Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä synnytyksessä yksi pahimpia asioita on

Vierailija
16.11.2014 |

itse asiassa vasta parin päivän jälkeen tapahtuva maidonnousu. Se SANOINKUVAAMATON KIPU on jotain AIVAN järkyttävää. Ja mulla on pari todella tuskaista luomusynnytystä takana.

Kaalinlehtiä. Just joo. 

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei sattunut maidonnousu (pienet kiinteät rinnat) eikä eka kakka (molemmissa synnytyksissä episiotomia). Siis toki se maidonnousu tuntui vähän epämiellyttävältä, kun rinnat oli ihan pinkeät, mutta ei missään nimessä kivuliaalta. Jälkisupistuksetkaan eivät sattuneet juurikaan, ekan synnytyksen jälkeen otin monta päivää kipulääkkeitä (niitä ihan tavallisia), toisen synnytyksen jälkeen vain ekana päivänä.

Eka synnytys kyllä oli kamala ja toinen aika kivulias, mutta muuten hirveän kiva. Olin ihan pirteä sen jälkeen.

Vierailija
42/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:34"]

Mulla ei sattunut maidonnousu (pienet kiinteät rinnat) eikä eka kakka (molemmissa synnytyksissä episiotomia). Siis toki se maidonnousu tuntui vähän epämiellyttävältä, kun rinnat oli ihan pinkeät, mutta ei missään nimessä kivuliaalta. Jälkisupistuksetkaan eivät sattuneet juurikaan, ekan synnytyksen jälkeen otin monta päivää kipulääkkeitä (niitä ihan tavallisia), toisen synnytyksen jälkeen vain ekana päivänä.

Eka synnytys kyllä oli kamala ja toinen aika kivulias, mutta muuten hirveän kiva. Olin ihan pirteä sen jälkeen.

[/quote]

Ihanaa <3 Mäkin kakkasin sateenkaaria synnytyksen jälkeen. Ja jälkivuotona tuli vähän kultahilettä.
[/quote]

Kiitos :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mulla ei tuntunut missään. Kaksi kertaa synnyttänyt epiduraalin kanssa. Ekalla kerralla lypsin vauvalle, koska hän oli sairaalassa, enkä voinut imettää, johtuisko siitä, ettei sattunut? Sain tyhjentää ne kun halusin. Toisella kerralla tuli rintatulehdus kyllä, oli 39 astetta kuumetta, mittä mulla ei muuten koskaan ole :)

Vierailija
44/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:09"]Se oli kyllä tosi tuskaista ja varsinkin jossain kassajonossa kun alkaa maito nousemaan ja se kauhea pistely alkaa :/ mulla onneksi kaalinlehdet auttoi
[/quote]

Kassajonossa pari päivää synnytyksestä wtf?
[/quote]

Täysin mahdollista, miksi ei? Itse olen sekä kakkosesta että kolmosesta kotiutunut vuorokauden jälkeen. Etenkin nyt kolmannen synnytyksen jälkeen niin hyvässä kunnossa, että olisin voinut vaikka polkea pyörällä kotiin. Olen ollut heti koirien kanssa lenkillä, käynyt jätskillä kiskalla ja viikon iässä lähdettiin mökille. Sellaista se voi parhaillaan olla, etenkin kesävauvan kanssa.

Vierailija
45/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se rintojen pienuus ja kiinteys vaikuta maidonnousukipuun. Itselläni on valtavat rinnat, joita kuvaa parhaiten sana lollo. Silti teki maidonnousu tosi kipeää ja rinnat oli kovat ja turpeat.
Äitini on monasti kertonut, että ensimmäisen lapsensa jälkeen seuraavien kahden odotusaikana hän ei pelännyt synnytystä vaan nimenomaan sitä maidonnousua. Voi se tosiaan olla ihan hirveeyä tiskaa. Onneksi sekään ei ihan hirveän kauan kestä.

Vierailija
46/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveintä oli käydä pissalla ! Koko alapää turtana ja tikeissä ja kamala
Pissahätä. Kätilö pelotteli katetrilla jos pissa ei ala tulla ;(

Vierailija
47/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:34"]

[/quote]

Ihanaa <3 Mäkin kakkasin sateenkaaria synnytyksen jälkeen. Ja jälkivuotona tuli vähän kultahilettä.

Vierailija
48/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalinlehdet, häh? Ei mulle oo kukaan kertonut..

Vierailija
49/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin katetri! helkkari, olin ihan unohtanu et mulle laitettiin sellanen pariksi vuorokaudeksi repeämien takia! 

aika kultaa muistot. 

not. 

ap

Vierailija
50/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista tuollaisia tuskia lainkaan. Ehkä siksi, että tehtiin sektio, ja varmaan kipulääkitys taittoi terän aika monelta asialta, paitsi että sängystä oli aika ikävä nousta ensin alkuun. Mutta en tiedä oliko vika nännissä vai imijässä - imettäminen teki ihmeen kipeää, enkä suoriutunut oikein ollenkaan yksinäni. Sitten tuli aina ystävällinen sh, joka oli valitettavasti supermiehen sukua, ja asensi lapsen ja tissin yhteen niin nopeasti, etten saanut selvää, mitä siinä piti tehdä että menee oikein. Silloin ei sattunut, mutta itse tehden oli kauheaa. Pyysin näyttämään hitaammin, ja siltikään en oivaltanut. Penturaukalla kesti kuukausia oppia homma niin, että ei juurikaan sattunut ja välillä ei lainkaan. No, sittenhän se alkoikin pitää minua puruleluna.

Oli rintatulehdusta, kohtutulehdus ja avotarjonta teki synnytyksestä kamalaa, mutta silti se imettämisen aloittamisvihlaisu oli kauheinta koko jutussa. Kun sitä tiesi odottaa etukäteen ja monta kertaa päivässä, niin se oli jotenkin lannistavaa. Aloin purra lanttua, se auttoi jonkin verran.

Vierailija
51/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:34"]

[/quote]

[/quote]

Siis miten tämä nyt tuohon liittyy? Mulla oli ekan synnytyksen jälkeen hb alle 80 ja olin toipilaana tosi kauan. Ponnistusvaihe kesti 2 h, josta imukuppia melkein tunti. Mutta siitä huolimatta maidonnousu ei sattunut, kakka tuli helposti ja kivuitta, eivätkä jälkisupistukset olleet kivuliaita. Onko se paha asia?

Vierailija
52/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsi tehohoidossa ekan viikon, en muista mitään noista kivuista tai vaivoista. 

Vierailija
53/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapää oli ok mutta hieman nappasi siitä mihin tehtiin viilto eli sektio. Muuten ok. 

Vierailija
54/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:18"]

Täh? En kyllä tajua, miten se maidonnousu voi olla tuskaista.

[/quote] hain pillerin sairaalassa, muuta tuskaa ei ollutkaan

Vierailija
55/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne oli ne supistuskivut ennen epiduraalia. Jo matkalla synnärille huusin kivusta niin parkkipaikalla, autossa kuin synnärin tiskillä, ja sitten piti maata puoli tuntia käyrällä vaikka joka supparin kohdalla pääsi hirveä parku. Ja hoitaja siinä vieressä suupielet alaspäin "lohdutti" että synnyttämisen pitääkin sattua ja että se vain pahenee tästä. Sitten oltiinkin neljä senttiä auki ja alettiin valmisteleen epiduraalia, ja sitä ennen puhkaistiin kalvot, joiden jälkeen supparit meinasi viedä tajun. Itkin ja huusin ilokaasumaskiin. Epiduraalin laitto ei tuntunut miltään niiden supistuskipujen rinnalla. Ja ei se epikään kokonaan kipuja vienyt, mutta muuttuivat siedettäviksi ja pystyin rentoutumaan niin että avauduin tunnissa monta senttiä loppuun asti. Järkytti kun tajusin että epiduraalista huolimatta se ponnistaminen todellakin sattui! Mitä helvettiä se olisi ollut ilman epiä...mutta onneksi en revennyt yhtään. Tosin synnytyksen jälkeen on ollut aika kipeää paineen tunnetta istuessa ja seistessä, pissaakin lorahtelee...

Kyllä minustakin tuntuu että luonnolla on tullut ihmisnaaraan kohdalla joku ohjelmointivirhe synnytyksen suhteen. Ei muilla eläimillä tule tällaisia repeämiä ym. mitä ihmisellä. Mutta meillä taitaakin poikasen pään koko suhteessa synnytyskanavaan olla isoin?

Vierailija
56/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:48"]ai niin katetri! helkkari, olin ihan unohtanu et mulle laitettiin sellanen pariksi vuorokaudeksi repeämien takia! 

aika kultaa muistot. 

not. 

ap
[/quote]

Hyi! Mulle tehtiin Sektio ja katetri oli kivuliainta mitä oon koskaan kokenut :| varmaan nopeutti mun liikkeelle lähtöä ja paranemista kun halusin äkkiä sen pois.

Vierailija
57/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:12"]joo nyt muistu mieleen kun osastolla tuli niitä "jälkisupistuksia" :/
[/quote]mulla ne oli paljon pahempia kuin synnytys supparit, varsinkin kolmannesta.

Vierailija
58/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tunne kun luulee kuolevansa kipuun.

Vierailija
59/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:21"]Mun mielestä pahin synnytykseen liittyvä oli ehdottomasti varpajaisten jälkeinen krapula.

-mies-
[/quote]
Heko... heko.

Vierailija
60/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:09"]Se oli kyllä tosi tuskaista ja varsinkin jossain kassajonossa kun alkaa maito nousemaan ja se kauhea pistely alkaa :/ mulla onneksi kaalinlehdet auttoi
[/quote]

Kassajonossa pari päivää synnytyksestä wtf?
[/quote]
Tervetuloa todellisuuteen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi