Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M Unicef-kampanja -kassalla pyydetään rahaa.

Vierailija
17.11.2014 |

Jonotin tänään H&M kassalla, ja ihmettelin, kun oma vuoroni tuli kun kassa kysyi, että haluanko pyöristää summaa ylöspäin kun heillä on tällainen Unicefin kampanja. No, annoin 3 euroa ylimääräistä. Edelliseltä asiakkaalta tällaista ei kysytty, olisin kyllä huomannut, koska kuulin selkeästi heidän keskustelunsa. Hämmennyin, ja tuli sellainen olo, että olen paska ihminen jos en anna ylimääräistä rahaa.

Mielestäni jotenkin kurjaa kun kassalla aletaan kysymään tällaista asiaa, minkä se viereisellä kassalla/takana oleva selvästi kuuluu. Kuka kehtaa sanoa, että en nyt anna? Mielestäni nuo rahojen kerjäämiset saisi hoitaa jotenkin toisin kun kassalla pyytämällä. Ei tuo 3e mikään iso raha ole mulle, eikä se tässä pointti olekaan, vaan se tyyli millä asiakas yllätetään. 

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tosiaan kyse oli senteistä, ei euroista. Ostokset makso 19.90 ja kysyttiin haluanko sen 10snt antaa unisefille. Annoin, kun on niin pieni raha ettei sitä voi pelikoneeseenkaan laittaa. Jos olisi euroja pyydetty niin olisin kyllä sanonut ei!

Vierailija
22/128 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:10"]

Uskon että asiasta kysytään kassalla myös sen takia etteivät asiakkaat ole huomanneet mainoksia kuten tässä nyt on tullut ilmikin. Ainakin asiakas viimeistään kassalla sitten tietää kyseisestä kampanjasta. Ja tosihan se on että kovinkaan moni asiakkaana ei huomioi kaikkia kampanjamateriaaleja ja tekstejä mitä myymälästä löytyy. Pääasiassahan niitä vaatteita ollaan sinne menty katsomaan eikä ilmoituksia :)

[/quote] 

Juuri niin, Myyjät ei kysy, oletteko nähneet mainoksen? Vaan, haluatteko antaa euron tai miksä se summa onkaan, lahjoitukseen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautetta kannattaa varmaan viedä myyjien tietoisuuteen, että voivat ottaa asian toisella lailla esille jatkossa esim. juuri kysymällä ensin onko asiakas huomannut kampanjan :)

Vierailija
24/128 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:33"]

Palautetta kannattaa varmaan viedä myyjien tietoisuuteen, että voivat ottaa asian toisella lailla esille jatkossa esim. juuri kysymällä ensin onko asiakas huomannut kampanjan :)

[/quote]

Rakentavaa palautetta kannattaakin antaa henkilökunnalle, jos haluaa että asiat hoidettaisiin toisella tavalla. Sillä tavoin niitä muutoksia saattaakin syntyä toisin kuin jos asiaa vain vatvoo myyjien tietämättä.

Vierailija
25/128 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kassalla kysyttiin edelläni olevalta, että haluaako lahjoittaa euron tai pyöristää loppusumma 20 euroon. Nainen vastasi, joo ihan sama. Kassa yritti kysellä, että kumpi niin vastaus jatkuvasti "ihan sama". Ei sitten laittanut kumpaakaan kun asiakas ei pystynyt selkeästi vastaamaan. Ja multa kun kysytään, niin sanon lähes aina että en halua kiitos. Ja se siitä. Kyllä ihminen voi kieltäytyä hyvänen aika. Vai tilaatteko aina lehdenkin kun joku yllättäen soittaa ja myy?

Vierailija
26/128 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:42"]

Eilen kassalla kysyttiin edelläni olevalta, että haluaako lahjoittaa euron tai pyöristää loppusumma 20 euroon. Nainen vastasi, joo ihan sama. Kassa yritti kysellä, että kumpi niin vastaus jatkuvasti "ihan sama". Ei sitten laittanut kumpaakaan kun asiakas ei pystynyt selkeästi vastaamaan. Ja multa kun kysytään, niin sanon lähes aina että en halua kiitos. Ja se siitä. Kyllä ihminen voi kieltäytyä hyvänen aika. Vai tilaatteko aina lehdenkin kun joku yllättäen soittaa ja myy?

[/quote] 

Lapset oli se onglema. 

Vierailija
27/128 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:33"]

[/quote]

Rakentavaa palautetta kannattaakin antaa henkilökunnalle, jos haluaa että asiat hoidettaisiin toisella tavalla. Sillä tavoin niitä muutoksia saattaakin syntyä toisin kuin jos asiaa vain vatvoo myyjien tietämättä.

[/quote]

Myymälöiden henkilökunta on ohjeistettu toimimaan tietyllä tavalla, mielummin kaittaisin palautetta https://www.hm.com/fi/contact kautta

Vierailija
28/128 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:49"] Minultakin kysyttiin H&M:ssa haluanko lahjoittaa. Vastasin "En." Myyjä ojensi vaatekassin katsomatta silmiini. [/quote]  Ikinä ne silmiin katso. Taitaa tulla itselles huono omatunto ja sitä projisoit sitten muihin. Kasvata se selkäranka. Mä en lahjoita jos en halua, eikä tunnu missään. [/quote] Kyllä katsoo. Ja mulla on kuule selkäranka. Muutenhan lyhistyisin maahan idiootti. [/quote] No piehtaroi sitten siinä mielipahassasi :)

[/quote]

Missä kohtaa olen kirjoittanut kokeneeni mielipahaa? Ihme olettamuksia. Ainoastaan kerroin mitä näin ja kuulin. Siihen ei tarvitse tunne-elämää mukaan sotkea.

Vierailija
29/128 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös H&M:llä töissä ja haluaisin vain sanoa, että ihan rohkeasti voi sanoa ei, eikä tarvi potea huonoa omatuntoa. Se on vain meille annettu tehtävä, jota pitää noudattaa niin kuin muitakin työnantajan käskyjä. Kampanjan nimi on siis "Euro unicefille", mutta monesti itse kysyn vain että haluatko pyöristää summan ylöspäin tasarahaksi niin, että muutama kymmensentti menee sitten Unicefille. Jotenkin tuo euron pyytäminen on paljon vaikeampi homma. Ja en itsekään jaksa kysyä aina kaikilta, kun sitä joutuu useamman viikon kassalla hokemaan. Toivon todella, että rahat oikeasti menevät Unicefille, mutta olen itse niin skeptinen kaikkien keräyssysteemien kanssa että enpä sitten tiedä, eikä se ole minun asiani siitä tietääkään. Teen vain työtäni, ja yhtä paljon kuin minua inhottaa kinua lahjoituksia, joten ei haittaa yhtään vaikka ei lahjoitakaan, en varmaan lahjottaisi itsekään. Ja minuutin päästä siitä kun asioit kassalla, en enää muistaisi lahjoitiko vai et.

Vierailija
30/128 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen viestiin lisätäkseni, että me myyjät emme voi vaikuttaa asiaan millään tavalla. Kannattaa laittaa H&M:lle palautetta, jostain netin kautta. Mutta muistakaa, että monesti nuo röyhkeät keräystavat ovat toimivimpia, enpä ihan heti keksi yhtä helppoa ja toimivaa keräystapaa kuin tuo, vaikka joku voikin sen kokea ahdistavaksi kun ei uskalla kieltäytyä, mutta se taas ei ole H&M:n vika jos ei ole munaa sanoa ei.

Vierailija
31/128 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin vielä kun jotkut olivat lapsista huolissaan, niin itse en ainakaan koskaan lapsilta kysy tällaista, kun tiedän että olisin itsekin pienenä jäätynyt ja myöntynyt vain vaikka en olisi halunnut. Lapsena pienikin summa omaa rahaa oli iso juttu. Toivon myös, että muilla myyjillä on sen verran tilannetajua etteivät käytä hyväksi lapsen vaikeutta sanoa ei.

Vierailija
32/128 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tällaset valitukset on ihan käsittämättömiä. Miten huono itsetunto on ihmisellä joka ei kehtaa sanoa, että ei anna? "Haluatko pyöristää" "en". Niin helppoa! En voi käsittää mikä siinä on niin vaikeaa! 

Vierailija
33/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kans tämä on häirinnyt. Kyllä haluaisin mielelläni antaa, mutta köyhänä ala-ikäisenä opiskelijana sitä rahaa ei paljoa ole muuta kuin must-ostoksiin. Kyllähän sitä voisi kohteliaasti toki kieltäytyä, mutta koen silti tärkeänä asiana rahaa lahjoittaa ja en kehtaisi sanoa, etten paria ropoa viitsi lahjoittaa

Vierailija
34/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös joskus kysytty. Tosin se pyöristys ylöspäin oli vain joitakin senttejä!

Vierailija
35/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että menet joka päivä viideksi minuutiksi peilin eteen, katsot itseäsi silmiin ja sanot ääneen ei ei ei. Kyllä se siitä.

Vierailija
36/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah. Mä kyllä kehtaan sanoa, että ei kiitos nyt. Mutta teidän kehtaamattomien selkänahastahan tämmöiset sitten menestyy. Kannattaa miettiä, mitä sinä haluat eikä jotain "mainettasi" kassajonossa. Se takana jonottava miettii kauppalistaa, kuukautisia, duunijuttuja, kutittavaa persettä tai ensi viikon työmatkaa. Ei sua.

Vierailija
37/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:24"]

Hah hah. Mä kyllä kehtaan sanoa, että ei kiitos nyt. Mutta teidän kehtaamattomien selkänahastahan tämmöiset sitten menestyy. Kannattaa miettiä, mitä sinä haluat eikä jotain "mainettasi" kassajonossa. Se takana jonottava miettii kauppalistaa, kuukautisia, duunijuttuja, kutittavaa persettä tai ensi viikon työmatkaa. Ei sua.

[/quote]

Vaikka tosin itse taidat olla kaikki keskustelut kuunteleva kyylä.

Vierailija
38/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi unicefin rahankeräystavat on niin typeriä, että ihan jo sen takia jätän lahjoittamatta kyseiseen firmaan.

Vierailija
39/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen tarvitse sanoa muuta kuin ei kiitos. Ei tarvi selitella ja jokainen käyttää omat rahansa ihan mihin itse haluaa.

Vierailija
40/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, etten halua lahjoittaa. Olisko ollut viime vuonna Lindexissä samankaltainen kampanja. Minustakin tuo on katala keino hankkia rahaa. Ja sitten yritys voi paistatella, kuinka paljon on kerännyt!

Kiitos vain, mutta minä lahjoitan, mihin lahjoitan. En tuollaisille isoille järjestöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän