Laitatteko sairaan lapsen normaalisti toisen vanhemman luokse vai jääkö sairastamaan sinne paikkaan, jossa sairastui? Miehen poika tuli perjantaina oksennustaudissa meille ja nyt mun molemmat lapset sairaita.
Ärsyttää. Miehen poika on jo yläasteella ja olisi varmasti voinut sen aikaa olla äidillään, että paranee. Nyt mun 3v oksentaa ja 5v valittaa mahakipua. Kohta varmaan alkaa hänkin puklaamaan. Pitää huomenna jäädä lasten kanssa kotiin ja työt kerääntyy töissä. Näin ei olis käynyt, jos miehen poika olisi sairastanut kotona.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa huonot fiilikset ap:n asenteesta. Työt on sulle tärkeämmät kuin lapsesi?
Missä näin väitin? Sanoin vain, kuinka harmitti, kun piti ehdoin tahdoin tuoda meille vatsatauti, vaikka on jo niin iso, että olisi pärjännyt ihan hyvin yhden viikon isästä erossa. Ap
Tässä kohtaa sanoit:
Pitää huomenna jäädä lasten kanssa kotiin ja työt kerääntyy töissä. Näin ei olis käynyt, jos miehen poika olisi sairastanut kotona.
Mulle tulee ap:sta huono mieli...
Vierailija kirjoitti:
Kaikille inhimillisille aikuisille tulee. Onhan se karua, että tuollaisessa tilanteessa ap:n suurin huoli on, että HÄN joutuu jäämään kotiin ja HÄNELLÄ työn kasaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Ja ajattelemattoman vanhemman takia koko ap:n perheelle tuli huono OLO 🤮
Poikaparka :( kummassahan kodissa hänellä on parempi olla? Onko 3v ja 5v sun ja miehen yhteiset vai pelkästään sun omat?
Vitsi nää kuviot on ankeita. Toivon pojan vuoksi, että oli jo selkeästi toipumassa ennen kuin äitinsä pisti isälle.
Ap vastaa rehellisesti: pidätkö sä aidosti tuosta lapsesta?
Lapset on heittopusseja: sinne ja tänne on sitten sairaana tai.
Toivottavasti poikaa ei sentään laitettu julkisilla matkaamaan. Se on ihan hirveää, jos on huono olo ja lisäksi kanssamatkustajat myös tartuntavaarassa.
"näin ei olisi käynyt, jos olisi sairastanut kotona"
Kotona? Eli hän on sulle pelkkä vieras? Pakollinen paha?
Surullista pojan kannalta.
Onhan tuo ap:n viesti vähän kylmästi kirjoitettu, mutta pidän itse vähän kummallisena sitäkin, että oksennustautia ehdoin tahdoin lähdetään tartuttamaan. Se kun yleensä menee ohikin nopeasti, olisi ihan inhimillistä toisten huomioon ottamista siirtää vaihtoa päivällä tai parilla, jossei erityistä syytä muuhun ole. Kyllä minä ainakin jo yläasteikäisenä itsekin sen verran tajusin, että en olisi halunnut pikkulapsia lähteä tartuttamaan ihan vaan periaatteiden vuoksi.
Meillä pikkunuhaa tms. lukuunottamatta lapsi sairastaa siellä, missä sairaus on iskenyt. Olemme lapsen isän kanssa hyvissä väleissä ja kumpikin pyrkii hoitamaan asiat niin, että lapsella on mahdollisimman hyvä olla. Sairastamisen takia väliin jääneet vuorot korvataan sitten toisessa kohtaa. Esim. jos lapsi on minun luonani kaksi viikkoa putkeen sairastamisen takia, hän voi olla seuraavaksi isällään kaksi viikkoa putkeen. Järjestelyt neuvotellaan niin, että lastakin kuunnellaan. Lapsi on 13.
Jos asiassa ei ole muita vaikuttavia tekijöitä niin lapsi saisi sairastaa siellä missä on. Kuitenkin tilanne voisi muuttua jos olisi tosi heikossa kunnossa ja äidillä viikonloppuna työpäivä, tai jopa työmatka. Silloin lapsen olisi parempi olla isällään missä olisi aikuinen valvomassa vointia. Toinen mikä tulee mieleen voi olla taloudellinen puoli. Jos isäviikko skipataan kokonaan ja siitä siirrytään normaaliin rytmiin se tarkoittaa, että teini olisi 3 viikkoa putkeen äidillään. Täälläkin on välillä aloituksia miten pärjätä loppukuu tms. jollain tosi pienellä summalla. Jos äidillä on rahat vähissä voi lapsen "ylläriviikko" olla ongelma. Toki silloinkin olisi ensisijaisesti paras, kun asiasta voisi puhua suoraan isän kanssa. Ja kyllä mun mielestä esim. äidin pitkään odottama ja maksama lomamatkakin olisi inhimillinen syy pitää kiinni vaihdoista, jos lapsi ei erityisesti joudu matkustamaan (jotkut asuu ihan lähekkäinkin) ja on paranemaan päin.
Voisi yhtä hyvin kysyä, ette miksei sitten ap:n lapset menneet isälleen jos heillä tuollainen sairastumisen riski?
Vierailija kirjoitti:
Poikaparka :( kummassahan kodissa hänellä on parempi olla? Onko 3v ja 5v sun ja miehen yhteiset vai pelkästään sun omat?
Meidän yhteiset. Eivät silti ole isälleen yhtään sen rakkaampia kuin vanhinkaan poika, jos sitä mietit. Usko vain, poika ei ollut tässä ongelma, vaan tuo tapa, että sairas lapsi laitetaan matkustamaan toiseen kotiin. Miksi? Myönnä pois, kyllä sinuakin harmittaisi.
Vääntelettekö sanoja samalla lailla perheenjäsenten kanssa? Viikon saivartelijat awards.
Mahatautinen mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman kauas muista ihan kotioloissakin. Vielä parempi, jos eri huushollissa. Niin ja tämä ei tarkoita, että hylätään lapsi katuojaan jos sattuu sairastumaan mahatautiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän yhteiset. Eivät silti ole isälleen yhtään sen rakkaampia kuin vanhinkaan poika, jos sitä mietit. Usko vain, poika ei ollut tässä ongelma, vaan tuo tapa, että sairas lapsi laitetaan matkustamaan toiseen kotiin. Miksi? Myönnä pois, kyllä sinuakin harmittaisi.
Äidillä työmatka tai muu pidempi pakollinen meno? Oksennustautista lasta (vaikka onkin iso) ei ole hyvä jättää yksin pitkiksi ajoiksi. Ei hän varmasti vain sinun kiusaksi poikaa teille laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa rehellisesti: pidätkö sä aidosti tuosta lapsesta?
Mistä olet saanut tunteen, että en pidä? Kuten olen jo kolme kertaa sanonut, pojassa ei ole syy vaan tässä tavassa laittaa sairas lapsi matkustamaan. Onhan se tympeää, että täälläkin porukka sairastuu yhden vatsataudin takia, joka olisi voitu välttää sillä, että oltaisiin oltu eri paikoissa. Ja kyllä mua harmittaa myös se, että työt kasaantuu, mutta se harmitus tulee vasta lasten sairastumisen jälkeen. Siltikään: syy ei ole miehen lapsessa. Ap
Miksi erottelet lapsesi miehen lapsi ja mun lapset. Tulee väkisin olo että toisia suositaan..
Vierailija kirjoitti:
Miksi erottelet lapsesi miehen lapsi ja mun lapset. Tulee väkisin olo että toisia suositaan..
Todennäköisesti siksi, että miehen lapsi ei ole ap:n lapsi. Ihan biologinen syy, johon ei liity mitään suosintaa. En minäkään sano olevani isäpuoleni lapsi, vaikka isäpuoleni minulle rakas onkin. Olen isäni ja äitini lapsi.
Plus, että äitipuolta ei kiinnosta pätkääkään sen pojan hyvinvointi, vain omat lapset ja etenkin työt. Ei ole herkkua yhdelläkään lapsella tuollaisen naisen kanssa.