H&M Unicef-kampanja -kassalla pyydetään rahaa.
Jonotin tänään H&M kassalla, ja ihmettelin, kun oma vuoroni tuli kun kassa kysyi, että haluanko pyöristää summaa ylöspäin kun heillä on tällainen Unicefin kampanja. No, annoin 3 euroa ylimääräistä. Edelliseltä asiakkaalta tällaista ei kysytty, olisin kyllä huomannut, koska kuulin selkeästi heidän keskustelunsa. Hämmennyin, ja tuli sellainen olo, että olen paska ihminen jos en anna ylimääräistä rahaa.
Mielestäni jotenkin kurjaa kun kassalla aletaan kysymään tällaista asiaa, minkä se viereisellä kassalla/takana oleva selvästi kuuluu. Kuka kehtaa sanoa, että en nyt anna? Mielestäni nuo rahojen kerjäämiset saisi hoitaa jotenkin toisin kun kassalla pyytämällä. Ei tuo 3e mikään iso raha ole mulle, eikä se tässä pointti olekaan, vaan se tyyli millä asiakas yllätetään.
Kommentit (128)
Joo heti kun näin kampanjan mainoksen, niin alko melkein naurattaa. Tosi tekopyhää, parantaisi mieluummin hikipajojen työntekijöiden oloja.
Lahjoituksen summan saa valita itse.
Pankkiautomaatin keräys on mielestäni törkeä sekä pullonpalautusautomaatissa se viereinen nappi
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:26"]
Joo heti kun näin kampanjan mainoksen, niin alko melkein naurattaa. Tosi tekopyhää, parantaisi mieluummin hikipajojen työntekijöiden oloja.
[/quote]
joo, kyllä. hm vaatteen tekijälle voisi lahjoittaa euron - pari
Multakin kysyttiin tänää haluanko lahjoittaa euron, vastasin "ei kiitos tällä kertaa". Ei se niin vaikeaa ole.:)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:29"]
Noi unicefin rahankeräystavat on niin typeriä, että ihan jo sen takia jätän lahjoittamatta kyseiseen firmaan.
[/quote]
Ja vaikka eivät olisi, keksisit jonkin muun yhtä "hyvän" syyn olla lahjoittamatta.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:34"]
Noi unicefin rahankeräystavat on niin typeriä, että ihan jo sen takia jätän lahjoittamatta kyseiseen firmaan.
[/quote]
Ja vaikka eivät olisi, keksisit jonkin muun yhtä "hyvän" syyn olla lahjoittamatta.
[/quote]
Jos liikaa tuputetaan joka puolelta siihen tulee immuuniksi. Menee se antamisen into, tilalle tulee ärsytys
Minä vastasin, että "ei kiitos, hoidan lahjoitukseni muuta kautta". Vähän äimistynyt kyllä olin koko ehdotuksesta, ja moni varmaan suostuukin noin suoraan pyyntöön, vaikkei ehkä tahtoisikaan. Niin teki myös mukana ollut ystäväni, joka sitten jälkeenpäin harmitteli tapausta.
Minultakin kysyttiin H&M:ssa haluanko lahjoittaa. Vastasin "En." Myyjä ojensi vaatekassin katsomatta silmiini.
Sitä lahjoitusta varten voi laittaa vaikka erillisen purkin siihen kassalle, siihen voi jokainen tiputtaa haluamansa kolikon jos haluaa, ei tarttis kysellä mitään. Ja edelliseltä asiakkaalta ei kysytty, kassaneidillä oli tosi kuuluva ääni ja kuulin kyllä sanasta sanaan mitä hän asiakkaalle sanoi. Ehkä sitten näytin normaalia varakkaammalta? :D :D
Ja mitään kylttejä en huomannut, menin vaan lapsen kanssa juoksujalkaa hakemaan mekon ja suoraan kassalle.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:36"]
[/quote]
[/quote]
Jos liikaa tuputetaan joka puolelta siihen tulee immuuniksi. Menee se antamisen into, tilalle tulee ärsytys
[/quote]
Mene kertomaan kuoleville lapsille kehtiysmaissa että kuolet koska tädin mielestä avustuksia kerättiin väärin ja alkoi ärsyttää :)
Säälittävää ettei ole selkärankaa sanoa kassalla ei ja tulee huutelemaan täällä myöhemmin asiasta, ihan ku tämä enää hyödyttäisi mitään! Se on kumma että aikuiset ihmiset eivät uskalla sanoa päin naamaa vaan pitää jälkeenpäin tulla huutelemaan nettiin.. ota ittees niskasta ja harjoittele sanomaan ei, ni ei tarvitse jälkikäteen huudella mitään. Mielestäni jokainen aikuinen kuitenkin päättää itse miten rahat käyttää. Ja yllätyksestä sen verran että pitää olla todella sokea jos ei näe myymälässä olevia kylttejä kyseisestä kampanjasta! + Luuletko että se on myyjien valinta tai myyjistä kiva kysyä sitä, ei tasan ole!!
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mene kertomaan kuoleville lapsille kehtiysmaissa että kuolet koska tädin mielestä avustuksia kerättiin väärin ja alkoi ärsyttää :)
[/quote]
Ei kai kukaan anää ole niin naiivi, että kuvittelee avustusjärjestöjen rahojen menevän kuoleville lapsille?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei kai kukaan anää ole niin naiivi, että kuvittelee avustusjärjestöjen rahojen menevän kuoleville lapsille?
[/quote]
Eikä kai kukaan kuvittele, että Henkkamaukka ihan ilmaiseksi tällaista kampanjaa harjoittaa? Osa rahoista menee sen pussiin. Eika ainakaan minulla ole minkäänlaista tarvetta tukea sitä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:23"]
Säälittävää ettei ole selkärankaa sanoa kassalla ei ja tulee huutelemaan täällä myöhemmin asiasta, ihan ku tämä enää hyödyttäisi mitään! Se on kumma että aikuiset ihmiset eivät uskalla sanoa päin naamaa vaan pitää jälkeenpäin tulla huutelemaan nettiin.. ota ittees niskasta ja harjoittele sanomaan ei, ni ei tarvitse jälkikäteen huudella mitään. Mielestäni jokainen aikuinen kuitenkin päättää itse miten rahat käyttää. Ja yllätyksestä sen verran että pitää olla todella sokea jos ei näe myymälässä olevia kylttejä kyseisestä kampanjasta! + Luuletko että se on myyjien valinta tai myyjistä kiva kysyä sitä, ei tasan ole!!
[/quote]
Voi vittu, kassapimu, lopeta jo se vaahtoaminen ja tee työsi. Pointtisi on ymmärretty jo ekassa avautumisessasi.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:08"]
Törmäsin tähän eilen HM:llä. Hämmästyin suuresti. ostokseni maksoi 19.90. Myyjä kysyi: haluaisitko antaa pari euroa Unicefille? Vastasin: en. Tyttö otti minulta kaksikymppisen ja kysyi: voinko pyöristää kahteenkymppiin ja laittaa viisi senttiä Unicefille? Olin niin äimänä, että sanoin, että no laita.
Jälkeenpäin olin kyllä vähän ihmeissäni, mitä hemmetin pakkosyöttöä! Ja Unicef on viimeisiä tahoja, joita tuen. Minulla on pari ihan lähikohdetta sydäntä lähellä ja aion sanoa sen kyllä ensi kerralla.
Säälittää ne myyjätytöt, kun joutuvat tuollaista pakkosyöttöä tekemään. Varmaan niitäkin nolottaa. Ja takuulla tulee kakkaa niskaan.
[/quote]
ja kyllä se nolottaa kysyä asiakkailta rahaa järjestölle, mutta hyvän asian puolesta me sitä kysytään. Ja kyllä sitä p*skaa tulee niskaan melkein joka toiselta ja kiitos jos asioit hennesillä parin viikon sisällä tämä kampanja jatkuu siellä ja jos sinulta tätä lahjoitusta kysytään ole ystävällinen ja vastaa kiitos kyllä tai ei. Meitä ei kiinnosta miksi et lahjoita tai että lahjoitat muuta kautta se on meille aivan yhden tekevää me kysymme sitä päivän aikana jokaiselta asiakkaalta luuletko että se jää mieleen mitä just sä vastaat.
[/quote]
Onpa siinä meillä asiakaspalvelija. Kerro, missä kaupungissa työskentelet, niin laita vähän palautetta HM:lle.
[/quote] mikä tässä oli sinun mielestä sellainen juttu että pitää laittaa palautetta?? Kysympähän vaan...
Villi veikkaus ettei ole edes saman ihmisen kommentteja kaikki?:D
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:23"]
[/quote]
Voi vittu, kassapimu, lopeta jo se vaahtoaminen ja tee työsi. Pointtisi on ymmärretty jo ekassa avautumisessasi.
[/quote] mistä sä luulet että mä olen kassa pimu? Ja vielä sama ihminen?? Täällä varmaan keskustelee muitakin kuin pelkkä yksi "kassa pimu" . Hah hah
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:31"]Villi veikkaus ettei ole edes saman ihmisen kommentteja kaikki?:D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:15"]
Hei hirvee haloo pitää nostaa asiasta, jossa yritetään tehdä hyvää ja auttaa vähäosaisia lapsia. Meidän myyjien työnkuvaan kuuluu kysyä lahjoitusta, koska h&m on unicefin yhteistyökumppani. Itseäni toki myyjänä inhottaa kysyä ns ylimääräistä rahaa asiakkailta, sillä sitä ihmettelyä ja vittuilua tulee yllättävän paljon. Mutta meitä myyjiä ei tosiaan kiinnosta annatko sitä euroa vai et. Jos et niin kohtelias "ei kiitos" riittää. Asiakkaita käy päivän aikana satoja ja itse en ainakaan muista ketä mun kassalla olisi käynyt. Ja sadasta asiakkaasta ehkä kakskymmentä lahjottaa sen euron niin mun mielestä ei pitäis olla milläänlailla "noloa" kieltäytyä lahjottamasta. Nyt valoja päälle, kiitooooos.
[/quote]
Laitan HM:lle palautteeseen tämän Jumalasta seuraavan valopääkassaneidin kommentit. Törkeää asiakkaan aliarvioimista.
[/quote]
Hyvä. Ajattelin ihan samaa. Ja joka kerta tästä lähin ajattelen kassalla, että onkohan tää likka se av-aktivisti.