Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä annatte/annoitte lapsen meikata?

Vierailija
16.11.2014 |

9-vuotias poika on ilmaissut haluavansa meikata kouluun, mutta en oikein tiedä, minkä ikäisenä tämän voisi sallia. On toki saanut kotona läträtä niiden vähien meikkien kanssa mitä minulla on, omia en ole hankkinut.

Itse ylipäätään kiinnostuin meikkaamisesta vasta yläasteen jälkeen, joten ei mitään tietoa miten muilla on toimittu.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär on vasta alle kaksi vuotias joten en ole asiaa juuri ajatellut. Itse olin aina kauhean kiinnostunut meikeistä ja olisin halunnut jo eskariin laittaa. Äiti tietysti kielsi mutta kyllä mä silloin jo sain sen verran pääni läpi että juhliin äiti vähän laittoi ripsaria ja poskipunaa. En muista missä vaiheessa aloin itse päivittäin meikkaamaan ja koska sain omat meikit mutta kyllä se ala-asteella jo oli. Ehkä kolmannella luokalla. Jännä että musta tuli semmoinen että tykkään meikata ja meikkaan nykyäänkin päivittäin vaikkei minulla ole isosiskoja ja äitini ei juurikaan käytä meikkejä. Ripsaria ja kulmakynää vaan päivittäin ja juhliin lisäksi poski-ja huulipunat..

Vierailija
42/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö ja poika saivat alkaa meikkaamaan minun luvalla vasta yläasteesta eteenpäin. Innostus alkoi vasta kutosluokalla joten kovin kauaa ei tarvinnut onneksi kuunnella sitä vinkumista. Poika laittaa kajalia silmiin, pukeutuu tummasti, mielummin sitä äitinä katsoo tuota kuin tytön pakkeleita joita on varmaan sentin kerros, kauhistuttaa nuoren ihon puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin meikkaamaan ala-asteen lopulla ja yläasteella äitini kustansi meikit. On 9-vuotias vähän nuori vielä kulkemaan julkisesti pakkeleissa minun mielestä. Mutta anna lapsen harjoitella, mistä sitä tietää, voi pojasta tulla taitava meikkitaiteilija joku päivä.

Ja kaikki te joiden mielestä poikien ei kuulu meikata: syökää päänne. Teidänlaistenne takia erilaisia lapsia kiusataan. Mutta teidän mielestä varmaan ihan hyvä vaan että kummajaiset masentuvat ja tappavat itsensä?

Vierailija
45/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella antaisin vasta meikata, olisi sitten tyttö tai poika.

Vierailija
46/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin silloin, kun minä olin yläasteella, oli punkkari- ja goottipojilla kajalit. Ehkä joskus 6-luokalla voisi aloittaa. Tosiaan yläasteen alussa ei varmaan kannata tehdä mitään radikaaleja tyylikokeiluja, kun se on muutenkin vähän jännittävää aikaa...

Vierailija
48/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut yläaste rajana, seiskalla voi aloittaa jos haluaa. Meillä on kaksi teinityttöä, toinen aloitti meikkaamisen kasilla, ja seiskaluokkalainen ei ole vielä halunnut meikata.

Mielestäni ala-asteella ei tarvitse vielä meikata, kotona saa kokeilla jos haluaa.

Vierailija
49/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt 5v ja 2v saavat välillä kynsilakkaa. naaman tälläyksen saa aloittaa 8-9v diskoon huulikiillolla, jos tahtoo

Vierailija
50/73 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
51/73 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
52/73 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmasluokkalainen tyttö, joka on kysellyt saisiko meikata kouluun kun kuulema luokalla pari tyttöä meikkaa. En ole antanut lupaa. Kuutosluokkaa olen ajatellut, ehkä viitoselle voidaan keskustella huulikiillosta. Discoon on saanut laittaa huulikiiltoa jo tokaluokkalaisesta lähtien, mutta muuta ei sinnekään.

Pojalleni olisi sama sääntö. Kuutosella, ehkä viitosella aikaisintaan. Katsotaan sitten kun on ajankohtaista.

Vierailija
53/73 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
54/73 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
55/73 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 10-vuotiaana alkoi meikata. Käytti ripsiväriä ja puuteria. En puuttunut mitenkään.

Vierailija
56/73 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen antanut tyttärieni laittaa ripsiväriä, puuteria huulikiiltoa 6:lla luokalla, vata yläasteella näkyvämpää meikkiä luomiväriä, kajaalia ym.

Vierailija
57/73 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
58/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
59/73 |