Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M Unicef-kampanja -kassalla pyydetään rahaa.

Vierailija
17.11.2014 |

Jonotin tänään H&M kassalla, ja ihmettelin, kun oma vuoroni tuli kun kassa kysyi, että haluanko pyöristää summaa ylöspäin kun heillä on tällainen Unicefin kampanja. No, annoin 3 euroa ylimääräistä. Edelliseltä asiakkaalta tällaista ei kysytty, olisin kyllä huomannut, koska kuulin selkeästi heidän keskustelunsa. Hämmennyin, ja tuli sellainen olo, että olen paska ihminen jos en anna ylimääräistä rahaa.

Mielestäni jotenkin kurjaa kun kassalla aletaan kysymään tällaista asiaa, minkä se viereisellä kassalla/takana oleva selvästi kuuluu. Kuka kehtaa sanoa, että en nyt anna? Mielestäni nuo rahojen kerjäämiset saisi hoitaa jotenkin toisin kun kassalla pyytämällä. Ei tuo 3e mikään iso raha ole mulle, eikä se tässä pointti olekaan, vaan se tyyli millä asiakas yllätetään. 

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälällä oli vastaava kampanja, en muista mikä järjestö oli kyseessä. Homman voisi tosiaan hoitaa toisellakin tavalla, vaikka itteäni ei muutaman sentin pyöristys juurikaan hetkauttanut.

Vierailija
42/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväuskoisilta ja liian miellyttämishaluisiltahan ne rahat yleensä viedäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ärsyttää, ja ehkä hieman hävettääkin kieltäytä, mutta tällä hetkellä rahat on tiukalla, joten ei. Ja sitten kun taas olen rahoissani, niin mieluummin lahjoitan suoraan avun tarvitsijalle kuin jonkun välikäden kautta. Järjestöt vetää kuitenkin välistä itselleen. 

Vierailija
44/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä osallistu eikä hävetä yhtään.

Vierailija
45/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin tähän eilen HM:llä. Hämmästyin suuresti. ostokseni maksoi 19.90. Myyjä kysyi: haluaisitko antaa pari euroa Unicefille? Vastasin: en. Tyttö otti minulta kaksikymppisen ja kysyi: voinko pyöristää kahteenkymppiin ja laittaa viisi senttiä Unicefille? Olin niin äimänä, että sanoin, että no laita.

Jälkeenpäin olin kyllä vähän ihmeissäni, mitä hemmetin pakkosyöttöä! Ja Unicef on viimeisiä tahoja, joita tuen. Minulla on pari ihan lähikohdetta sydäntä lähellä ja aion sanoa sen kyllä ensi kerralla.

Säälittää ne myyjätytöt, kun joutuvat tuollaista pakkosyöttöä tekemään. Varmaan niitäkin nolottaa. Ja takuulla tulee kakkaa niskaan.

Vierailija
46/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisestä kampanjasta on isot julisteet ainakin Hennesin kassoilla ja sovituksessa, joten ei pitäisi tulla yllätyksenä asiakkaalle. Ja ei tosiaan kiinnosta jos joku ei lahjoita ja varsinkaan kuulla sitä syytä siihen, asiakasta kohdellaan ihan samalla tavalla vaikka ei lahjoittaisikaan. On se kumma että pitää valittaa siitä että tehdään hyväntekeväisyyttä. T. H&M:n kassaneiti

Vierailija
47/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan antaisi senttiäkään noin törkeällä tavalla toteutettuun kerjäyskampanjaan. Eikä tekisi millään tavalla tiukkaa kieltäytyä, en ymmärrä teitä jotka ette "kehtaa". Ei mulla ole ainakaan tarvetta näyttää H&M kassatytölle että sädekehäni kiiltää... Uskomatonta!

Vierailija
48/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14, mihin se toinen 5 senttinen sitten joutui?? ;o

Vierailija
49/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kieltäydyn ihan siitä syystä että lahjoitus menisi tosiaan Unicefille. Eli isojen herrojen taskuun....

Vierailija
50/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en anna hyväntekeväisyyteen. Ellen ole varma meneekö apu perille.

Millaisellakohan autolla Unicefin pomo ajelee ja monta % avusta menee perille?

Vierailija
51/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:08"]

Törmäsin tähän eilen HM:llä. Hämmästyin suuresti. ostokseni maksoi 19.90. Myyjä kysyi: haluaisitko antaa pari euroa Unicefille? Vastasin: en. Tyttö otti minulta kaksikymppisen ja kysyi: voinko pyöristää kahteenkymppiin ja laittaa viisi senttiä Unicefille? Olin niin äimänä, että sanoin, että no laita.

Jälkeenpäin olin kyllä vähän ihmeissäni, mitä hemmetin pakkosyöttöä! Ja Unicef on viimeisiä tahoja, joita tuen. Minulla on pari ihan lähikohdetta sydäntä lähellä ja aion sanoa sen kyllä ensi kerralla.

Säälittää ne myyjätytöt, kun joutuvat tuollaista pakkosyöttöä tekemään. Varmaan niitäkin nolottaa. Ja takuulla tulee kakkaa niskaan.

[/quote]

ja kyllä se nolottaa kysyä asiakkailta rahaa järjestölle, mutta hyvän asian puolesta me sitä kysytään. Ja kyllä sitä p*skaa tulee niskaan melkein joka toiselta ja kiitos jos asioit hennesillä parin viikon sisällä tämä kampanja jatkuu siellä ja jos sinulta tätä lahjoitusta kysytään ole ystävällinen ja vastaa kiitos kyllä tai ei. Meitä ei kiinnosta miksi et lahjoita tai että lahjoitat muuta kautta se on meille aivan yhden tekevää me kysymme sitä päivän aikana jokaiselta asiakkaalta luuletko että se jää mieleen mitä just sä vastaat. 

Vierailija
52/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:13"]

Kyseisestä kampanjasta on isot julisteet ainakin Hennesin kassoilla ja sovituksessa, joten ei pitäisi tulla yllätyksenä asiakkaalle. Ja ei tosiaan kiinnosta jos joku ei lahjoita ja varsinkaan kuulla sitä syytä siihen, asiakasta kohdellaan ihan samalla tavalla vaikka ei lahjoittaisikaan. On se kumma että pitää valittaa siitä että tehdään hyväntekeväisyyttä. T. H&M:n kassaneiti

[/quote]

Ettehän te sitä hyväntekeväisyyttä tee vaan asiakkailtahan ne rahat tulee. Olis vaan kiva tietää, miten paljon H&M lahjoittaa Unicefille.

Vierailija
53/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep niillä on ennemminkin ollut sama kampanja.. en oo lahjoittanu. Tänään taas kysyttiin, mutta vaan 1e:a, en silti halunnut antaa. Kuitenkin hävetti kun tuttavani oli siinä myyjänä. Mutta erittäin kieroa H&M:ltä! Eihän se myyjien vika tietenkään oo. Mä en tollasille isoille järjestöille lahjoita! Tuen pieniä järjestöjä esim. paikallista kissataloa :) Tiedän että ne rahat menee kokonaan kissoille ja tulee tarpeeseen. 

Vierailija
54/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt se summa on euron tai pari? VIIMEKSI KYSE OLI SENTEISTÄ. Inflaatio jyllää??

Vierailija
55/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, mehän tehään vaan työtämme. H&M on kerännyt monta sataa tuhatta euroa Unicefille sinä aikana kun kampanjoita on järjestetty.

Vierailija
56/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:08"]

[/quote]

ja kyllä se nolottaa kysyä asiakkailta rahaa järjestölle, mutta hyvän asian puolesta me sitä kysytään. Ja kyllä sitä p*skaa tulee niskaan melkein joka toiselta ja kiitos jos asioit hennesillä parin viikon sisällä tämä kampanja jatkuu siellä ja jos sinulta tätä lahjoitusta kysytään ole ystävällinen ja vastaa kiitos kyllä tai ei. Meitä ei kiinnosta miksi et lahjoita tai että lahjoitat muuta kautta se on meille aivan yhden tekevää me kysymme sitä päivän aikana jokaiselta asiakkaalta luuletko että se jää mieleen mitä just sä vastaat. 

[/quote]

Onpa siinä meillä asiakaspalvelija. Kerro, missä kaupungissa työskentelet, niin laita vähän palautetta HM:lle. 

Vierailija
57/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:29"]

Nro 14, mihin se toinen 5 senttinen sitten joutui?? ;o

[/quote]

Sori, hinta olikin 19.95. :) Jännä huomata, että jollain on tuollainen huomiokyky! :)

Vierailija
58/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hirvee haloo pitää nostaa asiasta, jossa yritetään tehdä hyvää ja auttaa vähäosaisia lapsia. Meidän myyjien työnkuvaan kuuluu kysyä lahjoitusta, koska h&m on unicefin yhteistyökumppani. Itseäni toki myyjänä inhottaa kysyä ns ylimääräistä rahaa asiakkailta, sillä sitä ihmettelyä ja vittuilua tulee yllättävän paljon. Mutta meitä myyjiä ei tosiaan kiinnosta annatko sitä euroa vai et. Jos et niin kohtelias "ei kiitos" riittää. Asiakkaita käy päivän aikana satoja ja itse en ainakaan muista ketä mun kassalla olisi käynyt. Ja sadasta asiakkaasta ehkä kakskymmentä lahjottaa sen euron niin mun mielestä ei pitäis olla milläänlailla "noloa" kieltäytyä lahjottamasta. Nyt valoja päälle, kiitooooos.

Vierailija
59/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:13"]

[/quote]

Minä en ainakaan eilen huomannut mitään julisteita. Otin vain tarvitsemani vaatteet, sovitin ja maksoin ne. En katsellut seinille löytääkseni jotain julisteita. Anteeksi. T. H&M:n asiakas

Vierailija
60/128 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:15"]

Hei hirvee haloo pitää nostaa asiasta, jossa yritetään tehdä hyvää ja auttaa vähäosaisia lapsia. Meidän myyjien työnkuvaan kuuluu kysyä lahjoitusta, koska h&m on unicefin yhteistyökumppani. Itseäni toki myyjänä inhottaa kysyä ns ylimääräistä rahaa asiakkailta, sillä sitä ihmettelyä ja vittuilua tulee yllättävän paljon. Mutta meitä myyjiä ei tosiaan kiinnosta annatko sitä euroa vai et. Jos et niin kohtelias "ei kiitos" riittää. Asiakkaita käy päivän aikana satoja ja itse en ainakaan muista ketä mun kassalla olisi käynyt. Ja sadasta asiakkaasta ehkä kakskymmentä lahjottaa sen euron niin mun mielestä ei pitäis olla milläänlailla "noloa" kieltäytyä lahjottamasta. Nyt valoja päälle, kiitooooos.

[/quote]

Laitan HM:lle palautteeseen tämän Jumalasta seuraavan valopääkassaneidin kommentit. Törkeää asiakkaan aliarvioimista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi