Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en luota terapeuttiini 3kk jälkeen

Vierailija
17.11.2014 |

Vastaan vain jos kysyy jotain. Kiertelen. En edes muista, olenko maininnut aviomiehestäni mitään.

Onkohan mulla toivoa?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:20"]

Käyn yksityisellä omaan piikkiin, ei ole diagnoosia mutta ehkä masennus ja vanhojen muistojen aktivoituminen, psykosomaattiset kivut olisivat lähimpänä.

[/quote] No onko sinulla ollut tavoitteita terapiallesi? Vai menitkö sinne vain huviksesi?

Vierailija
42/44 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:29"]

Kannattaisko sun puhua näistä sen terapeutin kanssa? Luottaa edes sen verran että kerrot että on vaikea luottaa? Eiköhän se siitä eteenpäin osaisi tilannetta viedä.

[/quote]

Tuntuu, että tuonkin aiheen otti esiin hän, enkä minä. Olin sitä tahollani jo analysoinut ja nähnyt unenkin, mistä en ole kertonut, mutta siinä oli kuvaannollisesti esillä vastuunkanto terapiasta ja kokemani syyllisyys, kun menetin kontrollin. Joten sinänsä terapeutin puheenvuoro luottamuksesta ei tuonut mitään uutta minulle.

[/quote]

Eli sinäkö kilpailet terapeuttisi kanssa siitä, kumpi teistä on fiksumpi, mutta sinä annostelet tietoa, jotta hän vain ei voi voittaa? Minusta vaikuttaisi, että et ole pelkästään syyllisyydentunttoisesti hiljaa vaan myös aggressiivinen. Että minkä pirun takia hän kuvittelee saavansa sinun asioihisi sekaantua, ja täysin hyödytöntäkin se olisi, koska tiedät kuitenkin aina jo kaiken. 

Pitäisikö sinun yrittää kammata sitä omaa estävää motivaatiopohjaasi hiukan auki edes itsellesi, jos kerran kykenet analysoimaan asioita? En sano sinua aggressiiviseksi haukkuakseni, varmasti sekin on ollut ihan tarpeellinen tunne vihamielisessä kasvuympäristössä. Onhan tuossa sinulla melkoisesti työtä tehtäväksi, että solmuun mennyt tunnetakku alkaisi aueta, kun vaistot huutavat, että älä anna itsestäsi mitään.

Vierailija
44/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljalleen hyvää tulee. Kerro vaikka joka lerta joku uusi asia. Ei tarvitse olla mitään merkittävääkään, vain jotain. Huomaat kerta kerralta miten avautuminen ja puhuminen on helpompaa. Eli eka rima alhaalle ja siitä sitten erittäin hiljallleen ylös