein kuukauden, koska raskaus tuli selville niin aikaisessa vaiheessa. Ja päivä päivältä varmistuin enemmän ja enemmän. Eikä abortin teko liity millään tavalla ihmisarvoon tai itsetuntoon, haloo? Tai no, itsetuntoon ehkä, tiesin heti etten ole siinä iässä valmis yh:ksi. Näin. Jotkut ovat varmoja ja se helpottaa kummasti.

[/quote]

Minulla liittyi, siksi kirjoitinkin, että kysymykset ovat suunnattu myös minulle. Kirjoitan omasta kokemuksestani, sinun kokemuksestasi en voi tietää, enhän edes tunne sinua!:)

Mutta varmasti muillakin on samoja ajatuksia kuin minulla, en mä yksin ajatuksineni/kokemuksieni kanssa oo.

Vierailija
180/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

59 täsmentää.. 

Sain siis keskenmenon, mutta jos sitä ei olisi tapahtunut ja olisin tiennyt raskaudesta toisella tavalla kuin vasta verenvuodon alkaessa, olisin halunnut ehdottomasti joka tapauksessa lapsen pois itsestäni eli aborttiin. Äiti vain olisi painostanut minua yhdessä poikaystäväni kanssa että olisin pitänyt lapsen, ja todennäköisesti he olisivat puhuneet mut ympäri kaikin tavoin tai käyttäneet kikkoja kiristä-pimitä-uhkaile-kerrovaintietytpuolet-älä kuuntele sitä ketä asia oikeasti edes koskee-viivyttele niin kauan että on liian myöhäistä. Tältä koko showlta vältyttiin, ja koko keskenmeno tuntuu ihan luojan lykyltä, mutta aborttiin olisin mennyt jos olisin päässyt/henkinen ilmapiiri olisi sen sallinut, nuori ja pelokas kun olin. 

Tämä tarkennus tuli vain mieleeni, kun yksi aiemmista kommentoijista sanoi että pystyy kumoamaan tämän sanalla keskenmeno. Ei periaatteessa pysty, koska lopputulos oli aivan sama. En muuten ajattele lasta vieläkään, suhtauduin siihen koko juttuun yhtä suurella kielteellä kuin kaikkiin muihinkin elämäni epäkohtiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme