Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman suurin paskapuhe on "arvostan siivoojan työtä"

Vierailija
26.09.2021 |

Aina sanotaan, että arvostetaan siivoojan työtä. Se on kyllä maailman suurinta paskapuhetta. Jos jotain työtä arvostetaan, niin siihen haluttaisiin itsekin pyrkiä. Moniko oikeasti haluaa siivoojaksi? Ei käytännössä kukaan, vaikka siivoojaksi on huomattavasti helpompi päästä kuin vaikkapa lääkäriksi.
Minulla kaveri oli siivoushommissa isossa alan firmassa ja he menettivät ison asiakasketjun kun ei pystytty hoitamaan kunnolla töitä työntekijäpulan vuoksi. Nyt hän työskentelee edelleen samoissa kohteissa uuden firman leivissä, joka voitti kilpailutuksen. Tilanne on jälleen sama, että työntekijäpulan vuoksi hommia on vaikea suorittaa. Hakemuksissakaan ei vaadita mitään koulutusta tai kokemusta, vaan lähinnä reipasta otetta työntekoon ja oikeaa asennetta. Silti hakemuksia ei tule.
Näyttää tosiaan siltä, että siivoojaan työtä arvostetaan 😆 Lopetetaan oikeasti paskapuheet ja todetaan rehellisesti, että arvostus perustuu vain siihen, että joku sitä paskatyötä alentuu tekemään. Itsehän te ette sitä nimittäin halua tehdä. Tämä totuus ei pala tulessakaan.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ainakaan tulko lässyttämään siivojalle face-to-face että arvostatte hänen tekemää työtä. Näemme työn tuloksen ihan itsekin. Ei meille tarvitse tulla sanomaan kuinka pidätte työtämme tärkeänä. Ihan sama kun menisin toimistotyöntekijälle sanomaan että "teet todella tärkeää työtä, kiitos!". Yhtä kiusaantunutta tunnetta herättävää...

Ja sellainen tylsä juttu, että kun siivoojat vielä pari vuotta sitten vinkuivat toimistotyöntekijöille "Teidän puuttumistanne täällä ei huomaisi ollenkaan, meidän puuttumisemme huomaa heti!", tiedämme nyt, että se ei pidä paikkansa.

Kun korona tuli, me jäätiin etäksi. Ei mitään tietoa onko mun työpistettäni siivottu vai ei, en ole siellä juuri aikaani viettänyt.

En usko että siivooja, jonka työpanos on ostettu väittäisi tuollaista asiakkaansa työntekijälle.

Vierailija
62/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ainakaan tulko lässyttämään siivojalle face-to-face että arvostatte hänen tekemää työtä. Näemme työn tuloksen ihan itsekin. Ei meille tarvitse tulla sanomaan kuinka pidätte työtämme tärkeänä. Ihan sama kun menisin toimistotyöntekijälle sanomaan että "teet todella tärkeää työtä, kiitos!". Yhtä kiusaantunutta tunnetta herättävää...

Tein kerran tuon virheen.

Ajattelin yksinkertaisena ihmisenä olevani ystävällinen, mutta siivoojan ilmeen perusteella kuulostin alentuvalta kuspäältä. Pahoittelen.

En tee sitä toiste, mutta tarkoitus ei ollut paha. Olen itse harkinnut siivoojan työtä, mikäli nivelet kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen itse siivoushommia osa-aikaisena opiskelujen ohella. Jotkut kohteet on ihan ok kun asiakkaat itsekin osallistuvat toimistonsa siistinä pitämiseen esim. laittamalla astiat koneeseen, pitävät pöytänsä tyhjänä ylimääräisestä tavarasta, jne. Nämä paikat on helppoja siivota ja pysyvätkin aina todella puhtaana. Sitten on ne jotka nakkelee roskia lattialle, jättää astiat minne sattuu, ruuantähteitä pöydille ja vessat on aina kusessa, paskassa ja karvoissa(?). Kun on rajoitettu aika niin eipä näitä törkyläjöjä kerkeä kovin kiiltäväksi hinkata.

Itsekin olen kyllä kyllästynyt siivoamiseen ja etsin koko ajan uutta työpaikkaa.

Vierailija
64/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuossa autossa äsken tullessa reissusta kehittelin siivousrobottia. Se ei muuten ole nykyaikana enää vaikea toteuttaa, kaikkea se ei voi tehdä, mutta pesut ja imuroinnit aika moni paikoin kyllä. En jaksa tai viitsi itse toteuttaa enää tässä iässä, mutta aion antaa idean nuoremmalle, joka opiskelee DI:ksi. 

Jos luulet että se robotti korvaa ihmisen, olet täysin kujalla siivoustyöstä.

Erityisen kätevä olisi sellainen työpöydän pölyjenpyyhintärobotti, joka silppuaa hujanhajan olevat paperit suoraan roskiin 😌

Unohdan aina milloin on toimistohuoneen siivouspäivä, enkä järjestele pöytääni siivousta varten.

Vierailija
65/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuossa autossa äsken tullessa reissusta kehittelin siivousrobottia. Se ei muuten ole nykyaikana enää vaikea toteuttaa, kaikkea se ei voi tehdä, mutta pesut ja imuroinnit aika moni paikoin kyllä. En jaksa tai viitsi itse toteuttaa enää tässä iässä, mutta aion antaa idean nuoremmalle, joka opiskelee DI:ksi. 

Erityisen kätevä olisi sellainen työpöydän pölyjenpyyhintärobotti, joka silppuaa hujanhajan olevat paperit suoraan roskiin 😌

Unohdan aina milloin on toimistohuoneen siivouspäivä, enkä järjestele pöytääni siivousta varten.

Pistä kalenteriisi muistutus.

Niinhän kaikki muutkin asiat muistetaan.

Vierailija
66/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä arvostan siivoojan työtä vaikka itse en sitä halua tehdä. Opiskelijana toimin siivoojana ja siitä se arvostus on lähtenyt, kun tietää millaista se työ on. 

Vierailija
67/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle vain sopii siivoojan työ. Se on itsenäistä ja työn jälki näkyy.

Ja jos joku kysyy ammattiani niin sanon palvelualalla tai kiinteistöalalla. Ei kuulu kenellekään mitä töitä teen. Ennen olin konttorirotta😀

Tuo oli siivoustyössä yksi kauheimmista asioista. Ikinä ei voinut sanoa sosiaalisen paineen takia suoraan mitä tekee. Muistan niin elävästi, että kuinka kaikki kyläilyt sun muut jo ennalta kramppasi mahanpohjassa kun tiesi työasioiden tulevan jossain vaiheessa puheeksi. Se oli ihan kauheaa aikaa elämässä 😩

Minä jopa valehtelin muutaman kerran olevani työtön! Ajatus siitä että ihminen siivoaa työkseen siksi ettei kykene juuri muuhun on tiukasti valtaosan mielipide ja siksi on nöyryyttävää kertoa tekevänsä sitä työtä pakon edessä. Tosin ei tuo kyllä ihan tuulesta temmattu ajatus ole sillä jokainen työkaverini siivoustyössä on ollut tavalla tai toisella hieman hönö tai rajoittunut. Yhdessä paikassa oli esimerkiksi nuori nainen työkaverina joka kertoi ettei pysty tekemään mitään työtä missä pitää olla useiden ihmisen kanssa tekemisissä sillä hänellä on paniikkihäiriö ja asiakaspalvelussa saa niitä kohtauksia.

Vierailija
68/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihsn rehellisesti mietin välillä että voisin ihan mielelläni ruveta siivoojaksi, haaveilin jopa kotisiivousfirman perustamisesta. Mutta kun valitettavasti se on huonommin palkattua kun nykyinen työni. Diggaan siivota, olen sitä myös tehnyt. Minä arvostan kaikkea työtä, josta maksetaan veroa. Ja tekijöitä.

Vierailija
69/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle vain sopii siivoojan työ. Se on itsenäistä ja työn jälki näkyy.

Ja jos joku kysyy ammattiani niin sanon palvelualalla tai kiinteistöalalla. Ei kuulu kenellekään mitä töitä teen. Ennen olin konttorirotta😀

Tuo oli siivoustyössä yksi kauheimmista asioista. Ikinä ei voinut sanoa sosiaalisen paineen takia suoraan mitä tekee. Muistan niin elävästi, että kuinka kaikki kyläilyt sun muut jo ennalta kramppasi mahanpohjassa kun tiesi työasioiden tulevan jossain vaiheessa puheeksi. Se oli ihan kauheaa aikaa elämässä 😩

Minä jopa valehtelin muutaman kerran olevani työtön! Ajatus siitä että ihminen siivoaa työkseen siksi ettei kykene juuri muuhun on tiukasti valtaosan mielipide ja siksi on nöyryyttävää kertoa tekevänsä sitä työtä pakon edessä. Tosin ei tuo kyllä ihan tuulesta temmattu ajatus ole sillä jokainen työkaverini siivoustyössä on ollut tavalla tai toisella hieman hönö tai rajoittunut. Yhdessä paikassa oli esimerkiksi nuori nainen työkaverina joka kertoi ettei pysty tekemään mitään työtä missä pitää olla useiden ihmisen kanssa tekemisissä sillä hänellä on paniikkihäiriö ja asiakaspalvelussa saa niitä kohtauksia.

Joo, ei se ole huonoitsetuntoisille. Tuollainen "ei muuhun kykene" -ajatusmaailma on kyllä tiukkaa ysäriä, ja sellaisena taakse jäänyttä. Hönöt eivät pärjää, ja se varhainen hönösukupolvi on jo eläköitynyt.

Mun sairaalavuosiini (17 v) on mahtunut jos jonkunlaista alanvaihtajakollegaa, myös niitä korkeasti koulutettuja. Hyvin työllistävälle alalle ne tulevat huonosti työllistäviltä aaltoina: ensin ompelijat, sitten elektroniikka, sitten insinöörit ja media-ala. Nykyduunissa puolet työkavereista on miehiä, normijärkisiä kaikki. Töitä tehdään rahan takia, kuka enemmän, kuka vähemmän, ja on ihan yhdentekevää, mitä joku toinen siitä ajattelee.

Vierailija
70/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ihanaa siivota rauhassa jotain tyhjää toimistoa jotta työntekijä pääsee siistiin työpaikkaan tekemään töitään. Työ palkitsee.

En pystyisi olemaan esim asiakaspalvelussa.

Joo, oli kyllä tosi ihanaa siivota toimistoja. Toimistokoppeja oli kymmeniä ja työaikaa kaksi tuntia. Joka kopissa olisi pitänyt pyyhkiä pölyt, sekä kostealla rätillä pöydät, mopata lattiat ja vaihtaa roskikset. Lisäksi oli valtavan kokoinen kokolattiamatto, joka olisi pitänyt imuroida. Lisäksi joutui viemään roskia välillä, kun kaikki roskat eivät olisi mahtuneet yhdelle reissulle. Pelkästään tämä erillinen roskienvienti vei lähes vartin, kun piti kävellä edestakaisin siivouskärryjen kanssa jättimäisen rakennuksen päästä päähän.

Oli tosi ihanaa, kun noin viiden tunnin töille oli varattu kaksi tuntia.

Vierailija
71/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa se oli ja piste kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi ihanaa siivota rauhassa jotain tyhjää toimistoa jotta työntekijä pääsee siistiin työpaikkaan tekemään töitään. Työ palkitsee.

Joo, oli kyllä tosi ihanaa siivota toimistoja. Toimistokoppeja oli kymmeniä ja työaikaa kaksi tuntia. Joka kopissa olisi pitänyt pyyhkiä pölyt, sekä kostealla rätillä pöydät, mopata lattiat ja vaihtaa roskikset. Lisäksi oli valtavan kokoinen kokolattiamatto, joka olisi pitänyt imuroida. Lisäksi joutui viemään roskia välillä, kun kaikki roskat eivät olisi mahtuneet yhdelle reissulle. Pelkästään tämä erillinen roskienvienti vei lähes vartin, kun piti kävellä edestakaisin siivouskärryjen kanssa jättimäisen rakennuksen päästä päähän.

Ai niin, unohdin mainita. Kuului myös neljä vessaa ja keittiötilat.

Vierailija
72/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Sulla pöytä täynnä roskiin joutavaa paperia? Olen luullut, että töihin liittyvää tärkeää materiaalia ne paprut pöydillä on.

Tuollainen robotti silppuaa sitten kaiken tielleen osuvan tai menee jumiin. Saati että tajuaa siirtyä itsekseen toisille työpöydille.

Vierailija
73/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin huomannut että jos korkeakoulutetut kysyvät mitä teen työkseni (olen siivooja) niin pum, kaikkoavat ympäriltäni :I 

Vierailija
74/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa se oli ja piste kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yleistä alalla, mutta itse huomannut miten työpaikkakohtaista tuo on.

Joissakin firmoissa saa vielä tehdä työt kunnolla aikatauluun sopien, toisissa saa juosta niska limassa eikä aika riitä.

Ala on niin kilpailutettu, että joku aina jättää ahneuksissaan epärealistisen tarjouksen ja asiakkaan reklamaatiot kaadetaan siivoojan syyksi ja harteille. Kannattaa etsiä toista paikkaa, mutta ikävä kyllä siinäkin voi joutua ojasta allikkoon. :/

Vierailija
75/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siivooja, mutta vastaavaa kuulen omasta vammaistyöstäni. Jännä juttu vaan, että unohtuu tämä arvostus siinä vaiheessa, kun pitäisi maksaa. Ei edes populistisimmat vasemmistopoliitikot ole innolla ajamassa tarkistuksia taksoihin, vaan ihan sitä samaa paskapuhetta riittää.

Vierailija
76/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sellainen tylsä juttu, että kun siivoojat vielä pari vuotta sitten vinkuivat toimistotyöntekijöille "Teidän puuttumistanne täällä ei huomaisi ollenkaan, meidän puuttumisemme huomaa heti!", tiedämme nyt, että se ei pidä paikkansa.

Kun korona tuli, me jäätiin etäksi. Ei mitään tietoa onko mun työpistettäni siivottu vai ei, en ole siellä juuri aikaani viettänyt.

En usko että siivooja, jonka työpanos on ostettu väittäisi tuollaista asiakkaansa työntekijälle.

Juu ei, siinä itse siivooja jäisi kyllä ”puuttumaan” siitä toimistosta, jos noin asiakkaan työntekijöille puhuisi. :)

Vierailija
77/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin huomannut että jos korkeakoulutetut kysyvät mitä teen työkseni (olen siivooja) niin pum, kaikkoavat ympäriltäni :I 

Huomannut tämän myös -ei korkeakoulutettujen osalta. Aiemmin ollessani kaupan alalla kyseltiin aina jotakin työhön liittyvää, nyt ei mitään.

Eivät nyt sentään kaikkoa, aihe vain ohitetaan jotenkin. 😊

Vierailija
78/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä trolli. Olen ollut siivoojana vuosia.

Vierailija
79/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvostan siivoojan työtä, lääkärin työtä, ensihoitajan työtä ja ylipäänsä mitä tahansa työtä. Itse haluan tehdä opettajan työtä, en mitään muuta työtä. Opettajana oleminen on mun kutsumikseni. Siivoojan työn arvostusta pyrin näyttämään siten, että mun luokka on siistissä kunnossa, eli roskat roskiksessa, omat jäljet siivottuna ja tuolit nostettuina kun siivooja tulee. Jos oppilailta on pudonnut esim. käsipapereita lattialle, pyydän heitä korjaamaan ne. Näin helpotan hänen työtään. En erikseen ala kertomaan kuinka paljon arvostan, enkä myöskään itse kaipaa, että joku tulisi mulle erikseen kertomaan että arvostaa mun työtä.

Vierailija
80/112 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä trolli. Olen ollut siivoojana vuosia.

Ei todellakaan ole trolli vaan omakohtainen kertomus tuntemuksistani siivousalalla. Aina sanotaan, että arvostetaan, mutta paskat se todellisuutta ole. Jopa kaupan rivimyyjät käskyttää siivoojaa, vaikka heillä ei ole minkäänlaista esimiesvaltaa. Puhun ihan omien kokemusten kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi