Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla vaihtaa lakanoita

Vierailija
16.11.2014 |

Nykyään olen melkein itkua vääntänyt kun olen lakanoita vaihtanut. Peitto on todella sähköinen ja kun pussilakanan ottaa pois niin saan koko ajan pieniä sähköiskuja. Peitossa näkyy kun se välähtelee samalla kun rätisee ja paukkuu. Ei ne sähköiskut nyt ihan järjettömästi satu mutta ovat todella ikävän tuntuisia kun koko ajan pistelee. Äsken taas jätin homman kesken.

Saako sähköisyyden jotenkin poistettua vai mikä oikein auttaisi? Uutta täkkiä ei ole varaa ostaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hakaneula tai pari peitteeen kulmaan (ota pois ennen pesua!)

Tai sit suihki suihkepullolla vähän vettä.

Teillä lienee kuivahko sisäilma? Siihen auttanee kasvi, kaksi? Ehkä.. Tai laakea astia jossa vettä, ja joukossa pari tippaa tuoksuöljyä?

Vierailija
22/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maadoita se lakana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumisaappaat jalkaan ja kumikäsineet käsiin.

Vierailija
24/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tälläinen sähköongelmainen.
Samanlainen valoshow on meillä lakanoiden vaihto (ne on oikeasti tosi isoja välähdyksiä, mitä peitteistä lähtee, ihan vain puistelemalla ilmassakin). Peitteet on vaihtuneet, materiaalit on vaihtuneet, mutta ongelma on sama. Noita sähköiskuja tulee myös öisin, kun vaihtaa asentoa.
Jonkun mainitsemat auton ovet ovat myös tuttujuttu. En koske autoihin paljain käsin, vedän hihan väliin. Autosta tulevat iskut on todella kipeää tekeviä.
Itselläni on lisäksi mm. tietokone johon en oikein uskalla koskea. Sain kerran aikaiseksi näkyvän valokaaren n.10cm päästä koneesta.
Olen saanut myös sähköiskuja, jotka on kulkeneet minun kautta vieressä istuvalle.
Ja yksi sähköinen paikka miksi mies hoitaa meillä tiskaamisen on tiskipöytä. Viimeksi koskin haarukkaan tiskipöydällä ja taas välähti sininen salama.
Ongelma on oikeasti vähän kiusallinen ja välillä pelottava. Monet iskut oikeasti tekevät todella kipeää.

Vierailija
25/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän villapeittoa, pussilakana irrallisena sen alla.  Ymmärrän tuon sähköisyyden, poistin jopa tekokuituisen nauhan reunasta ja laitoin puuvillaisen tilalle.

Kokeile jotain luonnonmateriaalia. 

Vierailija
26/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta ketjua, niin ei mitään polyesterinperselakanoita. Puuvillaa tainpellavaa, ei tuu sähäreitä.

Vierailija
27/38 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama vika et kuivalla ja pakkasilmalla saan säkäreitä kun vaihdan lakanoita  .Mankelointi myös pelottaa . Kävin kylässa pienessä yksiössä pakkasaikaan ja sain jokapaikasta säkärin . Talvisaikaan on kyllä käytettävä huuhteluaineita . Kesällä ei ongelmaa . Toisia voi naurattaa . Mutta ei ole kivaa . Mankeloimaan kun alan , ajattelen mitä on päälläni . Ei aina auta . Ehkä pienentää ongelmaa . Tykkään kun lakanat sileitä .

Vierailija
28/38 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, että "puuvillalakanoissa" voi olla tekokuitua ilman merkintää. Erittäin sähköisiä ja myös pölyä kerääviä satiinipuuvillalakanoita on parillakin kotimaisella merkillä.

Mikä pakko sinun on vaihtaa peiton pussilakana sängyssä. Kanna se ulos ja anna tuulettua siellä ensin, kun kosteus poistaa sähköisyyttä. Sitten laitat uuden lakanan myös ulkona, ja viet peiton vasta sitten sisälle.

Vierailija
29/38 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma parin mikrokuituisen täkin kanssa. Jos peitto ei muuten kaipaa vielä pesua, niin laimenna suihkepulloon huuhteluainetta ja suihkuttele sillä. Tadaa, ongelma on kadonnut!

Vierailija
30/38 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokkeet päässä sähköiskut kulkeutuu lakanoista niitä pitkin korviin. Ja sattuu se pistos, kun korvassa sitten räsähtää.

Vierailija
31/38 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumihanskat käteen

Vierailija
32/38 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisikohan päällä olevista vaatteistasi. Itse saan pakkasilla helposti "sähköiskuja" ties mistä, jos vaatteet ovat keinokuituja. Eli onko lakanoita vaihtessasi päälläolevat vaatteet polyesteriä, akryyliä tai muuta keinokuitua?

En minä ainakaan saa sähköiskuja puuvillasatiinilakanoita vaihtessa, vaikka peitot ovat keinokuitua.

Vierailija
33/38 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Hätäkeskukseen, sieltä mammat hakevat pulmiinsa ratkaisut.

Vierailija
34/38 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodostui todella erityislaatuisen söpö ja samaan aikaan hieman pelottava mielikuva tuosta tilanteesta.

Vierailija
35/38 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumihanskat käteen

Sähköiskut hyppii käsivarsille ja kasvoille.

Kokeilkaapa johdolliset kuulokkeet päässä, niin korvien sisällä poksahtaa! XD

Vierailija
36/38 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin viime yönä tän saman jutun. Ihmettelin mikä ihme välähtelee kun pöyhin peittoa parempaan asentoon. Sitten tajusin että kosketus peittoon sai aikaan sähköiskuja. On tekokuituinen peitto ja lentää nyt roskiin. Oikeasti se olisi varmasti syttynyt palamaan jos olisin hieronut vaikka sormiani siinä pidempään.

Vierailija
37/38 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaduta ne ennen vaihtoa. Kytke se KEVI (keltavihreä) maadoitusjohto lakanan reunaan ennen vaihtoa.

Vierailija
38/38 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama sähkösyys ongelma, ratkaisu: käytä kumihanskoja siis niitä joilla tiskaat astioita 🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan