Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä synnytyksessä yksi pahimpia asioita on

Vierailija
16.11.2014 |

itse asiassa vasta parin päivän jälkeen tapahtuva maidonnousu. Se SANOINKUVAAMATON KIPU on jotain AIVAN järkyttävää. Ja mulla on pari todella tuskaista luomusynnytystä takana.

Kaalinlehtiä. Just joo. 

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:32"]Pitää sitten paskaamisestaankin täällä avautua.
[/quote]
Nää ketjut on niitä harvoja, joista oikeasti on kellekään hyötyä.

Vierailija
62/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonien heittely, valvominen ja vauvojen (myös huonekavereiden vauvojen siis) itkut osastolla, järisyttävä jälkivuodon määrä ja varmaan niiden helkkarin hormonien takia ilkeiltä tuntuvat yököt. Niin, ja synnytyksessä aqua-rakkulat. Kaikki muu oli täysin siedettävää. Olen synnyttänyt vain kerran, en muista jälkisuppareita. Ilmeisesti ne on pahat vasta seuraavissa synnytyksissä. Maito nousi kotona enkä muista senkään olleen kamalaa. Hirveää oli sen sijaan imetyksen lopettaminen, siitä ei meinanneet tissit toipua millään ja hormonit meni aivan sekaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on aqua rakkula?

Vierailija
64/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
65/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkisupistukset! Järkyttävää!

Vierailija
66/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajut. Hiki ja pierut, joita itsestä lähtee. Tunsin itseni eläimeksi. Ja se jälkivuodon haju. ...oksettava.
Never again

Vierailija
67/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tuollaisia kipuja lainkaan. Synnytin kyllä ihan alakautta ja rintani olivat pienet. Kyllähän rinnoista tuli pinkeät, kun ne täyttyivät maidosta, mutta en muista mitään sietämätöntä kipua kuitenkaan.

Ja sama juttu alapään kanssa. Tikkejä sinne laitettiin, mutta pystyin silti istumaan ilman uimarengasta, vaikka se nyt vähän sattuikin.

Rintatulehdus sen sijaan oli minusta kamala kokemus. Se tuli noin 2 kk synnytyksen jälkeen. Olin kahdestaan kotona vauvan kanssa, kun tuli hirveä horkka. Ikinä minulla ei ole ollut niin avuton olo. En pystynyt edes mittaamaan kuumetta, vaan äkkiä kävin ottamassa kuumelääkkeen, jotta olisin pystynyt lähtemään terveyskeskukseen ja sitten odottelin kuumeen laskemista sen verran, että pystyisin lähtemään. Vauvan kanssa kahdestaan sinne mentiin.

Vierailija
68/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkisupistukset, mitä tuskaa. Joka kerta kun vauva alkoi syömään, niin tuntui että synnyttäis uudelleen.

Pahentuneet joka synnytyksen kohdalla. Nyt odottelen viidettä ja pelkään niitä enemmän kuin synnytystä.

Vierailija
69/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:30"]

Hajut. Hiki ja pierut, joita itsestä lähtee. Tunsin itseni eläimeksi. Ja se jälkivuodon haju. ...oksettava. Never again

[/quote]

no mutta... ...sinähän olet eläin. nukuitko sinä biologian tunnit?

Vierailija
70/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin luonto vain huolehtii nämä asiat kohdilleen. Sitten kun on sen aika. Turha hötkyillä, antakaa elimistöllenne aikaa toipumiseen.

Vierailija
71/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
72/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:24"]Mikä on aqua rakkula?
[/quote]
Vesirakkula?? Jos tiedät mikä aqua on, niin osaat varmaan itsekin päätellä. :)

Vierailija
73/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:18"]

Täh? En kyllä tajua, miten se maidonnousu voi olla tuskaista.

[/quote]

täh? Jos on vaikka pienet kiinteät rinnat niin kyllä se jumakauta ainakin mulla sattuu ihan jumalattomasti, kun yhtäkkiä kudokset paukkuu ja tissit kasvaa hetkessä pari kolme kuppikokoa. Omat tutut tissit on muuttuneet kivikoviksi mammuteiksi. En muistele kumpaakaan kertaa lämmöllä....

[/quote]

Minulla on pienet rinnat, jotka ei kasvaneet raskauden aikanakaan vaan vasta sitten, kun maito nousi rinotihin, kasvoivat pari kuppikokoa. Mutta ei se mielestäni mitään tuskaista ollut. Kyllä luomusynnytykseni oli pahempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme