Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä annatte/annoitte lapsen meikata?

Vierailija
16.11.2014 |

9-vuotias poika on ilmaissut haluavansa meikata kouluun, mutta en oikein tiedä, minkä ikäisenä tämän voisi sallia. On toki saanut kotona läträtä niiden vähien meikkien kanssa mitä minulla on, omia en ole hankkinut.

Itse ylipäätään kiinnostuin meikkaamisesta vasta yläasteen jälkeen, joten ei mitään tietoa miten muilla on toimittu.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:27"]Meikkaako pojan isä? Mitä meikkejä poika oikein haluaisi käyttää - ripsaria? Puuteria? Huulipunaa? Luomiväriä...? Olisin kyllä vähän huolissani jos kolmasluokkalainen POIKA haluaa meikata. Veisin johonkin vähän miehekkäämpään harrastukseen vaikka väkisin ja etsisin miehekkäitä esikuvia pojalle, enkä edes ajattelisi alkavani hyväksymään meikkaamista. Sinun meikeilläkö poika meikkaa vai oletko ostanut hänelle omat? [/quote] Onneksi et ole kyseisen pojan äiti/isä.

[/quote]Totta puhut, onneksi en ole pojan äiti. Olisi aika kauhistus jos nyt kahdeksan vuotias poikani tuollaisia juttuja alkaisi höpöttämään, kun isosiskokaan ei sellaisista välitä.
[/quote]
Tuskin oli huolissaan sinun tunteistasi...

Vierailija
22/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytön ala-asteella on kouluun meikkaaminen kielletty. Ja hyvä niin, saa lapset oli lapsia edes hitusen kauemmin. Tosin tuo oma tyttö ei ole näyttänyt osoittavan kiinnostusta asiaa kohtaan vielä nyt ollessaan viidennellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:55"]No itse en antaisi lapsen meikata ennen yläastetta, ehkä n. 14v. Ostaisin lapselle luonnonkosmetiikkaa ja laittaisin sen ottamaan selvää kosmetiikan terveyshaitoista. :D
[/quote]
<3

Vierailija
24/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meikkaa on jo 18 v poika.  Tervehenkinen nuori mies johon ei kuulu tatskat, ei meikit eikä mu7t hörhötykset. 

Vierailija
25/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:54"]

Älä anna meikata, anna nyt lapsen olla lapsi! Ei tuon ikäisen tarvitse saada kaikkea mitä haluaa, sinä äitinä voit vaikuttaa tähänkin asiaan hyvin paljon. Onko lapsella isää kuvioissa mukana ollenkaan? Miten hän suhtautuu pienen koululaisen meikkaamiseen? Entä isovanhemmat ja pojan kaverit? Käyttääkö poika koulussa ja kodin ulkopuolella poikien vaatteita vai meneekö tämä erilaisuus jo niin pitkälle, että vaatteetkin tulee olla tyttömäiset? Mitä poika harrastaa?

[/quote]

Isä on kuvioissa, suhtautuu neutraalisti. Isovanhemmat samoin. Eivät kaveritkaan sitä ole juuri kummastelleet.

Tähän siis vielä selvennän, että poika siis harjoittelee minun meikeilläni, mutta yleensä pesee heti myös pois. Harvat siis edes näkevät lasta meikit naamassa.

Poika valitsee vaatteensa itse, ja kaikenlaista löytyy kyllä vaatekaapista. Aika neutraaleja ovat.

Mitään ohjattua harrastusta ei ole, mutta paljon juoksentelee ulkona kavereiden kanssa, pyöräilee, pelaa pihapelejä...

Vierailija
26/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on 9v lapsi. Ei se pojasta homoa tee jos tahtoo kokeilla esim. meikkaamista... Täysin normaalia kokeilua ja itsensä etsimistä. Antaa pojan meikata rauhassa kotonaan turvassa teidän kaltaisilta suvaitsemattomilta ihmisiltä. Ei ole maailman ensimmäinen poika joka kokeilee meikkejä.. eikä varmasti myöskään viimeinen

Vierailija
27/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestit 26 ja 32 kirjoitti ap.

Vierailija
28/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:13"]

Viestit 26 ja 32 kirjoitti ap.

[/quote]

-ap

Vierailija
29/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan en antaisi meikata enkä varsinkaan noin nuoren. Ite sain alkaa meikkaamaan kun menin kutoselle joten jos mulla olisi tytär niin se sais alottaa kans sillon.

Vierailija
30/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin meikkien kokeilun 6. luokalla ja kunnon meikkaamisen yläasteella.

Vierailija
31/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin on muotia se, ettei edes kerrota lapsen sukupuolta ja kaiken pitää olla niin spneutraalia ja sitten on katastrofi, jos POIKA kiinnostuu meikeistä. Tämä ei siis ollut tarkoitettu ap:lle, vaan yleisesti ihmettelen.

Ap:lle. Tee niinkuin sinusta hyvältä tuntuu. Tärkeintä on pitää avoin puheyhteys poikaan. Erilaisuus voi aiheuttaa kiusaamista, mutta sille on tehtävä stoppi heti. En oikein tiedä, mikä olisi hyvä ikä meikata kouluun, ehkä siellä kuudennella luokalla. Minä en ole meikannut itseäni koskaan, mutta tyttäreni on hyvin kiinnostunut meikkaamisesta jo ekalla.

Vierailija
33/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin meikata 12-vuotiaana. Sitä ennen jo juhliin. Ehkä tuo 12 ois hyvä ikä sun pojallekin. Ja osta omat meikit, kun meikkejä ei pitäisi jakaa. Niin ja korosta puhdistuksen tarpeellisuutta iltaisin. Mun kaveripoika leikkasi yläasteelle, oli neongoottityyppinen. Ei mikään ongelma kellekään.

Vierailija
34/73 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:17"]

Mä aloin meikata 12-vuotiaana. Sitä ennen jo juhliin. Ehkä tuo 12 ois hyvä ikä sun pojallekin. Ja osta omat meikit, kun meikkejä ei pitäisi jakaa. Niin ja korosta puhdistuksen tarpeellisuutta iltaisin. Mun kaveripoika leikkasi yläasteelle, oli neongoottityyppinen. Ei mikään ongelma kellekään.

[/quote]

*meikkasi siis

Vierailija
35/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:51"]Ääliö on sellainen joka antaa poikansa meikata:D laita nyt vielä korkokengät ja mekko sille kakaralle päälle! Vanhemman tehtävä on kasvattaa lapsi oikein.. Ja minä ainakin tuntisin että epäonnistuin jos poikani meikkaisi yhdeksän vuotiaana! Pojalle pitää opettaa mitkä ovat tyttöjen ja mitkä poikien juttuja.
[/quote] Omasta mielestäni ei ole tyttöjen tai poikien juttuja. Muistan omasta lapsuudestami ettei äiti antanut minun kulkea maihareissa ja punk bändien paidoissa. Siitä ei seurannut mitään hyvää vaan masennuin! Miksi ihmiset eivät voi hyväksyä toisia sellaisina kuin he ovat. Mitä sitten, jos oma lapsesi kärsisi, kun ei haluakkaan olla poika. Turhaan me ollaan tuomitsemassa ihmisiä, jotka tekee asiat eri tavalla.

// Itse antaisin lapseni meikata vasta, kun hän menee ylä-asteelle, oli hän tyttö tai poika.

Vierailija
37/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan antaisin. Meillä tytöt alko meikkaamaan satunnaisesti kouluun 10-12 vuotiaana kaikki ja pojat laitto toisinaan 11-12 vuotiaana kajalia tai antoi tyttöjen meikata niitä. Itse ajattelen sen niin, että ala-asteella tämän pojan on helpompi saada saman henkisiä ystäviä kun suvaitaan enemmän kuin yläasteella. Yläasteella kiusaaminen voi olla rajumpaa kuin ala-asteella joten ne ala-asteella jo asiaan tottuneet voi puolustaa poikaasi.

Vierailija
38/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:51"]Ääliö on sellainen joka antaa poikansa meikata:D laita nyt vielä korkokengät ja mekko sille kakaralle päälle! Vanhemman tehtävä on kasvattaa lapsi oikein.. Ja minä ainakin tuntisin että epäonnistuin jos poikani meikkaisi yhdeksän vuotiaana! Pojalle pitää opettaa mitkä ovat tyttöjen ja mitkä poikien juttuja.
[/quote]

En voi kyllä muutakaan sanoa kun että typerämpää ihmistä saa kyllä hakea? Jos poika haluaa meikata, ei siinä ole mitään erikoista. Kyse on pohjimmiltaan uteliaisuudesta.

Itsekin joskus 7v pojankloppina pyysin äitiäni lakkaamaan kynteni. Tästä ei tehty mitään sen isompaa numeroa, ja hyvä niin. Enkä näin 13v tapauksen jälkeen koe kasvaneeni mitenkään kieroon tuon takia.

Vierailija
39/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/73 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kommentoijalla oli vinha perä siinä, että ala-asteella lapset ovat PALJON suvaitsevaisempia kuin yläasteella.. Jos aloittaisi meikkaamisen jo nyt niin oppilaat tottuvat poikasi poikkeavaan tyyliin.