Mies lähti panemaan toista ja jätti mulle kaikki kotityöt!
Eroa suunnitellaan ja mies löytänyt uuden panokaverin. Koko päivän aikoo luuhata ton uuden naisen kanssa ja harrastuksissaan. Jätti mulle kaikki kotityöt, vaikka mun pitäis duuni-asioitakin jossain välissä ehtiä hoitaa!
Arvatkaa VITUTTAAKO? Jätänkö kaikki hommat sikseen ja teen vaan omia työjuttuja ja olen lapsen kanssa?? Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Ja tämä tarina on valitettavasti tosi. :(
Kommentit (68)
Olen vasta aikuisiällä tajunnut, että parisuhteessa kumppani yleensä ottaa sen verran kuin toinen on valmis antamaan ja joustamaan. Siis joustamisella ja toiselle periksi antamisella ei välttämättä saa lunastettua kumppanin rakkautta ja arvostusta, vaan ajaa vain itsensä ahtaalle. Kumppani ei ehkä edes tajua olevansa pilalle paapottu suhteessaan, vaan kuvittelee molempien olevan tyytyväisiä ja suhteen olevan tasapainoinen.
Siis otapa ap itseäsi niskasta kiinni ja muuta omillesi! Niin kauan kuin asut miehesi kanssa, et pysty pitämään kiinni oikeuksistasi ja saamaan suhdettanne tasapainoon: sen huomaa näistä kirjoituksistasikin jo. Erilleen muutettuasi huomaat, että elämäsi on ihanaa yksin. Et tarvitse miestä rinnallesi; asumme sentään Suomessa, jossa yksinhuoltajien selviytymistä tuetaan. Harkitse myös lapsen huoltajuuden antamista isälle, varsinkin jos miehesi on halunnut lasta enemmän kuin sinä.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:03"]
Tää ero oli mun ehdotus, eli tavallaanhan minä olen tehnyt aloitteen perheen rikkomisesta. Syy ei ollut sen kummempi, kuin että tajusin etten ole ollut miehen kanssa onnellinen enää vuosiin ja tulevaisuuus yhdessä tuntui mahdottomalta.. Siis kaikki oli muuten ok, eikä vieraissakäyntiä silloin ollut. Tilanne on nyt kuitenkin tämä ja mun pitää yrittää hoitaa homma järkevästi loppuun. Mutta Vituttaa! Pakko purkaa jonnekin. Ap
[/quote]
Tuolla puhut vieraissa käymisestä. Ei se ole vieraisiin menoa jos olette jo eronneet. Ja mielestäni olette kyllä eronneet, vaikka paperit olisikin vielä allekirjoittamatta sillä ilmeisesti molemmat ovat hyväksyneet eroaikeet.
Voi vittu mitä kynnysmattoja tää maa päällään kantaa. Yksi pitää paskamaisena temppuna sitä, että käyttää miehen hammastahnaa eikä silitä paitoja ja toinen toteaa ettei pärjää edes taloudellisesti yksin?
Miten aikuinen ihminen päästää itsensä noin riippuvaiseksi toisesta, että suostuu paskaämpäriksi koska ei uskall lähteä ja ottaa vastuuta itsestään ja elämästään?
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:30"]
Ja vielä: eihän tuo mikään miehen syrjähyppy ole kun olette eronneet. Vieläpä sinun aloitteestasi.
[/quote]
Ei olekaan. En syrjähypystä puhunutkaa. Tilanne vaa vituttaa, kun en tiedä miten mulla polla kestää hoitaa tän homman aikuismaisesti ja järkevästi. Ottaa taas kaikki seikat huomioon. Eli onhan tää henkisesti raskasta asua samassa kämpässä ja jakaa arki kuten enneki, mut fiksuin vaihtoehto. ap
[/quote]
Tohon vielä. Ei olla erottu. Suunnitellaan vasta eropaprujen kirjottamista ja se myös tehdään. Pitää vaan ensin sopia monista käytännön asioista, et esim. omaisuutta ei jaettais ja lapsi sais asua tässä kämpässä niin kauan kun haluaa. ap
[/quote]
Se omaisuudenjako kannattaa ilman muuta tehdä jo ihan sen varalta että toinen kuolee. Toinen syy on se, ettei tarvitse roikkua taloudellisesti kiinni exässä. Lapsi sopeutuu kyllä uuteen kotiin jos nykyinen laitetaan lihoiksi
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:13"]
Eli ajattelit että haluat erota, muttet luopua mistään? Nyt mies onkin siirtynyt eteenpäin ja löytänyt uuden ja sekös sinua vituttaa. Maksaako mies teillä suurimman osan menoista ja sinä olet huolehtinut kotitöistä?
[/quote]
Maksaa. Siks tää talouspuoli pitää hoitaa ensin kuntoon, eli saada lisätöitä. Pummiks en halua ryhtyä, enkä siksi aio sossuun marssia. Mielummin lähen vaikka kadun kulmaan kun otan ilmaseks mitään tän jälkeen enää vastaan. Ap
[/quote]
Tiesitkö, että sossu on sitä varten, että ihmiset pysyisivät jaloillaan vaikeissa elämäntilanteissa? Itse ainakin elin mielummin muutaman kuukauden yhteiskunnan kuin exäni siivellä, kun erosin. Nyt oon saanut asiani kuntoon enkä tarvitse enää toimeentulotukea :). Sitten, kun en ole oikeutettu enää edes asumistukeen, niin olen täysin tyytyväinen.
Ap: Tee paperille lista, millaisen elämän haluaisit. Älä sitä miettiessäsi välitä elämän realiteeteista, jos sun haaveissa on mennä naimisiin Brad Pittin kanssa, niin laita se siihen. Sitten kirjoita lista, mitä et halua elämääsi. Äläkä nytkään välitä miten mahdollisia ne asiat ovat todellisuudessa. Tärkeää on, että mietit vain mitä itse haluat. Älä välitä lapsen parhaasta tms. Kirjoitettu lista ei ole uhka lapsen hyvinvoinnille ;). Kun oot saanut jonkinlaiset listat aikaiseksi (muista lisätä asioita sitä mukaan, kun tulee mieleen!), niin voit alkaa miettiä, että miten toteuttaa haaveitasi ja välttää asioita, joita et halua tehdä. Ja silloin voit myös miettiä seurauksia toisille ihmisille tai miten realistisia toiveesi ovat.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:03"]Tää ero oli mun ehdotus, eli tavallaanhan minä olen tehnyt aloitteen perheen rikkomisesta. Syy ei ollut sen kummempi, kuin että tajusin etten ole ollut miehen kanssa onnellinen enää vuosiin ja tulevaisuuus yhdessä tuntui mahdottomalta.. Siis kaikki oli muuten ok, eikä vieraissakäyntiä silloin ollut. Tilanne on nyt kuitenkin tämä ja mun pitää yrittää hoitaa homma järkevästi loppuun. Mutta Vituttaa! Pakko purkaa jonnekin. Ap [/quote] Kuinka kauan tuosta sinun päätöksestä on? Kauanko olette jo asuneet yhdessä eropäätöksrn jälkeen? Ei tuossa ole kyllä järjen häivääkään.
[/quote]
Eropäätöksestä on alle kuukausi. Miehen kanssa juteltu asiasta pari viikkoa sitten. Musta tuntu että tää elämä ei ole sitä mitä mä haluan, eikä toi mies sellanen et me voitas elää loppuelämä yhdessä. Oli tuntunu jo vuosia, en vaan ollut saanut tehtyä päätöstä. Seksiä meillä e ole ollu enää lähes kuukauteen, niin oli luonnollista ett mies haluu hakea sitä jostain muualta. Ap
[/quote]
Öh, anteeksi? Et kai oikeasti tarkoita että kuukauden pituinen seksitön kausi mielestäsi oikeuttaisi "luonnollisesti" ketään lähtemään seksiä hakemaan suhteen ulkopuolelta?? Synnytyksen takiahan tulee useiden kuukausien taukoja ja hormoniongelmat ehkäisypillereiden kanssa voivat viedä halun vuosiksi.
Jos et ole hupikirjoittelija niin sinun kannattaisi käydä keskustelemassa tilanteestasi jonkun ammattiauttajan kanssa. Eron jälkeen tarvitset joka tapauksessa selkärankaa ja jos se on tässä vaiheessa hukassa niin alkaa olla kiire sen löytämiselle. Muuten sinun ylitsesi tullaan kävellään tavalla, joka tuottaa lapsillesi vaurioita.
Minä muuttaisin lapsen kanssa, ja mieluummin olisin lasten seurassa kuin hankkisin panokaverin.