Minkä takia työttömillä on aina mukana selkäreppu
Olen monesti ihmetellyt että asian ollessa mikä tahansa, pitää ottaa selkäreppu mukaan, sekä kävellessä että pyörällä?
Kommentit (129)
Siellä on piknik tarpeet.
Termospullossa kaffea, pullaa, kotikasvatettua ganjaa ja kumikarkkeja.
Pitävät puistossa piknikkiä ja pelaavat frisbeetä (käärii jointin frisbeen päällä) kaverien kanssa ja voivottelee kuka on poistunut keskuudesta (joutunut töihin).
Mulla on aina mm. juomapullo, sateenvarjo ja joskus sadetakkikin, pakolliset mukana kulkevat terveydenhoitotuotteet, ym.
Reppu mulla on, vaikka menisin juhliin. Siellä sisällä on sitten nätti pieni käsilaukku ja sisäkengät, repun jätän eteiseen/narikkaan ulkovaatteiden kanssa.
Jos ei ole sellaisessa työelämässä, missä noudataan pukukoodia, harvempi valitsee tavaroiden arkiseen kuljettamiseen olkalaukkua.
Olen sh ja kyylänaapurini on laittanut minusta liikkeelle sukulaisilleni asti päätyneen huhun että olen työtön, sillä liikun kaupoissa ja lenkillä usein aamu- ja arkipäivisin. Ei ole vuorotyöstä kai ikinä kuullutkaan. Käytän reppua, joten sovin tähän mielikuvaan työttömästä senkin puolesta 😂 Reppua käytän etenkin kauppareissuilla, sillä selälle kuormitus on ergonomisempi kuin perinteistä kauppakassia kantaessa.
Vierailija kirjoitti:
Klassikkoainesta tämä ketju!
Hulvaton!
Milloin tahansa voi tulla kutsu työhaastatteluun ja osaamisportfolio on siellä repussa valmiina.
Mä en edes omista reppua, tosin ajan kaupan eteen uudella Volvolla.
T. Pitkäaikaistyötön
Luuleekohan ap minua työttömäksi kun käytän reppua
Se on mobiili wc, ja ennen hätää siellä on piriviinaa. Näin Helsingissä.
Minulla on reppu käytössä, kun menen töihin.
Termarit ja eväät päivän työnhakureissulle.
Vierailija kirjoitti:
Kyl mää kannoin reppua myös töissä ollessani, mutten kai saisi sanoa näin.
Sama täällä.
Ja nyt kehitänkin salaliittoteorian: Meitä reppuihmisiä syrjitään työelämässä, ja pistetään YT-neuvotteluissa pellolle heti kun mahdollista! Siksi työttömillä sitten on reput.
Me saatiin männä jouluna töistä lahjaksi reput, tosin oli iso firman logo joka täytyi peittää paremmalla kuvalla. Mutta hyvä reppu, miksei sitä käyttäisi.
Meillä it- ja media-alalla suurimmalla osalla on reppu. Siellä kulkee mm. läppärit tykötarpeineen ja kun aika moni meistä kulkee julkisilla töihin, niin päivittäisessä käytössä reppu nyt vaan on ylivoimaisen hyvä. Itsekin hankin pari vuotta sitten kunnon leveäolkaimisen repun ja askel on ollut sen jälkeen huomattavasti kevyempi ja vähemmän on ollut niskavaivojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Reppu on lasten väline. Reppua käyttämällä osoittaa jääneensä osin lapsen tasolle.
Samaa mieltä. Reppu on lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Repputyöttömänä saan vain Securen vartijat kantapäilleni ja muutenkin olen valvonnan erityisenä kohteena. Muuten reppu on mainio ruuan ja eväiden kantoväline. Ei väsy kädet ja nekin vapautuvat.
Miksi ruokaa pitää kantaa mukana pitkin kaupunkia?
On mulla töissäkin aina reppu mukana.
Painavia ostoksia on kevyempi kantaa repussa kuin muovikasseissa.