Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä synnytyksessä yksi pahimpia asioita on

Vierailija
16.11.2014 |

itse asiassa vasta parin päivän jälkeen tapahtuva maidonnousu. Se SANOINKUVAAMATON KIPU on jotain AIVAN järkyttävää. Ja mulla on pari todella tuskaista luomusynnytystä takana.

Kaalinlehtiä. Just joo. 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:09"]Se oli kyllä tosi tuskaista ja varsinkin jossain kassajonossa kun alkaa maito nousemaan ja se kauhea pistely alkaa :/ mulla onneksi kaalinlehdet auttoi [/quote] Kassajonossa pari päivää synnytyksestä wtf? [/quote] No olin mäkin kaupassa heti ku laitokselta päästiin, en revenny synnytyksessä ja olo oli hyvä niin miksei?

[/quote]

Joo mentiin mekin tosiaan apteekin kautta kotiin ja mä sinne ostoksille sillä aikaa kun muut oli autossa. Piti ostaa mm. sitä perhanan Movicolia. Mut siinä vaiheessa maito ei ollu vielä noussut, nousi vasta seuraavana yönä. Luulin oikeasti kuolevani siihen paikkaan. Esikoisen kanssa ei ollut yhtä tuskaista, jostain syystä. 

ap

Vierailija
22/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen ihan ihmetyksellä näitä maidonnousujuttuja. Siis kipeetä? Kaksi synnytystä takana enkä ole kokenut mitään vastaavaa. Ja tosiaan molemmilla kerroilla eka imetys heti synnytyssalissa ja myöhemminkin vauva lähes koko ajan kainalossa/rinnalla.

Ehkä joillain ei vain oikeasti maito nouse? Aina imetys(syyllistys)keskusteluissa annetaan ymmärtää, että joko tekee jotain väärin tai on äidiksi kykenemätön itsekäs ihmishirviö jos ei pysty täysimettämään lastaan puolivuotiaaksi. Mielestäni tein kaiken ihan oikein, mutta maitoa ei vain tullut! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina miettinyt, että jos oikeesti synnyttäminen alakautta olis täysin normaalia ja naisen vartalo olis tehty synnyttämään jne, niin mitään pahoja repeämiä ja muuta ei syntyisi, että tarttee niitä katetreja, tikkejä, eppareita, imukuppeja sun muuta.. Ei siinä mitään, haluan itsekin synnyttää alakautta, vaikka tiedän sen olevan silkkaa teurastusta.

Vierailija
24/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin synnytyksessä pahinta on se, mitä kaikkea on itse tapahtuman jälkeen: jälkisupistukset, löllö maha, oudot tuntemukset kun käy vessassa ekoja kertoja, mahdolliset tikit alapäässä ja muut alapään kivut (minulla on ollut vain yksi tikki toisella kerralla, mutta voin kuvitella millaista se on jos on revennyt enemmän) ja juurikin maidonnousu! Ja imetyskipu. Ja sairaalan "koska vauva on syönyt viimeksi" - listat joita vitutti täytellä keskellä yötä. 

Vierailija
25/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 11:35"]

Mä luen ihan ihmetyksellä näitä maidonnousujuttuja. Siis kipeetä? Kaksi synnytystä takana enkä ole kokenut mitään vastaavaa. Ja tosiaan molemmilla kerroilla eka imetys heti synnytyssalissa ja myöhemminkin vauva lähes koko ajan kainalossa/rinnalla.

Ehkä joillain ei vain oikeasti maito nouse? Aina imetys(syyllistys)keskusteluissa annetaan ymmärtää, että joko tekee jotain väärin tai on äidiksi kykenemätön itsekäs ihmishirviö jos ei pysty täysimettämään lastaan puolivuotiaaksi. Mielestäni tein kaiken ihan oikein, mutta maitoa ei vain tullut! 

[/quote]

Ihme, ettei tätä varten ole kehitelty mitään pilleriä. Maidontulon pystyy estämään, synnytystä voidaan nopeuttaa mutta maidonnousulle ei tehdä mitään. Ehkä siksi, että sairaala ei hyödy siitä enää mitenkään? 

Vierailija
26/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAMAA MIELTÄ!!! itselläni ei  imetys onnistunut kummallakaan kerralla ja se pumppaaminen..  muistan aina sen yön, kun esikon ollessa vauva heräsin kuumeiseen oloon & järkyttävän särkeviin tisseihin, eikun täristen vääntämään kampea keittiöön että sai utareet tyhjiksi! toisen kohdalla osasin onneksi jo ennakoida, milloin lypsää ja pumppukin oli vaihtunut veivattavasta sähköiseen.

mutta silti,  argh. ihan hirveää.

Vierailija
27/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen lapsen sain hätäsektiolla, raskausmyrktyksen takia ja oli muuten vähemmän kivaa kun teho-osastolla  tissit turposivat kivikoviksi meloneiksi! istuin lääketokkurassa sängyn reunalla, kun hoitaja yritti lypsää niitä.. olivat kuulemma niin kovat, ettei otetta saanut.  toiseksi pahinta olivat ILMAVAIVAT, olin todella tuskissani ja luulin että umpisuoli räjähtää! onneksi sitä kesti vain päivän..

Vierailija
28/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kyllä tosi tuskaista ja varsinkin jossain kassajonossa kun alkaa maito nousemaan ja se kauhea pistely alkaa :/ mulla onneksi kaalinlehdet auttoi

Vierailija
29/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mun mielestä vielä pahempaa on eka kakka synnytyksen jälkeen.

Vierailija
30/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo nyt muistu mieleen kun osastolla tuli niitä "jälkisupistuksia" :/

Vierailija
31/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:12"]

Ai. Mun mielestä vielä pahempaa on eka kakka synnytyksen jälkeen.

[/quote]

Toikin on totta. Mulla kolmannen asteen repeämien kanssa jouduin vetään 3 vuorokautta Movicolia ennenkuin onnistui. Tokassa synnytyksessä olinkin jo varautunut tähän ja vedin sitä movicolia jo etukäteen. Movicol. Vaimikäsenyoli. Tiedätte mitä tarkotan.

ap

Vierailija
32/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi en ookkaan enne ajatellu et sen synnyttämisen jälkee joutuu tosiaan käymää vessassa :/

Vierailija
33/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? En kyllä tajua, miten se maidonnousu voi olla tuskaista.

Vierailija
34/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se oli todella karmea päivä. Ja ekalla kerralla säikähti että kyseessä pysyvä tila. Mulla tuli maitoa kainaloistakin. :(

Vierailija
35/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pahin synnytykseen liittyvä oli ehdottomasti varpajaisten jälkeinen krapula.

-mies-

Vierailija
36/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:09"]Se oli kyllä tosi tuskaista ja varsinkin jossain kassajonossa kun alkaa maito nousemaan ja se kauhea pistely alkaa :/ mulla onneksi kaalinlehdet auttoi
[/quote]

Kassajonossa pari päivää synnytyksestä wtf?

Vierailija
37/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:17"]Hyi en ookkaan enne ajatellu et sen synnyttämisen jälkee joutuu tosiaan käymää vessassa :/
[/quote]

Mä ilmoitin miehelle synnytyksen jälkeisessä kakkaamiskauhussa, että jatkossa syön vain niin vähän, että mun ei tarvitse enää ikinä käydä paskalla. Mies sanoi, että syökin nämä suklaat sitten itse. Ja mitä tein minä? Aloin itkeä. Pikkasen vei hormonit :-D

Vierailija
38/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan synntyksen jälkeen oli kauheinta ensimmäinen kerta kakalla... 1. asteen repeämä.. ei paha, mutta tarpeeksi inhottava. Toisen synnytyksen jälkeen kauheinta oli 5 vuorokauden ajan jälkisupistukset joka kerta kun vauva alkoi imemään rintaa. 

Vierailija
39/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:18"]

Täh? En kyllä tajua, miten se maidonnousu voi olla tuskaista.

[/quote]

täh? Jos on vaikka pienet kiinteät rinnat niin kyllä se jumakauta ainakin mulla sattuu ihan jumalattomasti, kun yhtäkkiä kudokset paukkuu ja tissit kasvaa hetkessä pari kolme kuppikokoa. Omat tutut tissit on muuttuneet kivikoviksi mammuteiksi. En muistele kumpaakaan kertaa lämmöllä....

Vierailija
40/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sitten paskaamisestaankin täällä avautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan