Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M Unicef-kampanja -kassalla pyydetään rahaa.

Vierailija
17.11.2014 |

Jonotin tänään H&M kassalla, ja ihmettelin, kun oma vuoroni tuli kun kassa kysyi, että haluanko pyöristää summaa ylöspäin kun heillä on tällainen Unicefin kampanja. No, annoin 3 euroa ylimääräistä. Edelliseltä asiakkaalta tällaista ei kysytty, olisin kyllä huomannut, koska kuulin selkeästi heidän keskustelunsa. Hämmennyin, ja tuli sellainen olo, että olen paska ihminen jos en anna ylimääräistä rahaa.

Mielestäni jotenkin kurjaa kun kassalla aletaan kysymään tällaista asiaa, minkä se viereisellä kassalla/takana oleva selvästi kuuluu. Kuka kehtaa sanoa, että en nyt anna? Mielestäni nuo rahojen kerjäämiset saisi hoitaa jotenkin toisin kun kassalla pyytämällä. Ei tuo 3e mikään iso raha ole mulle, eikä se tässä pointti olekaan, vaan se tyyli millä asiakas yllätetään. 

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
122/128 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä tökkii se että kyseessä on asiakaspalvelu tapahtuma kasvotusten ja onhan se totta että tuollaisessa tilanteessa monesti vähän jäätyy ja sanoo vaan että joo laita vaan.
Kuitenkin jokainen meistä on löytänyt tänne av:lue miksei siis löytäisi ihan itse hyväntekeväisyys kohteen jolle haluaa lahjoittaa.

Inhoan kaikkia pakkokeräyksiä joista voi kyllä kieltäytyä mutta tilanne on vaivannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä laittaisin palautetta suoraan Unicefille.

Vierailija
124/128 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hm on hyvä kauppa ja unicef yksi parhaimmista järjestöistä. nyt pitäisi vaan uudistaa keräyslakia tai tehdä kaupassa pääperiaate, ettei alta 18v. pyydetä rahaa keräykseen. 

Vierailija
125/128 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:08"]

Törmäsin tähän eilen HM:llä. Hämmästyin suuresti. ostokseni maksoi 19.90. Myyjä kysyi: haluaisitko antaa pari euroa Unicefille? Vastasin: en. Tyttö otti minulta kaksikymppisen ja kysyi: voinko pyöristää kahteenkymppiin ja laittaa viisi senttiä Unicefille? Olin niin äimänä, että sanoin, että no laita.

Jälkeenpäin olin kyllä vähän ihmeissäni, mitä hemmetin pakkosyöttöä! Ja Unicef on viimeisiä tahoja, joita tuen. Minulla on pari ihan lähikohdetta sydäntä lähellä ja aion sanoa sen kyllä ensi kerralla.

Säälittää ne myyjätytöt, kun joutuvat tuollaista pakkosyöttöä tekemään. Varmaan niitäkin nolottaa. Ja takuulla tulee kakkaa niskaan.

[/quote]

Juu, ei kiva. Itse olen sekä Unicefin että Planin kuukausilahjoittaja ja päättänyt, että se saa riittää. En kuitenkaan välitä alkaa selvitellä tällaisia asioita ääneen kaupan kassalla. Tuollainen kunnon kerjuumeininki saa vain aikaan sen, että asioin jossain muualla.

Vierailija
126/128 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä vastasin vaan että en. En alkanut edes miettiä tai mitään. Kyllä nyt ihmisen pitäisi osata ei sanoa jos rahaa pyydetään eikä sitä halua antaa.

Vierailija
127/128 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin kassaneidiltä, että miten iso osa lahjoituksesta menee oikeasti kohteeseen. Ei osannut tyttö vastata joten en lahjoittanut. Näistä asioista on puhuttu nyt jo niin monta vuotta, että moni kysyy varmasti tuon saman kysymyksen. Siksipä kaikissa keräyksissä näihin pitäisi myös valmistautua vastaamaan.

Vierailija
128/128 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolikkokeräykset ei oikein enää toimi kun ihmiset maksaa kortilla... sillä niiden on pitänyt näitä uusia systeemejä kehittää.

Jotenkin vielä ymmärrän että pyydetään vaihtorahat kun ostat jotain kiinariepua ja saakin laittaa miettimään, mutta se otto-automaatilla tapahtuva kerjuu on törkeää. Vielä tätä törkeämpänä pidän mm. SPR:n nälkäpäiväkeräystä kouluissa, se on ihan suoraan lasten hyväksikäyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi