Minkä ikäisenä annatte/annoitte lapsen meikata?
9-vuotias poika on ilmaissut haluavansa meikata kouluun, mutta en oikein tiedä, minkä ikäisenä tämän voisi sallia. On toki saanut kotona läträtä niiden vähien meikkien kanssa mitä minulla on, omia en ole hankkinut.
Itse ylipäätään kiinnostuin meikkaamisesta vasta yläasteen jälkeen, joten ei mitään tietoa miten muilla on toimittu.
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:18"]
Poika?
[/quote]
Kyllä. Eikö kenelläkään ole antaa neuvoa?
-ap
No en ehkä ihan vielä noin nuorena antaisi kouluun meikata, sano että saa kotona sitten meikata ja voit vaikka vähän kustantaakkin sitä harjoittelua, mutta vasta siinä kuudennella luokalla voi alkaa kouluun meikata. Muista kannustaa varsinkin poikaa olemaan aina oma itsensä eikö kuuntele ihmisiä joiden on tarkoitus vain satuttaa!
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:20"]
Ei meillä pojat meikkaa, vaikka hiuksiaan laittavat ja deodorantteja tuoksuttelevat niin että koko kämppä lemuaa. Tyttö alkoi meikata jossain yläasteen puolivälissä, ei kysellyt lupia, enkä sekaantunut asiaan millään tavalla.
[/quote]
Kiitos vastauksesta!
En minäkään varmaan puuttuisi mikäli kyseessä olisi yläasteikäinen, mutta eikös tuo 9-vuotias ole vähän nuori vielä? Vai onko? Olen aika pihalla.
-ap
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:24"]
No en ehkä ihan vielä noin nuorena antaisi kouluun meikata, sano että saa kotona sitten meikata ja voit vaikka vähän kustantaakkin sitä harjoittelua, mutta vasta siinä kuudennella luokalla voi alkaa kouluun meikata. Muista kannustaa varsinkin poikaa olemaan aina oma itsensä eikö kuuntele ihmisiä joiden on tarkoitus vain satuttaa!
[/quote]
Okei, kiitos vastauksesta! :)
Minä antaisin kyllä yhdeksän vuotiaan meikata mutta en kouluun ja siinäpähän oppii
Mun pikkuveli haluis kans meikata ja googlasin et onkse normaalii mut ilmeisesti sit on :D
Mitä mieltä pojan isä on? Kasvatatteko yhdessä? Tuntuisi luonnolliselta, että vanhemmat keskenään sopisivat tällaisista kasvatuskysymyksistä. 9-vuotias on aika pieni vielä ja tarvitsee tukea kasvuunsa.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 02:57"]Mitä mieltä pojan isä on? Kasvatatteko yhdessä? Tuntuisi luonnolliselta, että vanhemmat keskenään sopisivat tällaisista kasvatuskysymyksistä. 9-vuotias on aika pieni vielä ja tarvitsee tukea kasvuunsa.
[/quote]
Vastaus löytyy ketjusta, kun sen viitsii vain lukea.
Ei meikki oo kovinkaan epänormaalia edes pojilla jos miettii tarkemmin. Miehillä jopa coolia kun ajattelee esim Ville Valot yms rokkarit. EI kuitenkaan ala-asteella vielä ole ajankohtasta mun mielestä. Tytön antaisin meikata 6 luokalla (kevyet ripsarit vain ja huulikiillot, ehkä hoitava peitevoide jos on tarve) Pienemmille tytöille ehkä silloin tällöin kynsilakkaa ja kevyttä huulikiillettä. Antaa lapsien olla lapsia <3 Mut tottakai on tärkeä antaa pojan olla just sitä mitä on! (kuitenkin julkiset meikkaamiset jättäsin myöhemmälle)
Vähän myöhään tulee mutta, siis pojalle suosittelisin puuteria, meikkivoidetta, valokynää ja muita peitehommia. Kulmiakin voi ehostaa. Mutta huulipunat sun muut jättäisin pois.
Älä takerru siihen että lapsi on poika!
Tee päätös jonka tekisit jos lapsi olisi tyttö.
Voit lapsen antaa laittaa puuteria, ripaiväriä ja jotain luonnollisen väristä huulipunaa!
Ettekö te naiset muka ole nähneet, paljonko rokkareilla on kajalia. On miehellä aika sexyn näköistä.
Mäkin sanoisin että ehkä kutosella sitten.
Ei meillä pojat meikkaa, vaikka hiuksiaan laittavat ja deodorantteja tuoksuttelevat niin että koko kämppä lemuaa. Tyttö alkoi meikata jossain yläasteen puolivälissä, ei kysellyt lupia, enkä sekaantunut asiaan millään tavalla.