Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en luota terapeuttiini 3kk jälkeen

Vierailija
17.11.2014 |

Vastaan vain jos kysyy jotain. Kiertelen. En edes muista, olenko maininnut aviomiehestäni mitään.

Onkohan mulla toivoa?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:59"]

Jos ei vain pysty avautumaan?

[/quote]

Voi sanoa että haluaisi puhua enemmän mutta ei pysty, siitä se lähtee.

Vierailija
22/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:26"]

Muutenkaan en luota. Koko ikäni olen itse huolehtinut ja kantanut itseäni. Nyt vaan on terapeutti alkanut patistaa. Tuntuu, että tässä on joku aikaraja mitä en ole saavuttanut. Salaa ajattelen, että teen itse päiväkirjaani parempia psykoanalyyseja kuin hän.

[/quote]Pystytkö olemaan itsellesi rehellinen analyyseissasi? Joskus ulkopuolinen näkee selkeämmin. Ilman tunnesidosta ja omakohtaisuutta.
[/quote]

Joitakin pintapuolisempia olen jakanut ja saanut vahvistusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:59"]

Jos ei vain pysty avautumaan?

[/quote]

Voi sanoa että haluaisi puhua enemmän mutta ei pysty, siitä se lähtee.
[/quote]

Ei ole lähtenyt vieläkään.

Vierailija
24/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolet yksin kuitenkin.

Vierailija
25/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisitko kirjoittaa jotain syvempää ja lukea sen sitten keskustelua aluksi? Tai puhua suoraan avautumisen vaikeudesta? Ja Sori nyt vaan, sä oot sun terapeutille vain yks asiakas muiden joukossa että ei sitä varmaan ihan kauheasti sun asiat muuten kiinnostaa kuin ammatillisesti.

Vierailija
26/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:40"]En itke julkisesti. [/quote] En itkenyt lapsuudenkodissakaan juurikaan. Tai jos erehdyin "aikuinen akka, lopeta" ja ikää 5v.

[/quote]Kahdenkesken terapeutin kanssa ei ole julkisesti. Siellä on tarkoituskin saada olla avoin ja paljastaa turvallisesti kipeimmätkin sisimmän asiat ja haavat.

Itku taitaakin olla se mitä tarvitset. Jotta sinuun lyöty haava voi vuotaa, tyhjentyä ja lopulta rupikin kuivua. Nyt se selvästi kalvaa ja vaivaa sinua.
[/quote]

Mitä tämä purkautuminen auttaisi?

Vierailija
27/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:40"]En itke julkisesti. [/quote] En itkenyt lapsuudenkodissakaan juurikaan. Tai jos erehdyin "aikuinen akka, lopeta" ja ikää 5v.

[/quote]Kahdenkesken terapeutin kanssa ei ole julkisesti. Siellä on tarkoituskin saada olla avoin ja paljastaa turvallisesti kipeimmätkin sisimmän asiat ja haavat.

Itku taitaakin olla se mitä tarvitset. Jotta sinuun lyöty haava voi vuotaa, tyhjentyä ja lopulta rupikin kuivua. Nyt se selvästi kalvaa ja vaivaa sinua.
[/quote]

Mitä tämä purkautuminen auttaisi?
[/quote]

Et olisi niin patoutunut ja sekaisin? Miksi menit ylipäätään terapiaan, jos et koe apua tai muutosta tarvitsevasi?

Vierailija
28/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:08"]Kuolet yksin kuitenkin.
[/quote]

Okei.

Vierailija
29/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oikeasti käyt terapeutilla? Jos sinua on pienenä tyttönä kielletty itkemästä ja se on saanut sinut lukkoon ja häpeämään suruasi/tunteitasi/niiden näyttämistä ja uskot edelleen valheeseen joka sinulle kerrottiin ollesasi pieni, niin että se estää sinua luottamasta muihin, kannattaisi turvatussa ympäristössä opetella niiden tunteiden purkamista.

Muuten ne sitovat sinua monella tavalla ja estävät pääsemästä eteenpäin/luomasta aitoja ihmissuhteita. Sitä se auttaisi.

Vierailija
30/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt 3kk terapian jälkeen hätäänny. Useimmat terapiat kestää vuosia, psykoanalyysi voi kestää toista kymmentä vuotta. Anna itsellesi aikaa. Ja kannattaa ottaa jotenkin puheeksi siellä terapiassa tuo epäluottamus.

Vierailija
31/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää siitä syystä, miksi menit terapiaan.

Vierailija
32/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko sun puhua näistä sen terapeutin kanssa? Luottaa edes sen verran että kerrot että on vaikea luottaa? Eiköhän se siitä eteenpäin osaisi tilannetta viedä.

Vierailija
33/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:29"]

Kannattaisko sun puhua näistä sen terapeutin kanssa? Luottaa edes sen verran että kerrot että on vaikea luottaa? Eiköhän se siitä eteenpäin osaisi tilannetta viedä.

[/quote]

Tuntuu, että tuonkin aiheen otti esiin hän, enkä minä. Olin sitä tahollani jo analysoinut ja nähnyt unenkin, mistä en ole kertonut, mutta siinä oli kuvaannollisesti esillä vastuunkanto terapiasta ja kokemani syyllisyys, kun menetin kontrollin. Joten sinänsä terapeutin puheenvuoro luottamuksesta ei tuonut mitään uutta minulle.

Vierailija
35/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:29"]

[/quote]

Tuntuu, että tuonkin aiheen otti esiin hän, enkä minä. Olin sitä tahollani jo analysoinut ja nähnyt unenkin, mistä en ole kertonut, mutta siinä oli kuvaannollisesti esillä vastuunkanto terapiasta ja kokemani syyllisyys, kun menetin kontrollin. Joten sinänsä terapeutin puheenvuoro luottamuksesta ei tuonut mitään uutta minulle.

[/quote]

No mutta tajuaa sentään missä mennään ja varmasti haluaa vilpittömästi auttaa. 

Vierailija
36/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kirjoittaisit nämä tänne laittamasi mietteet paperille ja antaisit terapeutin luettavaksi? Terapiaan on yleensä 3-vuotinen, ja ekan vuoden tarkoitus on vasta luoda se luottamus, toisena tehdään töitä, kolmas on jo jäähdyttelyä. Samaa mieltä että juuri se väkivaltaisesti kielletty itkeminen turvallisesti on yksi terapian tarkoitus, mutta ei väkisin eikä liian aikaisin - luottamusta pitää luoda määrätietoisesti, ja luulen että terapeuttiasikin auttaisi kun sanoisit suoraan ettet luota. Ajattele syitä miksi terapiaan lähdit, ja saavuttama ne tavoitteet pitämällä kiinni vanhasta?

Vierailija
37/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasitko luottamasta anonyyminäkin, kun et vastaa?

Vierailija
38/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:41"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:40"]En itke julkisesti. [/quote] En itkenyt lapsuudenkodissakaan juurikaan. Tai jos erehdyin "aikuinen akka, lopeta" ja ikää 5v. [/quote]Kahdenkesken terapeutin kanssa ei ole julkisesti. Siellä on tarkoituskin saada olla avoin ja paljastaa turvallisesti kipeimmätkin sisimmän asiat ja haavat. Itku taitaakin olla se mitä tarvitset. Jotta sinuun lyöty haava voi vuotaa, tyhjentyä ja lopulta rupikin kuivua. Nyt se selvästi kalvaa ja vaivaa sinua. [/quote] Mitä tämä purkautuminen auttaisi?

[/quote] Sisäinen lapsesi tulisi näkyväksi. Tommy Hellsten sanoisi niin.

Vierailija
39/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske, paljonko mykkäkoulusi on maksanut

Vierailija
40/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yksityisellä omaan piikkiin, ei ole diagnoosia mutta ehkä masennus ja vanhojen muistojen aktivoituminen, psykosomaattiset kivut olisivat lähimpänä.