Raha on naisille tärkein ominaisuus miehessä
Kyllähän se vain on niin, että naisille kaikkein tärkein ominaisuus miehessä on raha. Miehen ulkonäkö, luonne ja kaikki muut asiat ovat naiselle vasta toissijaisia ominaisuuksia kumppania valitessa ja raha tulee ehdottomana ensisijaisena ominaisuutena. Naiset tavoittelevat varakasta miestä, koska silloin elämä on ylellistä, helpompaa ja naisella on silloin ns. elättäjä. Lisäksi onhan se niin ihanaa, kun on varakas mies rinnalla, niin kaikki muut naiset ovat silloin kateellisia.
Tuossa onkin hyvä keskustelu aiheesta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12924222?ref=front
Myös tällainen uutinen viime vuodelta. Osa naisista selvittää deittikumppaninsa tulot verottajalta. Tämäkin siis korostaa sitä, että raha on tärkein ominaisuus miehessä.
http://www.lansivayla.fi/artikkeli/253497-naiset-selvittavat-deittikumppanin-tulot-verottajalta
Käsi pystyyn nyt palstalaiset. Tunnistatteko itsenne noiden mainitsemieni ominaisuusten suhteen?
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:31"]
EI OLE.
[/quote]
Ei vai? Otetaan esimerkki.
Mies A:
- Ei ulkonäöltään silmääsi niin miellyttävä
- Ei luonteeltaan sinua niin miellyttävä
- Vaikutusvaltaisessa ja hyvässä työssä
- Suuret tulot ja paljon varallisuutta
Mies B:
- Ulkonäkö miellyttää silmää enemmän kuin Mies A:n ulkonäkö
- Myös luonne miellyttää enemmän
- Töissä ns. paskaduunissa
- Pienet tulot ja vähän varallisuutta
Kumman miehen noista valitsisit? Luulenpa, että hyvin todennäköisesti tuon ensimmäisen miehen, eli mies A:n
[/quote]
Mä ottaisin kyllä b:n, tai siis en ottaisi häntäkään jos hänellä olisi pahasti erilainen elämänkatsomus kuin minulla.
Miehet on niin sympaattisia näitten harhojensa kanssa. Nyt se telkkari kiinni.
Totta kai puolison on oltava ennen kaikkea varakas. Muut ominaisuudet ovat sitten mukava lisäbonus tai ne haetaan rakastajalta.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:11"]
Totta kai puolison on oltava ennen kaikkea varakas. Muut ominaisuudet ovat sitten mukava lisäbonus tai ne haetaan rakastajalta.
[/quote]
Miten sinä selität sen että suurin osa pariskunnista ei ole varakkaita, eli kumpikaan puolisoista ei ole varakas? Varsinkin lapsiperheistä suurin osa on jopa vähävaraisia ja pienituloisia.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:46"]
Mä olen varmastikin yksi niistä naisista miksi ap vihaa koko naiskuntaa niin paljon
[/quote]
Missä olen sanonut että vihaisin jotakuta? En minä ketään sen enempää vihaa kuin ketään toistakaan. Sanoinpahan vain, että on tässä huomattu, että naisille miehen rahatilanne on erittäin merkittävä tekijä parinvalinnassa, jopa kaikkein merkittävin. Tässä näkemyksessäni pysyn.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:52"]
Aloittaja Henry Laasanen?
[/quote]
No enpä ole. Olen kyllä kuullut tuosta miehestä, mutta koskaan en ole hänen juttujaan edes lukenut.
t:ap
Jos oikeasti RAKASTUU, millään muulla ei ole väliä.
Suurin osa parisuhteessa olevista suomalaismiehistä on ihan tavksia, ei rikkaita, niitä hyvätuloisiakin on aika vähän. Useimmat miehet ovat korkeintaan keskituloisia. Silti he ovat saaneet perheen ja sen puolison. Eli suurin osa suomalaisnaisista todellakin ottaa sen tavismiehen, niitä rikkaita kuin Suomessa on kourallinen eikä ne mitenkään riitä kaikille naisille. Eikä suurin osa naisista niitä rikkaita edes tavoittele, ottavat sen sopivan tavismiehen jonka kanssa synkkaa. On täysin utopiaa kuvitella, että nainen voi valkata itselleen rikkaan miehen. Kun niitä rikkaita on niin pirun vähän. Ihan sama on miehillä, rikkaita naisia on vähän ja missejä on vähän. Ei niitä kaikille riitä. Viisas ihminen etsii puolisoa vähän eri kriteereillä jos meinaa sellaisen saada. Suurin osa sen puolison löytää. Toki joukossa on näitä miehiä jotka ei löydä ja jotka ruikuttaa netissä kuinka naisissa on kaikki vika. Ei se vika ole sun pankkitilissä vaan ihan jossain muussa.
Käytän omia rahojani, en mieheni. Kunhan mies tulee toimeen omillaan, se riittää. Mulla on parempi palkka kun miehelläni, mut hän on komea ja fiksu sekä tosi hyvä isä ja aviomies. Mä oon aina ajatellut niin, että hankin hyväpalkkaisen työn enkä halua olla riippuvainen kenenkään rahoista. Meidän perheessä kumpikin käyttää omat rahansa miten haluaa, tosin yhteiset laskut menee puoliksi.
No hellanlettas, eihän sinua kukaan estä haaveilemasta romanttisen ihanasta rakkaudesta ja prinsessasta, joka karauttaa valkoisella ratsullaan pelastamaan sinut yksinäisestä ullakkokamaristasi. Asia nyt vain on niin, että naiset ovat huomattavasti järkevämpiä ja käytännöllisempiä eivätkä ole niin tunteidensa vietävissä kuin miehet.
Vaikeaa on miehillä, kun osa naisista vaatii rahaa, osa epätavallisen isoa penistä, osa renttuilua ja kuka mitäkin; osa kaikkia noista. Aina saa pelätä olevansa jossakin ominaisuudessa liian huono. Miehillä taas on kaikilla yksi ja sama vaatimus; edes vähän nuoruuden kauneudesta jäljellä ja helppo luonne.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:11"]
[/quote]
Miten sinä selität sen että suurin osa pariskunnista ei ole varakkaita, eli kumpikaan puolisoista ei ole varakas? Varsinkin lapsiperheistä suurin osa on jopa vähävaraisia ja pienituloisia.
[/quote]
Sillä, ettei kaikilla ole valinnan varaa. Meillä monilla kuitenkin on ollut.
Luulisin että pitää joidenkin kohdalla paikkansa. Mutta mitä sitten? Yleensä siinä vakka ja kansi löytävät toisensa; nainen, jolle tärkeintä on miehen varakkuus (useimmiten kaunis nainen, joku missi) ja mies, jolle tärkeintä naisessa on ulkonäkö. Mitä me tavikset heistä välitetään? Tavallisen näköiselle tai sellaiselle perusnätille naiselle kelpaa ihan tavallisella varakkuudella varustettu mies ja normituloisella miehellä voi olla naiselle muutakin "käyttöä" kuin pelkkä näyttelyesineen arvo, joten kelpaa se perusnättikin.
Minä ja mieheni oltiin molemmat nuoria opiskelijoita kun tavattiin, ei ollut kummallakaan minkäänlaista omaisuutta, ei omaa eikä suvun. Ensimmäisenä kiinnitin huomioni mieheni ulkonäköön, joka miellytti silmääni. Mutta ajattelin, ettei mulla ole mitään mahkuja hänen suhteen, mutta hänpä ihastuikin minuun samalla tavalla. Mieheni oli ihanan kohtelias ja mukavaa seuraa. Rakastuin <3. Onneksi tunne oli molemminpuolinen. Minä valmistuin ensin ja elätin meitä kunnes mieskin valmistui, avioiduttiin ja oltiin molemmat töissä. Sitten syntyivät lapset ja minä olin monta vuotta kotona, mies elätti. Tämä oli yhteinen päätös. Nyt olemme taas molemmat olleet töissä jo vuosia. Rikkaita ei olla, mutta selvitty ollaan, toinen toistamme tukien, on ollut niitä ylä- ja alamäkiä, mutta enimmäkseen ollaan oltu onnellisia.
Ehkä me ollaan niin vanhoja, että meillä on ollut vähän erilaiset elämänarvot kuin osalla nykynuorista? Tuntuu, että raha ja ulkonäkö on nykyään kaikkein tärkeimmät asiat. Joskus mietin, että onko enää sellaista oikeaa rakastumista ja romanttista seurustelua ja sitten yhteen hiileen puhaltamista?
Minä valitsin kivan taviksen enkä huolinut rikkaan perheen kusipääpoikaa. Mikä ihme saa ap:n ajattelemaan, että kaikki naiset tavoittelevat vain elättäjää? Suurin osa naisista kouluttautuu ja käy töissä, saa palkkaa ja tulisi toimeen yksinäänkin. Jos ap heijastaa aloitukseen omaa naisenpuutettaan, niin se todennäköisesti johtuu epämiellyttävästä luonteesta ennemmin kuin rahasta.
AP:n aloitus on loukkaava stereotypia, joka ei ole tätä päivää. Toki ennen oli juuri noin, mutta ei enää, ei todellakaan enää. Maailma on toisenlainen.
Ap täällä. Joo, olen naiseton mies, mutta ei minulla ole sen kummemmin naisenkaipuuta. Tässä ketjussa kerroin lähinnä tuon tosiasiallisen näkemyksen. Kun monet miehet valittavat siitä, että miehen rahatilanne on naiselle kaikkein tärkein ominaisuus, niin päätinpä todeta itsekin, että kyllähän se näin juurikin on. Sain mä osittain myös hieman hyviä nauruja näistä kommenteista ja huomasin, että ehkä kaikki naiset eivät olekaan rahan perään. :)
Kai tässä aloituksessani oli sitten myös pienen provoilun ja trollailun makua ilmassa... Tylsän lauantai-illan kunniaksi tehty aloitus. Kirjoitin myös tuon Mies A/Mies B vertailuviestin tuonne ketjun avaussivulle. Se oli sellaista bensan heittämistä liekkeihin, että saatiin keskustelua kunnolla aikaan. No, ainakin tässä ketjussa tuli hyvin selville miten asian laita todella oli.
Joo eipä sitä totuutta ois muuten selville saanutkaan.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:23"]
No hellanlettas, eihän sinua kukaan estä haaveilemasta romanttisen ihanasta rakkaudesta ja prinsessasta, joka karauttaa valkoisella ratsullaan pelastamaan sinut yksinäisestä ullakkokamaristasi. Asia nyt vain on niin, että naiset ovat huomattavasti järkevämpiä ja käytännöllisempiä eivätkä ole niin tunteidensa vietävissä kuin miehet.
[/quote]
Siksi huoran ammatti onkin naiselle niin luontainen valinta.
Raha on todennäköisesti syy, miksi osa naisista pysyy huonossa suhteessa eikä ota avioeroa. Siinä mielessä ap saattaa olla oikeassa.
Minulle tärkein ominaisuus miehessä on samat arvot, jaettu vanhemmuus ja yhteinen hauskanpito. Hyväpalkkainen työkin on, mutta kannustin vaihtamaan alaa (ts heittäytymään tulottomaksi seuraavaksi 5 vuodeksi), että enpä tiedä... 16-vuotiaana kun aloin hänen kanssaan seurustelemaan ei raha käynyt mielessäkään!
Kyllä ap on oikeassa. Mutta minä olenkin aika hipster ja siksi valitsin miehekseni juuri ihan tarkoituksella sellaisen, jolla ei ole mitään koulutusta eikä ollut ollut yhtäkään työpaikkaa. Velkaakin löytyy ja luottotiedotkin mennyt.
Mutta ai että kun voin nyt ainakin olla truu hipsteri kun on noin erilainen egokoriste kuin muilla :3